June 05, 2010

ဆည္းဆာရီမွ မပီမသရုပ္ပုံလႊာ

ဆက္လက္ ေဖၚျပသြားမယ့္ နိဳင္ဝင္းေဆြ ရဲ႕ ဝတၳဳတို တခ်ိဳ႕ႏွင့္ ပတ္သက္၍….

ဒီကေန႔ကစၿပီး ဆရာနိဳင္ဝင္းေဆြရဲ့ ဘဝစာမ်က္ႏွာမ်ား ဝတၳဳတိုစု စာအုပ္ထဲက ဝတၳဳတခ်ိဳ ့ကို တပုဒ္ခ်င္း ဆက္လက္ ေဖၚျပသြားဖို ့ ရွိပါတယ္။
ဘာျပဳလို႔ ဒီ စာအုပ္ထဲမွာ ပါတဲ့ ဝတၳဳတို (၇)ပုဒ္ထဲက ဝတၳဳတိုတခ်ိဳ႕ကိုပဲ ေရြးၿပီးေဖၚျပဖို႔ စဥ္းစားခဲ့တာလဲဆိုေတာ့ က်ေနာ္က အဲဒီဝတၳဳတို အားလံုးထဲက အခု မၾကာခင္ေဖၚျပဖို ့ေရြးခ်ယ္ထားတဲ့ (၃) ပုဒ္ကိုပဲ ႏွစ္သက္လို ့ပါ။ က်န္ ဝတၳဳေတြကိုေတာ့ က်ေနာ္ မႀကိဳက္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္မို႔ပါ…။

က်ေနာ့္ဘေလာ့မွာ နိဳင္ဝင္းေဆြ ရဲ့ ေႏြတည နဲ႔ မသိန္းရွင္ဆီ ပို႔ေပးပါ ဝတၳဳေတြ အခန္းလိုက္တင္ေပးခဲ့စဥ္တုန္းက လူတခ်ိဳ႕က က်ေနာ့္ကို နိဳင္ဝင္းေဆြ ကိုးကြယ္သူဆိုတဲ့သေဘာအထိ ေျပာလာတာ ရွိပါတယ္။

က်ေနာ္ဟာ နိဳင္ဝင္းေဆြ ရဲ့ ေႏြတည ကို အရူးအမူး ႏွစ္သက္တာ မွန္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ႀကံဳတုန္းေျပာရမယ္ဆိုရင္ က်ေနာ္က ဆရာနိဳင္ဝင္းေဆြ ရဲ႕ ဝတၳဳအားလံုး ႀကိဳက္တာမ်ိဳးေတာ့မဟုတ္ပါဘူး။ နိဳင္ဝင္းေဆြ လံုးခ်င္းစာအုပ္ထုတ္ခဲ့တာ (၁၁) အုပ္ရွိတဲ့အနက္က ေလးအုပ္ေလာက္ပဲ ႀကိဳက္တာပါ။ စြဲစြဲလန္းလန္းႀကိဳက္တာ တစ္အုပ္ထဲပါ။ က်န္တာေတြ က်ေနာ္မႀကိဳက္ပါဘူး။ ဒီလို မႀကိဳက္တဲ့အေၾကာင္း သူ သက္ရွိထင္ရွား ရွိစဥ္တုန္းကတည္းက သူ ့ကိုလည္း လူကိုယ္တိုင္ အႀကိမ္ႀကိမ္ ေျပာျပခဲ့ဖူးပါတယ္။ က်ေနာ္ ဆိုလိုတာက ဒီလိုပါ။ က်ေနာ္ဟာ နိဳင္ဝင္းေဆြဝါဒီမဟုတ္ပါဘူး၊ နိဳင္ဝင္းေဆြ ခေရဇီ သာျဖစ္တဲ့အေၾကာင္း ေျပာခ်င္တာပါ။

ဒါေတာင္မွ အခုမၾကာခင္ေဖၚျပမယ့္ ဝတၳဳတို (၃) ပုဒ္ထဲမွာ က်ေနာ္ အရမ္းကာေရာ စြဲစြဲလန္းလန္းျဖစ္ရတဲ့ စာပိုဒ္ေတြပါရွိသလို မႀကိဳက္တဲ့ စာပိုဒ္ေတြလည္း ရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ ထားပါေတာ့…။

ဒီကေန႔ကစၿပီး ဘဝစာမ်က္ႏွာမ်ား စာအုပ္ထဲက က်ေနာ္ ႏွစ္သက္တဲ့ ဝတၳဳတို(၃) ပုဒ္ကို တပုဒ္ခ်င္းစီ အဆင္ေျပသလို တင္ဆက္သြားမွာ ျဖစ္တဲ့အေၾကာင္း….။

ၿငိမ္းေဝ



 
                            ဆည္းဆာရီမွ မပီမသရုပ္ပုံလႊာ

နက္ျပာေသာ ေကာင္းကင္ ဖလ္ရိပ္တြင္းမွ ၾကယ္ပြင့္ကေလးမ်ား ဖိတ္လက္ေနၾက၏။ ဆည္းဆာေရာင္တြင္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔သည္လည္း အေမွာင္ထဲ၌ ေပ်ာက္ကြယ္ေနၾကေတာ့သည္။
                                                                                       ဒဂုန္တာရာ
(စာေပသစ္၏ ဆည္းဆာေရာင္)

