August 11, 2010

ႏွလုံးသား တာဝန္



ဝတၳဳတိုေလးျဖစ္ပါတယ္။ ေမာကၡ ပညာေရးမဂၢဇင္းအတြက္ ေရးေပးခဲ့တဲ့ စာမူပါ။ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ၃၀ ဝန္းက်င္က က်ေနာ့္ ဘဝအေတြ႔အႀကံဳတစ္ခုလည္း ျဖစ္ပါတယ္။
                                                         
                                                         (၁) 
        ထမင္းစားၿပီးလို႔ ေက်ာင္းေပၚျပန္တက္ေတာ့ သူ႔တက္ိုယ္လံုး နာက်င္ကိုက္ခဲလ်က္ရွိေတာ့သည္။ တေနကုန္ ေနပူကြင္းေအာက္ စပါးရိပ္ခဲ့ရသျဖင့္ သူ႔ေျခ သူ႔လက္မ်ားမွာ ေလးလံဆိုင္းတြဲလ်က္ရွိသည္။ စာသင္ေက်ာင္းေပၚတက္လာေတာ့ ေက်ာင္းေပၚတြင္ ေမွာင္မဲလ်က္ရွိသည္။
          “ ေမာင္ၾကြက္ကင္လားေဟ့ ဘာလုပ္မလို႔လဲ မီးခြက္ထြန္းမလို႔လားကြ ”
          လူရိပ္သ႑ာန္က ေနရာမွာတြင္ ရပ္သြားသည္။ ခဏၾကာမွ အေမွာင္ထဲက  ေျခသံၾကားရသည္။
          “ ဆရာတို႔ ဒီကေန႔ည မီးခြက္မထြန္းပဲ ေနၾကရေအာင္ကြာ၊ အျပင္မွာ လ,ေရာင္က  ထိန္ေနတာပဲဟာ၊ ၿပီးေတာ့ ေရနံဆီလည္း သိတ္မရွိေတာ့ဘူးကြ၊ ဆရာ ညေနက ရြာထဲမွာ ဝယ္ခဲ့ဖို႔ ေမ့ေနခဲ့တယ္ ”
          “ ဒါဆိုရင္ က်ေနာ္ သြားဝယ္လိုုက္မယ္ေလဆရာေလး၊ ဟုိ ကိုရင္လွေအးတို႕လည္း ေက်ာင္းကို လာေနေလာက္ၿပီပဲဟာ သူတို႔နဲ႔ အတူတူျပန္လာမွာေပါ့ဆရာေလး”
“ ေနပေစ ေမာင္ၾကြက္ကင္၊ လမ္းမွာ ပိုးေကာင္မႊားေကာင္နဲ႔တိုးေနပါဦးမယ္၊ လကလည္း အခုမွ သာစျပဳတာဆိုေတာ့၊ မဝယ္ပါနဲ႔ေတာ့ကြာ၊ တညတေလ ေရနံဆီ ေခၽြတာလိုက္ၾကတာေပါ့ ”
လေရာင္သြန္က်ေနရာ ဝါးရံတာေဘးတြင္ ဆရာတပည့္ႏွစ္ေယာက္ ထိုင္လိုက္ၾကသည္။ ေမာင္ၾကြက္ကင္က ၾကမ္းျပင္ေပၚ ေရေႏြးၾကမ္းအိုးႏွင့္ ေရေႏြးပန္းကန္ပါ ခ်လိုက္သည္။ ဆရာျဖစ္သူႏွင့္ လက္တကမ္းအကြာတြင္ ထိုင္သည္။
“ ဒီဖက္က ပန္းကန္က ဘာလဲကြ၊ ျမည္းစရာမ်ားလား ”
“ ဟုတ္တယ္ဆရာေလး၊ အေဖ ဇရပ္ႀကီးက ျပန္လာလို႔ ဆရာေလးအတြက္ ဇီးထန္းလ်က္ ဝယ္လာတာ၊ အခုနတုန္းက ဆရာေလးထမင္းစားေနတုန္း အေဖ လာေပးသြားတာ”
ေမာင္ၾကြက္ကင္ရဲ့စကားကိုၾကားေတာ့ ကိုက္ခဲနာက်င္ေနသည္မ်ားပင္ ေလ်ာ့ပါးသြားသည္ဟု ထင္လိုက္ရသည္။ သည္လို အေနအထားမ်ိဳးက သူ႔အဖို႔ တမင္ ဖန္တီးတည္ေဆာက္ယူခဲ့သည့္ အေနအထားမ်ိဳးမဟုတ္သည့္တိုင္ေအာင္ အခုလုိ ေက်ာင္းသားမိဘမ်ား၏ ေမတၱာေစတနာမိ်ဳးကိုမူ  ေတာင့္တေနခဲ့မိသည္မွာလည္း အမွန္ပင္ျဖစ္သည္။
ေမာင္ၾကြက္ကင္၏ဖခင္ျဖစ္သူ ကိုေအးေမာင္က စာသင္ေက်ာင္းျဖစ္ေျမာက္ေရးအေပၚ စိတ္ဝင္စားသူ၊ ေစတနာထက္သန္သူ ျဖစ္သည္။ သားျဖစ္သူ ေမာင္ၾကြက္ကင္ကို ေက်ာင္းလာအပ္စဥ္က ကိုေအးေမာင္ေျပာခဲ့ေသာ စကား။
“ ရြာမွာ စာသင္ေက်ာင္း မရွိလို႔ က်ေနာ့္သားကို အသက္ႀကီးမွ ေက်ာင္းထားရတာ၊ က်ေနာ့္လို ပင္ပင္ပမ္းပမ္းအလုပ္၊ စပါးရိပ္ ပ်ိဳးႏွဳတ္အလုပ္ေတြ က်ေနာ့္သားကို မလုပ္ေစခ်င္ဘူးေလ၊ ဒါေၾကာင့္မို႔ ဆရာေလးလည္း ဘာမွ အားမငယ္နဲ႔ ၊ ေက်ာင္းအတြက္ လိုအပ္တာရွိရင္ က်ေနာ့္ကိုလည္း ေျပာ၊ က်ေနာ္ တတ္နိဳင္တဲ့ဘက္က အစြမ္းကုန္ ကူညီပါ့မယ္”
သူက ေမာင္ၾကြက္ကင္၏ဖခင္ ကိုေအးေမာင္၏စကားကို ျပန္ေတြးကာ ပီတိျဖစ္မိသည္။
