October 11, 2010

ရသစာေပ ျပန္လည္ေခါင္းေမါ့လာေစေရး နဲ႔ ေရႊ ၆၄


                                                        (က)
လူတစ္ေယာက္ အသက္ေပ်ာက္ကာနီးအခ်ိန္။ အဲဒီအခ်ိန္ကေလးကိုလည္း သူက ေကာင္းေကာင္းသိေနတဲ့အခ်ိန္။ သူအၾကားခ်င္ အျမင္ခ်င္ဆံုးအသံေတြ ရုပ္ေတြကို ၾကားခြင့္ ျမင္ခြင့့္္ ရလိုက္ႏိုင္ရဲ့လား။ သူေျပာခ်င္ မွာခ်င္တဲ့စကားေတြ ေျပာခဲ့ မွာခဲ့ႏိုင္ရဲ့လား။ အဲဒီအခြင့္အေရးေတြအားလံုး ဆံုးရႈံးၿပီးမွ ဘဝကို နိဂံုးခ်ဳပ္ရမယ္ ဆိုရင္ေကာ...။ စိတ္ဝင္စားဖို႔ ရင္ခုန္ဖို႔ ေကာင္းတဲ့ ကိစၥပါ။
ဒီလိုေတြးတဲ့အခါ ေရႊ ၆၄ (ေရႊ အျမဳေတ ဝတၳဳတို ၆၄ ပုဒ္ စုစည္းမႈ) စာအုပ္ထဲက “လူပန္ ့ငယ္” ရဲ့ “ႏွလံုးလွဆရာမ”  ဝတၱဳတိုေလးရဲ့ ေနာက္ဆံုးအခန္းကို  ျပန္ေတြးေနမိပါတယ္။
ေစတနာ ေက်ာင္းဆရာမေလးတစ္ေယာက္ပါ။ ေရာဂါကၽြမ္းေနတဲ့ ဆရာမေလးပါ။ “မာ” ဆိုတဲ့ ေနာက္ဆံုးစာလံုးေလးဟာ ေက်ာင္းဆရာမေလး ေနာက္ဆံုးၾကားလိုက္ရမယ္ထင္တဲ့ အသံတစ္ခုပါ။ ၾကားလိုက္မယ္ထင္ပါရဲ့။ အို...ၾကားခြင့္ ရလိုက္ပါေစ...။ က်ေနာ္ဆုေတာင္းေနမိတယ္။
လြန္ခဲ့တဲ့ ရက္ေတြအတြင္းတုန္းကေတာ့ ၈၈ အေရးအခင္းမွာ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္နဲ ့က်ဆံုးသြားရတဲ့  “မဝင္းေမာ္ဦး” ရဲ့ ေနာက္ဆံုးစကားတစ္ခြန္းကို အခု ၂၂ ႏွစ္ၾကာၿပီးမွ က်ေနာ္ ၾကားခြင့္ရခဲ့တယ္။ ဒါက်ေတာ့ အသက္ဝိဥာဥ္ရွိေနစဥ္ရဲ့ ေနာက္ဆံုးမိနစ္မ်ားမွာ ေသဆံုးကာနီး လူတစ္ေယာက္ရဲ့ ေနာက္ဆံုး စကား..ေပါ့။ သူကေတာ့ သူေျပာခ်င္ မွာခ်င္တဲ့စကားကို ေျပာခဲ့ႏိုင္တယ္ေလ...။
သူ ့မိခင္က ဘီဘီစီနဲ ့အင္တာဗ်ဴးတဲ့အခါ အခုထက္ထိ ဝင္းေမာ္ဦးေလးကို   နာမည္ထည့္ၿပီး အမွ်မေဝေသးပါဘူးတဲ့..။ ဝင္းေမာ္ဦးက “ဒီမိုကေရစီရမွ အမွ်ေဝပါ” လို ့မွာခဲ့တယ္တဲ့။ ဘာသာတရားကိုင္းရႈိင္းတဲ့ မိခင္တစ္ေယာက္အဖို ့ ဒီအျဖစ္ဟာ ဘယ္ေလာက္အထိ ထိခိုက္နာက်င္ေနခဲ့မလဲ။
ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္ ခ်စ္ခင္ စြဲမက္ေနခဲ့ဖူးတဲ့ကဗ်ာဆရာ။ စပိန္ကဗ်ာဆရာ “ေလာ္ရ္ကာ” ရဲ့ ေနာက္ဆံုးစကားပါ။ “ငါေသရင္ လသာေဆာင္ကို ဖြင့္ထားပါေလ...” တဲ့။ ဘယ့္ေလာက္ ရိုမန္တိက ဆန္လြန္းလိုက္ပါသလဲ။
အခုလည္း လူပန္ ့ငယ္ရဲ့ ႏွလံုးလွ ဆရာမ ဆိုတဲ့ ဝတၳဳတိုထဲက ေစတနာရွင္ ေက်ာင္းဆရာမေလးတစ္ဦးရဲ့ ေနာက္ဆံုး ေတာင့္တျခင္းအသံ..။ “မာမီေရ...” ဆိုတဲ့ သူစာသင္ေပးခဲ့ဖူးတဲ့ ေက်ာင္းသားေလးေတြရဲ့ ေခၚသံ။ သူ ၾကားလိုက္ႏိုင္ပါရဲ့လား။ က်ေနာ္ကေတာ့ ဆုေတာင္းမိတယ္။ သူ ေကာင္းေကာင္း ၾကားလိုက္ႏိုင္ပါေစေပါ့...။

ေသဆံုးကာနီးလူေတြရဲ့ အမွာစကား။ ေသဆံုးကာနီးလူေတြရဲ့ ေနာက္ဆံုးစကားအေပၚ က်န္ရစ္သူေတြရဲ့ ခံစားနားလည္ေပးမႈ..။ 

(ခ)
“ခက္မာ” ရဲ့ “ည ပိုင္ရွင္” ကို ဖတ္ေတာ့ အက္ေဆးဆန္တဲ့ ဝတၳဳတိုေလးလို ခံစားရတယ္။
က်ေနာ္တို ့ႏိုင္ငံက စာေရးဆရာမမ်ားျဖစ္ၾကတဲ့ အဲဒီခက္မာတို ့ အမ်ိဳးသမီးတသ္ိုက္  တေယာက္ေခါင္းတေယာက္နင္း ေပါက္ဖြါးႀကီးျပင္း ခ်ီတက္လာၾကတဲ့ တၳိယဝါဒ ရင္ခုန္သံေတြကို သတိရလိုက္မိတယ္။ ၾကည္ေအးမွ အစခ်ီ ခက္မာတို ့အဆံုးေပါ့။ ဒါေပမယ့္ “ညပိုင္ရွင္” ဆိုတဲ့ ဒီဝတၳဳေလးမွာေတာ့ အဲဒါေတြ ကင္းပပါတယ္။ လူသားဝါဒလို ့ဆိုႏို္င္မလား။ လူ ့သဘာဝလို ့ေျပာႏိုင္မလား။  ဒါေပမယ့္ “ညႀကီးမင္းႀကီး ထၿပီးထိုင္ေန အိပ္ယာေတြလည္း မြေၾကတြန္႔လိပ္” လို ့ဆိုတဲ့ ၾကည္ေအးရဲ့ “တေစၦ ”ကဗ်ာရဲ့အရိပ္က မိုးေနေလသလား။ ေသငယ္ေဇာေမ်ာေနသူ မိခင္အုိနဲ ့ ရင္ခုန္ဗ်ာမ်ားေနသူ မိန္းခေလးတစ္ဦးရဲ့ မဆံုးႏိုင္တဲ့ညတစ္ည။ ခက္မာ ကလည္း “ညပိုင္ရွင္” လို ့ပဲ ဝတၳဳနာမည္ ေပးထားေလရဲ့။
က်ေနာ္တို႔တေတြ “ည” ဆိုတဲ့ ကာလတစ္ခုကို အခ်ိန္အားျဖင့္ အဓိပါယ္အားျဖင့္ လိုသလို ဆြဲယူလို႔ မရႏိုင္ေတာ့ဘူးလား။ ည ဟာ ေန ့ရဲ့ ေရွ႕ေတာ္ေျပးေလေျပေလညွင္းကေလးေကာ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးလား။ ည ဟာ အႏႈတ္လကၡဏာ မဟုတ္ပဲ အေပါင္းလကၡဏာရဲ့ မိခင္ အျဖစ္ က်ေနာ္တို႔ ေျပာင္းယူလို႔ မရႏိုင္ေတာ့ဘူးလား။