ေဆးရုံမွအျပန္ ၿမိဳ႕ျပင္ဘက္လမ္းေပၚ က်ေနာ္ ေရာက္ေနခ်ိန္မွာ က်ေနာ္ခ်စ္ေသာ ညေနဆည္းဆာလည္း ေမွးမွိန္လာေနၿပီ။ က်ေနာ္ခ်စ္ေသာ ႏွင္းပုလဲမ်ားသည္ တဖဲြဖဲြ ေၾကြစျပဳၿပီ။ က်ေနာ္ႏွစ္ၿခိဳက္ နစ္ေမ်ာေနမိတတ္ေသာ တိတ္ဆိတ္ ၿငိမ္သက္ျခင္းမွာလည္း တစထက္တစ စုိးမိုးလာေနၿပီ။ ကုတ္ကုိ ရြက္ဝါမ်ားလည္း အသံမျမည္ေစရန္ ညင္သာစြာ ေၾကြေနၾကၿပီ။ အေမွာင္ရိပ္သည္ က်ေနာ္႔ကိုယ္ေပၚ၊ က်ေနာ္႔ႏွလုံးသားအေပၚ၊ လမ္းမအေပၚ၊ ပတ္ဝန္းက်င္ သက္မဲ့ အရာဝတၳဳမ်ား အေပၚ၊ ခ်စ္စရာ့ ၿငိမ္သက္ေနေသာ အေနာက္ဖက္ ေတာင္တန္းအေပၚ၊ ျမင္ျမင္္သမွ်အေပၚ တစထက္တစ ပုိ၍ ဖုံးလႊမ္းလာေနၿပီ။
က်ေနာ္သည္လည္း အေမွာင္ထဲ၌ ေပ်ာက္ကြယ္သြားေတာ့မလား။
တိတ္ဆိတ္ျခင္း၌ နစ္ေမ်ာေနေတာ့မလား။
ခုအခါ၌မူ က်ေနာ္ နစ္ေမ်ာမေနႏုိင္။
က်ေနာ္႔ ႏွလုံးဝိညာဥ္သည္ လူးလြန္႔ လႈပ္ရွားေနသည္။ စိတ္သည္ အေဝးသို႔ ေျပးသြားေနသည္။
စိတ္သည္ မၾကာမီကမွ က်ေနာ္ ထြက္ခြာလာခဲ့ရာ ေဆးရုံ၊ လူနာကုတင္တခု အေပၚမွ တူမေလးဆီ ပ်ံသန္းသြားေနသည္။ တူမကေလးရဲ႕မ်က္ႏွာ၊ သူ႔ႏႈတ္ခမ္း ကိုက္ထားဟန္၊ သူ႔ ငုိရႈိက္သံ၊ က်ေနာ္က ႏႈတ္ဆက္ခဲ့သံ။
“ဦးေလးျပန္ေတာ့မယ္ေနာ္”
ဤႏႈတ္ဆက္ျခင္းမွာ ေနာက္ဆုံး ႏႈတ္ဆက္ျခင္း ျဖစ္ေနၿပီကုိ က်ေနာ္သိၿပီးပါလ်က္၊ သူ႔ ကိုမၾကည့္ႏုိင္ဘဲ အသံတည္ၿငိမ္ေအာင္ထိန္းၿပီး ႏႈတ္ဆက္ခဲ့သည္။
“ဟုတ္ကဲ့”
သူက ငိုသံၾကားမွ ရွဴိက္ေနသံၾကားမွ၊ ေျမွာ္လင့္ခ်က္မွန္သမွ်၊ ပ်က္ျပဳန္းသြားမွန္း သိေနလ်က္မွ၊ ေနာက္ဆုံးေပါ့…. ေနာက္ဆုံးႏႈတ္ဆက္ခဲ့သည္။
ထုိအသံကို ထပ္တလဲလဲၾကားေနသျဖင့္ ခုအခါ၌ က်ေနာ့္တြင္ တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္ျခင္းဟူသည္မွာ မရိွႏုိင္။ ေခါင္းငုိက္စိုက္က်ေနျခင္းကုိ မုန္းတီးလွေသာ က်ေနာ္၊ စိတ္ထိခုိက္ရမႈမွန္သမွ်ကို အလြယ္တကူ ေမ႔ေပ်ာက္ပစ္ကာ ထာဝစဥ္ ရယ္ေမာေနတတ္ေသာ က်ေနာ္၊ ခုအခါတြင္ ထုိက်ေနာ္မွာ တကို္ယ္ေကာင္းဆံစြာ တိတ္ဆိတ္ျခင္း၌ နစ္ေမ်ာမေနႏုိင္။ ခုအခါတြင္ စိတ္ထိခုိက္ရမႈ ပင့္ကူအိမ္၌ က်ေနာ္ ၿငိတြြယ္ေနျပန္ၿပီ။
“ဘာလုိ႔ ငါဒါေလာက္ စိတ္ထိခုိက္ေနရမလဲ၊ ႏွစ္ဝမ္းကဲြ တူမကေလး၊ ေဆြမ်ိဳးနီးစပ္ပဲေတာ္တာ ေမ့ပစ္လုိက္ေပါ့”
သတိရမႈ ေရအလ်ဥ္မွာ သူ႔ ဘာသာ စီးဆင္းေနျခငး္ ေပတကား။ က်ေနာ္႔ ဘဝစာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ က်ေနာ္ မဟုတ္ေသာ ရုပ္ပုံကားခ်ပ္ေပါင္း မ်ားစြာသည္လည္း ထင္ဟပ္ေနၾကသည္။ က်ေနာ္၏ ထင္းခုတ္သမား ဘဝစာမ်က္ႏွာတခ်ိဳ႔ေပၚတြင္ ဤ မိန္းကေလး၏ ရွစ္ႏွစ္အရြယ္က ရုပ္ပုံသည္လည္း လာထင္ေပသည္။
ထုိ အသက္အရြယ္တြင္ သူသည္ အလုပ္သမကေလး တဦးျဖစ္ေနခဲ့ၿပီ။ သူ႔ အေဖ၏ ကူေဖာ္ ေလာင္ဖက္အျဖစ္ ေတာေတာင္လွ်ိဳေျမွာင္မ်ားသုိ႔ လိုက္ပါေနရၿပီ။
ထင္းခုတ္ အျပန္ လွည္းစခန္းမ်ားတြင္ က်ေနာ္႔ကို ႏြားေက်ာင္းကူရန္ လုိက္ေနရၿပီ။ သူ႔လည္ပင္း၌ က်ေနာ္ လုပ္ေပးထားသည့္ ဝါးခေလာက္ကေလး တခု ဆဲြထားကာ သူ ႏြားေမာင္းရန္ ေျပးလႊားေနလွ်င္ ကသစ္အုိင္ လွ်ိဳႀကီးထဲ၌ သူ႔ လည္ပင္းမွ ဝါးခေလာက္သံသည္ ဆူညံေနလ်က္။ ဤ တေဒါင္ဒင္ဒင္ျမည္သံကုိ သူ အလြန္ႏွစ္သက္သည္။
ညအိပ္လွ်င္ က်ေနာ္႔ အိပ္ရာ ေကာက္ရုိးအုံထဲ၌ က်ေနာ္႔ နံေဘးတြင္အိပ္ရင္း သူ႔ခေလာက္ကေလး ေပ်ာက္သြားမည္ စုိးသျဖင့္ လက္ႏွင့္ ကုိင္အိပ္သည္။
ထုိအခါက ၁၆၊၁၇ အရြယ္က်ေနာ္ကား စာေရးသူတဦး စာအုပ္ျဖစ္လုိသည့္ စိတ္ကူးျဖင့္ ရူးေနေလရာ ေတာထဲသုိ႔လည္း ဖတ္စရာ ဗလာစာအုပ္၊ ခဲတံမ်ား ယူသြားသည္။ ေန႔ခင္း ႏြားေက်ာင္းရင္း သစ္ပင္ရိပ္မွာ ကဗ်ာစပ္သည္။ ကာရံရွာမရသျဖင့္ ခဲတံ နားရြက္ၾကားညွပ္ရင္း စိတ္ေသာကျဖင့္ ေငးေနတတ္သည္။ ကသစ္အုိင္လွ်ိဳတဖက္ထိပ္ရွိ စိမ္းညိဳ႕ေနေသာ ေရအုိးျမွဳပ္ ေတာင္တန္းႀကီးမွာ  က်ေနာ္ ေငးေျမွာ္ရာ၊ ဤေတာၿမိဳင္ထဲ ေတာင္တန္းေပၚမွ ေစတီအုိမွာ က်ေနာ္ ဘုရားတိုင္ကဗ်ာ အေရးခံေပတကား။ ေစတီမွဆဲြလဲဲသံသည္ ေတာပန္းရနံ႔မ်ားႏွင့္အတူ လႊင့္ေမ်ာလာေနသည္။ ေတာၾကက္ဖ တြန္သံ၊ ဂ်ီေဟာက္သံ၊ ေၾကးငွက္မ်ားျမည္ေၾကြးသံ၊ ႏြားျခဴသံ၊ ေန႔ခငး္မ်ား၌ ခ်ိဳးကူသံမွာ က်ေနာ္၏ ခံစားမႈလြန္ကဲတတ္ေသာ ႏွလုံးအိမ္ကုိလာ၍ လႈိင္းရုိက္ေနသည္။

ေတာကညိဳ႕ညိဳ႕၊ ေတာင္ကုန္းမုိ႔အလည္
မည္သူတည္ထား၊ မသိသားတည့္
ဘုရားပရေမ ေစတီအုိ။

ေနညိဳလာလွ်င္၊ ဝိညာဥ္အမ်ား
ေစစားလိပ္ျပာ၊ ဖူးေျမွာ္လာမည္
ငါထင္သည္။

ေနညိဳေလၿပီ၊ ေတာဆီညိဳ႕ဆုိင္း
ေတာင္လည္းမႈိင္းပ်၊ ၿမိဳင္္ဝတခုိ
ႏွင္းလည္စိုလုိ႔၊ ၾကည္ညိဳသဒၵာ
လိပ္ျပာဝိညာဥ္၊
ေစတီရင္အပါး ခစားလာမွ…..
ဖြင့္ဟတကုိယ္၊ ခ်ိဳးမ ငုိေပါ့
ငုိသံအေဝး၊ ေျပးေနၿပီ။

လိပ္ျပာေထြျပား၊ ဝပ္တြားရင္ျပင္
ၾကည္ညိဳစဥ္ေလ…..
ဝိညာဥ္ထဲမွာ၊ ခ်စ္သူပါလုိ႔
ပါသည့္ခ်စ္သူ၊ စိမ္းကားသူမို႔
သူငုိေနၿပီ၊ ငါထင္သည္။

