May 22, 2010

မသိန္းရွင္ဆီ ပို႔ေပးပါ


(၁၅)
ခ်စ္သက္ ခုႏွစ္ရက္

ေလးအိမ္ရြာ၌ က်ေနာ္တုိ႔သည္ ညားစ ဇနီး ေမာင္ႏွံဟု ေျပာၿပီး အပ္ခ်ဳပ္စက္ဝယ္ရင္း တည အိပ္ခဲ့ၾက၏။ က်ေနာ္တို႔ ကိုယ္တုိင္ကလည္း ညားစ အခါဟု ယုံၾကည္ေနခဲ့သည္။ ေလးအိမ္ရြာမွ ေန႔ခင္းဖက္ အျပင္သုိ႔ ထြက္လာခဲ့လွ်င္ သူသည္ က်ေနာ္႔ လက္ေမာင္းကို ညားစ လင္မယားလုိပင္ မလႊတ္တမ္း ဆုပ္ကုိင္ ဖက္တြယ္ထားခဲ့ေလသည္။

“သူက သူမ်ားကုိ ညားေနၾကၿပီေျပာေတာ့ ကုိသိန္းေအာင္ႀကီး ျပဳံးေနတာ ရွက္လုိက္တာ” ဟု သူသည္ ေျပာလာခဲ့သည္။

က်ေနာ္သည္ သူ႔ ကုိ ယာခင္းမ်ားရွိရာ ေတာစပ္ဖက္သုိ႔ ေခၚလာခဲ့၏။ ထုိေနရာ၌ ႏွစ္ေယာက္ထဲ လြတ္လပ္စြာ ေနလုိစိတ္ ေပၚေနျပန္သည္။ ရြာထိပ္ရွိ ေတာင္က်ေခ်ာင္းတန္တား ေပၚတြင္ ရပ္ရင္း က်ေနာ္သည္ က်ေနာ္ ယုံၾကည္ရာ ျဖစ္သည့္ စာေပအေၾကာင္းကုိ သူ နားမလည္မွန္းသိပါလ်က္ႏွင့္ သူ႔ ကို အေလးအနက္ ေျပာေနမိျပန္သည္။
သူ စာ တလုံးမွ ဖတ္တတ္သူ မဟုတ္မွန္း က်ေနာ္သိပါသည္။
သို႔ေသာ္ သူႏွင့္ က်ေနာ္မွာ ႏွစ္ေယာက္မဟုတ္ ဟု ထုိ အခါက က်ေနာ္သည္ ခံစားေနရ၏။ သူသည္ က်ေနာ္႔ မ်က္ႏွာကို စုိက္ၾကည့္ေနရင္း“စာေရးတယ္ဆုိတာ ပိုက္ဆပ္ေတာ့ရမွာေပါ့” ဟု ေမးေနခဲ့သည္။
ေအာက္ဖက္ ေခ်ာင္းျပင္ ေရးသားျပာေပၚ၌ သူႏွင့္က်ေနာ္ ရပ္ေနသည့္ အရိပ္ႏွစ္ခုမွာ ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့စြာ ျပံဳးရယ္ေနၾကေလသည္။

“အဲဒီအခါက်ရင္ ခု ကုိတုိ႔ ေရွာက္လယ္ ၾကတာေတြ စာထဲ မွာ ထဲ့ေရးမယ္၊ ကိုတုိ႔ သြားလယ္တဲ့ ယာခင္း ကေလးေတြစိမ္းေနတာ စိတ္ခ်မ္းသာစရာ ေကာင္းတယ္လုိ႔ ေရးမွာေပါ့၊ ေတာထဲမွာ မင္းနဲ႔ ကုိနဲ႔ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ စကားေျပာတာေရးမယ္၊ မင္းက ရုပ္ရွင္ထဲကလုိ ျမက္ခင္းေပၚထုိင္ပီး ေကာင္းကင္ႀကီးကုိ ေမာ့့ၾကည့္ေနေတာ့... ကို ကလဲ ရုပ္ရွင္ ထဲကလုိ မင္းေရွ႕က ျဖတ္ေလွ်ာက္လာ”
သူသည္ က်ေနာ္႔ကို လိန္ဆဲြလုိက္ျပန္ၿပီး ႏွစ္ၿခိဳက္စြာ ရယ္လုိက္သည္။
“သူ႔ ရုပ္ႀကီးက မင္းသားနဲ႔လဲ တူဘဲနဲ႔”
“ဒါေပမယ့္ မင္းရုပ္က ဘယ္မင္းသမီးမွ မမွီေအာင္ လွတယ္မႈတ္လား၊ မင္းရဲ႕ေယာက်္ားလဲ ရုပ္ရွင္မင္းသား ျဖစ္သြားတာေပါ့”
“ဘာ... မင္း ေယာက်ာ္းလဲ”
သူသည္ က်ေနာ္႔ကုိ ယိုင္သြားေအာင္ ထြန္းလုိက္၏။
ယာခင္းမ်ားရွိရာဖက္သို႔ သြားေနရင္း သူသည္ က်ေနာ္႔ ကို ေမွာင္ခုိသမ အခ်ိဳ႕ႏွင့္ စြပ္စဲြၿပီး အမ်ိဳးမ်ိိဳး ေမးခြန္းမ်ားေမးလာခဲ့သည္။ က်ေနာ္သည္လည္း သူ ေက်နပ္ေအာင္ ရွင္းျပရသည္ကုိ စိတ္ပင္ပန္းလာခဲ့ရသည္။
“သူ႔ ကို အလုပ္ထြက္ခုိင္းမွ ျဖစ္မွာပါ၊ ဒါမွ စိတ္ခ်မ္းသာရမွာ”
သူသည္ ေငြတရာမွ် စုေဆာင္းထားၿပီး ျဖစ္သျဖင့္ သူ႔နည္းႏွင့္သူ က်ေနာ္တုိ႔ခ်င္း ယူႏုိင္ေအာင္ ႏြားေမြးမည္ ၾကံစည္ခဲ့ပုံကိုလည္း ေျပာျပလာသည္။
“ခုေန ေငြတရာဆုိ ႏြားမေပါက္စကေလး ႏွစ္ေကာင္ေတာ့ရတယ္၊ အဲတာ သုံးႏွစ္ေမြးလုိက္ရင္ ႏြားမေလးေတြက ႏြားေတြေမြးလာေကာ၊ ေနာက္ငါးႏွစ္ဆုိ ႏြားမတအုပ္ ျဖစ္လာမွာေပါ့့၊ မရီပါနဲ႔၊ အဲတာဆုိ သူမ်ားတုိ႔ သူေဌးျဖစ္ႏုိင္တယ္၊ သူ႔ ကို အလုပ္ထြက္ခုိင္းရမယ္”

