May 01, 2008

ေလညွင္းနဲ ့အတူပါလာတဲ့ ပန္းရနံ ့ေတြလို ဒီေနရာမွာ စုေ၀းၾက

ငါ့ေျမးေရ…။
လြန္ခဲ့တဲ့တပါတ္က ငါ့ေျမးဆီကို ဘဘ စာတေစါင္ေရးလိုက္ပါေသးတယ္။ အဲဒီစာထဲမွာ ငါ့ေျမးရဲ ႔ေတာင္းဆိုခ်က္အရ ‘ ကဗ်ာတပုဒ္ ’ အေၾကာင္း ဘဘ စာေရးၿပီးေျပာခဲ့တယ္။ အခုလည္း ငါ့ေျမးကို ကဗ်ာတပုဒ္အေၾကာင္းထပ္ၿပီး ေျပာျပခ်င္ ေသးတယ္။ ကဗ်ာအေၾကာင္း ၾကားခ်င္သိခ်င္ပါတယ္ဆိုတဲ့ ငါ့ေျမးရဲ ့ဆႏၵျပည့္၀ႏိူင္မယ္လို ့ေတာ့ ဘဘေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။
ငါ့ေျမးေရ…။
ထံုးစံအတိုင္း ကဗ်ာေလးအေၾကာင္းမေျပာခင္ ကဗ်ာေလးနဲ ့ႏြယ္ေနတဲ့ အေၾကာင္းအရာတခ်ဳိ႕ကိုေတာ့ နိဒါန္းပ်ဳိးတဲ့ အေနနဲ ့ ဘဘ ႀကိဳၿပီးေျပာျပခ်င္ေသးတယ္။