ေတာင္ခုိးေငြ႔မ်ား အလယ္၌ ေစတီအုိမွာ မႈိင္းပ် သြားေလသည္။ ျမဆဲြလဲသံမ်ားလည္း တိုးတိမ္သြားေနသည္။
တခါတရံ၌ က်ေနာ္ ဝတၳဳေရးရန္ ႀကိဳးစားၾကည့္သည္။ ဇာတ္လမ္းဇာတ္ကြက္ရွိေန၏။ ခ်ေရးေသာအခါ “ ကုိစိန္ေအာင္” သည္ မွ်သာ ေရးႏုိင္သည္။ ေရွ႕သုိ႔ တေၾကာင္းမွ ဆက္ေရး၍မရ။ ၾကာေသာ္ စိတ္အားငယ္လာသည္။ က်ေနာ္သည္ ဗလာစာအုပ္ႏွင့္ခဲ့တံကို ျမက္ၾကားထဲလႊင့္ပစ္ၿပီး ေမာေမာႏွင့္ အိပ္ပစ္လုိက္သည္။ မိန္းကေလး၏ ႏြားေငါက္သံ၊ သူ႔ခေလာက္သံ၊ သူ႔ေပါက္တတ္ကရ သီခ်င္းဆုိသံမ်ားသည္ က်ေနာ့္ကုိ ေခ်ာ့ျမွဴ သိပ္ေနသလုိပင္။
လွည္းေကာက္ခ်ိန္တြင္ သူသည္ က်ေနာ့္ကို မရမက လာႏွိဳးသည္။ ရုိးရုိးႏႈိးမရေသာအခါ လက္ထဲမွ ႏြားရုိက္ ဝါးတံျဖင့္ အကၤ်ီခၽြတ္ထားေသာ က်ေနာ့္ ေက်ာျပင္ကို တဖ်န္းဖ်န္းရိုက္သည္။ ထုိအခါတြင္မွ က်ေနာ့္ကုိ စိတ္ဆုိးေနသည့္ သူ႔ မ်က္ႏွာကေလးကုိ ေတြ႔ေနရသည္။
“ထေလ….ထေလ၊ ေဟာ….မ်က္လုံးႀကီး မွိတ္သြားျပန္ဘီ။ အိပ္လုိက္ထာ လြန္ေကာ၊ ေနပူႀကီးေနတာလဲ ႏုိးဘူး။ က်ေနာ္ကေတာ့ ႏြားေတြေပ်ာက္လုိ႔ လိုက္ရွာလုိက္ရတာ၊ က်ေနာ္ခ်ည္း ေက်ာင္းေနရတာဘဲ၊ ကဲ… ထေတာ့ေလ၊ အေစာက  တခါလာႏႈိးေသးတယ္ဗ်။ ေအာ္ႏႈိးလုိ႔လဲရဘူး။ လႈပ္ႏႈိးလုိ႔လဲရဘူး။ တက္နင္းတာလဲရဘူး။ ေက်ာကုိကန္တာလဲ တဘုန္းဘုန္းနဲ႔ ႏုိးဘူး။ ဒီတခါေတာ့ ရုိက္ႏွိဳးရေတာ့တာဘဲ။ ကဲ…. ခုလဲ မထေသးဘူးလား။ ရုိက္လုိက္အုံးမယ္။ ကဲ….မွတ္ေကာ မွတ္ေကာ”
က်ေနာ္လည္း ေက်ာပြတ္ရင္း ကမန္း ကတမ္း ထလုိက္ရသည္။ က်ေနာ့္ကုိ ေျခေထာက္ျဖင့္ ကန္ႏႈိးသည္ဟု သူေျပာသည္ကုိ သေဘာက်သြားၿပီး ဟက္ဟက္ ပက္ပက္ ရယ္လုိက္မိသည္။ သူ႔ ကုိ ကိုင္ေျမွာက္ပစ္ခ်လိုက္သည္။ သူလည္း စိတ္ဆုိးေျပကာ လဲေနရာမွ တသိမ့္သိမ့္ ရယ္ေနသည္။
“မိုက္ကန္းလုိ္က္တာ၊ လူႀကီးကို ေျခေထာက္နဲ႔ ကန္ႏႈိးရသလား။ နင္ႀကီးလာရင္ ကုလားနဲ႔ ညားမွာ။ ဘုိးလေၾကာဘုိင္ႀကီးနဲ႔ ညားမွာဟ”
သူရယ္ေနရာမွာ စိတ္ဆုိးသြားျပန္ၿပီ။ ထုိေန႔ အျပန္၌ က်ေနာ့္ ကို မေခၚေတာ့။ က်ေနာ့္လွည္းကို မစီးေတာ့။
အခါတုိင္းက က်ေနာ့္လွည္းေပၚတြင္ သူ စီးလုိက္ေနက်ျဖစ္သည္။ ၾကမ္းတမ္းေသာ ေတာင္အဆင္းလမ္းမ်ား၌ လွည္းသည္ ေစာင္းၿပီး ၾကမ္းတမ္းစြာ ေျပးဆင္းသြားသည္။ လွည္းေပၚမွ ထင္းတုံးမ်ား တဖက္သို႔ ေရႊ႔သြားသည္။ လမ္းႏွစ္ဖက္ေဘးရွိ ဆူးကိုင္း ဝါးကိုင္းမ်ားသည္ မ်က္ႏွာကို ကုတ္ျခစ္ရန္ေျပးလာေနသျဖင့္ ေရွာင္တိမ္းေနရသည္။ ထုိအခါ၌ သူသည္ေၾကာက္လည္းေၾကာက္ ေပ်ာ္လည္းေပ်ာ္ကာ တေသာေသာရယ္ရင္း က်ေနာ္႔ ေက်ာ ေနာက္ဖက္မွ တအား သိမ္းေပြ႔ထားေလသည္။
“ထင္းလုပ္စားရတာလဲ လူက ေမ်ာက္ျဖစ္၊ ဓါးမက ဓါးေမာက္ျဖစ္၊ လွည္းမီးသာတုိ ႏြားသာအုိေကာ၊ စားရေတာ့လဲ တလုပ္တဆုပ္ပဲ” ဟူ၍ ထုိအခါက ထင္းသမားမ်ား၏ ညည္းညဴသံမွာ ခုအခါ၌ က်ေနာ့္အတြက္ အတိတ္အေဝးဆီဝယ္ ေမွးမွိန္က်န္ေနရစ္ခဲ့ၿပီ။
မၾကာမီ က်ေနာ္လည္း အျခားအလုပ္မ်ား ေျပာင္းလုပ္ရင္း ေက်ာင္းေနသည္။။ အစုိးရအမႈထမ္းဘဝသုိ႔ ေျပာင္းလဲသြားသည္။ က်ေနာ္တုိ႔ ခုတ္ခဲ့ရာ ထင္းေတာမ်ား ျပဳန္းကုန္ၿပီျဖစ္သျဖင့္ ကံထရုိက္သူေဌးမ်ားသာ ႀကီးပြားေၾကာင္း ျဖစ္ေစသည့္ ထင္းလုပ္ငန္းသည္လည္း ထင္းေတာသစ္မ်ားရွိရာ ေဝးလံရာ ျမစ္တဖက္ကမ္းသုိ႔ ေျပာင္းေရြ႔သြားသည္။ မိ္န္းကေလးသည္လည္း သူ႔ မိဘမ်ားေျပာင္းရာ ေရၾကည္ရာ ျမက္ႏုရာသုိ႔ လုိက္သြားပါေတာ့သည္။
က်ေနာ့္ ဘဝစာမ်က္ႏွာမ်ားေပၚမွ ဤတူမကေလး၏ရုပ္ပုံသည္လည္း ေပ်ာက္ကြယ္ေနခဲ့ရသည္။
ႏွစ္အတန္ငယ္ ၾကာေညာင္းလာေသာအခါ က်ေနာ္ေစာင့္စားေနခဲ့ေသာ လမ္းစလည္း ေပၚလာၿပီျဖစ္သျဖင့္ က်ေနာ္ၿငီးေငြ႔ေသာ အစုိးရ အမႈထမ္းအလုပ္ကုိ စြန္႔လႊတ္ကာ အိမ္ျပန္လာခဲ့သည္။ က်ေနာ့္တြင္ စာေပသမုဒၵရာကို ကူးခတ္ရန္ရည္ရြယ္ခ်က္္ႀကီး ပါလာသည္။ က်ေနာ္ကား က်ေနာ္႔အတြက္မေရရာေသာ၊ အလင္းေရာင္ ေဖ်ာ့မွိန္လွေသာ လမ္းေပၚ၌ တက္ၾကြစြာ ေလွ်ာက္လွမ္းလာေလသည္။
ထြက္သြားစဥ္ကကဲ့သုိ႔ အိပ္ရာလိပ္တခု ေၾကာပိုးၿပီး အိမ္သုိ႔ က်ေနာ္ ျပန္လာေသာညေနမွာ က်ေနာ္ခ်စ္ေသာ ႏွင္းမႈန္မ်ားသည္လည္း က်ေနာ္႔ကို ဆီးႀကိဳေနသလုိ ရြာအျပင္ဖက္မွာ ပိတ္ဆုိင္းေနသည္။ လမ္းႏွစ္ဖက္ လယ္ကြင္းျပင္ႀကီးမွာ ေရႊဝါေရာင္ စပါးပင္မ်ား မွည့္ဝင္းေနလ်က္၊ ညေန ဆည္းဆာ၏ မွိန္ေဖ်ာ့ေဖ်ာ့ ၾကက္ေသြးႏုသည္လည္း မပီမသ လႊမ္းေနသည္။ က်ေနာ္႔ ဇာတိရြာသို႔ ျပန္အဝင္၌ က်ေနာ္သည္ ငုိမိမတတ္ ၾကည္ႏူးေနသည္။