ေတာင္ကုန္း ႏွစ္ခုႏွင့္ ယာခင္းကြက္မ်ားကို လြန္လာခဲ့ၿပီး ေတာင္ကုန္းထိပ္ တေနရာ၌ က်ေနာ္တုိ႔သည္ ရပ္ေနမိၾက၏။ က်ေနာ္တို႔ အေပၚ၌ မိုးသားပ်ပ်သည္ အုပ္ဆုိင္းေန၏။ အနိမ့္ဖက္၌ ေခ်ာင္းကေလးသည္ ေကြ႔ေကာက္စြာ စီးဆင္းေန၏။ က်ေနာ္ႏွင့္ သူကား ကမၻာေျမျပင္ေပၚ၌ ႏွစ္ေယာက္တည္း ရွိေနသလုိ ထင္ေနရျပန္သည္။
သူသည္ က်ေနာ္႔ နံ့ေဘး၌ ၿငိမ္သက္စြာရပ္ရင္း တခုခုကို နက္နက္ရႈိင္းရႈိင္း ေတြးေနခဲ့ျပန္သည္။
အတန္ၾကာမွ....
“သူမ်ားတုိ႔ တကယ္ယူၾကေတာ့မွာေနာ္.... သူမ်ားတုိ႔ညားရင္ သူ.... သူမ်ားကို မရုိက္ရဘူးေနာ္....”
သူက ခပ္္တုိးတုိးေျပာေနသည္။
က်ေနာ္သည္ သူ႔ လက္ကေလးကို ဆုပ္ကုိင္ထားရင္း သူ႔ မ်က္ႏွာကေလးကုိ အၾကာႀကီး ေငးၾကည့္ေနမိသည္။ သူ၏ ထုိ ခေလးစိတ္ ခေလးအေတြးမွာ ရယ္ေမာ ေျပာင္ေလွာင္စရာ မဟုတ္ေတာ့ေပ။
ထုိ အေတြးေၾကာင့္ က်ေနာ္သည္ သူ၏ ခေလးစိတ္ထားကို သိေနရ၏။ သူ၏ ျဖဴစင္ေသာ ခေလးစိတ္ထားကေလးမွာ ေပၚလြင္လာေနသည္။
“ေအးပါကြယ္ ကို မရုိက္ပါဘူး၊ အရုိက္ မခံခ်င္ရင္ ဟုိ ထန္းေတာထဲေရာက္ေအာင္ လုိက္ခဲ့ရမယ္ေနာ္”

က်ေနာ္သည္ ရယ္သံျဖင့္္ ေျပာေနရသည္။
သူသည္ ကုန္းထိပ္ေပၚမွ က်ေနာ္ႏွင့္ ေဘးခ်င္းယွဥ္ဆင္းလာခဲ့သည္။
ေတာင္ကုန္းအဆင္း တဝက္တြင္“ပီးေတာ့ သူ...သူမ်ားကို ပစ္မသြားရဘူးေနာ္” ဟု တတြတ္တြတ္ ေျပာလိုက္လာသည္။
က်ေနာ္တုိ႔သည္ ယာခင္းအလြန္ ထန္းေတာအစ၌ ထုိင္လုိက္ၾက၏။ ေခ်ာင္းကေလးမွာ ထန္းေတာအလယ္မွ ျဖတ္၍ စီးဆင္းေနသည္။ က်ေနာ္သည္ သူ႔ ပခုံးေပၚတြင္ လက္တင္ထားရင္း က်ေနာ္ ရဘူးသည့္ ကဗ်ာတပုဒ္မွ တပုိင္းတစကို ရြတ္ျပေနမိသည္။
ကဗ်ာမွာ “ေပ်ာ္ရြင္ျခင္း” ဟု ေခါင္းစည္း တပ္ထားသည္။
ပင္လယ္ ေရလႊာျပင္ထက္ေပၚမွ ဇင္ေယာ္ ငွက္ကေလးမ်ား ဝဲပ်ံ ျမဴးေပ်ာ္ေနပုံကို ၾကည့္ရင္း... မိုးတိမ္ျပာမ်ားေအာက္၌ တဖ်တ္ဖ်တ္ ေတာက္ပေနသည့္၊ လွပျဖာက်ေနသည့္ ေရာင္ျခည္ ေငြမွ်င္တို႔ကို ေငးရင္း၊ သဲေသာင္စပ္ေပၚသုိ႔ လႈိင္း ၾကက္ ခြပ္ ကေလးမ်ားေျပး တက္လာပုံကို ၾကည့္ရင္း ခ်စ္သူ၏ ညိဳစိမ့္စိမ့္ မ်က္ႏွာကေလးကို အပူပင္ ကင္းမဲ့ စြာ ေငးၾကည့္ေနရျခင္းမွာ ၾကည္ႏူး ခ်မ္းျမဖြယ္ပါတကား။
ထုိေန႔ ထုိရက္သုိ႔ ေရာက္ရန္ ခ်စ္သူတုိင္း မွန္ကန္စြာႀကိဳးပမ္းလာႏုိင္မည့္ ေန႔ရက္သည္သာ “ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္း”
မည္ေပလိမ့္မည္။
“အခုလဲ ကိုေတာ့ အဲဒီ ကဗ်ာကေလးလုိဘဲ ညိဳညိဳ ... မင္း စကားသံကိုနားေထာင္ရင္း၊ ဟုိမွာ ေခ်ာင္းေရစီးသံကုိ နားေထာင္ရင္း၊ ထန္းလက္ေတြ ေလတုိးေနသံ နားေထာင္းရင္း မင့္မ်က္ႏွာကေလးကို ၾကည့္ေနခ်င္တယ္”