လေရာင္ေအာက္တြင္ ထိုင္္ေနရာမွ ဝါးရံတာေဘးတြင္ သြားၿပီးရပ္သည္။ ေသာင္ပုရြာဆီ ဦးတည္ၿပီးသြားေနသည့္ တာလမ္းကေလးကို စာသင္ေက်ာင္းကေလးေပၚမွတဆင့္ ေျဖာင့္တန္းစြာ ျမင္ေနရသည္။ လေရာင္မ်ားက လူသြားလမ္းေပၚ ေငြစေရႊစမ်ား ၾကဲခ်သလို ေနရာကြက္ၿပီး လက္လက္ပပ ျဖစ္ေနသည္။ တာလမ္းကေလးသည္ ေသာင္ပုရြာ အေမွာင္ရိပ္ထဲသို ့တေျဖးေျဖး တိုးဝင္သြားေန၏။
ေသာင္ပုရြာကို သစ္ပင္ မဲမဲအုပ္အုပ္မ်ားေအာက္တြင္ ရြာတန္းရွည္ႀကီးအျဖစ္ ျမင္ေနရသည္။ သစ္ပင္ မဲမဲအုပ္အုပ္မ်ားေပၚတြင္လည္း လေရာင္မ်ား ဖြဲဖြဲဆုပ္ဆုပ္ က်ေနသည္။ အရွည္လိုက္ျဖန္႔ခင္းထားသည့္ ေငြနားကြပ္ ေစါင္အမည္းတခုလို ျဖစ္ေနသည္။
လေရာင္ေအာက္က တာလမ္းကေလးကို ေငးၾကည့္ရင္း၊ ေသာင္ပုရြာေျခဆီကို လွမ္းၾကည့္ရင္း တေန႔လံုးလံုး ေနပူၾကဲတဲေအာက္ စပါးရိပ္ခဲ့ရသည္မ်ားကို ျပန္ေတြးေနမိျပန္သည္။ မနက္(၇)နာရီကစၿပီး ညေန(၆)နာရီေရာက္သည္အထိ သူႏွင့္ ေက်ာင္းသားႀကီးတခ်ိဳ႕ စပါးရိပ္ခဲ့ၾကရသည္။ သည္ကေန႔ပါႏွင့္ဆိုလ်င္ ေက်ာင္းပိတ္စရက္ ကတည္းက စပါးရိပ္ခဲ့သည္မွာ နားရက္ (၄) ရက္မွ်သာ ရွိခဲ့သည္။ တလျပည့္လာေတာ့ စပါးရိပ္ခေငြမွာ ခန္႔မွန္းထားသည္ထက္ပင္ ပို၍ စုေစါင္းလာနိဳင္ခဲ့သည္။ စပါးရိပ္ခ ရသည့္ေငြကို သူက ေက်ာင္းရံပံုေငြအျဖစ္ စုေဆာင္းထားမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းအတြက္ စာသင္ခုံမ်ား လုပ္ရန္ စိတ္ကူးထားသည္။
“ ေမာင္လွေအးတို႔လားေဟ့ ”
ေက်ာင္းေအာက္က ေျခသံၾကားရသည္။ သူႏွင့္ အိပ္ေဖၚ လာအိပ္ေပးၾကသည့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ျဖစ္သည္။ ေျခသံက ေလွကားထိပ္အထိ တက္လာသည္။
“ ဟုတ္ကဲ့ ဆရာေလး၊ ဆရာေလး ထမင္းစားၿပီးၿပီလား ”
ေမာင္လွေအး၏စကားကိုၾကားေတာ့ သူတစ္ေယာက္ထဲ ၿပံဳးမိျပန္သည္။
သည္ေက်ာင္းကို သူ ေရာက္ကာစက  ေမာင္လွေအးအပါအဝင္ မည္သည့္ေက်ာင္းသားမွ် သူ႔ကို တရင္းတနီး စကားမေျပာရဲ။ ေမးတခြန္း ေျဖတခြန္းသာ ရွိသည္။ ထိုစဥ္က ေက်ာင္းသားမ်ားမွာ ေက်ာင္းဆရာအေပၚ ေၾကာက္ရြႊြံ႕လြန္းသည္ဟု သူ ယူဆခဲ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေက်ာင္းစတင္ဖြင့္ပါၿပီဆိုသည္ႏွင့္တၿပိဳင္နက္ သူႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ားၾကား ျခားထားသည့္ အကာအရံတံတိုင္းကို သူက စနစ္တက် ၿဖိဳခ်ဖို႔ႀကိဳးစားခဲ့သည္။ သူႏွင့္ေက်ာင္းသားမ်ားမွာ သြားအတူ၊ လာအတူ၊ အိပ္အတူသေဘာ ေနခဲ့သည္။ ေက်ာင္းတြင္ ဖြဲ႔စည္းေပးထားသည့္ အသင္း(၅)သင္းအနက္ အသင္းတသင္းကို သူကပဲ ေခါင္းေဆာင္သည္။ အသင္း(၅) သင္းစလံုး စည္းကမ္း၊ ပညာေရး၊ အားကစား၊ လူမွဳဝန္ထမ္းလုပ္ငန္းမ်ားက္ို အသင္းလိုုက္ အမွတ္ေပးစံနစ္ျဖင့္ ၿပိဳင္ဆိုင္ခဲ့ၾကသည္။ အသင္းသား ေက်ာင္းသားတစ္ဦး အျပစ္က်ဴးလြန္ပါက ပစ္ဒဏ္အျဖစ္ အမွတ္ေလွ်ာ့ခံရသည္လည္း ရွိသည္။ ထိုအခါ ကိုယ့္အသင္း ရရွိေအာင္ျမင္ထားသည့္ ရမွတ္ကို မေလွ်ာ့ေစခ်င္လ်င္ က်န္ အသင္းသားအားလံုးက ထင္းေပါက္၊ ေရခပ္၊ သန္႔ရွင္းေရးအလုပ္မ်ားကို တျခားအသင္းမ်ား၏ သတ္မွတ္ေပးခ်က္အတိုင္း လုပ္ၾကရသည္။ တခါတရံ အပစ္က်ဴးလြန္မိသူေက်ာင္းသားပါဝင္သည့္ အသင္း၏ေခါင္းေဆာင္မွာ ေက်ာင္းဆရာျဖစ္ေနတတ္၏။ ထိုအခါ သူသည္လည္း ေက်ာင္းသားမ်ားႏွင့္တန္းတူ ထင္းေပါက္၊ ေရခပ္၊ သန္႔ရွင္းေရးလုပ္ရေတာ့သည္။
