June 10, 2008

သစ္ရြက္တရြက္ ကဗ်ာဆရာသံုးဦးနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္


ရာဇဂုဏ္ ေမာက္႐ံုတင္မက၊ ရာဇမာန္ ယစ္မူးလွတဲ့ “မင္းနရပတိစည္သူ” ကို ကဗ်ာဆရာႀကီး “အနႏ ၱ သူရိယ” က မင္းစည္းစိမ္ဆိုတာကလည္း တကယ္ေတာ့ “ေရပြက္ပမာ” ပါပဲ ဆိုၿပီး ကဗ်ာတပုဒ္ေရး၊ သူ႔အသက္ကို စေတးခံၿပီးမွ ဆံုးမဖို႔ ႀကိဳးစားခဲ့ဖူးတယ္။
က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ မ်က္ေမွာက္ေခတ္၊ ေခတ္ၿပိဳင္ကာလတခုမွာ (၂) ရက္ထဲနဲ႔ လူ႔အသက္ေပါင္း (၁) သိန္း ေက်ာ္ကို စေတးၿပီး သဘာ၀တရားႀကီးက ေလာကမွာ ဘယ္အရာမွ မၿမဲဘူးဆိုတာ အထင္ရွားဆံုးသက္ေသျပၿပီး ဆံုးမလုိက္ေသာ္ျငားလည္း ဘယ္လိုမွ တရားမရႏိုင္ရွာတဲ့ လူတစုရဲ႕အျဖစ္ကိုေတြးၿပီး က်ေနာ္ ဒီေဆာင္းပါးကို တင္ဆက္လိုက္တာပါ။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ... ။