သူသည္က်ေနာ္႔ ကို ေငးၾကည့္ေနသည္။ မ်က္ေတာင္ကို ပုတ္ခတ္ ပုတ္ခတ္ လုပ္ေနသည္။ သူ႔ မ်က္လုံးမ်ားမွာ က်ေနာ္႔ ကို အံ့အားသင့္ေနဟန္ ေပၚေနသည္။

“သူ႔ စကားေတြက ဘာေတြမွန္းလဲ မသိဘူး”

သူက အရုိးခံအတုိင္း ခပ္တုိးတိုး ညည္းညည္း ေျပာေနသည္။ က်ေနာ္သည္ သူ႔ ပခုံးကုိ ကုိင္လႈပ္ရင္း ရယ္ေနမိသည္။ က်ေနာ္ ရြတ္ျပသည့္ ကဗ်ာကိုလည္း သူသည္ နားလည္မည္မဟုတ္။

“ကဲ....မင္းေျပာခ်င္တာ ေျပာစမ္းပါ”
သူသည္ တခုခုကုိ ေလးေလး နက္နက္ ေတြးေနျပန္သည္။ အေတာ္ၾကာေအာင္ သူသည္ ၿငိမ္သက္ တိတ္ဆိတ္ေန၏။ သူ႔ အသက္ ရွဴရွိဳက္သံကိုသာ ၾကားေနရ၏။ မိုးဖဲြ မိုးမႈန္ကေလးမ်ား က်လာသည့္တုိင္ေအာင္ သူသည္ မလႈပ္ရွားေပ။
ေနေရာင္ျခည္မ်ား ေပ်ာ္ကြယ္သြားကာ မိုးသည္ ညိဳ႕လာ၏။ မုိးမႈန္ကေလးမ်ားသည္ ခဏမွ်သာ က်ေနာ္တုိ႔ အေပၚမွ ရွပ္တုိက္ ေျပးသြားၾက၏။ သူ႔ နဖူးျပင္ေပၚတြင္ မိုးစက္ကေလးမ်ား တစက္ ႏွစ္စက္ တင္သြားေလသည္။
အတန္ၾကာမွ သူသည္ က်ေနာ္႔ မ်က္လုံးအိမ္ထဲသို႔ တခုခုကို နက္နက္ရွိဳင္းရွိဳင္း ရွာေဖြသလုိ စုိက္ၾကည့္ေနျပန္သည္။
သူက....
“သူမ်ားတုိ႔ အိမ္ေထာင္က်ပီး မေတာ္တဆ သူမ်ား ေသသြားရင္ သူ ေနာက္မိန္းမ မယူရဘူးေနာ္၊ မေနပါဘူး၊ သူ ယူမယ့္ လူႀကီးပါ၊ ေနာက္မိန္းမ ယူရင္ သူမ်ား ဟုိဘဝကေနျပဳစားမွာဘဲ”
ေလးေလးပင္ပင္ႀကီး ေျပာေနသည္။
က်ေနာ္လညး္ မရယ္ႏုိင္ေတာ့ေပ။
က်ေနာ္သည္ သူ႔ လက္ကို ခပ္ဖြဖြ ဆုပ္ကုိင္ထားေနမိသည္။
“မင္းေသရင္ ကိုယ္လဲ လုိက္ေသမွာဘဲ ထင္တယ္၊ အခုမင္းေျပာသြားတဲ့ စကားေတြေၾကာင့္ ရင္ကဲြနာနဲ႔ ေသမယ္ ထင္တယ္၊ လြမ္းၾကင္ငွက္ေတြလုိေပါ့၊ တေကာင္ေသရင္ က်န္တဲ့ တေကာင္ပါ လုိက္ေသမွာေလ...

