August 01, 2011

သူတို႔ အခ်ဳပ္ခန္း

                           ေအာ္စလိုၿမိဳ႕မွာ ျမန္မာအေရးဆႏၵျပတဲ့ေန႔က လံုၿခံဳေရးတာဝန္ယူတဲ့ ျမင္းစီးရဲႏွစ္ဦး
တခါတရံမွာ ထူးထူးျခားျခားရွိတဲ့ အေတြ႕အႀကံဳတခ်ိဳ႕ဆိုရင္ က်ေနာ့္စိတ္ထဲ အခ်ိန္တိုတိုနဲ႔ ေလ်ာ့ပါးေမွးမွိန္သြားေလ့မရွိပါဘူး။ ဒါကေတာ့ က်ေနာ္ရယ္လို႔ ဟုတ္မယ္မထင္ပါဘူး။ လူ အေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ဒီအတိုင္းပဲ ရွိပါလိမ့္မယ္။
          အခုတေလာ ေနာ္ေဝးႏိုင္ငံက လူ (၈၀) နီးပါးကို ေသနတ္နဲ႔ပစ္သတ္တဲ့ လူတစ္ေယာက္အေၾကာင္း ကမၻာ့သတင္းစာတိုင္းလိုလိုမွာ ေန႔တိုင္းဖတ္ေနရတဲ့အခါ ဟိုး လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၉၉၇ ခုႏွစ္အတြင္းတုန္းက က်ေနာ္နဲ႔အတူ ျမန္မာလူမ်ိဳး(၄)ေယာက္ ေနာ္ေဝးႏိုင္ငံမွာ ခိုလႈံခြင့္ေတာင္းခဲ့တဲ့အျဖစ္အပ်က္ကေလးကိုလည္း တဆက္တစပ္တည္း သြားၿပီးသတိရေနမိပါတယ္။ ဒီၾကားထဲ ေမာကၡပညာေရးမဂၢဇင္း အင္တာနက္ဝက္ဘ္ဆိုဒ္မွာ ‘လူ႔ အၾကင္နာတရား အရွိဆံုး ေနာ္ေဝးအက်ဥ္းေထာင္´ ဆိုတဲ့ေခါင္းစဥ္နဲ႔ ေနာ္ေဝးႏိုင္ငံရဲ့ အက်ဥ္းေထာင္စံနစ္ ဓါတ္ပံုေဆာင္းပါးကို ေတြ႔ရတဲ့အခါ အဲဒီ ၁၉၉၇ ခုႏွစ္တုန္းက က်ေနာ္ႀကံဳခဲ့တဲ့ အေတြ႔အႀကံဳကို ပိုၿပီး သတိရေနေစေတာ့တာေပါ့။
          ဒီတုန္းက က်ေနာ္အပါအဝင္ ျမန္မာႏိုင္ငံသား(၅)ေယာက္ ေနာ္ေဝးႏိုင္ငံမွာ ခိုလႈံခြင့္ ေတာင္းခံခဲ့ၾကပါတယ္။ ကိုမြန္းေအာင္(ေတးသံရွင္)၊ ကိုေက်ာ္ေက်ာ္၊ ကိုထြန္းထြန္း၊ ေစာနယ္လ္ဆင္ခူးနဲ႔ က်ေနာ္ ျဖစ္ပါတယ္။
          က်ေနာ္တို႔(၅)ေယာက္ ခိုလႈံခြင့္ေတာင္းခံေလွ်ာက္ထားဖို႔ ဆံုးျဖတ္ၾကၿပီးတဲ့အခါ ေရွ႕ေနတစ္ဦးနဲ႔ တိုင္ပင္ရပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔အတြက္ NGO တစ္ခုက ငွါးေပးတဲ့ ေရွ႕ေနနဲ႔ တိုင္ပင္ၾကရတာပါ။ ေရွ႕ေနရဲ့ စီစဥ္လမ္းညႊန္ခ်က္နဲ႔ က်ေနာ္တို႔(၅)ေယာက္က ပထမဦးစြာ ၿမိဳ႕ေတာ္ ေအာ္စလိုေလဆိပ္ ရဲစခန္းကိုသြားၾကရပါတယ္။ ေရွ႕ေနေရးေပးလိုက္တဲ့ စာကိုလည္း ယူသြားၾကပါတယ္။