ေက်ာင္းဖြင့္ၿပီး (၂)လမွ် ရွိေသာအခါ သူႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ၾကားတြင္ ျခားထားသည့္ မလိုလားအပ္သည့္ တံတိုင္းႀကီးမွာ ၿပိဳက်သြားေတာ့သည္။ ထိုအခါ ေက်ာင္းသားမ်ားႏွင့္သာမက ေက်ာင္းသားမိဘမ်ားသည္လည္း သူႏွင့္ အထိအေတြ႔ အဆက္အဆံ မ်ားလာခဲ့သည္။ ေက်ာင္းဖြံ႔ၿဖိဳးေရးလုပ္ငန္းမ်ားတြင္ ေက်ာင္းသားမိဘမ်ား၏ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မွဳ အရိွန္မွာ ျမင့္မားတိုးတက္လာခဲ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ စာသင္ေက်ာင္းကေလးမွာ အေဆာင္သစ္တခုတိုးခ်ဲ႕ျခင္း၊ စာသင္ခုံမ်ားတိုးလာျခင္းျဖင့္ ေက်ာင္း၏အဂၤါရပ္ႏွင့္ ညီညြတ္လာခဲ့သည္။ ေက်ာင္းပန္းျခံ၊ ေက်ာင္းစိုက္ခင္းကို ေက်ာင္းသားမ်ား၏ လုပ္အားျဖင့္ ဖန္တီးနိဳင္ခဲ့သည္။ ႏွစ္ဆံုးသည့္အခါ အတန္းတင္ စာေမးပြဲကိုလည္း ရြာႏွင့္အနီးဆံုးရြာက အစိုးရစာသင္ေက်ာင္းတြင္ သြားေရာက္ေျဖဆိုခဲ့သည္။
ေႏြေက်ာင္းပိတ္ခ်ိန္တြင္မူ ေက်ာင္းမွ ေက်ာင္းသားႀကီး (၂၀) ျဖင့္ စပါးရိပ္သုပ္ေထာင္ျပန္သည္။ ကိုယ့္ရြာတြင္မက ရြားနီးခ်ဳပ္စပ္ရြာမ်ားသို ့ပါ စပါးရိပ္သုပ္(အသုပ္အဖြဲ႔) ငွါးရန္ အေၾကာင္းၾကားခဲ့သည္။ စပါးရိပ္လို႔ရသည့္ေငြကို ေက်ာင္း ရံပံုေငြအျဖစ္စုရန္ ရည္ရြယ္ခဲ့သည္။
ေက်ာင္းသားႀကီးမ်ား၏ အႀကံဳျပဳခ်က္အရ ေက်ာင္းဆရာေခါင္းေဆာင္သည့္ စပါးရိပ္သုပ္အဖြဲ႔က အခ်ိန္မွန္ရမည္၊ ျမန္ရမည္၊ စပါးအက်အေပါက္နည္းရမည္ဟူေသာ အာမခံခ်က္ကို လယ္ပိုင္ရွင္မ်ား သိေစရန္ ေဆာ္ၾသခဲ့သည္။ ထိုအခါ လယ္ရွင္မ်ားက ေက်ာင္းသား စပါးရိပ္သုပ္အဖြဲ႔ကို စိတ္ဝင္စားၾကသည္။ အားေပးခ်င္ၾကသည္။ တျခား စပါးရိပ္သုပ္ကိုငွါးလ်င္ ႏွစ္ရက္ ရိပ္ရမည့္ကြင္းကို ေက်ာင္းသားစပါးရိပ္သုပ္က တရက္တည္းႏွင့္ အျပီးရိပ္သည္။ ထိုအခါ လယ္ရွင္က ႏွစ္ရက္ ရိပ္ရမည့္လယ္ကို တစ္ရက္တည္းႏွင့္ၿပီးသည္။ အခ်ိန္ကုန္သက္သာသည္။ ကုန္က်စရိတ္ ထက္ဝက္သက္သာသည္။ ထိုအခါ လယ္ရွင္က ေက်ာင္းဆရာေခါင္းေဆာင္သည့္ စပါးရိပ္သုပ္အဖြဲ ့ကို ဟင္းေကာင္းေကာင္းခ်က္ေကၽြသည္။ စပါကြင္းေဘးတြင္ ဓါတ္စက္ငွါးၿပီး တေနကုန္ ဖြင့္ေပးသည္။
“ ဆရာေလး ေနမေကာင္းဘူးလား၊ က်ေနာ္တို ့နင္းေပးရမလားဆရာေလး ”
“ အို အို ေနပါေစသားရယ္၊ ဆရာဘာမွ မျဖစ္ပါဘူး၊ မနက္ျဖန္ သရက္ေတာမွာသြားၿပီး စပါးရိပ္မွာဆိုတာေတြးေနတာပါ၊ မနက္က်ရင္ တုိ႔ ေစါေစါထမွ ရမယ္ေနာ ေမာင္ၾကြက္ကင္”
“ ဟုတ္ကဲ့ ဆရာေလး၊ ကိုရင္လွေအးနဲ႔က်ေနာ္ အေစါႀကီးထၿပီး ရြာထဲမွာ ေက်ာင္းသားေတြ လိုုက္ၿပီး  ႏွိဳးဖို႔ ေျပာထားၿပီးပါၿပီ ဆရာေလး ”
သူႏွင့္ ညအိပ္ေဖၚေရာက္လာၾကသူ ေက်ာင္းသားမ်ားက သူ႔အနားမွ ခြါကာ အိပ္ယာအိပ္ခင္းျပင္ၾကသည္။ သူ႔အတြက္ အိပ္ယာကိုမူ ေခါင္းရင္းဖက္၌ ဖ်ာတစ္ခ်ပ္ခင္းၿပီး ျပင္ေပးထားလိုုက္ၾက၏။ ေက်ာင္းသားေတြ စကား တီးတိုး ေျပာေနရင္းမွ ခဏအၾကာတြင္ အသံတိတ္သြားသည္။ တေနကုန္ စပါးရိပ္ခဲ့ၾကရသျဖင့္ ပင္ပမ္းၾကသည္။ ႏွစ္ႏွစ္ခ်ိဳက္ခ်ိဳက္အိပ္ေပ်ာ္သြားၾကဟန္တူသည္။ သူတို႔ထံမွ ေဟာက္သံမ်ားကိုပင္ တခ်က္ခ်က္ ၾကားရသည္။
ေက်ာင္းဝန္းထဲက သစ္ပင္သစ္ကိုင္း လြတ္ရာေနရာမ်ားတြင္ လေရာင္မ်ား ထုႏွင့္ထည္ႏွင့္ က်ေန၏။ စာသင္ေက်ာင္းကေလးႏွင့္ ျခံခ်င္းကပ္လ်က္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းမႀကီးဆီက ေတာက္တဲ့ျမည္သံပင္လ်င္ အတိုင္းသား ၾကားလိုုက္ရသည္။ ေရသိမ္ကေလးဆီက ဇီးကြက္ျမည္သံ ၾကားရသည္။ ရြာႏွင့္ေဝးသည့္ေနရာျဖစ္သည့္အတြက္ တိတ္ဆိတ္မွဳမွာ သိသာလြန္းသည္။ ေလ တခ်က္တခ်က္အေဝ့တြင္ သစ္ရြက္မ်ား တိုးတိုက္သံ တရွဲရွဲကို ၾကားရသည္။ သူကမူ ဝါးရံတာေဘးက ကုလားထိုင္ေပၚတြင္ တစ္ဦးတည္း ထိုင္္ေနမိဆဲ။