က်ေနာ္သည္ သူ႔ ကို အၿငိမ့္သမကေလးတေယာက္ႏွင့္ သူ႔ ခ်စ္သူအေၾကာင္းကုိ ပုံျပင္ကေလး တခုလုိ ေျပာေနမိသည္။
သူတုိ႔ ႏွစ္ဦးမွာ တူဝရီး ဝမ္းကဲြလည္း ေတာ္သည္။ တေန႔တြင္ ဇာတ္ကၿပီး အျပန္၌ ကားေမွာက္သျဖင့္ အၿငိမ့္သမကေလးမွာ ေဆးရုံေပၚ၌ သူ႔ တူ ခ်စ္သူ၏ ရင္ခြင္ထဲ၌ ကြယ္လြန္ သြားခဲ့သည္။ သူ႔ ခ်စ္သူသည္ အေလာင္းကုိေပ႔ြပိုက္ထားရင္း တက္ခ်က္သြားရာမွ သတိျပန္လည္မလာဘဲ ေသသြားခဲ့သည္။

“မင္းမ်ား ေသရင္ ကိုလဲ အဲဒီလုိ ျဖစ္မွာဘဲထင္တယ္”
က်ေနာ္သည္ ေလးနက္စြာ ခံစားကာ ေျပာေနမိသည္။
ဤအေၾကာင္းမ်ိဳး ေတြးရသည္မွာ စိတ္ ခ်မ္းသာဖြယ္ရာ မဟုတ္္ေသာ္လည္း အကယ္၍ သူသည္ က်ေနာ္႔ ရင္ခြင္ထဲတြင္ ထုိသုိ႔ ေသဆုံးသြားခဲ့လွ်င္ က်ေနာ္ပါ လုိက္ၿပီး ေသသြားႏုိင္သည္ဟု ထင္ေနမိျပန္သည္။
က်ေနာ္သည္ သူ႔ ကို ေပြ႔ညွစ္ထားမိ၏။
“သူ... အဲဒီလုိေတာ့ လုိက္ မေသရဘူး၊ သူမ်ား ေသၿပီးရင္ သူမ်ားက လူ႔ ဝမ္းထဲ ျပန္ဝင္စားမွာ၊ သူမ်ား အပ်ိဳ ျပန္ျဖစ္လာရင္ သူနဲ႔ ျပန္ယူမွာေပါ့၊ အဲဒီအခ်ိန္ထိေအာင္ သူ ေစာင့္ေနရမယ္ေနာ္”
သူသည္ က်ေနာ္႔ ေပါင္ေပၚတြင္ လွဲအိပ္ရင္း ျပဳံးေန၏။