ခက္မာ ရဲ့ “ညပိုင္ရွင္” ဟာ ဟိုးလြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာက ၾကည္ေအးရဲ့ တေစၦ ကဗ်ာထဲက မိန္းခေလးတစ္ဦးရဲ့ စိတ္လႈပ္ရွားေနပံုမ်ိဳးကို ပံုတူမ်ိဳးပြါးထားသလိုမ်ား ျဖစ္မေနေပဘူးလား။
ဒါေပမယ့္ ခက္မာက ညပိုင္ရွင္မိန္းကေလးရဲ့ စိတ္လႈပ္ရွားမႈကို အခိ်န္ကာလ ပတ္ဝန္းက်င္အခင္းအက်င္းေတြနဲ ့ပါ ေပါင္းစပ္အံုက်င္းဖြဲ႕ၿပီး အားယူေရးဖြဲ႕ထားတာ ႀကိဳးစားထားတာကေတာ့ သိသာပါတယ္။ စာဖတ္သူက သိသိႀကီးနဲ႔ပဲ စာေရးသူဆြဲေခၚရာ လိုက္မွန္းမသိ လိုုက္လာရင္း နိဂုံးခ်ဳပ္တဲ့အထိ ပါပဲ။

(ဂ)
“ရတနာပံု ရုိမန္းတစ္” တဲ့။
ေရးတဲ့သူက ရတနာပံုအေၾကာင္း အက္ေဆးေတြနဲ ့ လူသိထင္ရွားပိုျဖစ္လာတဲ့ ဆရာ “ဆူးငွက္” ပါ။
ဇာတ္လမ္းအရေတာ့ က်ေနာ္ ရင္မခုန္ႏိုင္ပါဘူး။ ကားသမားေလးတစ္ေယာက္။ မ်က္ႏွာမ်ားၿပီး အေျခအေနအရ ခ်ဴစားျမွဴစားတဲ့ အမ်ိဳးသမီးႀကီးနဲ ့ေတြ႔။ ကားသမားေလးကလည္း ဘာလိုလို။ အမ်ိဳးသမီးႀကီးကလည္း ဘာလိုလို။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ကားသမားေလးကလည္း သူ ထည္လည္း ခ်စ္ခဲ့သူေတြထဲက ေနာက္ဆံုးေကာင္မေလးဆီ ျပန္သြား။ အမ်ိဳးသမီးႀကီးကလည္း ေကာင္ေလးထက္ ပိုၿပီး ေပးႏို္င္ကမ္းႏိုင္သူဆီ ပိုၿပီး မ်က္ႏွာသာေပး။
ဒီဇာတ္လမ္းနဲ ့ ဒီ ဇာတ္ေကာင္ေတြရဲ့ အခ်စ္ဇာတ္လမ္းကို “ရတနာပံုအခ်စ္” တဲ့။ က်ေနာ္ သေဘာမတူပါဘူူး။ ဒီလို ေပါ့ပ်က္ပ်က္ အခ်စ္ဒႆနမ်ိဳးက ရတနာပံုရဲ့ တကယ့္ ရုိမန္းတစ္လား။ ေမးစရာျဖစ္ပါတယ္။ အေၾကာင္းအရာအရေကာ အတတ္ပညာအရပါ အရင္ ဆရာဆူးငွက္ကို မမီတဲ့ အခု ဆူးငွက္ ကိုေတြ႔ေတာ့ က်ေနာ္ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ရတယ္။ ဆရာ ဆူးငွက္ ဝမ္းစာမ်ား ပါးလ်ားခဲ့ၿပီလား။ ပိုဆိုးတာက ရတနာပံုရဲ့ တကယ့္ ရိုမန္းတစ္ကို ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ သိမ္းထုပ္ထားႏိုင္ခဲ့တဲ့ သူက ဒီဝတၳဳတစ္ပုဒ္ထဲနဲ ့ ရတနာပံုရဲ့ မဟာ ရုိမန္းတစ္ကို ေသးသိမ္ေစေတာ့မွာလား။ က်ေနာ္ သေဘာမတူႏိုင္ခဲ့ပါဘူး။

(ဃ)
“မဦး” ရဲ့ “ဘာလိုေသးလဲ အေမရယ္” ဝတၳဳကေတာ့ သမရိုးက် ဘဝသရုပ္ေဖၚပါ။