အမွန္တကယ္အားျဖင့္မူ အခုလို လသာသည့္ညမ်ိဳးဆိုပါက သူက အိပ္ယာဝင္ ေစါေလ့မရွိ။ လေရာင္ေအာက္ျမင္ကြင္းကို ညဥ့္နက္သည့္အခ်ိန္အထိ ထိုင္ၾကည့္ေနတတ္၏။ အခုေတာ့ သူ႔အဖို႔  အိပ္ယာဝင္ရေတာ့မည္ျဖစ္သည္။ ပင္ပမ္းသည့္ဒဏ္ကလည္းရွိ၊ မနက္ျဖန္မနက္ တျခားရြာတြင္သြားၿပီး စပါးရိပ္ရမည့္ကိစၥကလည္း ရွိေနျပန္သျဖင့္ အိပ္ယာဝင္ရန္ ဆံုးျဖတ္္လိုုက္ရေတာ့သည္။
                                         (၂)
          စပါးခင္းမွာ သန္လွသည္။ စပါးပင္မ်ားက လူ တရပ္စာအထိျမင့္သည္။ ေျခခ်စရာ ေျမကိုပင္ မေတြ႔နိဳင္ေအာင္ စပါးပင္ေတြ ပိတ္ေန ထူေနသည္။ ေအာင္ျမင္သည့္ သက္ႀကီးစပါးကြင္းျဖစ္သျဖင့္ အပင္သန္ရုံမက တခ်ိဳ႕ေနရာမ်ားမွာ စပါးပုတ္မ်ား ထူပိန္းလံုးခဲလ်က္ ရွိေနသည္။ အပင္ေအာက္ေျခ ေျမမွာမူ အစိုဓါတ္ မေပ်ာက္ခ်င္ေသး။ အင္းကြင္းႏွင့္ ဆက္ေနသျဖင့္လည္း တခ်ိဳ႕ေနရာမ်ားမွာ ေျခမ်က္ေစ့ျမဳပ္လုမတတ္ ေရစပ္စပ္ကို နင္းမိသည္။
ဓါတ္စက္သံ၊ စပါးရိပ္သည့္ ေက်ာင္းသားမ်ား စပါးရိပ္ရင္း လိုက္ဆိုသည့္ သီခ်င္းသံ၊ တခါတရံ ဓါတ္စက္ကဖြင့္သည့္ ျပဇာတ္အေျပာဆိုမ်ားကို ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ားက အခ်ီအခ် လိုက္လံေျပာဆို ဇာတ္ခင္းသည့္ အသံမ်ားကို တမနက္ခင္းလံုး ၾကားခဲ့ရသည္။
သရက္ေတာရြာသားတခ်ိဳ႕က ကန္းသင္းရိုးအထိလာကာ စပါးရိပ္ေက်ာင္းသားမ်ား၏ အေပ်ာ္ကို ကူးစက္ခံစားခဲ့ၾကသည္။ တခ်ိဳ႕က ေက်ာင္းသားမ်ားကို လက္ခုပ္လက္ဝါးတီးကာ အားေပးသြားၾကသည္။
သူက  ေမာင္ၾကြက္ကင္၊ ေမာင္လွေအးႏွင့္  ရင္ေဘာင္တန္းၿပီး ရိပ္သည္။ အမွန္တကယ္အားျဖင့္မူ သူက ေက်ာင္းသားႀကီးမ်ားကို မီေအာင္ စပါးမရိပ္နိဳင္ပါ။ သူသည္ကား စပါးရိပ္နည္းကို ေက်ာင္းသားႀကီးမ်ားထံမွပင္ သင္ယူခဲ့ရသူျဖစ္သည္။ စာသင္ခန္းထဲတြင္ သူက ဆရာျဖစ္ခဲ့ၿပီး စပါးခင္းထဲတြင္မူ ေက်ာင္းသားႀကီးမ်ားက ဆရာ ျဖစ္ေနခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ သူက ေက်နပ္စြာ သင္ယူခဲ့သည္။ အမွန္တကယ္အားျဖင့္ ေျပာရလ်င္ လတ္တေလာအေျခအေန၌ ေသာင္ပုရြာ ေက်ာင္းသားမိဘမ်ား၊ သူ ့ေက်ာင္းသားမ်ားမွာ သူ႔ဘဝ၏ သင္ဆရာ၊ျမင္ဆရာ၊ ၾကားဆရာမ်ားအျဖစ္ ခံယူေနထိုင္ခဲ့သျဖင့္ သူ႔မွာ တန္ဖိုးမျဖတ္နိဳင္ေသာ အေတြ႔အႀကံဳသစ္မ်ား ရလာခဲ့သည္ဟု အခိုင္အမာ ယံုၾကည္ေနခဲ့မိ၏။
“ ဆရာေလး က်ေနာ့္ကို ပိုးထိထားတယ္၊ ေနာက္ကိုဆုတ္ ေနာက္ကိုဆုတ္ပါ ”
သူ႔တကိုယ္လံုး အနီးကပ္ၿပီး မိုးႀကိဳးထစ္ခ်ဳန္းသံၾကားလိုက္ရသလို တုန္လွဳပ္ေျခာက္ျခားသြားရသည္။ ရုတ္တရက္ ဂေယာင္ကတန္းႏွင့္ ေမာင္ၾကြက္ကင္ဘက္သို႔တိုးကပ္လိုုက္မိသည္။ ေက်ာင္းသားမ်ား အလန္႔တၾကားႏွင့္ ေဘးသို႔ရွဲသြားၾကသည္။ ထိုအခိုက္မွာပင္ ေမာင္ၾကြက္ကင္က ေရွ႕ကိုကိုင္းကာ စပါးပင္မ်ားကို လက္တဖက္ႏွင့္ ဖယ္သည္။ ဖယ္ေနရင္းမွပင္ ခႏၱာကိုယ္က စပါးခင္းေပၚ ပစ္က်သြား၏။ ထို႔ေနာက္ စပါးပင္မ်ားကို တြန္းထိုးဖယ္ရမ္းကာ လဲက်ေနရာမွ အလဲလဲအၿပိဳၿပ္ိဳႏွင့္ ထရပ္လာျပန္သည္။
“ ဆရာ ဆရာေလး ေနာက္ကိုဆုပ္ ဆုပ္ပါ၊ တျခားအေကာင္ အေကာင္မ်ားရွိ ရွိေနအုန္းမလားပဲ၊ ဆရာေလးကို ထိ ထိေနအုံးမယ္ ေနာက္ဆုပ္ပါ ”