          ရဲစခန္းေရာက္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔အားလံုးရဲ့ နိုင္ငံကူးလက္မွတ္(၅)ခုကို ကိုမြန္းေအာင္က ရင္စို႔ခန္႔မရွိတရွိ ေကာင္တာေပၚသြားၿပီးတင္လိုက္ပါတယ္။ အနီးဆံုးမွာရပ္ေနတဲ့ ရဲသားတစ္ဦးက စူးစမ္းသလိုၾကည့္ၿပီး ဘာကိစၥရွိလို႔လည္းလို႔ ေမးပါတယ္။ ကိုမြန္းေအာင္က ခိုလႈံခြင့္ေတာင္းခ်င္လို႔ပါလို႔ ေျဖလိုက္ပါတယ္။ ပထမေတာ့ ရဲသားရဲ့မ်က္ႏွာက ခတ္ၿပံဳးၿပံဳးလုပ္ေနရာက စားပြဲေပၚက ႏိုင္ငံကူးလက္မွတ္ေတြကို ယူၾကည့္ၿပီး ဟာ အဲဒါ ဘယ္ျဖစ္မလည္း မင္းတို႔မွာ ႏိုင္ငံကူးလက္မွတ္ေတြ ရွိေနတာပဲဟာ ဆိုၿပီး ေၾကာင္အမ္းအမ္းနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ကို နားမလည္သလို သိမ္းႀကံဳးၾကည့္ၿပီးေျပာပါတယ္။ ကိုမြန္းေအာင္က ခတ္ၿပံဳးၿပံဳးမ်က္ႏွာထားနဲ႔ပဲ အဲဒီ ႏိုင္ငံကူးလက္မွတ္ေတြက အားလံုး တစ္ခုမွ အစစ္မဟုတ္ဘူးကြ အကုန္လံုးအတုေတြ ခ်ည္းပဲလို႔ ထပ္ေျပာလိုက္ပါတယ္။ ဒီအခါၾကေတာ့မွ ရဲသားလုပ္တဲ့သူ မ်က္လံုးမ်က္ဆံျပဴးၿပီး ႏိုင္ငံကူးလက္မွတ္အားလံုးကို ဆတ္ကနဲဆြဲယူ တခုခ်င္းစီ ေသေသခ်ာခ်ာၾကည့္ပါေတာ့တယ္။ သူ႔ေဘးနားက ရဲသားေတြလည္း အနားကို တိုးလာၾကပါတယ္။ ခ်က္ခ်င္းဆိုသလုိပဲ ရဲေမတခ်ိဳ႕အပါအဝင္ သူတို႔ ရဲဌါနတခုလံုး လႈပ္လႈပ္ရွားရွားျဖစ္ကုန္ပါတယ္။ လူ ငါးေယာက္ ႏိုင္ငံကူးလက္မွတ္အတု ကိုယ္စီကိုင္လ်က္ ခိုလႈံခြင့္ လာေတာင္းတာဆိုေတာ့ သူတို႔လည္း တခါမွ ဒီလိုႀကံဳဖူးဟန္မတူပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္မို႔ က်ေနာ္တို႔ကို မလွမ္းမကမ္းက ဝိုင္းၿပီး ၾကည့္ေန အကဲခတ္ေနၾကပါတယ္။ ကိုမြန္းေအာင္က ေရွ႕ေနေရးေပးလိုက္တဲ့ စာကို ေပးလိုက္ပါတယ္။ ရဲသားလုပ္သူက က်ေနာ္တို႔ရဲ့ ႏို္င္ငံကူးလက္မွတ္ေတြကို ယူၿပီး ခဏေနဖို႔ေျပာပါတယ္။ ခ်က္ခ်င္းဆိုသလိုပဲ အခန္းတစ္ခုထဲ ဝင္သြားပါတယ္။
          အခန္းထဲဝင္သြားတဲ့ရဲသား ျပန္ထြက္လာေတာ့ သူ႔မ်က္ႏွာက အနည္းငယ္ ၿပံဳးၿပံဳးရႊင္ရႊင္ျဖစ္လာပါတယ္။ သူတို႔လည္း သက္ဆိုင္ရာနဲ႔ေျပာစရာရွိတာေျပာေနရလို႔ပါလို႔လည္း ေျပာပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔လည္း နည္းနည္းေတာ့ စိတ္သက္သာရာ ရသြားပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ကို ဧည့္ခမ္းခတခုထဲ ေခၚသြားပါတယ္။ ခဏၾကာရင္ တစ္ေယာက္ခ်င္းစီကို စစ္ခ်က္အနည္းငယ္စိ ယူမွာျဖစ္လို႔ ထိုင္ေစါင့္ေနၾကဖို႔ေျပာၿပီး ျပန္ထြက္သြားပါတယ္။