ငါ့ေျမးတို ့ဘဘတို ့ရဲ ့ ပုဂၢလဘ၀မွာ၊ ထူးျခားတဲ့ “ ေန ့ ” ေတြရိွတတ္ၾကပါတယ္။ ဆိုပါေတာ့ ဘဘမွာဆိုရင္ ငယ္စဥ္တုန္း က မူလတန္းေက်ာင္းကေန၊ အလယ္တန္းေက်ာင္းကိုေျပာင္းၿပီး ေက်ာင္းစတက္ရတဲ့ေန ့လိုေန ့မ်ဳိးေပါ့။ အဲဒီေန႔က ဘဘတို ့ေနတဲ့ စလင္းၿမိဳ ့ေလးမွာ မိုးရိပ္မိုးေယါင္ အံု ့အံု ့ျပျပေလး ျဖစ္ေနခဲ့တယ္ေလ။ ဘဘဟာ စာအုပ္တခ်ဳိ ့ထည့္ထားတဲ့လြယ္အိပ္ကိုလြယ္ၿပီး ဘဘအေဖရဲ ့ေနာက္က လမ္းေလွ်ာက္ၿပီးလိုက္ခဲ့တယ္။ ေက်ာင္းသားသစ္ေတြ လက္ခံစာရင္းသြင္းတဲ့ စားပြဲတလံုးေဘးက ဆရာ တေယာက္ဆီကို လမ္းေလွ်ာက္သြားေနတဲ့အခ်ိန္၊ ေက်ာင္းသားတခ်ဳိ ့က ဘဘတို ့ကိုလွမ္းၾကည့္ေနၾကတယ္ေလ။ ဘဘရဲ ့ ညာဖက္လက္ဟာ လြယ္အိပ္္ထဲကို ႏိႈိ္က္ထားတယ္။ အဲဒီလြယ္အိပ္ထဲကို ႏိႈက္ထားတဲ့လက္ထဲမွာ ဘာကိုဆုပ္ကိုင္လာသလဲ ဆိုေတာ့ “ ပိုင္းေလာ့ ” ေဖါင္တိန္ကေလးတေခ်ာင္းကို ၾကစ္ၾကစ္ပါေအာင္ဆုပ္ထားခဲ့တာေပါ့။ ဒီေဖါင္တိန္ေလးဟာ ၊ မူလတန္းေအာင္လို႔ အလယ္တန္းေက်ာင္းကို ေျပာင္းရေတာ့မယ့္ ဘဘအတြက္၊ ဘဘရဲ ့အေဖက ၀ယ္ေပးခဲ့တဲ့ေဖါင္တိန္ ကေလးေပါ့။ ငါ့ေျမးေရ…။ အဲဒီေန ့ကို ဘဘအခုထက္ထိ မေမ့ႏိူင္ဘူး။ ဘဘရဲ ့ပုဂၢလဘ၀မွာ အဲဒီေန ့ဟာ တကယ့္ကို အေရးပါ တဲ့ေန ့ ။ ဘဘရဲ ့ခေလးဘ၀ ကို နိဂံုးခ်ဳပ္ၿပီး လူငယ္ဘ၀ကို စတင္ကူးေျပာင္းလိုက္တဲ့ေန ့အျဖစ္ ဘဘ ဘယ္ေတာ့မွ ေမ့လို ့ မရတဲ့ေန ့တေန ့ျဖစ္ခဲ့တာေပါ့။
ဒီတခါ ဘဘရဲ ့စာထဲမွာ ေျပာျပမယ့္ကဗ်ာရဲ ့ေခါင္းစဥ္ကလည္း “ ဒီေန ့ဟာ အစျဖစ္တယ္ ” တဲ့။ ဒီကဗ်ာေလးရဲ ့ေခါင္စဥ္ ကို ဖတ္လိုက္ရတယ္ဆိုရင္ပဲ ပထမဦးဆံုး ေပၚလာတဲ့အေတြးကေတာ့ ဘဘရဲ ့ပုဂၢလဘ၀ထဲက၊ ေန ့တခ်ဳိ ့ကို ခ်က္ခ်င္းဆိုသလို သတိရသြားေတာ့တယ္။ ဘဘမွာ ငယ္စဥ္တုန္းက အလယ္တန္းေက်ာင္းစတက္တဲ့ေန ့လို ထူးျခားတဲ့ ဘ၀သစ္တခုအစျပဳတဲဲ့ေန ့ ေတြရိွခဲ့တာပဲ။ ဒီလို ဘ၀သစ္တခု အစျပဳတဲ့ေန ့မ်ဳိးဆိုတာ ဘဘမွာရယ္လို ့မဟုတ္ပါဘူး၊ ငါ့ေျမးမွာလည္း ရိွပါလိမ့္မယ္။ တျခားလူေတြမွာလည္း ရိွပါလိမ့္မယ္။ ဒါက ပုဂၢလဘ၀ရဲ ့ဘ၀သစ္စတင္တဲ့ေန ့။ တခါ လူမ်ဳိးတမ်ဳိး့ႏိူင္ငံတခုရဲ ့ သမိုင္းသစ္ စတင္တဲ့ေနေတြေကာ...၊ မရိွႏိူင္ေတာ့ဘူးတဲ့လား။ ဘယ္မရိွပဲ ေနပါ့မလဲကြယ္။ ၁၉၄၈-ခု၊ ဇႏၷ၀ါရီလ (၄) ရက္ ေန ့ဟာ၊ ဘဘတို ့ ႏိူင္ငံတပါး ကြ်န္ဘ၀ကလြတ္ေျမာက္ၿပီး လြတ္လပ္တဲ့လူမ်ဳိးအေန ့နဲ ့သမိုင္းသစ္စတင္တဲ့ေန ့ မဟုတ္ေပဘူးလား ။ ဒီလိုေန ့မ်ဳိးဟာ ဘဘတို ့ႏိူင္ငံ၊ ဘဘတို ့လူမ်ဳိးရဲ ့တကယ့္ကို ေမ့ေပ်ာက္လို ့မရတဲ့၊ ေမ့ေပ်ာက္မထားသင့္တဲ့ သမိုင္းသစ္တခု အစျပဳတဲ့ေန ့ ေပပဲေပါ့။ ကဲပါေလ…။ ကဗ်ာေလးကိုမေျပာခင္…၊ ဘဘလည္း နိဒါန္းစကားေတြ ေတာ္ေတာ္ေျပာလိုက္မိတယ္။ ကဲ-- ကဗ်ာေလးဆီ စၿပီး သြားလိုက္ၾကရေအာင္…။