ဒယီးဒယိုင္ႏွင့္ထရပ္လာသည့္ ေမာင္ၾကြက္ကင္၏ လက္ထဲတြင္ ေျမြေပြးတစ္ေကာင္ ကိုယ္တပိုင္းျပတ္ၿပီး ပါလာသည္။ ေမာင္ၾကြက္ကင္က ေျမြေပြး၏ေခါင္းပိုင္းကို လည္ပင္းေနရာမွ ဆုပ္ကိုင္ထား၏။ တံဇင္ႏွင့္ျဖတ္ထားသည့္ က်န္ရွိသည့္ ေျမြ၏ကိုယ္တပိုင္းက ေမာင္ၾကြက္ကင္၏ လက္ေကာက္ဝတ္ကို တျဖန္းျဖန္းႏွင့္ ရိုက္ေန၏။
ထိုအခါက်မွပင္ သူ႔မွာ က်န္ေက်ာင္းသားမ်ားအတြက္ သတိတခ်က္ဝင္လာခဲ့သည္။ ခ်က္ခ်င္းဆိုသလို ေမာင္ၾကြက္ကင္၏အနားမွ ေနာက္သို႔ဆုပ္သည္။ စပါးခင္းထဲ ဖရိုဖရဲႏွင့္ၾကက္ေသေသၿပီး ရပ္ၾကည့္ေနၾကသည့္ ေက်ာင္းသားမ်ားကို လက္ျဖင့္တားကာ တညီတညာတည္း ေနာက္ကိုဆုပ္ရန္ ေျပာလိုက္သည္။ တခ်ိုဳ႕ေက်ာင္းသားမ်ားက ကန္သင္းရိုးေပၚသို႔ ေရာက္ႏွင့္ေနၾကၿပီျဖစ္သည္။ ထိုစဥ္မွာပင္ ေမာင္ၾကြက္ကင္က လက္ထဲမွေျမြေပြးကို ေအာက္သို႔ခ်ကာ တံဇင္ရိုးျဖင့္ထုသည္။ စပါးပင္မ်ားကို ဖယ္ကာ တစံုတရာကို ရွာသည္။ ထို႔ေနာက္ ေျမြအၿမီးျပတ္ကို ကိုင္ကာ ထရပ္သည္။ ေျမြအၿမီးျပတ္ကို ဟထားသည့္ ပါးစပ္ထဲသို႔ထည့္သည္။ မ်က္ႏွာတခ်က္ရွံဳ႕မဲ့ကာ ၿမိဳခ်နိဳင္ဖို႕ႀကိဳးစားသည္။ထို႕ေနာက္ လ်ပ္တပ်က္အတြင္း စပါးခင္းေပၚသို႕ ရိုက္ခ်လိုက္သလို လဲက်သြားျပန္သည္။
                                       (၃)
သူႀကီးမရွိဳေျမာင္ထဲက ထြက္လာကတည္းက ေမာင္ၾကြက္ကင္က စကားမမွန္ေတာ့။ ေမာင္ၾကြက္ကင္၏မ်က္လံုးမ်ားက မၾကာခဏ မ်က္ခြံမ်ား ေလးလံစြာပိတ္သြားေန၏။
“ ေမာင္ၾကြက္ကင္ အိပ္မပစ္လိုုက္နဲ႔ ဆရာေလးေျပာတာ နားေထာင္၊ မအိပ္နဲ႔ေနာ္ စိတ္ကိုတင္းထား ”
သူကသာ ေမာင္ၾကြက္ကင္ကို သတိေပးေနရေပသည့္ ေဘးတြင္ထိုင္ေနသည့္ ေမာင္လွေအးကမူ တဖက္သို႕လွည့္ကာ မ်က္ရည္သုပ္သည္။ လွည္းဆရာက လွည္းကို ခတ္ျပင္းျပင္းေမာင္းေနသည္။ မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစသူတို႔အဖို႔ ေဆးခန္းရွိရာ ေဘာနပ္ႀကီးကို ေရာက္ဖို႔ ေနာက္ထပ္ နာရီဝက္ခန္႔ သြားၾကရဦးမည္။
သူက ေမာင္ၾကြက္ကင္၏ေဘးမွ စကားသံမျပတ္ေအာင္ ေျပာလာခဲ့သည္။ ေမာင္ၾကြက္ကင္ကို အိပ္မေပ်ာ္္ေအာင္ အသံေပးလာခဲ့သည္။ အကယ္၍ အိပ္ေပ်ာ္သြားပါက ေမာင္ၾကြက္ကင္အဖို႔ ျပန္လည္ နိဳးလာေတာ့မည္မဟုတ္ဟု သူသိထားေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။
ေမာင္ၾကြက္ကင္ကို ပိုးထိေတာ့ ေဆးခန္းရွိရာ ေဘာနပ္ႀကီးသို ့အျမန္ဆံုး ပို႔နိဳင္ဖို႔ကိုသာ သူ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ရသည္။ ပိုးထိထားသည့္ ေမာင္ႀကြက္ကင္၏ ေျခဖမိုးအထက္ ေျခသလံုးတြင္ ႀကိဳးတစ္ေခ်ာင္းစည္းသည္။ ဒူးဆစ္အထက္ ေပါင္တြင္ ေနာက္ထပ္ႀကိဳးတစ္္ေခ်ာင္းစည္းသည္။ ေမာင္ၾကြက္ကင္ကမူ ေခါင္းမူးသည္ဟုသာ တခ်ိန္လံုးၿငီးျငဴေနရွာသည္။ 
ရြာတြင္ရွိေသာ ေမာင္ၾကြက္ကင္၏ မိဘမ်ားထံ ေက်ာင္သားႏွစ္ေယာက္ အျမန္လႊတ္ၿပီး အေၾကာင္းၾကားခဲ့ေသာ္လည္း မိဘမ်ားေရာက္လာသည္အထိေတာ့ သူ႔မွာ မေစါင့္နိဳင္။ ပိုးထိထားသည့္ ေမာင္ၾကြက္ကင္ကို ေဆးခန္းသို႔ အခ်ိန္မီေရာက္ဖို႔ကိုသာ သူ ဆံုးျဖတ္ရသည္။ သရက္ေတာရြာက အသိမိတ္ေဆြတစ္ေယာက္၏ လွည္းျဖင့္ ေဘာနပ္ႀကီးသို ့အျမန္ထြက္သည္။ လွည္းေပၚတြင္ အေဖၚဆိုလို႔ ေက်ာင္းသားႀကီး ေမာင္လွေအးတစ္ေယာက္သာ ပါလာခဲ့သည္။