သည္အခါတြင္ပင္ လမ္းမႀကီးေပၚ က်ေနာ့္ ေက်ာဖက္မွ ေျပးလိုက္လာေသာ သူ႔ေျခသံ ၾကားရသည္။
“ဦးေလး….မို႔လား….ဦးေလး…..ဦးေလး….ေနအုံး ဦးေလးေနအုံး” ျဖင့္ ေအာ္ဟစ္ရင္း သူ အေျပး လုိက္လာသည္။
က်ေနာ္လွည့္ရပ္ၿပီး သမင္လည္ျပန္လွည့္ၾကည့္ေနသည္။
ဖက္ေတာမွ အျပန္ အပ်ိဳမ ကေလး၏ လက္ထဲ၌ ဓါးမတိုတေခ်ာင္း ကုိင္ထားသည္။ သူ႔လည္ပင္း၌ ပုဆုိးစုတ္ တထည္ပတ္ထားသည္။ ေနေလာင္ထားသည့္ သူ႔နဖူးျပင္တြင္ ေခၽြးဥကေလးမ်ား စီေနသည္။ သူ က်ေနာ္႔အနား၌ ယွဥ္ရပ္လုိက္သည္။ ပထမ၌ က်ေနာ္မမွတ္မိ၊ ေနာက္မွ သူ႔ အျပံဳးကို သတိရလာသည္။ ငယ္စဥ္ကသူ႔ပုံမွာ အပ်ိဳမကေလး မ်က္ႏွာေပၚတြင္ ထပ္လ်က္ေပၚလာေနသည္။
“ဘုိးလေၾကာဘုိင္ႀကီးလားေဟ့” ဟူ၍ က်ေနာ္လည္း ေပ်ာ္ရႊင္စြာေအာ္ဟစ္ ႏႈတ္ဆက္ေလသည္။
ေမာလာသျဖင့္ သူ႔ အသက္ရွဴသံမွာ ၾကမ္းတမ္းေနသည္။
က်ေနာ့္ကုိ ရဲရဲမၾကည့္ရဲ။ အပ်ိဳစိတ္ကေလးေၾကာင့္ သူရွိန္းေနျပန္သည္။ မ်က္လုံမ်ား ႏႈတ္ခမ္းမ်ား၌မူ လွပေသာ အျပံဳးရိပ္မွာ တက္ၾကြေနသည္။ မုိ႔ေနေသာ ပါးျပင္ ညိဳညိဳမ်ား ေပၚမွာ ရွက္ေသြးေရာင္မ်ား ၾကြလာေနသည္။ သူရပ္လုိက္္ပုံမွာ သဲျပင္ထက္၌ ေက်ာက္တုိင္ စို္က္လုိက္ သလုိပင္။ သူ႔ ခႏၵာ ကိုယ္မွာေယာက်ာ္းကေလးလုိ ၾကံ့ခုိင္ေနသည္။
“ဦးေလးကို ဟုိကလွမ္းၾကည့္လာတာ၊ ဦးေလးနဲ႔တူပါတယ္ဆုိ က်ေနာ္ ေျပးလုိက္ လာတာ၊ ဦးေလး အလုပ္ ထြက္လုိပ္ပီဆုိ၊ စာစီဆရာဆုိလားလုပ္မလုိ႔ဆုိ၊ ခုအပီး ျပန္လာတာလား၊ အဲဒါဆုိ ဦးေလးေတာ့ ဘုံေပ်ာက္ေနပီဗ်၊ ဦးေလး အခန္းမွာ က်ေနာ္ ေနတာဗ်၊ အဲဒါ ဖယ္မေပးႏုိင္ဘူး”
က်ေနာ့္ပခုံးေပၚမွ အိပ္ရာလိပ္ကို ဆတ္ကနဲဆဲြယူၿပီး ရြက္သည္။ က်ေနာ္္ႏွင့္ ေဘးခ်င္းယွဥ္လ်က္ လုိက္လာရင္းငယ္စဥ္ကလုိ စကားတတြတ္တြတ္ ေျပာလာသည္။ တခ်က္တခ်က္၌မူ သူရွက္ေနဆဲ။
“က်ေနာ႔္ကို ဦးေလး အမွတ္မရပါဘူး၊ မညာပါနဲ႔၊ ကဲ….အမွတ္ရရင္ က်ေနာ့္ပုံနာ ဘာပါခဲ့သလဲ” ဟူ၍ သူေမးေနသည္။
က်ေနာ္သည္လည္း ျပံဳးေနရ၏။
သူတုိ႔သည္ အေရွ႔ဖက္ကမ္းသို႔ ထင္းခုတ္သြားေနရင္း ဟုိမွာ ထင္းခုတ္အလုပ္ မဟန္ေသာအခါ ရရာ အလုပ္ လုပ္ရသည္။ ေနာက္ စိတ္ပ်က္ၿပီး လြန္ခဲ့သည့္ႏွစ္က ရြာသို႔ ျပန္ေျပာင္းလာသည္။
ရြာတြင္လည္း လယ္ယာမဲ့ မိသားစုမွာ ၾကံဳရာက်ရာ အလုပ္မ်ားကို လုပ္ျမဲပင္။ ေကာက္စုိက္၊ စပါးရိပ္၊ မွ်စ္ခ်ိဳး၊ အိမ္မိုးအင္ဖက္ေကာက္၊ သက္ငယ္ရိပ္၊ ေစ်းထုပ္ အင္ဖက္ထုံးမ်ားခူး စသည္ျဖင့္ ထမင္းအႏုိင္စားရသည့္ အလုပ္မ်ားကို တရက္မနားလုပ္ေနရျမဲပင္။
သူတုိ႔မိသားစုသည္ နံနက္ အရုဏ္ တက္ေလာက္ကတည္းက အိမ္မွထြက္ခြာသြားကာ မုိးစုပ္စုပ္ခ်ဳပ္မွ အိမ္သို႔ ျပန္ေရာက္လာလိမ့္မည္။
ေစ်းထုပ္အင္ဖက္မ်ားကို တေနကုန္ တခ်က္မနား ခူးလွ်င္ေလးငါးရွစ္ထုံး ရႏုိင္။ အင္ဖက္တထုံးကုိ သုံးမတ္မွ် ရလိမ့္မည္။ သုံးမတ္သည္ သူတုိ႔ရသည့္ အျမင့္ဆုံးေစ်း ျဖစ္၏။
အင္ဖက္ ကုန္သည္မွာမူ တထုံးကို ႏွစ္က်ပ္ ေက်ာ္ေက်ာ္ရသည္။ အင္ဖက္တထုံးသုံးမတ္ အင္ဖက္ခူးသမားမ်ား ရသည္ ဆုိရာ၌လည္း အင္ဖက္ခူးသမားမ်ားမွာ ကုန္သည္ထံမွ ေစ်းကုန္မ်ားႏွင့္ လဲလွယ္ယူေနရသျဖင့္ စင္စစ္ ျပားငါးဆယ္ မွ်ပင္တြက္ေျခမကုိက္။ အင္ဖက္္ ကုန္သည္ကား တုိက္ေဆာက္လုိက္ျပန္ၿပီ။ သူတုိ႔မွာမူ ဤအလုပ္မလုပ္လွ်င္လည္းငတ္။ လုပ္ေနရင္းမွာလည္း ငတ္ေနဆဲ၊ ျပတ္ေနဆဲ၊ ေၾကြးႏြံအုိင္၌ နစ္ေနဆဲ။ ဤအေၾကာင္းမ်ားကုိ က်ေနာ္ အမွတ္မထင္ ေတြးေနမိသည္။
ဤအလုပ္သမာကေလး၏ မ်က္ႏွာေပၚမွာ နားေဋာင္းတဖက္ပင္မရွိ။ သူထမီဝတ္ထားပုံမွာ ေျခသလုံး တပတ္ရစ္။ သူသည္ သဲျပင္တြင္၌ ေျခဖဝါးျမဳပ္ေအာင္ ေဆာင့္နင္း သြားေနသည္။ သူ႔အမူအရာမွာ ၾကမ္းတမ္းသည္။ ဇုိးဇုိး ဇတ္ဇတ္ ႏုိင္သည္။ ဖ်တ္ဖ်တ္လတ္လတ္ ရွိသည္။ ဤ ဟန္ပန္မ်ားကုိ  သူျဖတ္သန္းရသည့္ဘဝက သူ႔ကို သင္ၾကားေလ့က်င့္ေပးသည္။
သူသည္ သူ႔မိဖမ်ားအိမ္တြင္ ညအိပ္ရန္ ေနရာက်ဥ္းက်ပ္လွသျဖင့္ က်ေနာ္တုိ႔အိမ္မွာ အိပ္သည္။ က်ေနာ္ငယ္စဥ္က အခန္းကုိ သူအပိုင္ယူထားသည္။ က်ေနာ္တုိ႔ မိသားစုထဲ၌ ဤအပ်ိဳမ ကေလးမွာ ေနာက္ေျပာင္စရာ ခေလးကေလး ျဖစ္ေနသည္။
ညပိုင္း၌ သူသည္ လမ္းတဖက္မွ သီခ်င္းကေလး တေအးေအးဆုိရင္း တခါတရံေလခၽြန္ရင္း အေမွာင္ထဲတြင္စမ္းနင္းၿပီး က်ေနာ္တုိ႔အိမ္ ကူးလာသည္။
အိမ္ေပၚသုိ႔ ေရာက္လွ်င္ သူ႔အခန္းထဲေတာက္ေလွ်ာက္ဝင္သြား အိပ္ရာ မခင္းႏုိင္။ ပစ္လွဲ အိပ္လုိက္သည္။ ခ်က္ခ်င္းလုိပင္ သူသည္ ေမာေမာ ပန္းပန္း အိပ္ေပ်ာ္သြားၿပီး  သူ႔ေဟာက္သံေပၚလာသည္။