ဒါေပမယ့္ တကယ္ ပီျပင္တဲ့ ဘဝသရုပ္ေဖၚပါ။ ေစတနာမပါရင္ ဝတၳဳတစ္ပုဒ္လံုး လႊင့္ပစ္ရမယ့္ ဇာတ္လမ္းမ်ိဳးပါ။ ဖတဆိုး ဆယ္ႏွစ္သားအရြယ္ လူငယ္ေလးတစ္ေယာက္။ မိခင္ ေမြးလူနာကို ေဆးရုံကိုလိုက္ပို ့။ မိခင္ကို ျပဳစုေစါင့္ေရွာက္။ အကိုေတြ အမေတြက တနယ္တေက်းကုိ ပ်ံသန္းသြားၾကတဲ့ ငွက္ေတြ။ သားအမိႏွစ္ေယာက္ထဲ။ ေရခဲပံုးလြယ္ၿပီး မိခင္ကို လုပ္ကိုင္ေကၽြးေနသူ…။
က်ေနာ္တို႔ လူ ့အဖြဲ႔အစည္းမွာ သည့္ထက္ ဘဝနာၾကသူေတြ သည့္ထက္ ဘဝက်ိဳးပ်က္ၾကသူေတြ ဒုနဲ႔ေဒးပါ။
မဦးက ကံဆိုးရွာသူ ဘဝမြဲက်ံလြန္းသူ သားအမိႏွစ္ေယာက္ရဲ့ အေျခအေနကို သူတို႔ထက္ ပိုၿပီး ျပည့္စံုၾကတဲ့ တျခားမိသားစုေတြနဲ႔ ယွဥ္ၿပီး ေရးဖြဲ႔ျပေတာ့ စာဖတ္သူ ပိုၿပီး နားလည္ ခံစားေစႏိုင္တာေတာ့ အမွန္ပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ့္စိတ္ထဲ စာေရးတဲ့အခါ ဒါဟာျဖင့္ မိန္းကေလးစာေရးဆရာ ဒါဟာျဖင့္ ေယာက်္ားေလး စာေရးဆရာ ဒါဟာျဖင့္ အသက္ ၅၀ အရြယ္စာေရးဆရာဆိုၿပီး စာဖတ္သူက အလြယ္တကူ ခန္ ့မွန္းရေလာက္ေအာင္ျဖစ္ေနတဲ့ စာမူေတြဆိုရင္ ဝတၳဳရဲ့ အေလးခ်ိန္ကို ေပါ့ေစတယ္လို႔ ထင္မိပါတယ္။
ေစတနာပါေပမယ့္ ဘဝသရုပ္ေဖၚေရးရင္ ေလးနက္ရပါမယ္။ ေစတနာနဲ ့ေလးနက္တည္ၿငိမ္မႈကို ေပါင္းႏိုင္မွ ေအာင္ျမင္တဲ့ ဘဝသရုပ္ေဖၚဝတၳဳျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ အင္မတန္ေလးနက္တဲ့ ဘဝသရုပ္ေဖၚကို ေရးရင္ သနားစရာျဖစ္ေအာင္  စကားလံုးေတြ ႏိႈင္းယွဥ္ခ်ိန္ထိုးျပမႈေတြကို တမင္ဖန္တီးယူလို႔မရပါဘူး။ သိသာေစပါတယ္။ ဇာတ္နာေအာင္ တမင္ေရးလို႔မရႏိုင္ပါဘူး။ က်ေနာ္ကေတာ့ သည့္ထက္ပိုၿပီး ထိေရာက္တဲ့စကားလံုးသံုးစြဲမႈ သည့္ထက္ပိုၿပီး ႏႈိင္းယွဥ္ခ်ိန္ထိုးျပမႈေတြနဲ ့ ဒီဇာတ္လမ္းကို အားယူေစခ်င္ပါတယ္။

(င)
ဘဝသရုပ္ေဖၚဝတၳဳဆိုတာ ဆင္းရဲနိမ့္က်တာကို ေရးမွ ဘဝသရုပ္ေဖၚျဖစ္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဘဝသရုပ္ေဖၚဆိုတာ ေအာက္ေျခလူတန္းစားေတြရဲ့ စုတ္ျပတ္ႏံုခ်ာလွတဲ့ ဘဝေတြက္ို ေရးမွ မဟုတ္ပါဘူး။ ဆင္းရဲခ်မ္းသာမေရြး ဘယ္သူ႔ဘဝအေၾကာင္းပဲေရးေရး ဘဝသရုပ္ေဖၚပါပဲ။