“ ေမာင္ၾကြက္ကင္ ေမာင္ၾကြက္ကင္ ေဟ့ေမာင္ၾကြက္ကင္ မအိပ္နဲ႔ မအိပ္နဲ႔၊ ဆရာေျပာတာၾကားလား၊ ေမာင္ၾကြက္ကင္ ေမာင္ၾကြက္ကင္”
သူ႔လက္ေပၚ ေခါင္းတင္ထားသည့္ ေမာင္ၾကြက္ကင္၏ အေလးခ်ိန္မွာ ခ်က္ခ်င္းဆိုသလို ေလးက်သြားသည္။ ေမာင္ၾကြက္ကင္က မ်က္လံုးမ်ားကို မွိတ္ထားလ်က္က ရင္ကိုေကာ့ၿပီး အသက္ျပင္းျပင္း ရွဴသည္။ ထို႔ေနာက္ ႏွာေခါင္းေပါက္မွ ေသြးအနည္းငယ္ ထြက္က်လာသည္။ ေခါင္းက တဖက္သို႔ ေစါင္းသြားသည္။ ပါးေစါင္မွ ေသြးတခ်ိဳ႕ စီးက်လာသည္။
သူက ေမာင္ၾကြက္ကင္ကို ေပြ႔ဖက္ထားရင္းက လွည္းဆရာ၏ ပခံုးကိုကိုင္ကာ လွည္းကို ရပ္ေစလိုက္သည္။ လွည္းရပ္ေသာအခါ အသက္မရွိေတာ့ေသာ ေမာင္ၾကြက္ကင္ကို လက္ေပၚမွ အသာခ်ကာ လွည္းေပၚမွ ဆင္းသည္။ လွည္းလမ္းေၾကာင္းေဘးတြင္ သြားၿပီးရပ္သည္။ ေကာင္းကင္ႀကီးကို ေမါ့ၾကည့္သည္။ လက္ႏွစ္ဖက္ကို မ်က္ႏွာေပၚအုပ္သည္။ ထိုစဥ္မွာပင္ လွည္းေပၚမွ ေမာင္လွေအး၏ ငိုသံက ၾကယ္ေလာင္စြာ ထြက္ေပၚလာေလသည္။
                                     (၄)
“ ဆရာေလး၊ ဆရာေလး၊ ေက်ာင္းေပၚမွာလား၊ က်ေနာ္တို႔ ခဏလာမလို႔ပါ”
သူက ေက်ာင္းေပၚတြင္ မီးမထြန္းပဲ အေမွာင္ထဲတြင္ပင္ လဲေလ်ာင္းလ်က္ရွိေနသည္။ ညေန ေနဝင္စကတည္းက ရြာထဲက လူႀကီးတခ်ိဳ႕ႏွင့္ စကားေျပာဆိုၿပီး ေက်ာင္းကို သူ တစ္ေယာက္တည္း ျပန္လာခဲ့သည္။ ေက်ာင္းေပၚသို႔ တက္ကာ အိပ္ယာေပၚလွဲသည္။ မည္သည့္အခ်ိန္တြင္ မိုးခ်ဳပ္သြားသည္ကိုပင္ သူ သတိမျပဳမိေတာ့။
ညေန ေလးနာရီခန္႔တြင္ ေမာင္ၾကြက္ကင္တစ္ေယာက္ ပိုးထိသည့္ဒဏ္ႏွင့္ အသက္ေပ်ာက္သြားရသည္။ ထိုအခ်ိန္က ေမာင္ၾကြက္ကင္ကို လွည္းေပၚတင္ကာ ေဘာနပ္ႀကီး ေဆးခန္းသို ့ အလ်င္အျမန္သြားေနေသာ အခ်ိန္ျဖစ္သည္။ ေမာင္ႀကြက္ကင္က လွည္းေပၚမွာပင္ အသက္ေပ်ာက္သြားခဲ့သည္။ သူ႔လက္ေပၚတြင္ပင္ အသက္ရွဴရပ္သြားခဲ့သည္။
ေမာင္ၾကြက္ကင္၏ အေလာင္းကို ရြာကိုျပန္သယ္လာစဥ္ ေနာက္မွ လိုက္လာေသာ ရြာမွ လွည္းသံုးစီးကို ေတြ႕သည္။ ေမာင္ၾကြက္ကင္၏ ဖခင္ျဖစ္သူက ဇရပ္ႀကီးရြာမွာ ေရာက္ေနသျဖင့္ လူလႊတ္ၿပီး အေခၚခိုင္းထားရသည္။ လွည္းေပၚ၌ ေမာင္ၾကြက္ကင္၏ မိခင္ျဖစ္သူသာ ပါလာသည္။ လွည္း ေလးစီး လွည္းလမ္းေပၚတြင္ရပ္ထားစဥ္ ေမာင္ၾကြက္ကင္၏ မိခင္ျဖစ္သူ ေဒၚေအးမ၏ ငိုသံက တကြင္းလံုးကို ျပန္႔သြားခဲ့၏။
ေသာင္ပုရြာထိပ္တြင္ လူဆယ္ေယာက္ခန္႔ ရပ္ၿပီးေစါင့္ေနသည္ကို ေတြ႔သည္။ ရြာလူႀကီးတခ်ိဳ ့က သူတို႔ကို ေစါင့္ေနၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ေမာင္ၾကြက္ကင္၏ အေလာင္းကို ရြာထဲသို ့သြင္းခြင့္မျပဳနိဳင္ဟု ဆိုသည္။ ရြာျပင္တြင္ ဆံုးသည့္အတြက္ အေလာင္းကို ရြာျပင္မွာပဲ ထားရန္တားသည္။ ရြာ့ထံုးစံအရ ရြာျပင္တြင္ဆံုးသည့္အေလာင္းကို ရြာထဲသို ့သြင္းခြင့္မရွိဟုဆိုသည္။ ထိုအခါ ေမာင္ၾကြက္ကင္၏ မိခင္မွာ လွည္းေပၚမွာပင္ သတိလစ္သြားေတာ့သည္။
မတတ္သာသည့္အဆံုး ရြာျပင္မွာပင္ အေလာင္းစင္ျပင္ရန္ႏွင့္ အစစ လိုအပ္သည္မ်ားစီမံရန္ လူႀကီးမ်ားႏွင့္တိုင္ပင္ရျပန္သည္။ ေအာက္လင္းဓါတ္မီးငွါးရန္ကအစ၊ ယာယီ မ႑ပ္ထိုးရန္အထိ ကာလသားေခါင္း ကိုကတိုးေရႊႏွင့္တိုင္ပင္ကာ စီစဥ္ရသည္။ စီစဥ္စရာကိစၥမ်ား စီစဥ္ၿပီးသည္ႏွင့္တျပိဳင္နက္၊ ရြာလူႀကီးတခ်ိဳ႕ႏွင့္ ကာလသားေခါင္း ကိုကတိုးေရႊကို ေျပာကာ စာသင္ေက်ာင္းဆီ ေခါင္းငိုက္စိုက္ခ်ကာ ျပန္လာခဲ့သည္။