ဒီေန ့ဟာ အစျဖစ္တယ္

ပင္လယ္ကိုျဖတ္လာတဲ့ မိုးနံ ့ပါတဲ့ေလလို
ၿမိဳ ့ႀကီးထဲ
ငါတို ့၀င္ေရာက္ၾကပါစို ့။

ေနေရာင္ဟာ
အုန္းလက္ကိုင္းဖ်ားနဲ ့ အိမ္အမိုးစြန္းကို ျဖတ္ၿပီး
ခပ္ေစာင္းေစာင္းက်ေနမယ္။

သစ္ပင္ေတြဟာ
ေရစိုလို ့-သူတို ့ အေမြးအေတာင္ေတြကိုျဖန္ ့ၿပီး
ကေနတဲ့ ေဒါင္းပ်ဳိေတြလို
အစိမ္းေရာင္ ပြပြ၊ လွလွႀကီးျဖစ္ေနမယ္။
အိမ္ေရွ ့လမ္းမေပၚမွာ ေမာ္ေတာ္ကားေတြဟာ
ႀကိဳတင္တိုင္ပင္ထားၾကသလုိပဲ
၀း၀၀ နာရီမွာ
ဟြန္းေတြ တစ္ၿပိဳင္နက္ထဲတီးလိုက္ၾကေပါ့။

ငါ့ေျမးေရ…။
“ ဒီေန ့ဟာ အစျဖစ္တယ္ ” ဆိုတဲ့ ကဗ်ာထဲမွာ၊ ကဗ်ာပိုဒ္ (၁၆)ပိုဒ္ပါတယ္။ အခု ဘဘက ပထမအပိုဒ္ (၃)ပိုဒ္ကိုပဲ စေျပာ လိုက္တာပါ။ ဒီအပိုဒ္ (၃)ပိုဒ္မွာ ထူးျခားတဲ့ အခ်က္ (၂)ခ်က္ရိွတယ္။ ‘ ကေနတဲ့ ေဒါင္းပ်ဳိေတြ ’ ဆုိတဲ့ စကားစုနဲ ့၊ “ ကားေတြက တၿပိဳင္နက္ထဲ တီးၾကေပါ့ ” ဆိုတဲ့ စကားစုပါပဲ။ ဒါဟာ ေအာင္ျမင္မူကို ေထါပနာျပဳတဲ့ စကားစုေတြျဖစ္ေနတယ္။ “ ကေနတဲ့ ေဒါင္းပ်ဳိေတြ ” တဲ့။ “ အေမြးအေတာင္ေတြခ်ၿပီး ငိုင္ေနတဲ့ ေဒါင္းအိုေတြ ” မဟုတ္ဘူးေနာ္။ ၿပီးေတာ့ ကားေတြက တအံ့တၾသ ၀မ္းသာအားရ၊ တက္တက္ၾကြၾကြျဖစ္လို ့ ဟြန္းေတြကို တၿပိဳင္နက္ထဲ တီးလိုက္ၾကတာ။ လမ္းဖယ္ေပးဖို ့ တေယါက္တေပါက္ ဟြန္းထတီးေနၾကတာမ်ဳိး မဟုတ္ဘူး။ ကဲ-ဆက္ၿပီးသြားၾကရေအာင္…။