အခုလည္း ဆိပ္ခံေဘာတံတားတစ္ခုေပၚက မ်က္မျမင္သူေတာင္းစားႀကီးတစ္ဦးအေၾကာင္း ေရးထားတဲ့ ဝတၳဳကို က်ေနာ္ဖတ္ရျပန္ၿပီ။ ထံုးစံအတိုင္း မိသားစု သိုက္ၿမံဳေလး အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ ့ၿပိဳကြဲပ်က္စီးၿပီး မ်က္မျမင္ဘဝေရာက္ ေတာင္းစားရတဲ့အဖိုးအိုတစ္ေယာက္၊ အိမ္ေဖၚဘဝနဲ ့ ဘဝပ်က္လို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကို သတ္ေသဖို႔ ႀကိဳးစားတဲ့ မိန္းခေလးနဲ ့ေတြ႔။ မ်က္မျမင္ေတာင္းစားရတဲ့ သက္ႀကီးရြယ္အိုလူတစ္ေယာက္က ဘဝကုိ အရႈံးမေပးပဲ ျဖစ္သလို ရုန္းကန္ရင္ဆိုင္ေနတာကို ဘဝပ်က္လာတဲ့မိန္းကေလးက ေတြ႔။ ေနာင္တရ။ ကို္ယ့္ကိုယ္ကို သတ္မေသေတာ့ဘဲ ဘဝကို ရဲရဲရင့္ရင့္ ရင္ဆိုင္ဖို႔ ဆံုးျဖတ္။
က်ေနာ္တို႔ငယ္စဥ္က ထြက္ေပါက္မမွန္တဲ့ အႏုပညာ၊ ထြက္ေပါက္မေပးႏို္င္တဲ့အႏုပညာဆိုတာကို ယံုၾကည္ခဲ့မိပါတယ္။ ေဖါက္ျပန္တဲ့အႏုပညာေပါ့။ အႏုပညာဟာ ျပည္သူ ့အတြက္ျဖစ္ရမယ္ေပါ့။ ဆိုရွယ္လစ္ ဘဝသရုပ္မွန္ အႏုပညာေပါ့။
အခုလည္း “ေမာင္ေထြးဦး(ရန္ကုန္တကၠသိုလ္)”က “ဇီဝိတဒါန” ဆိုတဲ့ သူ ့ဝတၳဳထဲမွာ အဲသလိုရည္ရြယ္ခ်က္နဲ ့ေရးတာ သိသာလြန္းတယ္။ ေစတနာကို ေလးစားမိေပမယ့္ စၿပိီးေရးပါၿပီဆိုကတည္းက အဲဒီလို ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ ့ေရးလာေနတာပဲဆိုတာ ေတာ္ရုံတန္ရုံ စာဖတ္သူကအစ အလြယ္တကူ သိႏိုင္တဲ့ ဝတၳဳျဖစ္ေနတယ္။
က်ေနာ္တို႔ဟာ ေစတနာနဲ ့ စာေရးၾကသူေတြကို ေလးနက္ၾကရမွာပါ။ ဒါေပမယ့္ ေစတနာရွိတိုင္းလည္း အႏုပညာဖန္တီးမႈဟာ ေအာင္ျမင္ႏိုင္ပါ့မလား။ တခါတေလ ေစတနာလြန္ကဲ လႊမ္းမိုးလို႔ တနည္းအားျဖင့္ လုပ္ယူထားတဲ့ေစတနာမ်ိဳးမို႔ စာဖတ္သူကို ခံစားမႈေပါ့ေစတာမ်ိဳး ရွိသလို အေၾကာင္းအရာက လႊမ္းမိုးလို႔ တနည္းအားျဖင့္ အတတ္ပညာ ခ်ိဳ႔တည့္လို ့ ထိေရာက္သင့္သေလာက္ မထိေရာက္ မေအာင္ျမင္တဲ့ အႏုပညာဆိုတာကို သတိျပဳသင့္တယ္လို ့ က်ေနာ္ ထင္မိတယ္။