“ ဆရာေလး၊ ေက်ာင္းေပၚမွာ ဆရာေလးရွိသလား၊ က်ေနာ္တို႔ ခဏလာခ်င္လုိ႔ ”
အိပ္ယာထဲ အေတြးလြန္ကာ လဲေလ်ာင္းေနရာက ကမန္းကတန္း ထသည္။ ေက်ာင္းေအာက္က ကိုကတိုးေရႊ၏ေခၚသံကို သူမွတ္မိသည္။ ေက်ာင္းေပၚကို တက္လာဖို႔ ေခၚလိုက္သည္။
ေမာင္ၾကြက္ကင္၏ အသုဘမ႑ပ္မွ ျပန္လာကတည္းက အိပ္ယာထဲ လွဲေနခဲ့စဥ္ သူသည္ မၾကာခဏ အိပ္ေပ်ာ္သြားခဲ့၏။ အျဖစ္အပ်က္မ်ားကို အိပ္မက္လို ျပန္ျမင္ကာ မၾကာခဏ အိပ္ယာမွ နိဳးလာခဲ့၏။ ထိုသို႔ နိဳးလိုုက္ အိပ္ေပ်ာ္လိုက္ျဖစ္ေနစဥ္ ကိုကတိုးေရႊတို႔ ေရာက္လာၾကျခင္းျဖစ္သည္။
“ မီးခြက္ထြန္းမလို႔လားဆရာေလး၊ မထြန္းနဲ႔အံုးဆရာေလး၊ အေရးႀကီးတဲ့စကား နည္းနည္းေျပာစရာ ရွိလို႔ ”
မီးခြက္ထြန္းရန္ ျပင္ဆင္ေနစဥ္ ကိုကတိုးေရႊ၏စကားကိုၾကားေတာ့ သူက အေမွာင္ထဲမွာပင္ ထိုင္ေနလိုက္ရသည္။ ခါးဝက္သာသာ ျမင့္သည့္ ဝါးရံတာဘက္မွ ၾကယ္ေရာင္ျပျပေၾကာင့္  ကိုကတိုးေရႊတို႔လူသိုက္ကို အေမွာင္ထဲ၌ ခတ္ေရးေရးျမင္ေနရ၏။
“ ဘာေျပာစရာရွိလို႔လဲကိုကတိုးေရႊ၊ ဘာျပႆနာမ်ားလဲဗ် ”
“ ဇရပ္ႀကီးမွာသြားၿပီး စာရင္းငွါးလုပ္ေနတဲ့ ၾကြက္ကင္တို႔အေဖ အခုနကမွ ျပန္ေရာက္လာတယ္၊ အဲဒါ သူ႔သားေသရတာဟာ ဆရာေလးေၾကာင့္ေသရတာ၊ သူ႔သားကို ဆရာေလးသတ္တာဆိုၿပီး ေအာ္ငိုၿပီး ေျပာေနေတာ့တာပဲ၊ သူက သူ႔သားကို ခိုင္းစားရင္ ရတဲ့အရြယ္ဆိုတာသိတယ္တဲ့၊ ခိုင္းမစားခ်င္လို႔ ပညာတတ္ေအာင္ဆိုၿပီး သူက အပင္ပမ္းခံ စာရင္းငွါးလုပ္ၿပီး ခိုင္းမစားပဲ ေက်ာင္းထားခဲ့တာတဲ႔၊ ေက်ာင္းဆရာဆိုတာ စာသင္ရုံသက္သက္မဟုတ္ဘူးတဲ့၊ ေက်ာင္းသားေတြရဲ့ေဘးရန္ကိုလည္း သိရမယ္တဲ႔၊ စပါးရိပ္ရင္ ပိုးေကာင္နဲ႔တိုးတတ္တယ္ဆိုတာ ေက်ာင္းဆရာက သိကိုသိရမယ္၊ ႀကိဳၿပီး ေတြးကိုေတြးရမယ့္ကိစၥတဲ့၊ အခုေတာ့ သူ႔သားေသရတာဟာ အသိညာဏ္မဲ့တဲ့ ေက်ာင္းဆရာေၾကာင့္ ေသရတာ၊ ဆရာေလးကို သူကိုယ္တိုင္သတ္မယ္ဆိုၿပီး ဓါးေျပးဆြဲလို႔ က်ေနာ္တို႔ ဝိုင္းၿပီး ေျဖာင္းဖ်ထားၾကရတယ္၊ ေတာ္ၾကာ ဆရာေလးဆီ ေရာက္ခ်င္ေရာက္လာမွာစိုးလို႔ ဆရာေလးဆီ က်ေနာ္တို႔ အရင္ လာေျပာတာ၊ ေရာက္လာရင္လဲ က်ေနာ္တို႔ ဝိုင္းၿပီး တားနိဳင္ေအာင္ဆိုၿပီး လာလိုုက္ၾကတာပဲ”
သူက အေမွာင္တြင္းမွာပင္ ထိုင္ၿပီးစဥ္းစားသည္။ တုန္လွဳပ္ေျခာက္ခ်ားရမည့္အစား ေၾကကြဲမွဳသည္သာ လႊမ္းမိုးလာေနသည္။ ေက်ာင္းသားေမာင္ၾကြက္ကင္ အခုလို ေသဆံုးသြားရသည္မွာ သူ႔ပေယာဂေၾကာင့္ဟု ဆိုလိုက္ပါလား။ သူသည္ လူသတ္သမားျဖစ္သည္ဟု ဆိုလိုက္ပါလား။
သူ႔ခႏၱာကိုယ္တခုလံုး ရုတ္တရက္ ေက်ာက္တံုးတခုလို ေအးစက္ မာေက်ာသြားရသည္။ ေမာင္ၾကြက္ကင္ကို သတ္သူမွာ ေျမြေပြးတစ္ေကာင္မဟုတ္။ ေမာင္ၾကြက္ကင္၏ဖခင္ ကိုေအးေမာင္၏ေျပာစကားမွာ သူ႔ကို မီးသံေခ်ာင္းႏွင့္ထိုးလိုုက္သလို ပူေလာင္နာက်င္သြားရသည္။ သူသည္ အမွန္တကယ္ပင္ ေမာင္ၾကြက္ကင္ကို သတ္ခဲ့မိၿပီလား။ ဆင္ျခင္တံုတရား နံဳနဲ႔လွသည့္ ေက်ာင္းဆရာ၏လက္ခ်က္ေၾကာင့္ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္၏အသက္တစ္ေခ်ာင္းသည္ အခ်ီးႏွီး ဆံုးရွံဳးခဲ့ရၿပီလား။
ေသာင္ပုရြာထိပ္ဆီက လူသံဆူသံတခ်ိဳ႕ ခတ္သဲ့သဲ့ၾကားရသည္။ စာသင္ေက်ာင္းကေလးဆီ ဦးတည္္ေနသည့္ တာလမ္းကေလး၏ထိပ္မွ လူသံမ်ားၾကားရသည္။ လက္ႏွိပ္ဓါတ္မီးေရာင္မ်ား တဝင္းဝင္းတလက္လက္ ေတြ႔ရသည္။