          က်ေနာ္တို႔ ခဏထိုင္ေစါင့္ေနရတဲ့ ဧည့္ခန္းက ေျမညီထပ္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ေတာ္ေတာ္ေလး သန္႔ျပန္႔ပါတယ္။ ျပတင္းေပါက္ေတြ ခတ္မ်ားမ်ားမို႔ ေလေကာင္းေလသန္႔လည္း ရပါတယ္။ အျပင္ဘက္ ေလဆိပ္ကြင္းထဲနဲ႔ အေဆာက္အဦးတခ်ိဳ႕ကိုလည္း ျမင္ေနရပါတယ္။ နံရံနဲ႔ကပ္လ်က္ စာပြဲရွည္ေပၚမွာ ေကာ္ဖီနဲ႔ တျခားအစားအစာတခ်ိဳ႕ တင္ထားတာေတြ႔ရပါတယ္။ ခါးလည္ မရွိတရွိေလာက္သာျမင့္တဲ့ ျပတင္းေပါက္တစ္ခုေဘးမွာရပ္ၿပီး အျပင္ဘက္ကိုၾကည့္ေတာ့ ပန္းပင္ေတြအလွစိုက္ထားကိုလည္း ေတြ႔ရပါတယ္။
          နာရီဝက္ေလာက္ၾကာေတာ့ က်ေနာ္တို႔အားလံုး ဆာေလာင္လာၾကပါတယ္။ မနက္က အိမ္ကထြက္လာေတာ့ (၈)နာရီ။ ေရွ႕ေနဆီဝင္ ရဲစခန္းကိုေရာက္ေတာ့ ၁၀ နာရီ။ ေျပာစရာရွိတာေျပာၿပီး ဧည့္ခန္းထဲက ထိုင္ေစါင့္တာ အခု(၁၂)နာရီထိုးပါၿပီ။ ဒါေၾကာင့္မို႔ အျပင္ထြက္ၿပီး တခုခုဝယ္စားၾကဖို႔လုပ္ၾကပါတယ္။ ဧည့္ခန္းထဲက ေခါင္းျပဴေနၾကတဲ့ က်ေနာ္တို႔ကိုေတြ႔ေတာ့ ရဲသားတေယာက္ ေရာက္လာပါတယ္။ ဘာလိုခ်င္လို႔လည္း ေမးပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔က ထမင္းဆာလို႔ တခုခု ထြက္ဝယ္စားခ်င္တယ္လို႔ေျပာေတာ့ ဟာ ကိစၥမရွိဘူး က်ေနာ္တို႔ဝယ္ေကၽြးပါ့မယ္ အခန္းထဲကပဲေစါင့္ပါဆိုၿပီး သူကိုယ္တိုင္ပဲ မေျပးရုံတမယ္ ထြက္သြားတာ က်ေနာ္တို႔ေတာင္ ဘာစားခ်င္တယ္ဆိုတာ မွာခ်ိန္မရလိုက္ပါဘူး။ သူျပန္လာေတာ့ အခ်ိဳရည္ဗူးေတြ ေပါင္မုန္႔ေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ပါလာပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔လည္း ဗို္က္ျပည့္ေအာင္ စားလုိက္ၾကပါတယ္။
          ေနာက္ထပ္ နာရီဝက္ေလာက္ရွိေတာ့ က်ေနာ္တို႔ကို တျခားအခန္းက်ဥ္းေလးတခုမွာ တေယာက္ခ်င္းစီေခၚၿပီး စစ္ခ်က္အနည္းငယ္စီယူပါတယ္။ က်ေနာ္ေျပာသမွ် လက္ႏွိပ္စက္နဲ႔ ရုိက္ၿပီး လိုက္မွတ္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ညေန(၄)နာရီမွာ က်ေနာ္တို႔ကို ကားတစင္းေပၚတင္ေပးလိုက္ၾကပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ဘယ္ကိုသြားရမယ္ဆိုတာ ကားဆရာသိတဲ့အေၾကာင္း အဲဒီေနရာဟာ ခိုလႈံခြင့္ေလွ်ာက္ထားသူမ်ား ေခတၱေနထိုင္ရတဲ့ေနရာျဖစ္ေၾကာင္း စခန္းတာဝန္ရွိသူေတြက က်ေနာ္တို႔ကို ေစါင့္ေနတဲ့ေၾကာင္း ဟိုၾကရင္ စခန္းတာဝန္ရွိသူေတြထံေပးဖို႔စာ။ အားလံုးရွင္းျပ ေပးးလိုက္ၾကပါတယ္။
          ကားေပၚတက္ခါနီးေတာ့ ရဲသားတစ္ေယာက္ေျပာလိုက္တဲ့စကားက က်ေနာ္တို႔အားလံုးကို အ့ံအားသင့္ သြားေစလိုက္ပါတယ္။ သူက ဘယ္လိုေျပာလိုက္သလဲဆိုေတာ့...