ဆရာ ေမာင္ေထြးဦး(ရန္ကုန္တကၠသိုလ္)ရဲ့ ဇီဝိတဒါန ဝတၳဳဟာ က်ေနာ္တို႔ရင္ထဲ ခံစားမႈနဲ႔ သေဘာတရား အံမဝင္ျဖစ္ရတဲ့ ဝတၳဳတစ္ပုဒ္ျဖစ္ေနသလားပဲ။ ဖန္ျပာခြက္နဲ႔ ေက်ာက္စက္ေရ ျဖစ္ေစခ်င္တယ္ေလ။ ဖန္ျပာခြက္နဲ႔ ရႊြံ႕ေရ ဒါမွမဟုတ္ ေက်ာက္စက္ေရနဲ႔ အုံးမႈတ္ခြက္ မျဖစ္ေစခ်င္ပါဘူး။

(စ)
“ခင္ခင္ထူး” ရဲ့ “ခရီးေဖၚ” ဝတၳဳတိုေလးကို က်ေနာ္ ႏွစ္သက္မိတယ္။
ဇာတ္လမ္းကေတာ့ သူလိုငါလိုဇာတ္လမ္းပါပဲ။ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိုဳးနဲ ့ၿပိဳကြဲပ်က္စီးလာေနတဲ့ မိသားစုတစ္ခု။ သားသမီးေတြက တစ္ေယာက္ၿပီးတစ္ေယာက္ အိမ္ေထာင္ေတြခဲြသြားၾက။ ေနာက္ဆံုးမွာ တဲကေလးတစ္လံုး အဖိုးအိုအဖြားအိုလင္မယားတစ္စံု။ ဒီၾကားထဲ အဖြါးအိုက ေသဆံုးသြား။ ေလာကႀကီးထဲ  အဖိုးအိုတစ္ေယာက္တည္း အထီးက်န္ျဖစ္။
က်ေနာ္ အထက္က ေျပာခဲ့ပါတယ္။ ဒီဇာတ္လမ္းနဲ ့ဆင္တူရိုးမွား ဇာတ္လမ္းေတြ ဒီစာအုပ္ထဲမွာ တပံုတပင္ႀကီး။ ဒါေၾကာင့္မို ့ သမရိုးက် ဇာတ္လမ္း။ ဒါေပမယ့္ ဒီဝတၳဳရဲ့ အားသာခ်က္က ဇာတ္လမ္းေနာက္ခံေပၚမွာ ဇာတ္ေကာင္စရုိက္ လူ ့စရုိက္ေတြကို ပီပီျပင္ျပင္ ေရးႏိုင္တဲ့အခ်က္က ဒီဝတၳဳကို ဒီစာအုပ္ထဲမွာ သိသိသာသာ ထင္းထင္းျပက္ျပက္ ျဖစ္ေနေစတာပဲ။
ဇာတ္ေကာင္စရုိက္ကို ပီျပင္ေအာင္ေရးၿပီး သူေျပာခ်င္တဲ့ လူ႔သဘာဝသေဘာကို ေရာက္ေအာင္ ထင္ေအာင္ ျမင္ေအာင္ ခင္ခင္ထူး ေရးႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။

(ဆ)
ေရႊ ၆၄ ( ေရႊအျမဳေတ ဝတၳဳတို ၆၄ ပုဒ္ စုစည္းမႈ ) စာအုပ္မွာ စာေရးဆရာ ၆၄ ေယာက္ရဲ့ ဝတၳဳတို ၆၄ ပုဒ္ကို စုစည္းေဖၚျပပါတယ္။
ေရႊ ၆၄ ( ေရႊအျမဳေတ ဝတၳဳတို ၆၄ ပုဒ္ စုစည္းမႈ ) စာအုပ္ရဲ့ အဖြင့္မွာ ဒီစာအုပ္ကို စီစဥ္ထုတ္ေဝသူျဖစ္တဲ့ ဆရာ “ဝင္းၿငိမ္း” က “ေပ်ာက္ကြယ္လုမတတ္ တိမ္ေကာလာေနတဲ့ ရသစာေပကို ျပန္လည္တြန္းတင္တဲ့အေနနဲ ့စီစဥ္ထုတ္ေဝတာပါ” လို ့ အမွာစာေရးပါတယ္။
စာအုပ္ဆိုင္မွာ ဒီစာအုပ္ကို လွပ္ၾကည့္စဥ္က ဆရာဝင္းၿငိမ္းရဲ့ အဲဒီအမွာစာကို ဖတ္ၿပိး က်ေနာ္ ဒီစာအုပ္ကို ဝယ္ခဲ့ ဖတ္ခဲ့တာပါ။ ရသစာေပ ခမ္းေျခာက္မႈအေပၚ မခံမရပ္ႏိုင္ေအာင္ ခံစားရတဲ့ စိတ္အခံနဲ ့ အားတက္သေရာ က်ေနာ္ ဖတ္ခဲ့တာပါ။
ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္ အားမရခဲ့ပါဘူး။ က်ေနာ့္ ရင္ထဲ အခ်ိန္ၾကာၾကာ စြဲထင္က်န္ေနရစ္ေလာက္ေအာင္ ေကာင္းမြန္တဲ့ ဝတၳဳတို တပုဒ္တေလမွ မပါရွိခဲ့ဘူးလို႔ပဲ က်ေနာ္ ခံစားရပါတယ္။ က်ေနာ္ စိတ္ပူသြားရတယ္ေလ။
အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ ရသစာေပ တေန ့တျခား ခမ္းေျခာက္ရတဲ့အျဖစ္ကို က်ေနာ္တုိ ့လက္မခံလို ့မရပါဘူး။ ဒါက အရွိတရားပါ။ ဒါေပမယ့္ ရသစာေပက်ဆံုးရမလိုျဖစ္ေနတာဟာ ဆရာဝင္းၿငိမ္း ေျပာသလို သတင္းေခတ္ႀကီး ျဖစ္လာတာ တစ္ခုထဲေၾကာင့္ ဆိုတာထက္ ရသစာေပဖန္တီးမႈက အေၾကာဆိုင္း ဆီသည္မလက္သုပ္ စာေပဖန္တီးမႈအဆင့္က မတက္လာႏို္င္လို႔ က်ဆံုးရမလိုျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္ကလည္း တစ္ခ်က္အပါအဝင္ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးလား။
ရသစာေပဟာ စာေပေလာကမွာ လံုးဝခ်ဳပ္ၿငိမ္းေတာ့မယ္ဆိုတဲ့ အယူအဆကိုေတာ့ က်ေနာ္တို ့ျငင္းပယ္ရပါလိမ့္မယ္။ ဒါ့အျပင္ ရသစာေပ တေက်ာ့ေခါင္းေထာင္လာႏိုင္တယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္အေပၚမွာလည္း က်ေနာ္တို ့ေလးနက္ေနမိတယ္ေလ။
က်ေနာ့္ရင္ထဲျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ဆႏၵအမွန္ကို  ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ဒီစာအုပ္ထဲမွာ က်ေနာ့္ရင္ကို ထိထိေရာက္ေရာက္ လႈပ္ခတ္ဆြဲေဆာင္ႏိုင္တဲ့ ဝတဳၳတိုက (၁၀) ပုဒ္ေလာက္ပဲ ပါရွိပါတယ္။ က်န္ဝတၳဳတိုအားလံုး က်ေနာ္ အားမရႏိုင္ခဲ့ပါဘူး။ ဒါေတာင္မွ ဒီ(၁၀)ပုဒ္ေလာက္ထဲက ရဲရဲဝံ့ဝံ့ ထပ္ၿပီး ဆန္ကာတင္ရင္ (၅) ပုဒ္တင္းတင္းပင္ က်န္ေကာင္းက်န္ႏိုင္ပါ့မလား။ က်ေနာ္ ခံစားရပါတယ္။
က်ေနာ္တို႔က ရသစာေပကို ခ်စ္တဲ့ပရိႆဒ္ပါ။ ရသစာေပ က်ဆံုးေတာ့မယ္ဆိုတဲ့အသံကို ၾကားႏိုင္စြမ္းမရွိေလာက္ေအာင္ ခံျပင္းေနၾကရသူေတြပါ။ ဒီလို အခံက ျပင္းထန္ေနလြန္းေနလို႔ပဲ ဒီဝတၳဳတိုစုစာအုပ္ထဲက ဝတၳဳေတြကို ဆႏၵစြဲနဲ ့ အကဲခတ္မႈ တင္းခဲ့ေလသလား။