ဒါဟာ အစပဲ
အရာအားလံုး
အစက ျပန္စမယ့္ အစပဲ။

ေလျပည္ညွင္းဟာ
အရပ္မ်က္ႏွာအသီးသီးက
တစ္လွည့္ၿပီးတစ္လွည့္ တိုက္ေနမယ္။

ငါတို ့ဟာ
ေလညွင္းနဲ ့အတူပါလာတဲ့ ပန္းရနံ ့ေတြလို
ဒီေနရာကို
စုေ၀းေရာက္ရိွလာၾကမယ္။

သမိုင္း၀င္ဓါတ္ပံုထဲက
မ်က္ႏွာမ်ဳိးေတြနဲ ့
အားလံုးဟာ
တည္ၾကည္ခန္ ့ျငားၾကလို ့ေပါ့။

ၿမိဳ ့အႏွံ ့က ေခါင္းေလာင္းေတြဟာ
အႏွစ္ႏွစ္ အလလ ဆြံ ့အေနခဲ့တဲ့ သူတို ့အသံ
သူတို ့ျပန္ရၿပီမို ့
၀မ္းသာမဆံုးျဖစ္လို ့
( အၿပံဳးမ်က္ႏွာေတြဟာ
ျပန္ၿပီးတည္လို ့မရေတာ့သလို ့မ်ဳိး )

ကန္ေရျပင္ဟာ
သူကိုယ္တိုင္ ကုန္းေပၚတက္လာၿပီး
ပြဲေတာ္မွာ ႏဲႊခ်င္ေနတယ္။

လက္ခုပ္သံေတြဟာ
တိက်တယ္။
အပိုအလိုမရွိဘူး။
ရုပ္ရွင္မရိုက္ဘူး။
ဇာတ္တိုက္မထားဘူး။

တာထြက္ေတာ့မယ့္
အားမာန္ေတြဟာ
အခ်က္ေပးသံကို ေစာင့္ေနၾကၿပီ။

ငါ့ေျမးေရ…။
ဒီကဗ်ာပိုဒ္ေတြၾကေတာ့ အရာအားလံုးအစျပဳမယ့္၊ အစကေန ျပန္စမယ့္ေန ့ကို ထပ္ကာတလဲလဲ ပံုေဖၚဖို ့ႀကိဳးစားထားတာ ေတြ ့ရတယ္။ ဥပမာ…လူေတြစုေ၀းေရာက္ရိွလာၾကတာ၊ လူေတြရဲ ့မ်က္ႏွာထား ။ တခ်ိန္လံုးတိတ္ဆိတ္ေနခဲ့ရတဲ့ တၿမိဳ ့လံုးက ေခါင္းေလာင္းေတြက အသံေတြတၿပိဳင္နက္ထဲ ျပန္ထြက္ ျပန္ျမည္လာၾကတာ…။
ဒီေနရာမွာ အဲသလိုထူးျခားတဲ့ေန ့နဲ ့ပါတ္သတ္ၿပီး ဘဘၾကည့္ခဲ့ဖူးတဲ့ ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားတခုအေၾကာင္း ၾကားညွပ္ၿပီဲး ေျပာ ခ်င္ေသးတယ္။ ဇာတ္ကားရဲ ့နာမည္ကိုေတာ့ ဘဘမမွတ္မိေတာ့ဘူးကြဲ ့။ ဒီဇာတ္ကားထဲမွာ အာဂ်င္တီးနားႏိုင္ငံ၊ သမတႀကီးရဲ ့ ဇနီးဟာ နာမက်န္းျဖစ္လို ့ ေသငယ္ေဇာနဲ ့ေမ်ာေနတဲ့အခ်ိန္မွာ အာဂ်င္တီးနားႏိုင္ငံရဲ ့ၿမိဳ ့ေတာ္ “ ဗ်ဴႏိူးေဟရီးစ္ ” တၿမိဳ ့လံုးမွာရိွတဲ့ ၿမိဳ ့သူၿမိဳ ့သားေတြဟာ၊ သူတို ့ခ်စ္ခင္ေလးစားရတဲ့ သမၼတကေတာ္ရဲ ့ နာေရးသတင္းကို အားလံုးၿငိမ္သက္ၿပီး ေစါင့္ၿပီး နား ေထာင္ေနၾကတဲ့ အခ်ိန္၊ ၿမိဳ ့ႀကီးတၿမိဳ ့လံုးတိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္ေနတဲ့အခ်ိန္၊ သမၼတကေတာ္ ေသဆံုးသြားၿပီဆိုတဲ့သတင္း ထြက္ေပၚလာခဲ့တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာပဲ “ ဗ်ဴႏိူးေအရီးစ္ ” တၿမိဳ ့လံုးမွာရိွတဲ့ ဘုရားေက်ာင္းေခါင္းေလာင္းေတြဟာ ၀မ္းနည္းျခင္း အထိမ္းအမွတ္နဲ ့ တၿပိဳင္နက္ ထဲ တီးၾက၊ ထိုးၾကေတာ့တယ္ ငါ့ေျမး ။ ဘဘမွာျဖင့္ အဲဒီဇာတ္ကားထဲက ေခါင္းေလာင္းသံေတြကို ဒီကဗ်ာဖတ္ရင္းက ျပန္ၿပီးသတိရ မိတယ္။ ျမင္ေယာင္မိတယ္။ ဒါေပမယ့္၊ ဒီကဗ်ာထဲမွာပါတဲ့ ေခါင္းေလာင္းေတြၾကေတာ့ ေအာင္ျမင္ မႈအတြက္၊ ေအာင္ပြဲခံမႈရဲ ့ သေကၤတအျဖစ္၊ သမိုင္းသစ္တခု အစျပဳတဲ့ေန ့ကို အသိအမွတ္ၿပဳ ၊ ဂုဏ္တင္တဲ့သေဘာ တၿပိဳင္နက္ထဲ တီးလိုက္တာပါ။
ကဲ- ေနက္ထပ္ကဗ်ာပိုဒ္ေတြကို ဆက္ၿပီးဖတ္ၾကရေအာင္…။