၁။

ဘုရားရွိခိုးေက်ာင္းေရွ႕ လမ္းေထာင့္ကိုခ်ဳိး၀င္လိုက္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ေျခလွမ္းမ်ားမွာ တုန္႔ဆိုင္းဆိုင္းျဖစ္ သြားရ၏။ ေျခလွမ္းတလွမ္းႏွစ္လွမ္းမွ်လွမ္းၿပီးမွ ေနရာတြင္ပင္ ရပ္ေနလိုက္သည္။ ကၽြန္ေတာ့္ေရွ႕ ကိုက္ (၂၀) မွ် အကြာတြင္ ပိတ္ကားတခုလံုး အ၀ါေရာင္ေဆးမ်ား ႀကဲပက္ထားသည့္ ပန္းခ်ီကားႀကီးတခ်ပ္ကို ေထာင္လ်က္သား လွမ္းျမင္ေနရ၏။
ပန္းခ်ီကားႀကီးေရွ႕ကိုေရာက္ေအာင္ ကၽြန္ေတာ္တိုးသြားသည္။ ပန္းခ်ီကားႀကီးကို လက္ႏွင့္ထိၾကည့္ သည္။ ေမာ့ၾကည့္သည္။ ကၽြန္ေတာ့္ကိုယ္ေပၚတြင္ အ၀ါေရာင္ေဆးစက္မ်ား စြန္းေပေနသည္ကို ေတြ႕လုိက္ရ၏။ ကၽြန္ေတာ့္လက္ေခ်ာင္းမ်ားသည္လည္း ေဆး၀ါမ်ားလိမ္းက်ံလ်က္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ပင္လ်င္ ပန္းခ်ီကားႀကီးထဲက လူတေယာက္ျဖစ္သြားေနသည္ကို သတိျပဳမိလိုက္၏။ ကၽြန္ေတာ္ေပ်ာ္သြားရေလသည္။
အမွန္စင္စစ္ ကၽြန္ေတာ္ေျပာခဲ့သည့္ ပန္းခ်ီကားႀကီးဆိုသည္မွာ သဘာ၀ပန္းခ်ီဆရာက အ၀ါေရာင္ ေဆးခ်ယ္ေပးထားသျဖင့္ ျမင္ကြင္းတခုလံုး ၀ါေ႐ႊလ်က္ရိွသည့္ သစ္ပင္တန္းတခုပင္ျဖစ္သည္။ တကယ့္ပန္းခ်ီကား တခ်ပ္ေတာ့မဟုတ္။ သို႔ေသာ္ သစ္ရြက္ဟူသမွ် တရြက္မက်န္ ၀ါ၀ါထိန္လ်က္ရိွသည့္ သစ္ပင္တန္းကေလးမွာ ပန္းခ်ီကားတခ်ပ္ေထာင္ထားသလို ျဖစ္ေနခဲ့၏။ ၿပီးေတာ့ သစ္ရြက္ေတြရင့္ေရာ္၀ါေ႐ႊေနၾကပံုက တကယ့္ကို မွင္တက္မိစရာ။
ဒီလို ၀ါ၀ါ၀င္း၀င္းရိွေနပံုက “အ၀ါေရာင္ဟူသမွ် ဒီေနရာမွာ ရပ္တန္႔သြားၾက” လို႔ ဆိုရေလာက္ေအာင္ အစြမ္းကုန္၀ါသည့္ အ၀ါေရာင္မ်ဳိး။ ဒီသစ္ရြက္ေတြ၀ါရင့္ေနပံုမ်ဳိးက ဘယ္ေတာ့မွအ၀ါေရာင္ေလ်ာ့မယ္လို႔ မထင္ ရတဲ့၀ါပံုမ်ဳိး။ ဒီတသက္မွာသည့္ထက္ပိုၿပီး မ၀ါႏိုင္ေတာ့တဲ့ ၀ါပံုမ်ဳိး။ ဆရာေပၚဦးသက္ ေျပာဖူးတဲ့စကားလို သူ႔ထက္၀ါတဲ့ သစ္ရြက္ေတြေတာင္ သူ႔ေလာက္မ၀ါႏိုင္ေတာ့ဘူးလို႔ ေျပာယူရမယ့္ ၀ါပံုမ်ဳိး။ အ၀ါေရာင္ကမ္းကုန္၊ အ၀ါေရာင္ေအာလပံုျဖစ္ေနတဲ့ သည္လိုျမင္ကြင္းမ်ဳိးကို ကၽြန္ေတာ့္တသက္ မေတြ႕ခဲ့ဖူးဘူး။ အခုေတာ့ အဲဒီ အ၀ါေရာင္လိမ္းက်ံထားသည့္ သစ္ပင္တန္းကေလးေအာက္မွာ ကၽြန္ေတာ္ေရာက္ေနခဲ့ၿပီ။ သစ္ပင္ေအာက္က ျဖတ္ေလွ်ာက္သြားေနသူေတြအေပၚ၊ ကၽြန္ေတာ့္အေပၚ အ၀ါေရာင္ေဆးစက္မ်ား ကူးစက္ထင္ဟပ္ေနခဲ့၏။ ထိုအ၀ါေရာင္သစ္ရြက္မ်ားအေပၚ ေနေရာင္ျခည္က တေစာင္းထိုးက်ေနျခင္းျဖင့္ အ၀ါေရာင္ပန္းခ်ီကားႀကီးမွာ ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားေနေတာ့သည္။ ထိုအခိုက္မွာပင္ ကၽြန္ေတာ့္အဖို႔ သည္အ၀ါေရာင္ပန္းခ်ီကားႀကီးကို တသက္လံုး သြားေလရာ သယ္ေဆာင္သြားေနေတာ့မည္ကို သိလာခဲ့၏။
မိမိေနထိုင္ရာတိုက္ခန္းသို႔ျပန္ေရာက္ၿပီး အိပ္ခန္းကေလးထဲ၀င္လာေတာ့ အ၀ါေရာင္ပန္းခ်ီကားႀကီးကို နံရံတြင္ခ်ိပ္ဆြဲၿပီး အိပ္ရာေပၚကတဆင့္ တစိမ့္စိမ့္ၾကည့္ရျပန္သည္။ ထိုအခါ ကၽြန္ေတာ့္အိပ္ခန္းကေလးတခုလံုး အ၀ါေရာင္ေဆးစက္မ်ား ပ်ံ႕ႏွံ႔စြဲထင္ကုန္ျပန္ေတာ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္က မိမိ၏ဘ၀ျဖတ္သန္းမႈမ်ားထဲက ေတြ႕ဖူး ျမင္ဖူးသည့္ အ၀ါေရာင္ပန္းခ်ီကားတခ်ပ္ႏွင့္ ဒီကေန႔ေတြ႕ခဲ့သည့္ အ၀ါေရာင္ပန္းခ်ီကားကို ႏိႈင္းယွဥ္ၿပီး စဥ္းစား သည္။ ကၽြန္ေတာ္အိမ္ေထာင္က်ရာ ၿမိဳ႕ကေလးျဖစ္သည့္ ေဇယ်၀တီၿမိဳ႕ သၾကားစက္၀န္းႀကီးထဲက တလမ္းလံုး ပိေတာက္ပန္းေတြ ၀ါထိန္လာတာမ်ဳိး ကၽြန္ေတာ္ေတြ႕ဖူးသည္။ သို႔ေသာ္ ပိေတာက္ပန္းေတြ အစုလိုက္အခဲလိုက္ ပြင့္ပံုမ်ဳိးက ေနာ္ေ၀ႏိုင္ငံ ေအာ္စလိုၿမိဳ႕က လမ္းေဘးေတာတန္းေလးတခုလံုး သစ္ရြက္ေတြ ၀ါေ႐ႊေနတာမ်ဳိးႏွင့္ တကယ့္ကို မတူ။
နံရံေပၚက စိတ္ကူးႏွင့္ခ်ိပ္ဆြဲထားသည့္ အ၀ါေရာင္သစ္ပင္ေတာတန္းကေလးကို ထိုင္ၾကည့္ရင္းက ယင္းအ၀ါေရာင္ပန္းခ်ီကားေပၚကအလွကို ကၽြန္ေတာ္ေတြ႕လာရသည္။ ေနေရာင္ေတြကန္႔လန္႔ျဖတ္တိုး၀င္လာ ေနစဥ္ သစ္ရြက္မ်ားမွာ အ၀ါေရာင္ေတာက္ပကာ လွခ်င္တိုင္းလွေနျခင္းကို ကၽြန္ေတာ္သတိျပဳမိလာခဲ့သည္။ ဘ၀မွာ သည္လိုေတာက္ပ၀ါေ႐ႊသည့္အလွမ်ဳိး ကၽြန္ေတာ္တမ္းတခဲ့ဖူးသည္။ သည္လို ထိန္ထိန္၀ါေနသည့္ အလွ ပိုင္ရွင္မ်ဳိးရဲ႕ အရိွန္အ၀ါမ်ဳိးကို ကၽြန္ေတာ္ရွာခဲ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္စံုမက္ခဲ့သည့္ လွပမႈမ်ဳိးကို လက္ညိႇဳးထိုးျပစရာ ဥပမာတခုအျဖစ္ ယင္းအ၀ါေရာင္ေတာတန္းကေလးကို ကၽြန္ေတာ္စြဲလန္းလာေနစဥ္ ဂ်ပန္ဟိုကၠဴကဗ်ာဆရာ “ရိွကိ” ရဲ႕ ကဗ်ာတပုဒ္ကို ျဖတ္ခနဲ သတိရလိုက္၏။