“ ေဟာ ၾကြက္ကင္တို႔အေဖ ကိုေအးေမာင္၊ ဒီကိုလာမယ္ဆိုလို႔ လူေတြ ဝိုင္းဆြဲေနၾကတာနဲ႔တူတယ္၊ ဒီလို လုပ္ဆရာေလး၊ ဆရာေလးက ေက်ာင္းမႀကီးေပၚ ခဏသြားေနပါ၊ ဆရာေတာ္ဘုရားကိုေျပာၿပီး ခဏ ေရွာင္ေနပါ၊ မသကာ ကိုေအးေမာင္နဲ႔ ဒီအခ်ိန္ လူခ်င္းေတြ႔ရင္ ကိုေအးေမာင္ ပိုၿပီး စိတ္မထိန္းနိဳင္မွာ စိုးရတယ္၊ ကဲ ကဲ ထပါဆရာေလး၊ ေက်ာင္းမႀကီးေပၚ သြားမွရမယ္၊ က်ေနာ္တို႔က ဒီမွာပဲ ေစါင့္ၿပီး ကိုေအးေမာင္ေရာက္လာရင္လဲ မရရေအာင္ ေျဖာင့္ဖ်ၿပီး ထိန္းထားရမွာပဲ၊ ကဲ ထပါဆရာေလး ခတ္ျမန္ျမန္သြားမွ ျဖစ္မယ္”
အေမွာင္ထုထဲတြင္ သူက ထိုင္ရာမွ မထ။ ကာလသားေခါင္း ကိုကတိုးေရြႊ၏စကားကို သူက မၾကား။ ေမာင္ၾကြက္ကင္ ပိုးထိၿပီး လဲမက်ခင္ သူ႔အားေျပာလိုက္သည့္စကားကိိုသာ နားထဲတြင္ ၾကားေနမိသည္။
ေမာင္ၾကြက္ကင္က တျခားသူမ်ားကိုပါ ပိုးထိမည္စိုးသျဖင့္ သူ ့ကို ေဘးသို႔ အျမန္ဆုပ္ရန္ ေျပာျဖစ္ေအာင္ ေျပာလိုက္ေသးသည္။ ၿပီးေတာ့ ေမာင္ၾကြက္ကင္၏အေဖ၊ ကိုေအးေမာင္ ေျပာလိုက္သည့္စကား။ ေက်ာင္းဆရာဆိုတာ စာသင္ရုံသက္သက္မဟုတ္ဘူး၊ ေက်ာင္းသားေတြရဲ့ ေဘးရန္ကိုလည္း ႀကိဳတင္ၿပီး သိရမယ္၊ ႀကိဳၿပီး ေတြးတတ္ရမယ္..ဆိုသည့္ စကား။ သူ႔နားထဲတြင္ ေမာင္ၾကြက္ကင္ေနာက္ဆံုးေျပာခဲ့သည့့္စကားႏွင့္ ကိုေအးေမာင္ ငိုယိုေအာ္ဟစ္ၿပီး ေျပာလိုက္သည့္စကားမ်ားကို ဗလုံးဗေထြးျဖင့္ ၾကားေနရသည္။
“ ေနပါေစေတာ့ ကိုကတိုးေရႊရာ၊ က်ေနာ္ ေရွာင္မေနခ်င္ေတာ့ပါဘူး၊ ကိုေအးေမာင္ေျပာတာ ဟုတ္တယ္၊ ေမာင္ၾကြက္ကင္ေသရတာ က်ေနာ့္ေၾကာင့္ပဲ၊ ေက်ာင္းဆရာတစ္ေယာက္ အသိညာဏ္မရွိလို႔ အသိညာဏ္နည္းလြန္းလို႔ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ အသက္ဆံုးရွံဳးသြားရတယ္ဆိုတာ ဟုတ္တယ္၊ က်ေနာ့္မွာ လံုးလံုး တာဝန္ရွိတယ္၊ က်ေနာ္ ေရွာင္မေနေတာ့ပါဘူး၊ ကိုေအးေမာင္ ေရာက္လာလို႔ စိတ္မထိန္းနိဳင္လို႔ က်ေနာ့္ကို သတ္မယ္ဆိုလဲ က်ေနာ္ အသတ္ခံမယ္ ”
ေလသံျပတ္ျပတ္၊ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ အခိုင္အမာျဖင့္ေျပာလို္က္သည့္ သူ႔စကားေၾကာင့္ ကိုကတိုးေရႊဆီမွ မည္သည့္စကားမွ် ထပ္ၿပီး မၾကားရေတာ့။ ကိုကတိုးေရႊက သူႏွင့္အတူလိုက္ပါလာသည့္ ရြားသားမ်ားကို အေျခအေနေစါင့္ၾကည့္ေနဖို႔ေျပာလိုက္သည္။ သူတို႔အားလံုး ေက်ာင္းေပါက္ဝတြင္ သြားေစါင့္ေနၾကရန္ တိုင္ပင္သည္။ ေက်ာင္းေပၚတြင္ ကိုကတိုးေရႊႏွင့္သူ ႏွစ္ေယာက္သာ တိတ္ဆိတ္စြာ က်န္ေနရစ္ခဲ့သည္။
ေသာင္ပုရြာထိပ္ဆီက လူသံမ်ား မၾကားရေတာ့။ လက္ႏွိပ္ဓါတ္မီးေရာင္မ်ားကိုလည္း မေတြ႔ရေတာ့။ ရြာလူႀကီးမ်ား၊ ရြာသားမ်ား၊ ေက်ာင္းသားမိဘမ်ားက ကိုေအးေမာင္ကို ဝိုင္းဝန္းေျဖာင့္ဖ်လို႔ ရသြားၾကဟန္တူသည္ဟု သူ ေတြးမိသည္။
သူက ေက်ာင္းကေလးေပၚမွတဆင့္ ေသာင္ပုရြာကေလးဆီ လွမ္းၾကည့္ေနမိသည္။ ေသာင္ပုရြာကေလးဆီမွ မည္သည့္အသံမွ် မၾကားရေတာ့။ လက္ႏွိပ္ဓါတ္မီးေရာင္မ်ားကိုလည္း မေတြ႕ရေတာ့။
ေသာင္ပုရြာကေလးအေပၚ၊ စာသင္ေက်ာင္းကေလးႏွင့္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းအေပၚ အေမွာင္ထုႀကီးက သိပ္သည္းသထက္ သိပ္သည္းစြာ လႊမ္းမိုးဖိစီးလာေန၏။
သူသည္ အေမွာင္ထုေအာက္တြင္ မတ္တတ္ရပ္ရင္း ေၾကကြဲေနမိ၏။    ။

ၿငိမ္းေဝ
(သရုပ္ေဖၚပံုက ေမာကၡပညာေရးမဂၢဇင္း မ်က္ႏွာဖံုးမွာ ေဖၚျပထားတဲ့ ပံုကေလးကို စကင္ဖတ္ၿပီး တင္လိုက္တာပါခင္ဗ်ား)





No comments:

Post a Comment