တိတ္ဆိတ္ ၿငိမ္သက္ေသာ ညမ်ား၌ က်ေနာ္သည္ သူ႔ ေဟာက္သံ စည္းခ်က္ဝါးခ်က္ၾကားမွ က်ေနာ္၏ “ ညအသေခ်ၤမွာ” “ေႏြတည”ႏွင့္ အျခားဝတၳဳကေလးမ်ားကို ေရးခဲ့သည္။ ၾကာေသာ္ သူ႔ေဟာက္သံမွာ က်ေနာ္႔ အတြက္ အေႏွာင့္အရွက္မျဖစ္ေတာ့သည့္အျပင္ သူ႔ေဟာက္သံ မၾကားရလွ်င္ပင္ စာေရးရာ၌ တစုံတရာလုိအပ္ေနသလုိ ထင္မိသည္။
“ဒီေန႔ည မွန္မွန္ေဟာက္ကြယ္၊ ဦးေလးဝတၳဳ ဇာတ္သိမ္းေေတာ့မယ္” ဟု က်ေနာ္ ေျပာမိသည္။ ထုိအခါ၌ သူသည္ ငယ္စဥ္ကလုိ ႏႈတ္ခမ္းစူ စိတ္ေကာက္သြားျပန္သည္။ တဖက္လွည့္ၿပီး ၿပံဳးေနသည္။
မၾကာမၾကာပင္ သူသည္ အေမႏွင့္ ရန္ျဖစ္တတ္သည္။ “ ငါ့အိမ္ မလာခဲ့နဲ႔” ဟု အေမသည္ သူ႔ဝသီအတိုင္း ေျပာပစ္သည္။
သူသည္ စိတ္ဆိုးကာ အိမ္ေပၚမွ ေျခေဆာင့္နင္းကာ ဆင္းသြားသည္။ တအိမ္လံုး သူေဆာင့္နင္းသြားသျဖင့္ သိမ့္သိမ့္ခါ ေနခဲ့သည္။
ေလွကား လက္ရမ္းတို႔လည္း ျပဳတ္ထြက္ခမန္း ဆြဲေဆာင့္သြားသည္။
ေလွကားရင္းတြင္ အိပ္ေပ်ာ္္ေနသည့္ ေခြးအိုႀကီးကိုလည္း တအိုင္အိုင္ ေအာ္ေနရစ္ခဲ့ေအာင္ ေဆာင့္နင္းသြားသည္။
ေျမအိုး ေခြးစားခြက္မွာလည္း သူ ေဆာင့္ကန္သြားသျဖင့္ ကြဲက်န္ရစ္ခဲ့သည္။
ထိုေန႔၌ က်ေနာ္တို႔အိမ္မွာ တိတ္ဆိတ္ေနရစ္ခဲ့သည္။
ေနည္ိဳလာလ်င္ အေမသည္ သူ႔ကို ေျမွာ္ေနျပန္သည္။ “ ေကာင္မေလး အဟုတ္ စိတ္ဆိုးသြားမွာပဲ၊ ငါ့ပါးစပ္က လြန္ပါတယ္” ဟု အေမသည္ ဝမ္းနည္းစြာ ျမည္တမ္းေနျပန္သည္။
ညဥ့္နက္လာၿပီ၊ သူမလာေတာ့ဟု က်ေနာ္တို႔ ေတြးေနခ်ိန္တြင္မွ သူသည္ မီးတုတ္ကိုင္ေျမွာက္ၿပီး လမ္းတဖက္မွ ကူးလာေနသည္။ ေဒါသကား မေျပေသး။
အိမ္အဝင္ဝ၌ မီးတုတ္ကို ကိုင္ေပါက္ပစ္ခဲ့သည္။
က်ေနာ္တို႔ကို မၾကည့္ဘဲ ၾကမ္းေဆာင့္နင္းကာ သူ႕အခန္းထဲ ေျပးဝင္သြားသည္။ ခန္းဆီးကို ဆြဲ၍ရမ္းလိုက္ၿပီး သူ႔အိပ္ယာထဲသို႔ ၾကမ္းတမ္းစြာ ပစ္လွဲလိုုက္သည္။
က်ေနာ္တို႔သည္ ၿငိမ္သက္စြာ ၾကည္ႏူးစြာ ၿပံဳးေနၾကသည္။ ထိုအခိုက္၌ပင္ အိပ္ယာေပၚမွ သူ႔လွမ္းႀကိမ္းသံ ေပၚလာေနသည္။ “ ေတာ့ အိမ္က က်ဳပ္ဘယ္ေတာ့မွ မဆင္းဘူး ေဒၚဖြားဆိုင္၊ က်ဳပ္ ေယာက်ၤားရမွ ဆင္းမယ္ ” ဟု သူ၏ ႀကိမ္းဝါးသံထဲ၌ စိတ္ထိခိုုက္ ဝမ္းနည္းလြန္းသျဖင့္ တုန္ယင္ေနသည္။
ခ်က္ခ်င္းလိုပင္ သူသည္ ဝမ္းနည္းျခင္း၊ နာက်ည္းျခင္း၊ ေဒါသျဖစ္ျခင္းမ်ား ေပ်ာက္ကြယ္သြားကာ ေဟာက္သံ မွန္မွန္ျဖင့္ အိပ္ေမာက်သြားသည္။
ဤ အလုပ္သမားကေလးအတြက္ ေပ်ာ္ပြဲရႊင္ပြဲ သြားလာရသည္မွာ နည္းပါးလွသည္။ ေႏြရာသီ၌ တလလ်င္ တခါေလာက္ျပတတ္သည့္ အမိုးမဲ့ ရုပ္ရွင္ျပကြင္းတြင္ ရုပ္ရွင္ကားေဟာင္းမ်ား လာျပမည့္ ရက္ကိုသာ ေမွ်ာ္ေနတတ္သည္။
ရုပ္ရွင္ျပလ်င္ သူသည္ က်ေနာ့္ကို မရမက ေခၚတတ္သည္။ က်ေနာ္ကား ဘယ္အခါတြင္မွ လိုက္မျပျဖစ္။ သူ႔ကို ရုပ္ရွင္လိုုက္ျပရန္ မသင့္ေလ်ာ္ဟု က်ေနာ္ ေတြးမိသည္။
“ ဘယ္တုန္းကမွ လိုုက္မျပဘူး၊ ဒီတခါေတာ့ ျပရမယ္၊ မရဘူး ဒီတခါေတာ့ ျပရမယ္”
က်ေနာ္ ေခါင္းခါေနျမဲ ခါေသာအခါ သူသည္ တေျဖးေျဖး ၿငိမ္သက္သြားေနသည္။ သူ႔မ်က္လံုးအိမ္ေပၚ၌ ဝမ္းနည္းရိပ္ကေလးမ်ား သန္းလာေနသည္။ ထို တေငြ႔ေငြ႔ကၽြမ္းလာေနသည့္ ဝမ္းနည္းရိပ္ကေလးမ်ားမွာ သူ က်ေနာ့္အေပၚ တြယ္တာေနသည့္ သံေယာႀကိဳးမ်ားကို တိုင္းထြာေနသလိုပင္။ က်ေနာ့္ ႏွလံုးသား၌လည္း တိတ္တဆိတ္ သက္ျပင္းရွိဳက္္ေနျပန္သည္။
သူသည္ အျခား အေဖၚညွိကာ ရုပ္ရွင္ပြဲသြားသည္။ ေနာက္ေန႔ညတြင္ ဘယ္သူ နားေထာင္ေထာင္ မေထာင္ေထာင္ သူနားလည္သလို ရုပ္ရွင္ဇာတ္လမ္းကို တဖြဲ႕တႏြဲ႕ေျပာေနသည္။
“ ဦးေလးရယ္ က်ေနာ္တို႔ေနာက္မွာေလ ကာလသားေတြ တရုန္းရုန္းနဲ႔ ႀကိတ္ႀကိတ္ ႀကိတ္ႀကိတ္နဲ႔ က်ေနာ္တို႔လည္း ေရွ႕တိုးတာေပါ့၊ အဲဒါလည္း ေနာက္က လိုက္တိုးတာပဲ၊ ေပ်ာ္လည္း အေပ်ာ္သား” ဟု သူေျပာခ်လိုက္ေသာအခါ အမသည္ သူ႕နဖူးကို ေဒါင္ကနဲေခါက္လိုက္၏။
အေမသည္ “ ႏြားမေလး” ဟု ၿပံဳးရင္း ေငါက္လိုုက္၏။
အက္ုိႏွင့္ က်ေနာ္လည္း ဟက္ဟက္ပက္ပက္ ရယ္ေမာေနမိၾကျပန္သည္။
က်ေနာ္ကား ေနရသည္ကို ညည္းေငြ႕လာလွ်င္ ခရီးထြက္သြားသည္။ ေရာက္ရာေဒသ၌ တႏွစ္ကုန္ကုန္ တႏွစ္ဆန္းဆန္း ေပ်ာ္သေလာက္ ေနပစ္လိုက္ၿပီးမွ အိမ္ကို ျပန္လာသည္။
ဤသို႔ျဖင့္ တတိယအႀကိမ္ ထြက္ခြာသြားျပန္သည္။ သည္တႀကိမ္မွာ မိန္းခေလးႏွင့္ ခြဲခြါရမည့္ ေနာက္ဆံုးအႀကိမ္ေပတကား။