ေၾကြက်လုစဲစဲ
မနာလိုခ်င္စရာေကာင္းေလာက္ေအာင္
လွလိုက္တဲ့ သစ္ရြက္ေတြ ... ။

ရိွကိ
၂။

ေအာ္စလိုၿမိဳ႕မွာ ကၽြန္ေတာ္အႏွစ္သက္ဆံုးရာသီဥတုက “ေႏြ” မဟုတ္ပါ။ အာရွတိုက္သားတဦးအဖို႔ ဥေရာပရဲ႕ “ေႏြ” ကို ေယဘုယ်အားျဖင့္ ႏွစ္သက္ၾကမွာမ်ားေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ “ေႏြ” ကို ပယ္ၿပီး “ေဆာင္းဦး” ရာသီကို အႏွစ္သက္ဆံုးျဖစ္ခဲ့၏။ အံ့ၾသဖို႔ေကာင္းသည္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီက ေႏြ၀င္သည္ႏွင့္ တျပိဳင္နက္ သစ္ရြက္ေတြေၾကြၾကသလို ေအာ္စလိုမွာက ေဆာင္း၀င္တဲ့အခ်ိန္မွ သစ္ရြက္ေတြေၾကြၾကရေလသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီမွာ ေႏြ၀င္လို႔ သစ္ရြက္ေတြ၀ါေ႐ႊေျခာက္ေသြ႕ရသလို သူတို႔ဆီမွာက ေဆာင္း၀င္လာမွ သစ္ရြက္ ဟူသမွ် ရင့္၀ါေျခာက္ေသြ႕ၾကရသည္။
သို႔ေပမယ့္ သူတို႔ဆီက ေဆာင္းဦးေပါက္သစ္ရြက္ေတြ ၀ါရင့္လာပံုမ်ဳိးက တကယ့္ကို တုန္လႈပ္စရာ ေကာင္းေလာက္ေအာင္ လွပလြန္းပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီက သစ္ရြက္ေတြ၀ါပံုမ်ဳိးက ရွင္ဥတၱမေက်ာ္ရဲ႕ ေတာလားထဲက “သစ္ရြက္ေရာ္ရီ၊ ဣႏီၵနီ၀ယ္၊ သိဂႌတ၀က္၊ ဖက္၍ေဆးစံု၊ ျခယ္ေသာပံုသို႔ ... ” ဆိုတဲ့အတိုင္း အ၀ါေရာင္တ၀က္၀ါပံုမ်ဳိး။ အ၀ါေရာင္ေလ်ာ့ေလ်ာ့ ၀ါပံုမ်ဳိး။ မ၀ံ့မရဲ ၀ါပံုမ်ဳိး။ ေအာ္စလိုၿမိဳ႕ေပၚက သစ္ရြက္ေတြ ၀ါပံုက တကယ့္ကို ရဲရဲ႐ိုင္း႐ိုင္း ၀ါပစ္လိုက္တာမ်ဳိး။
ကၽြန္ေတာ္က ဘ၀ကို အလွနဲ႔တြဲခ်ည္ထားခ်င္တဲ့သူ။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္လိုခ်င္တဲ့အလွက ေခါင္းၿမီး ၿခံဳထားတဲ့အလွမဟုတ္ဘူး။ ရြက္ပုန္းသီးအလွမဟုတ္ဘူး။ တကယ့္ကို လြတ္လပ္ပြင့္လင္းရဲတင္းတဲ့ အလွမ်ဳိး။ သည္လိုရင္ခုန္ပံုနရီမ်ဳိးအခံရိွတဲ့ ကၽြန္ေတာ့္အဖို႔ ေအာ္စလိုၿမိဳ႕က အ၀ါေရာင္ေတာတန္းေလးကိုေတြ႕ေတာ့ ဘ၀တခုရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္တခုကို ဆုပ္ဆုပ္ကိုင္ကိုင္ရိွလိုက္သလိုျဖစ္သြားရ၏။ ကၽြန္ေတာ္က အလွထဲက အလွဆံုး ကိုမွ ေရြးခ်ယ္တပ္မက္ခ်င္သူ။ ယင္းအလွမ်ဳိး ပိုင္ဆိုင္ဖူးသူဆိုတဲ့ ဂုဏ္ကို လိုခ်င္သူ။
ဂ်ပန္ဟိုကၠဴကဗ်ာဆရာ “ရိွကိ” ရဲ႕ ကဗ်ာကို ေတြးမိေတာ့ “ရိွကိ” နဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ မတူျခားနားတဲ့ အယူအဆျဖစ္ေနျပန္ပါေရာ ... ။ သစ္ရြက္ေတြ၀ါခ်င္တိုင္း၀ါ၊ အစြမ္းကုန္၀ါ၀င္းလွပေနတဲ့ “အဆံုးစြန္ေသာအလွ” ကို ျမင္ပံုခ်င္းၾကေတာ့ သူႏွင့္ကၽြန္ေတာ္ အတူတူပင္ျဖစ္သည္။ အ၀ါေရာင္ပန္းခ်ီကားထဲက အ၀ါေရာင္သစ္ရြက္ေတြရဲ႕ အလွမ်ဳိးကို လိုခ်င္တပ္မက္တာေတာ့ သူ မျငင္းေပမယ့္ အဲဒီအ၀ါေရာင္္ပန္းခ်ီကား ႀကီးရဲ႕ ေနာက္ကြယ္က ပုန္းခိုေနတဲ့ လူတိုင္းမျမင္ႏိုင္တဲ့ “သဘာ၀ဓမၼအလွ” ကို သူက ျမင္လိုက္တယ္ေလ။ ကၽြန္ေတာ္က ပန္းခ်ီကားႀကီးကို ဟိုေနရာမခ်ရဲ၊ ဒီေနရာမခ်ရဲနဲ႔ တေပြ႕ပိုက္ပိုက္ သြားေလရာ သယ္ေဆာင္ေနတဲ့ အခိုက္မွာ “ရိွကိ” က “ဗဟိဒၶ” ရဲ႕ ေနာက္က “အဇၥ်တၳ” အထိ တက္လွမ္းၿပီး တကယ့္ “အစစ္အမွန္အလွ” ကို ျမင္ေအာင္ၾကည့္ႏိုင္ခဲ့တာလား။ အဲဒီဆာတိုရီဉာဏ္ကို သူက သူ႕ကဗ်ာထဲမွာ “ေၾကြက်လုစဲစဲ” ဆိုတဲ့ စကားစုနဲ႔ ေဖာ္ျပလုိက္တာပဲ။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ “မနာလိုခ်င္စရာ ေကာင္းေလာက္ေအာင္၊ လွလိုက္တဲ့သစ္ရြက္ေတြ” ဆိုတဲ့ ေနရာမွာ ရပ္တန္႔သြားတဲ့အခ်ိန္ “ရိွကိ” က သစ္ရြက္တရြက္ရဲ႕ ျဖစ္ေပၚတိုးတက္ေျပာင္းလဲျခင္း နိယာမ အထိ လက္တဆံုးႏိႈက္ယူလိုက္တာကလား။ ဒီလိုေတြးမိလာတဲ့ တခ်ိန္ထဲမွာပဲ ေနာက္ထပ္ ဟိုကၠဴကဗ်ာတပုဒ္ကို ကၽြန္ေတာ္သတိရလာျပန္၏။