က်ေနာ္လည္း ဆရာႀကီး ေရႊဥေဒါင္း၏ “ရူပနႏီၵ” မွ ခ်စ္သူကို ႏွစ္ေပါငး္ ႏွစ္ေထာင္ေက်ာ္ေက်ာ္ ေစာင့္ေနရရွာသည့္ ရူပနႏီၵ မင္းသမီးႀကီး၏ ရုပ္ပုံလႊာကုိ ျမင္ေတြးေနမိျပန္သည္။ မေသမေပ်ာက္ေနႏုိင္လွ်င္ ခ်စ္သူကိုျပန္၍ ေတြ႔ဆုံရန္ ႏွစ္ေပါင္း ႏွစ္ေထာင္ ေစာင့္ဆုိင္ေနႏုိင္သည္ဟု ေတြးမိသည္။
“ကိုက ႏွစ္ေပါင္း ႏွစ္ေထာင္တိတိ ေစာင့္ေနမယ္”
သူသည္ ျပဳံလ်က္ေမာ့္ၾကည့္ေနရင္း ေခါငး္ခါယမ္းေနသည္။
“မ်ားပါတယ္ အဲဒီေလာက္ႀကီး မလုိပါဘူး၊ ဆယ့္ခုႏွစ္ႏွစ္ထဲ ေစာင့္ပါ၊ အဲဒီေလာက္ဆုိရင္ သူမ်ား အပ်ိဳျပန္ျဖစ္လာမွာဘဲ၊အခု အရြယ္ဘဲေလ...”
က်ေနာ္သည္ သူ႔ နဖူးကို ညင္သာစြာ နမ္းေနမိ၏။
ထိုညေနက သူ႔ နံေဘး၌ က်ေနာ္သည္ ယွဥ္အိပ္ခဲ့၏။
ႏွစ္ေယာက္စလုံး ႏွစ္ႏွစ္ ၿခိဳက္ၿခိဳက္ အိပ္ေပ်ာ္သြား ၾကသည္။
ေနဝင္စ၌ ရုတ္တရက္ မုိးႀကီး ရြာခ်လုိက္ေသာ အခါတြင္မွ ႏွစ္ေယာက္စလုံး အိပ္ရာမွ လန္႔ႏုိးလာၾက၏။ မိုးရြာႀကီးထဲ၌ ရုတ္တရက္ မထေသးဘဲ သူ႔ ကို အတင္း ေပ႔ြ ထားရင္း ႏွစ္ေယာက္စလုံး ႏွစ္ႏွစ္္ၿခိဳက္ၿခိဳက္ လြတ္လပ္စြာ ရယ္ေမာခဲ့ၾကသည္။
ထိုညက... ေလးအိမ္ ကံထရုိက္တာ သိ္န္းေအာင္ စီစဥ္ေပးသည့္ ရြာ့ ေျမာက္ဖ်ားရွိ သီးသန္႕အိမ္တလုံးေပၚတြင္ သူႏွင့္က်ေနာ္ လြတ္လပ္စြာ အိပ္ခဲ့ၾက၏။ မၾကာမီ ရက္ပိုင္းအတြင္း၌ လက္ထပ္ ယူၾကမည္ ျဖစ္သျဖင့္ ႏွစ္ေယာက္စလုံး ေပ်ာ္ရႊင္မိၾကသည္မွာ မီးခုိးမဆုံး မုိးမဆုံး ျဖစ္ေပသည္။
ထုိ႔ျပင္ အတာစန္းကုန္းဘူတာ ကံထရုိက္တာ စီစဥ္ေပးသျဖင့္ အတာစန္းကုန္းရြာတြင္ တည အိပ္ခဲ့ၾက၏။
ဆင္ေသကန္မွာ တရက္၊ အင္ေတာက်ယ္မွာ တရက္၊ ေရႊပန္းပင္မွာ တရက္၊ ေဂြးကုန္းမွာ တည။
ေတာင္တြင္းႀကီးတြင္လည္း သူႏွင့္ က်ေနာ္သည္ ေရႊအင္းေတာင္ေစတီ၌ ပန္း၊ ဆီမီးမ်ား ကပ္လွဴရင္း ဆုေတာင္းခဲ့ၾက၏။
“ဘဝတုိင္း ဘဝတိုင္း အတူေနရေအာင္ ဆုေတာင္းေနာ္”
သူသည္ က်ေနာ့္ကို ခပ္တုိးတုိး ေျပာခဲ့ေလသည္။
တညေန၌ သူႏွင့္ က်ေနာ္သည္ ရတနာပြင့္လွကန္ ေရလယ္ဘုရားသုိ႔ သြား၍ ဖူးခဲ့ၾကေသးသည္။ ဘုရား ရင္ျပင္ေပၚ၌ကား က်ေနာ္သည္သူႏွင့္ တေတာင္ကြာမွ်သာ ထုိင္ခြင့္ရ၏။ သူသည္ ဘုရားရင္ျပင္ေပၚ၌ အတူယွဥ္၍ ထုိင္ျခင္းမွာ ရိုင္းပ်သည္ဟု ယူဆ၏။
ထုိညေနက ကန္ေဘာင္ရွိ အုပ္ခုံတခုံေပၚ၌ သူႏွင့္ က်ေနာ္ ယူမည္ေန႔ရက္ကို ကန္႔သတ္လာၾက၏။ ထုိအေၾကာင္း ကို သာ ႏွစ္ေယာက္သား တတြတ္တြတ္ေျပာလာခဲ့ၾကသည္။
သူႏွင့္က်ေနာ္ကား လက္ထပ္ ေပါင္းသင္း ရန္မွ တပါး အျခား မျဖစ္ႏုိင္ဟု ယံုၾကည္ခဲ့ၾက၏။
ထုိ႔ေၾကာင့္ပင္ သူႏွင့္က်ေနာ္ ေနာက္ဆုံးတညတာ၌ ေတာင္တြင္းႀကီးရွိ မီးရထားအမႈထမ္း က်ေနာ္႔ အိမ္ေပၚတြင္ ေတြ႔ၾကေသာ အခါတြင္လည္း က်ေနာ္တုိ႔သည္ လြတ္လပ္စြာ ေပ်ာ္ရႊင္ေနခဲ့ၾက၏။
ထုိညက က်ေနာ္သည္ သူ ထန္းလ်က္မ်ားကို သူ႔ ေဖါက္သည္ မသိန္းရွင္ထံသုိ႔ ပုိ႔ေပးအၿပီး၌ သူ႔ ကို ေတာင္တြင္းႀကီး ေခတ္သစ္ ၾသဘာညြန္႔ ရုပ္ရွင္ရုံေရွ႕၌ သြားဆုံေတြ႔သည္။
က်ေနာ္သည္ သူ႔ ကိုေခၚလာခဲ့၏။
မဂၤလာ လမ္းထိပ္ ေရာက္ေသာအခါ မုိးသည္ ရုတ္တရက္ သဲသဲမဲမဲ ရြာခ်လုိက္သည္။
က်ေနာ္သည္ သူ႔ ကို မုိးကာ အက်ီၤထဲ ဆဲြသြင္းလုိက္သည္။