က်ားေတြျဖတ္ဖို ့
ေတာမွာ
လမ္းခင္းထားရိုးမရိွဘူး။
ေခ်ာင္းေတြ ့ရင္
ခုန္ေက်ာ္သြားဖို ့ပဲ
ေခ်ာင္းက်ယ္ရင္
ေဖာင္ဖြဲ ့မယ္။

ဒီကဗ်ာတပိုဒ္ထဲကေတာ့ အရာအားလံုးအစၿပဳမယ့္ ‘ ေန ့ ’ ကို ဂုဏ္တင္တဲ့ေန ့ မဟုတ္ဘူးငါ့ေျမး..။ အဲသလို အရာအားလံုး အစျပဳႏိူင္မယ့္ “ ေန ့” ေပၚေပါက္လာဖို ့အတြက္ ဘယ္လိုရုန္းကန္တိုက္ပြဲ၀င္ခဲ့ရသလဲဆိုတဲ့ ‘ အတိတ္ကာလ ’ ကိုျပန္လည္တူးေဖၚ ျပတာပဲ ျဖစ္တယ္။
ဘဘတို ့မွာလည္း ဒီလိုပါပဲ။ ဘဘရဲ ့မူလတန္းေအာင္္လို ့ အလယ္တန္းေက်ာင္းသားဘ၀ကို ကူးေျပာင္းေရာက္ရိွတဲ့ “ ေန ့” ကိုေရာက္ဖို ့၊ ဘဘဟာ စာေတြအမ်ားႀကီး က်က္ခဲ့ရတာပဲ။ သူမ်ားတကာထက္ ဥာဏ္ထိုင္းသူျဖစ္တာနဲ ့ စာကို တျခားသူ ေတြထက္ ပိုုၿပီးႀကီးစားခဲ့ရတာပဲ။ အဲဒီ မူလတန္းေနက္ဆံုးႏွစ္၊ စတုတၳတန္းမွာ ဘဘဟာ ေန ့မအိပ္ညမအိပ္ စာက်က္ခဲ့ရလို ့ က်န္းမာေရးေတာင္မွ ခ်ဳိ ့တဲ့ခဲ့ရတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဘဘရဲ ့ပုဂၢလဘ၀မွာ၊ မူလတန္းေက်ာင္းသားဘ၀ကို ျပည္ဖံုးကားခ်ၿပီး
အလယ္တန္းေက်ာင္းသားဘ၀ကို အစျပဳတဲ့ “ ေန ့” ကိုေရာက္ဖို ့၊ ဘာတခုမွ အလြယ္တကူနဲ ့ေက်ာ္ျဖတ္ခဲ့တာမဟုတ္ဘူး။ စာေတြဘယ္ေလာက္ပဲ ခက္ခက္၊ ငါ..မရ ရေအာင္ က်က္မယ္ဆိုတဲ့ ဇြဲသတၱိနဲ ့ဘဘဟာ၊ မူလတန္းေက်ာင္းသားဘ၀ကို နိဂံုးခ်ဳပ္ခဲ့ ရတာ။ အလယ္တန္းေက်ာင္းသားဘ၀ အစျပဳတဲ့ “ ေန ့” ကို သိမ္းပိုက္ႏိူင္ခဲ့တာ။
ကဲ…၊ က်န္တဲ့ ကဗ်ာပိုဒ္ေတြဆီ ဆက္ၾကဦးစို ့…ငါ့ေျမး ။