ရသစာေပကို က်ေနာ္တို႔ ျပန္လည္စိုက္ထူရပါလိမ့္မယ္။ ရသစာေပဟာ လူ႔ဘဝနဲ႔ အနီးစပ္ဆံုးျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့အခ်က္နဲ႔ ရသစာေပရဲ့ ေရႊေခတ္ကို က်ေနာ္တို႔ ျပန္လည္ ထူေထာင္ရပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ ရသစာေပ မီးက်ိဳးေမာင္းပ်က္ေတြနဲ႔ေတာ့ ရသစာေပကို ကယ္တင္လို႔ မရႏိုင္ပါဘူး။ တကယ္ရသေျမာက္ အားေကာင္းေမာင္းသန္ ရသစာေပသည္သာ ရသစာေပေခတ္ကို ျပန္လည္ထူေထာင္လို ့ရႏိုင္မွာပါ။ အထူးသျဖင့္ သာေခြယိုင္ျဖစ္ေနတဲ့ ရသစာေပကို က်ားကန္ဖို႔ ကယ္တင္ဖို႔ ႀကိဳးစားတဲ့အခါ သာေခြယိုင္ျဖစ္ေနတဲ့ ရသစာေပနဲ႔မ်ား က်ားကန္မိမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ရသစာေပဟာ ျပန္လည္ေခါင္းမေထာင္ႏိုင္တဲ့အျပင္ စာဖတ္သူေတြနဲ ့ေဝးသထက္ေဝးသြားႏိုင္မလား။ စာဖတ္သူကို မစည္းရုံးႏိုင္တဲ့စာေပဟာ က်ဆံုးရမွာပါ။ သာေခြယိုင္ရသဝတၳဳေတြက သာေခြယိုင္ျဖစ္ေနတဲ့ ရသစာေပကို  ယိုင္သထက္ယိုင္ေအာင္မ်ား တြန္းပို ့လိုက္သလို ျဖစ္ေစႏိုင္မလား။ အေၾကာက္အကန္ စဥ္းစားျငင္းခုန္ရမယ့္ ကိစၥပါ။
က်ေနာ္တို႔ ေရႊ ၆၄ ရဲ့ အားထုတ္မႈ၊ ေစတနာထက္သန္မႈကို အသိအမွတ္မျပဳမဟုတ္၊ ျပဳပါတယ္။ ေလးနက္မႈမရွိမဟုတ္။ ရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သာမာန္သူလိုငါလို ရသစာေပဖန္တီးမႈေတြနဲ႔ေတာ့ျဖင့္ က်ေနာ္တို႔ရဲ့ ရသစာေပ ေရႊေခတ္ဟာ ျပန္လည္ထြန္းကားလာမွာ မဟုတ္လို႔ သည့္ထက္ေတာ့ ထက္ျမက္အားေကာင္းတဲ့ ေခတ္မီသစ္လြင္တဲ့ ရသဝတၳဳမ်ားနဲ ့သာ ရသစာေပကို ျပန္လည္ ထူၾကမတ္ၾကဖို႔ လိုအပ္တယ္လို႔ပဲ စဥ္းစားမိပါတယ္။     ။

ၿငိမ္းေဝ
( ဧရာဝတီ အင္တာနက္ဝက္ဘ္ဆိုဒ္အတြက္ ေမာင္သစ္ဦး ကေလာင္အမည္နဲ ့ေပးပို ့တဲ့ စာမူျဖစ္ပါတယ္ခင္ဗ်ား)

စာအုပ္အမည္။     ။ ေရႊ ၆၄ (ေရႊ အျမဳေတ ဝတၳဳတို ၆၄ ပုဒ္ စုစည္းမႈ)
ထုတ္ေဝသူ။      ။ ဦးေက်ာ္ဇင္( ကံ့ေကာ္ဝတ္ရည္ စာေပ)
ထုတ္ေဝ ခုႏွစ္။    ။ ေမလ၊ ၂၀၁၀။ ပထမအႀကိမ္
အုပ္ေရ။    ။ ၅၀၀
တန္ဘိုး။    ။ ၆၀၀၀ က်ပ္

No comments:

Post a Comment