ဘယ္သစ္ရြက္ အရင္ေၾကြလိုက္မလဲဆိုတာ
ဘယ္သူမွ မသိဘူး
ေလညႇင္းကေလးေရ
မင္းေကာ ႀကိဳၿပီးသိသလားကြဲ႕။

ဆိုစီဆိုင္

၃။

“ရိွကိ” က သစ္ရြက္တရြက္ရဲ႕ အလွေနာက္က တကယ့္အစစ္အမွန္အလွ “အနိစၥဓမၼ” ကို ႏိႈက္ယူခံစား ျပလုိက္တာ ကၽြန္ေတာ္ေတြ႕ခဲ့ရပါၿပီ။ “ေၾကြကာနီးအလွ” ဆန္းၾကယ္မႈေနာက္က “အနိစၥဓမၼ” ကို “ရိွကိ” ေျပာျပလို႔ သိလာတာေတာ့ မွန္ပါၿပီ။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီ အနိစၥဓမၼကို ေတြ႔ပံုျမင္ပံုက ကၽြန္ေတာ္နဲ႔မဆိုင္တဲ့ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ မပတ္သက္တဲ့ အနိစၥဓမၼလို္႔ ျမင္ေနမိျပန္ေရာ။ ကၽြန္ေတာ့္ကြယ္ရာမွာ ကၽြန္ေတာ့္မ်က္ေမွာက္မွာ အနိစၥကို မ်က္ေမွာက္ျပဳသြားၾကတဲ့ လူပုဂၢိဳလ္တခ်ဳိ႕ရဲ႕ သတင္းကိုၾကားရင္ အဲဒီအနိစၥတရားဆိုတာ ဘံုသေဘာ၊ ဓမၼဒိ႒ သေဘာဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္မသိဘူးေလ။ ဘယ္ေလာက္အထိ သတိမမူ ဂူမျမင္ျဖစ္ေနရသလဲဆိုေတာ့ ကိုယ့္ဘ၀ ဆိုတာ အနိစၥနဲ႔မဆိုင္တဲ့ အမတသေဘာသက္၀င္တဲ့ သီးျခားကိစၥတခုအျဖစ္ယူဆၿပီး ကၽြန္ေတာ္လုပ္သမွ်၊ ကၽြန္ေတာ္ေတြးသမွ် “နိစၥ” ဆိုတဲ့ အေျခခံေပၚမွာပဲ ရိွခဲ့တာ။ “ဆိုစီဆိုင္” က “ဘယ္သူအရင္ေၾကြလိုက္မလဲဆိုတာ ဘယ္သူမွမသိဘူး” ဆိုၿပီး ေရးလိုက္ေတာ့မွ ကၽြန္ေတာ္က တျခားေနရာေတြမွာ လိုက္လုပ္ေနတဲ့ဖိုးကပ္စ္ကို ကၽြန္ေတာ့္ ကိုယ္ေပၚမွာေ႐ြ႕ၿပီးခ်ထားၾကည့္မိေလေတာ့၏။ ဒီေတာ့မွပဲ ကိုယ့္ကိုယ္ကို “မုံညႇင္းေစ့” ပိုင္ဆိုင္ထား သူလို႔ထင္ေနတဲ့ ကၽြန္ေတာ့္မွာ တုန္လႈပ္သြားရ၏။ သည့္ေနာက္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ေရွ႕မွာ ႐ုတ္တရက္သစ္ရြက္ တရြက္ ေၾကြက်သြားတာျမင္တို္င္း ေနာက္ထပ္ ဟိုကၠဴကဗ်ာဆရာ “ရန္ဆက္ဆု” ရဲ႕ ကဗ်ာတပုဒ္ကို ေတြးၿပီး ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ေႏြဦးအႀကိမ္ (၅၀) ေက်ာ္လာခဲ့တဲ့ ကာလရွည္အမွားတခုအတြက္ ေနာင္တရမိ၏။

သစ္ရြက္တရြက္ ေၾကြက်လာေနတယ္
အလိုေလး
ေနာက္တရြက္
ၿပီးေတာ့ ေနာက္တရြက္
ေၾကြက် ေၾကြက်လို္႔လာေနလ်က္ ... ။

ရန္ဆက္ဆု

၄။

“ရိွကိ” ၊ “ဆိုစီဆိုင္” ႏွင့္ “ရန္ဆက္ဆု” တို႔က ကဗ်ာဆရာေတြ ျဖစ္ၾက၏။ ပါရမီရင့္သန္သူမ်ားျဖစ္ၾက၏။ ကၽြန္ေတာ္ကမူ ပါရမီႏံုနဲ႔သူတဦးမွ်သာျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္က သစ္ရြက္တို႔၏အလွကိုသာေတြ႔ၿပီး သူတို႔ကမူ သစ္ရြက္တို႔၏အလွကိုသာမက ယင္းသစ္ရြက္တို႔၏ ဘ၀ကိုပါ ေတြ႕ႏိုင္ၾကျခင္းျဖစ္ေလသည္။

ဧရာ၀တီ အင္တာနက္၀က္ဘ္ဆိုဒ္မဂၢဇင္း (၂၀၀၆)

No comments:

Post a Comment