ဒီေန ့ဟာ “ အစ ” ျဖစ္တယ္။
အရာအားလံုး
အစကျပန္စမယ့္ “ အစ ” ျဖစ္တယ္။

ဒီေန ့ဟာ
ကမ ၻာေပၚမွာ
အလွဆံုးေန ့ေတြထဲက တစ္ေန ့ျဖစ္တယ္။
ဒီေန ့ဟာ
စစ္ပြဲစတင္တဲ့ေန ့ မဟုတ္ဘူး။
စစ္ပြဲၿပီးဆံုးတဲ့ေန ့ မဟုတ္ဘူး။
ဒီေန ့ဟာ
ေမတၱာ စတင္တဲ့ေန ့
` ေမတၱာေအာင္ႏိုင္တဲ့ေန ့
ျဖစ္ရဲ ့။
ဒီေန ့ဟာ
ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ စတင္တဲ့ေန ့
ၿငိမ္းခ်မ္းမႈေအာင္ႏိုင္တဲ့ေန ့
ျဖစ္ရဲ ့။
ဒီေန ့မွာ
စစ္ႏိုင္သူ မရွိဘူး။
စစ္ရွဳံးသူ မရိွဘူး။

အခု ဘဘေဖၚျပခဲ့တဲ့ ကဗ်ာပိုဒ္ေတြကေတာ့ အရာအားလံုး အစက ျပန္စမယ့္္ “ ေန ့” ရဲ ့“ ေလးနက္ျမင့္မားလွတဲ့ ဂုဏ္ရည္” ကို၊ ထပ္ကာတလဲလဲ ေဖၚျပသြားခဲ့တာ ငါ့ေျမးေတြ ့ဲရလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ “ ဒႆန ” အားျဖင့္ သာမာန္ထက္ အမ်ားၾကီး ပိုၿပီး နက္နက္တူးမွ ေဖၚယူလို ့ရႏိူင္တဲ့ ကဗ်ာပိုဒ္ေတြလည္း ပါေနတယ္။ အဲဒါကေတာ့

ဒီေန ့ဟာ
စစ္ပြဲစတင္တဲ့ေန ့ မဟုတ္ဘူး။
စစ္ပြဲၿပီးဆံုးတဲ့ေန ့ မဟုတ္ဘူး။
ဒီေန ့ဟာ
ေမတၱာ စတင္တဲ့ေန ့
` ေမတၱာေအာင္ႏိုင္တဲ့ေန ့
ျဖစ္ရဲ ့။
ဒီေန ့ဟာ
ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ စတင္တဲ့ေန ့
ၿငိမ္းခ်မ္းမႈေအာင္ႏိုင္တဲ့ေန ့
ျဖစ္ရဲ ့။
ဒီေန ့မွာ
စစ္ႏိုင္သူ မရွိဘူး။
စစ္ရွဳံးသူ မရိွဘူး။