မဂၤလာလမ္းမွာ ဓာတ္မီးတုိင္မ်ား အလွမ္းေဝးသည့္ အထဲ အခ်ိဳ႕ကၽြမ္းေနၾကသျဖင့္ ေမွာင္မည္းေနသည္။ မန္က်ည္းပင္အရိပ္မ်ားေၾကာင့္ ပုိ၍ ေမွာင္ေနခဲ့၏။ က်ေနာ္သည္ မိုးရြာႀကီးထဲတြင္ သူ႔ကို မုိးကာေအာက္၌ နမ္းေနရင္း ေပ်ာ္ေနမိျပန္သည္။
“ဒီလမ္းက ျဖတ္လမ္းေလ ညိဳညိဳရဲ႕၊ ဘူတာရုံသြားတဲ့ ျဖတ္လမ္း၊ ၿပီးေတာ့ ခ်စ္ဗိမာန္ေဆာက္ခ်င္ရင္ သိပ္ျမန္တဲ့ျဖတ္လမ္း၊ ေမွာင္လုိက္တာမဲလုိ႔၊ ဘယ္သူမွ မျမင္ရဘူး မႈတ္လား”
သူ႔ ကုိယ္လုံး ေသးေသး ကေလးမွာ က်ေနာ္႔ ရင္ခြင္ထဲ၌ ေပ်ာက္ကြယ္ ခမန္း ျဖစ္ေနသည္။ သူသည္ က်ေနာ္႔ ဗိုက္ကို လိန္ဆဲြလုိက္၏။
“သူ ဒီလမ္းက ေစာင့္ၿပီး ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ကို ဒီလို လုပ္ဖူးသလဲ မသိဘူး၊ သူမ်ား မလုိက္ခ်င္ေတာ့ဘူး”
မိုးသံမ်ားၾကား၌ က်ေနာ္သည္ ေအာ္၍ ရယ္ေနမိ၏။
“မင္း မလုိက္ခ်င္တာ ကုိ႔ အိမ္ေပၚေရာက္မွ ေျပာကြယ္”
အိမ္သုိ႔ ေရာက္ေသာအခါသူ႔ တကိုယ္လုံးမွာ ရဲြနစ္ေနသည္။
သူ႔ အတြက္ အဝတ္လဲစရာလည္း မရွိေတာ့ေပ။ က်ေနာ္႔ ပုဆုိးမ်ားမွာလည္း ပင္းမင္းဆုိင္ ေရာက္ေနၾက၏။ ေနာက္ဆုံး၌ သူသည္ က်ေနာ္႔ ေဘာင္းဘီကိုသာ ဝတ္ရေလသည္။ သူ အဝတ္လဲေနစဥ္ သူ ရွက္ေနသျဖင့္ က်ေနာ္ မ်က္ႏွာလဲႊ ထားရ၏။က်ေနာ္သည္ သူ႔ ကို ေက်ာေပးကာ ဘီရုိထဲမွ အရက္ ပုလင္းကုိ ဆဲြယူေန၏။
သူသည္ ေဘာင္းဘီႀကီး ပြေရာင္းေရာင္း ကုိလဲၿပီး တခစ္ခစ္ ရယ္ရင္း က်ေနာ္ရွိရာ သုိ႔ ေလွ်ာက္လာသည္။
က်ေနာ္႔ ေရွ႕၌သူသည္ ဟန္ပါပါ ခါးေထာက္ရပ္လုိက္၏။
မိုးႀကီး သည္းထန္စြာ ရြာေနသျဖင့္ သူႏွင့္ က်ေနာ္သည္ လြတ္လပ္စြာ ရယ္လုိက္မိၾက ျပန္သည္။ ထုိအခါတြင္ကား...က်ေနာ္႔ အိမ္ကေလးေပၚရွိ အရာဝတၳဳအေပါငး္မွာ ပို၍ လွပလာၾကသည္ဟု ထင္ရ၏။ သူႏွင့္ က်ေနာ္အိပ္ရန္ဝယ္ထားခဲ့သည့္ လူတေယာက္မွ် မအိပ္ဖူးေသာ ကုတင္မွ ေပၚလစ္ေရာင္သည္လည္း ပုိ၍ ေတာက္ပလာသည္ ထင္ရသည္္။
သူက...
“သူ အရက္ေသာက္သလား၊ သူမ်ားနဲ႔ ေနရင္ မေသာက္ရဘူးေနာ္”
ဟု ေျပာေနျပန္သည္။
“နဲနဲက်ဥ္းက်ဥ္းပါ ညိဳညိဳရယ္၊ မင္းနဲ႔ ရရင္ မေသာက္ေတာ့ပါဘူး”
သူသည္ ဖ်တ္ကနဲ ပုလင္းကုိ ဆဲြလုလုိက္သည္။
“ဒါျဖင့္ မေသာက္ေတာ့နဲ႔ေလ....၊ အခု သူမ်ားနဲ႔ သူ နဲ႔ ညားေနပီး မႈတ္လား”
သူ အရက္ပုလင္းကုိ ဘီရုိထဲ ျပန္ထည့္ အၿပီးတြင္ က်ေနာ္သည္ သူ႔ ကို ေစြ႕ကနဲ ေပြ႔ယူလုိက္ၿပီး သူ႔ ကို အရုပ္ကေလးတခုကုိ ပစ္တင္လုိက္သလုိ ကုတင္ ေပၚသုိ႔ ပစ္တင္လုိက္၏။ သူသည္ ကုတင္ေပၚရွိ ဖုံေမြ႔ရာေပၚ၌ လိမ့္သြားစဥ္တြင္ ခေလးကေလး ေဆာ့ကစားၿပီး ရယ္သလုိ တခစ္ခစ္ သိမ့္သိမ့္ခါေအင္ ရယ္ေနျပန္သည္။
“ေဟာဟုိ ဘီရုိအေသးကေလးက မင္း အဝတ္အစားထည့္ဖို႔၊ ဟုိမွန္တင္ခုံက မင္း အလွျပင္ဖုိ႔၊ ေဟာဒီခုတင္က ဒုိ႔ႏွစ္ေယာက္အတူ အိပ္ဖုိ႔၊ ကဲ... အခု အစမ္းအိပ္ၾကည့္ရေအာင္ေလ”
သူသည္ က်ေနာ္႔ ရင္အုံကုိ တဒုိင္းဒုိင္း္ ထုေန၏။
“စကား အေကာင္းေျပာစမ္းပါ”
သူသည္ က်ေနာ္႔ ရင္ခြင္ထဲမွ လူူးလဲရုန္းကန္ ေနျပန္သည္။
“မင္း အရက္မေသာက္နဲ႔ဆုိလုိ႔ ကို မေသာက္ေတာ့ဘူးေနာ္၊ မင္းလဲ ကုိ႔ စကား နားေထာင္ရမယ္ေနာ္၊ ဟုတ္လား၊ ဒါျဖင့္ မင္း ေမွာင္ခုိကုန္ မကူးရေတာ့ဘူး”
“ဘာျပဳလို႔”
“အခု မင္းနဲ႔ ကိုယ္နဲ႔ အိမ္ေထာင္က်ေနၿပီေလ...”