           ***************************************

သည္တႀကိမ္ က်ေနာ္ျပန္လာေသာအခါ သူသည္ ျခံဝမွ ထြက္မႀကိဳႏူိင္။တိတ္ဆိတ္ေနေသာ အိမ္ေပၚသို႔ က်ေနာ္ လွမ္းတက္လိုုက္သည္။ သူသည္ သူထိုင္ေနက်ေနရာ တိုင္ကိုမွီထိုင္ေနရင္း က်ေနာ့္ကို ၿပံဳးၿပီး ႀကိဳေနသည္။
“ ဦးေလး လာမွ လာေသးတယ္ေနာ္”
သူ ့အသံမွာ ဝမ္းနည္းရိပ္ကေလးမ်ား ေၾကကြဲဖြယ္ရာ ရစ္သန္းေနသည္။ သူ႕မ်က္လံုးမ်ားထဲ၌မူ ၾကည္ႏူးရႊင္ျပေရာင္မ်ား ေတာက္ပလာေနသည္။ ရွက္ကိုး ရွက္ကန္းဟန္ျဖင့္လည္း သူ႔မ်က္ႏွာကေလးမွာ ထူပိန္းလာသည္။ ဤတိတ္ဆိတ္ေနေသာ အိမ္ႀကီးေပၚတြင္ သူတေယာက္ထဲ ေတြ႕ျမင္ရသည္။
က်ေနာ္လည္း ပင္ပမ္းႏြမ္းနယ္စြာ ပစ္ထိုင္ခ်လုိက္သည္။ “ လဖက္ရည္အိုးတယ္ကြာ” ဟု လွမ္းေျပာလိုုက္သည္။
“ က်ေနာ္ မထနိဳင္ဘူး ဦးေလးရဲ့၊ ဒူးႀကီးေယာင္ေနလို႔”
သူ႕ဒူးေပၚမွ ထမိန္ကို ဖယ္ရွားျပသည္။ သူ႕မ်က္ႏွာကေလးမွာမူ က်ေနာ္ေရာက္လာသျဖင့္ ဝမ္းသာၾကည္ႏူးစြာ ၿပံဳးေနဆဲပင္။ သူ႕ညာဖက္ဒူးမွာ ဒူးႏွစ္လံုး ဆင့္ထားသလို ေရာင္ကိုင္းေနသည္။ ေျခေထာက္မွာ ေကြးေနၿပီ။ ေပါင္လည္း သိမ္ေနၿပီ။ က်ေနာ္လည္း မလွဳပ္မရွက္ ငိုင္ၾကည့္ေနမိ၏။ ရင္ထဲ၌ စိုးရိမ္ေသာကမ်ား ဖိစီးလာေပၿပီ။
“ ဘယ္လိုျဖစ္တာလဲ၊ ဘယ္ေလာက္ၾကာပလဲ၊ ေဆးရုံမသြားဘူးလား” စသည့္ ေမးခြန္းမ်ားကို ဒလစပ္ေမးေနမိသည္။
ေလးလၾကာၿပီ။ ဖက္ခူးရင္း သစ္ငုတ္တခုႏွင့္ တိုုက္မိရာမွ စျဖစ္သည္။ ေဆးရုံမသြား ေဒါက္တာရမ္းကု တဦးႏွင့္ ကုေနသည္။
“ မျဖစ္ေလာက္ပါဘူးကြယ္၊ ေဆးရုံသြားရင္ ငါးရက္ေလာက္နဲ႔ေပ်ာက္ပါတယ္ ” ဟု က်ေနာ္သည္ အသံကို ေဖာ့ၿပီးေျပာသည္။
ထိုေန႔တြင္ပင္ သူ႔ကို ေဆးရုံတင္ပို႔ေပးရန္ သူ႕အေဖကို ေျပာသည္။
သူ႔အေဖက ေဒါက္တာရမ္းကုႏွင့္ပင္ ေပ်ာက္မည္ဟု ယံုၾကည္ေနသည္။ စပါးရိတ္ကလည္း အေရးႀကီးေနသည္။ ေဆးရုံဆိုတာကိုလည္းေၾကာက္၊ ဆရာဝန္ဆိုတာကိုလည္း ေၾကာက္ေနသည္။ ေဆးရုံတင္ပို႔နိဳင္ရန္ ေငြလည္းမရွိ။ ေရာဂါကိုလည္း ႀကီးက်ယ္သည္ဟု မထင္။
က်ေနာ္ တိုုက္တြန္းေနသည့္ ေန႔ရက္မ်ား၌ပင္ မိန္းခေလး ခံစားေနရသည္မွာ သနားစဖြယ္ျဖစ္လာသည္။ ေဒါက္တာရမ္းကု ေဆးထိုးေနသည့္ၾကားမွ ပို၍ ေယာင္ကိုင္းလာေနသည္။ ည အေအးပိုင္း ေရာက္လာလ်င္သူမသည္ ကိုုက္ခဲသျဖင့္ တအင္အင္ ညည္းေနရသည္။
“ ေဆးရုံ မသြားခ်င္ဘူး ဦေလးရယ္၊ ေဆးရုံဆိုတာပိုက္ဆံရွိမွ နိဳ႕မို႔ရင္ ျဖတ္ပစ္တာပဲတဲ႔၊ က်ေနာ္ ေၾကာက္ပါတယ္” ဟူ၍ဟူ၍ က်ေနာ့္ကို ေျပာျပေနသည္။ သူ ေျပာသလိုမဟုတ္ေၾကာင္း က်ေနာ္ေျပာသည္ကို သူ မယံုနိဳင္။
သူ႕ေရာဂါကား ကၽြမ္းေနပါၿပီ။ အဘယ္ ေငြေၾကးျပည့္ဝသူ တဦးသည္ သူ႕သမီး၌ ဤသို႔ျဖစ္ေနလွ်င္ ဤမွ် ၾကာရွည္စြာ ေဒါက္တာရမ္းကုတဦးျဖင့္ ကုသေနပါသနည္း။ အဘယ္ခ်ယ္လွယ္အုပ္စိုးသူ တဦးသည္ သူ႔သမီး၌ ဤသို႔ျဖစ္ေနလွ်င္ ဤမွ်ၾကာရွည္စြာ ေရာဂါကို ေမြးျမဴထားပါသနည္း။ က်ေနာ့္ အေမးကို ေျမစမ္းပါ။
ယခုကား ေငြေၾကးမဲ႔မွဳေၾကာင့္ ပညာမဲ့ အသိမဲ့ေနရေသာ ဤပတ္ဝန္းက်င္ အေမွာင္အပိန္းႀကီးေအာက္မွာ သူ နစ္မြန္းေနရေပၿပီ။
ဤ ညမ်ားကား လမိုက္ညမ်ားျဖစ္၏။ အျဖစ္အပ်က္မွာလည္း ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ မဲ့ေနသည္။ သူ႔ မိဘမ်ားသည္လည္း က်ေနာ့္လို တသက္လံုး အတူေနတဦးကို အထင္မႀကီး။ က်ေနာ္ တိုက္တြန္းသည္ကို ဂရုမစိုက္။ ေနာက္ဆံုး၌ က်ေနာ္သည္ ေဒါက္တာရမ္းကုကို မသိမသာ ၿခိမ္းေခ်ာက္ရ၏။ ထိုအခါတြင္မွ ေဒါက္တာရမ္းကုသည္လည္း လက္လႊတ္ေတာ့သည္။ ရက္ေပါင္းမ်ားစြာၾကာၿပီးမွ သူ႔ကို ေဆးရုံ ပို႔ျဖစ္ေတာ့သည္။ ေဆးရုံပို႔သည့္ေန႔က က်ေနာ္ အေရွ႕ျမစ္ရုိးဖက္ဆီသို႔ ခရီးထြက္ေနသည္။
 သူ႔ကို လွည္းေပၚေပြ႕တင္ေနစဥ္ “ ဦးေလးကိုေျပာပါ၊ ဦးေလး လိုက္ခဲ့ပါလို႔ က်ေနာ္ မွာသြားတယ္လို႔ ေျပာပါ ” ႏွင့္ သူ တတြတ္တြတ္ မွာသြားခဲ့သည္။
ဤ အပ်ိဳမေလးမွာ လဲလွယ္ရန္အဝတ္လည္း ေပါေပါမ်ားမ်ား မရွိ။ အမသည္ သူ႔နားေဋာင္းကို ခၽြတ္ေပးလိုက္၏။ အေမက ေခါင္းအံုးတလုံး ေစါင္အႏြမ္းတထည္၊ ျခင္ေထာင္အိုေလးတလံုးႏွင့္ က်ပ္တန္ကေလး ေလးရြက္ ေပးလိုက္သည္။ လွည္းေပၚ၌ သူ တရွိဳက္ရွိဳက္ ငိုသြားသည္။