ငါ့ေျမးေရ…။ ဒီကဗ်ာပိုဒ္ေတြကိုေတာ့ ဘဘ သိပ္ၿပီးရွင္းမျပခ်င္ဘူး ငါ့ေျမး ။ ဘဘရဲ ့အရည္အခ်င္းေလာက္နဲ ့လည္း ရွင္းျပတဲ့အခါ ဒီကဗ်ာပိုဒ္ေတြရဲ ့ဆိုလိုရင္းကို မီွေအာင္ရွင္းျပႏိူင္မယ္ မထင္ဘူး။ မူရင္း အဓိပၸါယ္ရဲ ့အနီးတ၀ိုက္ေလာက္အထိပဲ ဘဘ ရွင္းျပခ်င္တယ္။ ရွင္းျပႏိူင္မယ္။ တကယ့္ကို လက္တဆံုး ႏိႈ္က္ယူမွ ရမယ့္ ကဗ်ာ့ပရိယါယ္ေတြပါပဲ။ အဲ…ငါ့ေျမးရဲ ့လက္တံ ကေတာ့ ရွည္မွျဖစ္မွာေပါ့ေလ။ ဒါေပမယ့္ ဒီကဗ်ာပိုဒ္ေတြကို ခံစားသိရိွႏိူင္ဖို ့အေထာက္အကူျဖစ္မယ္လို ့ ယူဆရတဲ့စကား တခ်ဳိ ့ ကိုေတာ့ ဘဘ ျဖည့္ေျပာလိုက္ဦးမယ္။
ဘဘတို ့ရဲ ့ ဒီမိုကေရစီေခါင္းေဆာင္ “ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ” က ေျပာဖူးတယ္ ငါ့ေျမး ။ သူေျပာတဲ့စကားကို တလံုး မက်န္ ခေရေစ့တြင္းက်ေတာ့ ဘဘ မမွတ္မိေပမယ့္၊ ဆိုလိုရင္း အဓိပၸါယ္ကိုေတာ့ ဘဘမွတ္မိတယ္။ အဲဒါကေတာ့ “ တိုင္းျပည္ ေကာင္းစားတိုးတက္ေအာင္ ငါတို ့က လုပ္ခြင့္ရမယ္ဆိုရင္ ေအာင္ျမင္ပါေစသားတဲ့၊ ၿပီးေတာ့ သူတို ့က တိုင္းျပည္ေကာင္းစားတိုး တက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ခြင့္ရမယ္ဆိုရင္ ပိုၿပီးေအာင္ျမင္ပါေစသား…” တဲ့။
ငါ့ေျမးေရ…။ အဲဒီစာသား ၊ အဲဒီစကားကို ၾကားရတဲ့အခ်ိန္တုန္းက၊ ဘဘျဖင့္တကိုယ္လံုး ၾကက္သီးေမြးညွင္းေတြထၿပီး ေက်နပ္အားရျဖစ္လိုက္မိတယ္။ ဒါဟာျဖင့္ တကယ့္ကို “ မြန္ျမတ္ႀကီးက်ယ္တဲ့ ေမတၱာတရား ” ကို အေျခခံတဲ့ “ စကား ” ေတြပဲ။ ကဗ်ာဆရာေျပာခ်င္တဲ့ “ ေမတၱာေအာင္ျမင္တဲ့ေန ့၊ ေမတၱာစတင္တဲ့ေန ့ ” ဆိုတဲ့ စာသားထဲက “ ေမတၱာ” ဆိုတဲ့ “ အဲသလို ေမတၱာ” မ်ဴိးကိုေျပာတာပဲေပါ့။ ၿပီးေတာ့ တဆက္ထဲဆိုသလိုပဲ ၊ “ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ” ေျပာဖူးတဲ့ စကားတခြန္း။ “ ဒို္င္ယာေလာ့ လုပ္္ရင္ ဘယ္သူမွ မႏိူင္ဘူး၊ ဘယ္သူမွ မရွဳံးဘူး ” တဲ့။ ဒါလည္း ကဗ်ာထဲက “ ဒီေန ့ဟာ စစ္ႏိူင္သူမရိွဘူး၊ စစ္ရွဳံးသူမရိွဘူး ” ဆိုတဲ့စာသားနဲ ့ တထပ္ထဲ က်မေနေပဘူးလား။
ငါ့ေျမးေရ…။ “ ဒီေန ့ဟာ အစျဖစ္တယ္ ” ဆိုတဲ့ ကဗ်ာကို ဘဘရွင္းျပခဲ့တာ ေတာ္ေတာ္ေလးလည္းရွည္ခဲ့ၿပီ။ ကဲ--- ေနာက္ဆံုးတပိုဒ္ဆီ ဆက္ၾကရဦးမယ္။