ပထမ၌ သူသည္ ႏွစ္ႏွစ္ၿခိဳက္ၿခိဳက္ ျပံံဳးေနသည္။
ခဏမွ်အၾကာ၌ သူသည္ ျပံဳးေနစဥ္၌ပင္ တခုခုကုိ နက္ရွိဴင္းစြာ ေတြးလုိက္မိသလုိ တည္ၿငိမ္သြားျပန္သည္။
အေစာပုိင္းက ရယ္သံမ်ား လႊမ္းမိုုး ေနခဲ့သည့္ စကၠန္႔ပုိင္း အခ်ိန္တုိကေလးမွာ ယခု မရွိေတာ့ေပ။
က်ေနာ္သည္ မ်က္ရည္မ်ား ဝုိင္းလာေနသည့္ သူ႔မ်က္လုံးအိမ္ကို ေငးၾကည့္ေနမိ၏။
သူသည္ ႏႈတ္ခမ္းကိုဆတ္ကနဲကိုက္လုိက္ျပန္သည္။
“သူမ်ား ေမွာင္ခုိကုန္ကူးေနရတာ သိပ္ေပ်ာ္လုိ႔ လုပ္ေနတာ လို႔ သူ ထင္ေနသလားဟင္....”
သူက ခပ္တုိးတုိး ေျပာေနသည္။
“ဂ်ပန္ေခတ္က ဂ်ပန္ကို မာစတာ ေခၚေနၾကရတဲ့ မိ္န္းခေလးေတြဟာ ေခၚခ်င္လြန္းလုိ႔ ေခၚၾကရတယ္ ထင္သလားဟင္... ၊ အဲဒီ မိန္းခေလးေတြ ဘာျဖစ္က်န္ခဲ့သလဲ...
“အခုလဲ သူမ်ား ေမွာင္ခုိကုန္ကူးလုိ႔ သူ႔ မယား ျဖစ္လာရတာလုိ႔ ေျပာစရာျဖစ္ေနတာမႈတ္လား၊ မိ္န္းမဆိုတာ ဘယ္မိန္းမျဖစ္ျဖစ္ သူတုိ႔ကို သူတုိ႔ တန္ဖုိးထားခ်င္ၾကတာဘဲ....
“ဖါ ျဖစ္တာေတာင္မွ ငါးက်ပ္ တဆယ္”
က်ေနာ္သည္ သူ႔ ပါးစပ္ကို ပိတ္ထားလုိက္၏။
“ေတာ္ေတာ့ကြယ္...ေတာ္ပါေတာ့”
က်ေနာ္တုိ႔သည္ တဦးကုိ တဦး စိတ္ထိခုိက္စြာျဖင့္ စုိက္ေငးၾကည့္ေနမိၾကသည္။ သူသည္ ပါးစပ္ကုိဖြင့္ၿပီး အသက္ရွဴေနသည္။ သူ႔ မ်က္လုံးအိမ္မွ မ်က္ရည္ မ်ားသည္ တလိမ့္လိမ့္ ေၾကြက်လာေနၾက၏။
က်ေနာ္သည္ သူ႔ ပါးေပၚမွ မ်က္ရည္မ်ားကို က်ေနာ္႔ပါးျဖင့္ ပြတ္တုိက္ေနမိျပန္သည္။
“ဒါေတြ မေျပာနဲ႔ ညိဳညိဳရယ္၊ မင္းကုိ ကို ဘယ္လုိခ်စ္တယ္ ဘယ္ေလာက္ခ်စ္တယ္ ဆုိတာ မင္းသိပါတယ္၊ ကို႔ကို ႏွိပ္စက္ေနသလုိဘဲ”
ထုိညက အေတာ္ၾကာမွ က်ေနာ္တို႔သည္ ထုိစကားမ်ားကုိ ေမ့ပစ္ႏုိင္ၾက၏။
သူ႔ကို ေတာင္းရမ္းယူရန္အတြက္ က်ေနာ္႔ အေမကုိ မွာထားရာ အေမ ေရာက္လာမည့္ရက္ကုိ က်ေနာ္တုိ႔သည္ ေပ်ာ္ရႊင္ၾကည္းႏူးစြာျဖင့္ လက္ခ်ိဳး ေရတြက္ေနမိၾကျပန္သည္။ ေရွ႕လဆန္းလွ်င္ အေမလည္း ေရာက္အလာ… က်ေနာ္႔ ခရီးစားရိတ္သုံးလစာလည္း လစာထဲ၌ ပါအလာႏွင့္ အံကုိက္ေနသည္။ ေရွ႕လဆန္း၌ ေငြစုေငြေခ်း အသင္းမွ က်ေနာ္ ရစရာရွိသည့္ ေငြမ်ားလညး္ ရမည္။
ကုတင္ေပၚ၌ က်ေနာ္တုိ႔သည္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆုိင္ အိပ္ေနၾကရင္း ေျပာစရာ စကားမ်ား မဆုံးႏုိင္ျဖစ္ေနၾကျပန္သည္။
“ခေလး ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ ေမြးေပးမလဲ”
က်ေနာ္သည္ ေမးေနခဲ့၏။
သူက လက္ဆယ္ေခ်ာင္း ေထာင္ျပရင္း ျပဳံးေနျပန္သည္။