                       ****************************

သူ မရွိသည့္ ရက္မ်ား၌ က်ေနာ္တို႔အိမ္မွာလည္း သူ႔ေတးသံမဲ့ကာ တိတ္ဆိတ္ကာ ဟာလာဟင္းလင္း ပြင့္က်န္ရစ္ခဲ့သည္။
သူ႔ဒူးကို ခြဲစိတ္ ကုၾကည့္သည္ မရ။ ဓါတ္မွန္ရိုက္သည္။ ရုိးတြင္း ခ်ဥ္ဆီလိုက္ေနၿပီ။ ျဖတ္ ကု ရေတာ့မည္။ သူ႔အေမသည္ ငိုယိုၿပီး လာေျပာျပ၏။
“ ဦးေလး လာပါအံုးလို႔ တတြတ္တြတ္ မွာတာဘဲ၊ နင္ သြားပါအံုး ” ဟု သူ႔အေဖက ေျပာေနေပၿပီ။
သူ႔အေဖ၊ သူ႔အဘိုး၊ သူ႔အဖြား၊ က်ေနာ့္ အေမတို႔ႏွင့္ အတူ က်ေနာ္လည္း ေဆးရုံ လိုက္သြားရသည္။ စံုစမ္းေသာအခါ သူ႔ ေဝဒနာကား ကၽြမ္းေနၿပီျဖစ္၍ ေပါင္က ျဖတ္ရမည္။ မျဖတ္လွ်င္ အသက္ဆံုးရွဳံးခံရမည္ဟု သိလာရသည္။
ထို႔ေနာက္ သူတို႔ ေဆးရုံမွ ဆင္းလာသည္။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းတခုသို႔ ေျပာင္းကုသည္။ ခြဲစိတ္ထားသျဖင့္ အနာမွ ေသြးပုတ္မ်ားဆင္းကာ သူ၏ ေနာက္ဆံုးေန႔ တံခါးဝမွာ အနီးသို႔ ကပ္လာေနသည္။
“ ဦးေလး သိတ္စိမ္းကားတယ္၊ က်ေနာ့္ကို မခ်စ္လို႔ မလာတာလို႔ ေျပာလိုုက္ပါ၊ ဦးေလး လာပါအံုးလို႔ ေျပာေပးပါ ”
ေက်ာင္းမွ တတြတ္တြတ္ လွမ္းမွာေနသံကို တဆင့္ ၾကားေနရသည္။ ဤ အခါတြင္ကား က်ေနာ္ သြားမေတြ႕နိဳင္။ ရင္မဆိုင္နိဳင္။
“ က်ေနာ့္ ေျခေထာက္ ျဖတ္ရမယ္ဆိုတာ ဦးေလး ငိုေသးသလား ” ဟု ေနာက္ပိုင္းရက္မ်ား၌ သူ႕အေဖကို ေမးသြားသည္။
ဤ မိန္းခေလးကား သူ႔အတြက္ က်ေနာ္ ငိုေစ့ခ်င္သည္။ သူ႔ကို က်ေနာ္ သံေယာဇဥ္ ႀကီးမားလွေၾကာင္း သိၿပီး ၾကည္ႏူးသြားခ်င္သည္။
သူ႔ဆႏၵကို မသိရွာသည့္ သူ႔အေမက ေခါင္းရမ္းျပေနေသာအခါ သူသည္ ၿငိမ္သက္ေငးေမာကာ စိတ္ထိခိုက္သြားခဲ့သည္။
ေနာက္ဆံုး သူ ကြယ္လြန္သြားသည္ကို သူ႔အေပါင္းအေဖၚ စပါးရိပ္သမမ်ား သိၾကေသာအခါ လယ္ကြင္းျပင္ႀကီးထဲ၌ ဆူညံသြားေအာင္ ေအာ္ဟစ္ ငိုယိုၾကသည္။ မငိုသူ မရွိ၊ သူ႔အေပါင္းအေဖၚမ်ားသည္ သူ႔ အေၾကာင္း လေပါင္းမ်ားစြာ ေျပာက်န္ေနရစ္ခဲ့သည္။ က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္လည္း သူ႔ကို ေနာက္ဆံုးေတြ႕ခဲ့သည့္ ေဆးရုံေပၚမွ တညေနကို ဘယ္အခါတြင္မွ ေမ့မည္ မဟုတ္နိဳင္။
သူသည္ ေဆးရုံခုတင္ ကြပ္ပစ္ေပၚတြင္ တဖက္လွည့္ၿပီး တရွဳပ္ရွဳပ္ ငိုေနလွ်က္။
“ ေပါင္ရင္းက ျဖတ္ရမယ္တဲ့၊ ေသခ်င္ေသ အေဖႀကီးသေဘာေတာ့ ေဆးရုံက ဆင္းမယ္ ” ဟူ၍ ဟူ၍  သူ႔ ဘိုးေအႀကီးသည္ မ်က္ရည္မ်ားၾကားမွ အသံ အက္ကြဲႀကီးျဖင့္ ေျပာေနလွ်က္။
သူ႔ အေဖသည္ ကုတင္ေျခရင္းဘက္တြင္ တင္မလႊဲထိုင္ၿပီး မငိုမိေစရန္ အံႀကိတ္ေနလွ်က္။
သူ႔ ဘိုးေအႀကီးကိုလည္း က်ေနာ္ အပစ္မတင္နိဳင္။ ဤ အဖိုးအိုႀကီးမွာ စာပင္ ဟုတ္တၱိပတၱိ မသင္ဘူးခဲ့ရရႈွာသူ။ ေဆးရုံမွ ဘာမွမေျပာဘဲ ဆင္းလာခဲ့လွ်င္ မိန္္းကေလးမွာ သူ႔အတြက္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ရွိေသးသည္။ ယခုမူ ဆရာဝန္ ေျပာသည့္အတိုင္း တလံုးမက်န္ ေျပာျပလိုက္ၿပီးၿပီ။ သူ႕အတြက္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ မရွိေတာ့သည္ကို သူသိသြားပါၿပီ။ သူ၏ ေနာက္ဆံုးရက္ကို သူ ျမင္ေတြ႕ေနရေပၿပီ။