ဒီေန ့အေၾကာင္း
ကဗ်ာတပုဒ္ေရးရေပလိမ့္မယ္။
ဒီေန ့အေၾကာင္း
ကဗ်ာတပုဒ္မေရးခဲ့ဘူးဆိုရင္
ငါဟာ
ဘာမွမေရးခဲ့တဲ့ လူတစ္ေယာက္နဲ ့
ဘာထူးဦးေတာ့မလဲ။

ကို္င္း…။ ကဗ်ာဆရာကေတာ့ ၊ ေနာက္ဆံုးကဗ်ာပိုဒ္မွာ သူရဲ ့ရပ္တည္ခ်က္ကိုပါ ထည့္သြင္းေရးဖြဲ ့ျပလိုက္ၿပီ။ တကယ္ ေတာ့ ကဗ်ာဆရာဟာ ဒီကဗ်ာထဲက တခ်ဳိ ့စာသားေတြအတိုင္း “ ေလညွင္းနဲ ့အတူပါလာတဲ့ ပန္းရနံ ့ေတြလို ဒီေနရာကို စုေ၀း ေရာက္ရိွၾကတဲ့သူ ” ေတြထဲမွာ သူလဲပါ၀င္ရမယ္တဲ့။ သူဟာ အဲသလိုေန ့၊ အဲဒီေနရာကို သမိုင္္း၀င္ဓါတ္ပံုထဲက မ်က္ႏွာမ်ဳိးနဲ ့ တည္ၾကည္ခန္ ့ျငားေနပါလိမ့္မယ္လို ့ ဖြင့္ဟ၀န္ခံလိုက္္ၿပီ ဆိုပါေတာ့ ငါ့ေျမး ။ ဒါကေတာ့ တိုင္းျပည္ေကာင္းစားေစခ်င္တဲ့ ၊ ေကာင္းစားေအာင္ ဖန္တီးႏိုင္တဲ့ “ ေန ့ ” အတြက္ စာေပသမားေတြ ဘယ္လိုရပ္တည္သင့္သလဲ ဆိုတာကို ထည့္ေျပာသြားတဲ့ သေဘာပါပဲ။
ကဲ…။ ဘဘရဲ ့စာကလည္း ရွည္လ်ားလြန္းၿပီ။ ငါ့ေျမးလည္း “ ဒီေန ့ဟာ အစျဖစ္တယ္ ” ဆိုတဲ့ ကဗ်ာအတိုင္း၊ ပုဂၢလ ဘ၀သစ္ အစျပဳတဲ့ေန ့၊ ကို္ယ့္ႏိူင္ငံ ကိုယ့္လူမ်ဳိးရဲ ့ဘ၀သစ္စတင္တဲ့ေန ့ေတြကို ကို္ယ္တိုင္ပါ၀င္ စိုက္ထူႏိူင္တဲ့သူ ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားသင့္တယ္လို ့ ဘဘအႀကံျပဳလိုက္ပါတယ္။ ။


ကိုးကား။ ။ ေမာင္တင္သစ္ရဲ ့“ ဒီေန ့ဟာ အစျဖစ္တယ္ ” ကဗ်ာ
စံပယ္ျဖဴ ၊ ဧၿပီ ၊ ၂၀၀၇

No comments:

Post a Comment