“ခေလးေတြကို မင္းက ရုိက္မွာဘဲ၊ အဲေတာ့ ကိုက ေရွ႕က ဆီးကာရင္ မင္းကုိ႔ ကိုပါ သိမ္းရုိက္မယ့္ မိ္န္းမပါ၊ ပီးေတာ့မွ ခေလးေတြ ရုိက္ပီးမွ မင္းပါ ေရာငိုမွာမႈတ္လား၊ ကဲ… မင္းမွာ ဗုိက္ႀကီးတခဲြသားနဲ႔ ျဖစ္ေနေရာ…၊ ဒီလုိ ညအိပ္ရာထဲမွာ မင္းက ပက္လက္အိပ္ေနေရာ၊ အထဲက အေကာင္ကို ဒုိ႔ႏွစ္ေယာက္ ေစာင့္ၾကည့္ေနတာေပါ့၊ အဲဒီအေကာင္က ေျခကားယား လက္ကားယား လႈပ္ေနရင္ ဒုိ႔က အျပင္က လွမ္း ဖမ္း ထားမယ္၊ ဒီေကာင္ အထဲမွာ အတင္းရုန္းေနမွာေနာ္”
သူသည္ က်ေနာ္႔ ကို လိန္ဆဲြေန၏။
“ရွက္စရာေတြ ေတာ္စမ္း” ဟု ေငါက္ေန၏။
က်ေနာ္ကား သူ ကုိယ္ဝန္ႀကီး တခဲြသားႏွင့္ ျဖစ္ေနလွ်င္ သူ႔ ကို လက္တြဲကာ ဂုဏ္ယူဝါၾကြားစြာ ညေနတုိင္း လမ္းေလွ်ာက္ရင္း က်ေနာ္႔ စိတ္၌ ၾကည္ႏူးေနမည္ကုိ ႀကိဳတင္ေတြးေနမိျပန္သည္။ ထုိအခါတြင္ကား သူ႔ကုိ က်ေနာ္ခ်စ္သည့္ ေမတၱာမွာ ယခုထက္ အဆမ်ားစြာ ပို၍ စင္ၾကယ္ ၾကည္လင္ေနမည္ကို ေတြးသိေနသည္။
သူက သူႏွင့္ မတည့္သည့္ အစားအစာကုိ ခ်ဥ္ျခင္းတပ္ၿပီး မ်က္ရည္တဝဲဝဲျဖင့္ တတြတ္တြြတ္ ေတာင္းေနလွ်င္ က်ေနာ္ကား မေပးမိရန္ မနည္းထိိန္းခ်ဳပ္ရေပမည္။
မုိးသည္ ထုိညကို အမွတ္အရျဖစ္ရန္ တသဲသဲ ရြာေနခဲ့သည္။ ေလးနာရီ၌ သူသည္ တုန္းေမာင္ေခါက္သံကို နားေထာင္ၿပီး သက္ျပင္းခ်ေနျပန္သည္။
“နာရီေတြကလဲ ျမန္လုိက္တာေနာ္”
သူသည္ ညည္းညဴေနသည္။
သူသည္ က်ေနာ္႔ ကုိ အိပ္ေပ်ာ္ေနသည္ထင္ၿပီး ႏႈိးသည္။ အိမ္တခုလုံး ေသေသ သပ္သပ္ ျဖစ္ေစရန္ သိမ္းဆီးသည္။ အဝတ္မ်ားကို လဲၿပီး မ်က္ႏွာကို သနပ္ခါးမႈန္႔မ်ားလူးၿပီး ကုတင္အနား ေလွ်ာက္လာကာ ရပ္ျပန္သည္။
“ဒီေန႔ တနဂၤေႏြေန႔… ကုိ႔ နားရက္၊ မင္း မျပန္ပါနဲ႔လား၊ မင္း ဒီမွာ ေရာက္ေနတာ ဘယ္သူမွလဲ သိတာမဟုတ္ဘူး”
က်ေနာ္သည္ သူ႔ လက္ကေလးကို ဆဲြကိုင္ထားသည္။
“အေမ ေနမေကာင္းလုိ႔ ေဆးလုံးက မနက္ေရာက္မွ ျဖစ္မွာ မို႔ပါ၊ သူမ်ားလဲ ဒီက မျပန္ခ်င္ေတာ့ပါဘူးကြယ္”

ေရွ႕လမဆန္းမီ ရက္မ်ား၌ကား သူသည္ ေမွာင္ခုိအလုပ္ကို ရက္အနည္းငယ္မွ် လုပ္ေနရေပမည္။ ထုိရက္မ်ား အတြင္း၌ ထြန္းေမာင္ မပါမည့္ရက္မ်ားကို က်ေနာ္သည္ သူ႔ ကို တြက္ျပေနမိ၏။ ထြန္းေမာင္ကား အိမ္သာထဲမွ သတိရလာကာ ေဆးရုံတက္ၿပီး ေဆးရုံမွ ဆင္းလာခဲ့သည္မွာ ရက္ပုိင္းမွ်သာ ရိွေသးသည္။

နိဳင္ဝင္းေဆြ

အခန္း(၁၆) နိဂုံးပိုင္းသို ့..ဆက္လက္ဖတ္ရွဳပါရန္…။

No comments:

Post a Comment