သူသည္ တေျဖးေျဖး ျပန္လွည့္လိုက္ၿပီး ကုတင္ေရွ႕၌ ရပ္ေနသူ က်ေနာ့္ မ်က္ႏွာကို အားကိုးႀကီးစြာ ေမာ့ၾကည့္ေနသည္။ သူ႔ မ်က္ႏွာကေလးမွာ ေသြးအားနည္းကာ ျဖဴေဖ်ာ့ေနၿပီ။ မ်က္လံုးမ်ား ရီေဝေနၿပီ။ ဤ မ်က္လံုးမ်ားေပၚမွာ ေနာက္ဆံုးေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ကေလးတခု လွ်ိဳ႕ဝွက္စြာ တဖိတ္ဖိတ္ လက္ေနေသးသည္ကို က်ေနာ္ေေတြ႕ျမင္ေနသည္။ သူ ဘာမွ မဆံုးျဖတ္ရေသးပါ။ က်ေနာ့္ကို ေမးေနသည္ က်ေနာ္သိေနသည္။ ေနာက္ဆံုးတြင္ ဤ ေရာင္ျခည္မွ်င္ကေလးသည္လည္း အားအင္ ကုန္ခမ္းလာကာ တစတစ မွိန္ေဖ်ာ့လာေနသည္။
ရင္ထဲမွာ နာက်င္လာသည္။ မငိုတတ္္ေသာ က်ေနာ့္ မ်က္လံုးမ်ားေပၚမွာ မ်က္ရည္မ်ား ျပည့္လာေနသည္။ သူ႔ ႏွဳပ္ခမ္းမ်ားမွ က်ေနာ့္ကို အတိုင္းအတာမဲ့ တြယ္တာမွဳ၊ အတိုင္းအတာမဲ့ အားကိုးမွဳမ်ား ဖြင့္ေျပာေနသလိုပင္။
က်ေနာ္ ေခါင္းငံု႔လိုက္ပါသည္။ မ်က္ရည္ေပါက္မ်ားသည္လည္း သံမံတလင္းေပၚသို႔ ေၾကြက်သြားသည္။ အို…က်ေနာ္ ငိုေနၿပီ။
အတန္ၾကာ ၿငိမ္သက္ေနသည္။
“ သမီးသေဘာေလ ” ဟု သူ႕ဘိုးေအသည္ ငိုသံျဖင့္ ေျပာေနသည္။
ထပ္၍ ၿငိမ္သက္္ေနသည္။
အခ်ိန္မ်ားစြာ ၾကာၿပီးမွ “ ေသေသ ဆင္းမယ္ ” ဟု မိန္းကေလးက ယတိျပတ္ ေျပာခ်လိုက္သည္။
သူသည္ သူ႔ေမာင္ကေလးမ်ား ညီမကေလးမ်ားကို သူ႔အေဖႏွင့္အတူ လုပ္ကိုင္ေကၽြးေနရသူ၊ အလုပ္သမကေလး။ အလုပ္လုပ္နိဳင္မွ ထမင္းစားရသူ။ သူ႔ တသက္တာလံုး အတြက္ သူေတြးရမည္။ အလုပ္လုပ္ေနရင္းမွာပင္ သူတို႔မွာ ေၾကြး ႏြံအိုင္ႀကီးထဲ၌ လည္ပင္း နစ္ျမဳပ္ေနရသည္။
ေဒၚ….. …. ကို ဖက္ထံုး တရာ ေပးရအံုးမယ္၊ ေပးၿပီးပလားအေဖ၊ ေပးလိုက္ပါေနာ္၊ ေတာ္ၾကာ သံသရာေၾကြး…တင္ တင္ တင္…” ေျပာေနရင္း သူ႕အသံ နစ္ျမဳပ္သြားသည္။ တဖက္လွည့္ၿပီး သူႀကိတ္၍ ငိုေနရျပန္သည္။
ဤ စကားမ်ားကား “ မသိန္းရွင္ ဆီ ေရာက္ေအာင္ က်မထန္းညက္ ေတာင္း ပို႔…ပို႔…ေပး…ၾကပါ ” ဟူ၍ ေရးခဲ့သူ ေရွ႕ေမွာက္၌ ေျပာေနေသာ စကားမ်ားေပတကား။
သူ႔တသက္လံုး ေဒၚ… … ကို လုပ္ေကၽြးခဲ့ၿပီးၿပီ။ တိုက္ေဆာက္ရေအာင္ လုပ္ေပးခဲ့ၿပီးၿပီ။ သူ ေသမည္ ရိွေသာအခါ ေနာင္ဘဝအတြက္ပင္ ေဒၚ… … ၏ ေၾကြးၿမီမ်ား ပါသြားဦးမည္ ဆိုေနပါကလား။ ဒါသည္ ပါရမီ ဆိုတာပါကလား။ ဒါသည္ အထံုေရစက္ ဆိုတာပါကလား။
အခ်ိန္မ်ားစြာ ၾကာလြန္သြားျပန္သည္။ သူ႔ကို ေနာက္ဆံုးမွန္း သိလ်က္ ႏွဳတ္ဆက္ရန္ က်ေနာ္ အားယူလိုက္ရသည္။
“ ဦးေလး သြားမယ္ေနာ္
သြားမယ္ ခေလးေရ…ဘယ္ေတာ့မွ ျပန္မေတြ႕ၾကဘူး။ ဒါ ေနာက္ဆံုးဘဲ။ မင္း ေသမယ္။ လူေသရင္ ေျမဘဲျဖစ္မယ္။ ေျမထဲ ျပန္သြားရမယ္။
“ ဟုတ္ကဲ့ ”
သူ ေျပာလိုက္ၿပီး က်ေနာ့္ကို လွည့္မၾကည့္ေတာ့။ အဆံုးသတ္မွာ ပီျပင္ေနေပၿပီ။ သူလည္း အသံ မထိန္းနိဳင္ေတာ့ဘဲ ငိုေနရစ္ခဲ့ၿပီ။ ဤ ငိုသံၾကားမွ ေဆးရုံအျပင္ဖက္သို႔ က်ေနာ္ ထြက္လာခဲ့သည္။
ၿမိဳ႕အျပင္ဖက္သို႔ ရည္ရြယ္ခ်က္ ကင္းမဲ့စြာ ေလွ်ာက္လာသည္။ ေမွာင္ရိပ္လႊမ္းစ ဆည္းဆာေအာက္၌ က်ေနာ္ ေလွ်ာက္ေနမိၿပီ။ အေမွာင္ရိပ္မ်ားသည္ က်ေနာ့္ကို တိတ္တဆိတ္ လႊမ္းလာေပၿပီ။
က်ေနာ္လည္း အေမွာင္ေအာက္၌ ေပ်ာက္ကြယ္ သြားရမည္ေလာ။
အေမွာင္ထဲ၌ အေလွာင္ခံထားရသူမ်ားသည္ ရုန္းကန္ ဖြင့္ထြက္ၾကရမည္။ က်ေနာ္သည္ လက္သီး က်စ္က်စ္ ဆုပ္လိုက္၏။ အံႀကိတ္လိုက္သည္။ ကိုယ္ကို မတ္လိုက္သည္။ အေၾကာအခ်ဥ္ ၾကြက္သားမ်ားလည္း ဖုထစ္ၾကြလာသည္။ ရင္ထဲ၌ ေဒါသေခ်ာင္းသည္ အဟုန္ျပင္းစြာ စီးဆင္းေနသည္။ ၾကမ္းတမ္းေသာ မုန္တိုင္းတခုသည္ ရင္ထဲ၌ တိုက္ခတ္ေန၏။
ဟုတ္သည္။
က်ေနာ္တို႔ကား အေမွာင္ထဲမွာ နစ္ျမဳပ္ေနရင္း အေမွာင္ထုကို အာခံၾကရပါမည္။    ။

နိဳင္ဝင္းေဆြ
( မိုးေဝ မဂၢဇင္း၊ ေဖေဖၚဝါရီ၊ ၁၉၇၂ )


No comments:

Post a Comment