          “ အခုလို ခင္ဗ်ားတို႔ကို အလုပ္သေဘာအရ အခ်ဳပ္ထဲမွာ ခဏတာ ခ်ဳပ္ထားခဲ့ရတာကို သူတို႔အေပၚနားလည္ ခြင့္လႊတ္ပါ”  တဲ့။
          က်ေနာ္တို႔အားလံုး ကားေပၚေရာက္တဲ့အခါ တကယ္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ထင္ထားခဲ့တဲ့ ဧည့္ခန္းဆိုတာ အခ်ဳပ္ခန္းပဲျဖစ္တယ္၊ က်ေနာ္တို႔ကို လုပ္ငန္းသေဘာအရ အခ်ဳပ္ထဲ ထည့္ထားတာျဖစ္တယ္၊ ဒါေၾကာင့္မို႔ က်ေနာ္တို႔ အျပင္ထြက္ၿပီး တခုခုသြားဝယ္စားမယ္ဆိုေတာ့ အထြက္မခံပဲ သူတို႔ကိုယ္တိုင္ စားစရာေတြ ဝယ္ေပးခဲ့တာကိုးဆိုၿပီး တေယာက္နဲ႔တေယာက္ေျပာၾက အံ့ၾသၾက ရယ္ၾကေမာၾကရပါေတာ့တယ္။
          ဒါပါပဲ...။ က်ေနာ္ေတြ႔ႀကံဳဖူးတဲ့ ေမ့မရႏိုင္ေသးတဲ့အေတြ႔အႀကံဳဆိုတာ ဒါပါပဲ။ ေနာ္ေဝးႏိုင္ငံဆိုတာ အဲသလို ႏိုင္ငံမ်ိဳး။ တခါတေလမ်ား ေအာ္စလိုၿမိဳ႕ထဲ လံုၿခံဳေရးကင္းလွည့္လာေနတဲ့ ျမင္းစီးရဲသားေတြကို ေတြ႔တဲ့အခါ သူတို႔က ကင္းလွည့္တာနဲ႔မတူပဲ အလွျပျမင္းစီးျပေနတာနဲ႔တူေနလို႔ တေယာက္ထဲ ၿပံဳးေတာင္မွ ၿပံဳးမိပါေသးတယ္။ တခါတေလ သူတို႔ ျမင္းစီးသမားအခ်င္းခ်င္း ျမင္းကို ေျဖးေျဖးေလးပဲ စီးၿပီး စကားတေျပာေျပာနဲ႔ သြားေနၾကတာ ၾကည့္လုိ႔ေတာင္ ေကာင္းပါေသးတယ္။ ၿပီးေတာ့ အမ်ားျပည္သူသြားလာတတ္တဲ့ေနရာေတြမွာ လက္နက္ကိုင္ၿပီး သြားလာေနတဲ့ စစ္သားတို႔ ရဲတို႔ဆိုတာ က်ေနာ္ျဖင့္ တခါမွ မေတြ႔ခဲ့ရဖူးပါဘူး။ ေနာ္ေဝးႏိုင္ငံဆိုတာက အဲသလို ႏိုင္ငံမ်ိဳး။
          အခု လူ(၈၀)နီးပါး ေသနတ္နဲ႔ပစ္သတ္တဲ့ တရားခံကို ေထာင္ထဲက ဘယ္လိုေနရထိုင္ရတယ္ ေနာ္ေဝးႏိုင္ငံရဲ့ အခ်ဳပ္ေထာင္စံနစ္က ဘယ္လိုရွိတယ္ အစရွိသျဖင့္ ေမာကၡပညာေရးမဂၢဇင္း အင္တာနက္ ဝက္ဘ္ဆိုဒ္မွာ က်ေနာ္ဖတ္ရေတာ့ က်ေနာ့္ရဲ့ အဲဒီအေတြ႔အႀကံဳကိုလည္း ျဖည့္စြက္ၿပီး ေဝငွခ်င္လို႔ ဒီေဆာင္းပါး ေရးလိုက္တာပါပဲ။ 

ၿငိမ္းေဝ
(လြန္ခဲ့တဲ့ သံုးရက္က ဧရာဝတီအင္တာနက္ ဝက္ဘ္ဆိုဒ္မွာ တင္ခဲ့တဲ့ ေဆာင္းပါးျဖစ္ပါတယ္။)
         
         

No comments:

Post a Comment