May 02, 2008

တံခါးႏွစ္ခ်ပ္ကို တြန္းဖြင့္ခဲ့ၾကတဲ့ ကဗ်ာဆရာႏွစ္ဦး

(က)

လူ႔့ယဥ္ေက်းမႈသမိုင္းမွာ “မီး”ကို လူေတြစတင္တီထြင္ အသံုးျပဳနိုင္လိုက္တဲ့ စမ္းသပ္တီထြင္မႈ ဟာ အင္မတန္အေရးႀကီးတဲ့ ကိစၥဆိုတာ လူတိုင္းသိပါတယ္၊ ကမၻာဦးလူသားတဦး ေက်ာက္တံုးႏွစ္ခုၾကားမွာ သစ္ရြက္ေျခာက္ကို ညွပ္ျပီး ပြတ္ၾကည့္ခတ္ၾကည့္ရာက“ မီး”ကို စတင္ တီထြင္ဖန္တီးယူလို ့ရလိုက္္တဲ့အခါ လူ ့ယဥ္ေက်းမႈသမိုင္းႀကီးဟာလည္း အသစ္ျဖစ္ထြန္းမႈႀကီး ျဖစ္လာျပီး ယဥ္ေက်းမႈေရခ်ိန္ဟာ ျမင့္တက္လာခဲ့ရပါတယ္၊ သမ္ိုင္းအခ်ိဳးအေကြ ့ႀကီးတခု ျဖစ္ထြန္း ခဲ့ရတယ္လို ့လည္းဆိုၾကပါတယ္။ ဒါကို ဥပမာတင္စားျပီးေျပာရရင္----အဲဒီ ”မီး”ကိုစတင္တီထြင္စမ္း သပ္လိုက္တဲ့ ကမၻာဦးလူသားဆိုတာ အဲဒီီေခတ္ အဲဒီီအခါအရ တကယ့္ကိုႀကီးမားတဲ့ သိပၸံပညာ ရွင္ႀကီးသေဘာပါပဲ။ ဒီကမၻာဦး သိပၸံပညာရွင္ႀကီးဟာ လူသားယဥ္ေက်းမႈႀကီး ပိုမိုျမင့္မားတိုးတက္ ေစဖို ့ ပိတ္ထားတဲ့တံခါးကို လက္နဲ ့တြန္းဖြင့္ေပးလိုက္တဲ့ သေဘာျဖစ္တယ္လို ့ ဥပမာတင္စားျပီး ေျပာနိုင္ပါတယ္။

ဒီလိုပါပဲ------။ လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ေပါင္း(၁၀၀)ေက်ာ္၊ ၁၉၀၄ခုႏွစ္အတြင္းတုန္းက ” ဂ်ိန္းလွေက်ာ္” အမည္ရတဲ့ စာေရးဆရာႀကီး တဦးဟာ ”ေမာင္ရင္ေမာင္၊ မမယ္မ”လို ့အမည္ေပးထားတဲ့ ၀တၳဳ တပုဒ္ကို ေရးပါတယ္။ ဒီ၀တၳဳဟာ ျမန္မာ့ စာေပသမိုင္းမွာ ”၀တၳဳ”အမိ်ဳးအစား အေနနဲ ့ ပထမဆံုး ေပၚထြက္လာတဲ့ အသစ္တီထြင္မႈတခုအျဖစ္ သတ္မွတ္ျခင္းခံရပါတယ္။ စာေရးဆရာႀကီး”ဂ်ိန္းလွ ေက်ာ္”ဟာ ျမန္မာ့စာေပသမိုင္းမွာ မရွိေသး၊ မေပၚေပါက္ဖူးေသးတဲ့ စာေပပံုသ႑န္သစ္ တခု၊ ”၀တၳဳ”ကိုစတင္တီထြင္ အသံုးျပဳလိုက္တဲ့သေဘာပါ ပဲ၊ တနည္းအားျဖင့္ေျပာရရင္ စာေရး ဆရာႀကီး” ဂ်ိန္းလွေက်ာ္”ဟာ၊ ျမန္မာစာေပသမိုင္းရဲ ့ပိတ္ထား တဲ့ တံခါးတခ်ပ္ကို ပြင့္ေအာင္တြန္း ဖြင့္ေပးခဲ့တဲ့ စာေပပညာရွင္ႀကီး တဦးအေနနဲ ့ က်ေနာ္တို ့တေတြ ေလးစားၾကရမွာပါ။
ျမန္မာစာေပသမိုင္းမွာလည္း၊ ဆရာႀကီး ”ဂ်ိန္းလွေက်ာ္”လို၊ စာေပတံခါးဖြင့္ေပးခဲ့ၾကတဲ့ ကဗ်ာဆရာႏွစ္ဦးရွိပါတယ္၊ သူတို ့ႏွစ္ဦးရဲ ့ေက်းဇူးဟာလည္းမေသးလွပါဘူး၊ သူတို ့ႏွစ္ဦးရဲ ့ေက်းဇူး ေၾကာင့္ပဲ ျမန္မာကဗ်ာ ျဖစ္ေပၚတိုးတက္မႈဟာ အဆင့္တဆင့္စီ တိုးတက္ျမင့္မားက်ယ္ျပန္ ့လာခဲ ့ၾက ရတယ္လို ့အေသအခ်ာေျပာနိုင္ပါတယ္၊ အဲဒီီကဗ်ာဆရာႀကီးႏွစ္ဦးကေတာ့ ကဗ်ာဆရာႀကီး ”ေဇာ္ဂ်ီ” နဲ ့ကဗ်ာဆရာ” ေမာင္္ေလးေအာင္”တို ့ပဲျဖစ္ၾကပါတယ္။

(ခ)

စာေပခ်စ္သူမ်ား သိရွိထားၾကျပီး ျဖစ္တဲ့အတိုင္း လြတ္လပ္ေရးအၾကိဳေခတ္ ၁၉၃၀--ခုႏွစ္လြန္ တ၀ိုက္က ေပၚထြန္းခဲ့တဲ့ ”ေခတ္စမး္စာေပေခတ္” ဆိုတာ၊ ျမန္မာစာေပသမုိင္းမွာ အထင္ကရ မွတ္တိုင္တခုပါ။ ဒီ”ေခတ္စမ္းစာေပေခတ္”မွာ ထူးျခားခ်က္ႏွစ္ခ်က္ရွိပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ စကားေျပနဲ ့ ကဗ်ာ ႏွစ္မ်ိဳးႏွစ္စားစလံုး။ အသစ္ျဖစ္ထြန္းႏိုင္ခဲ့တယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္ျဖစ္ ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ဆရာ ”ေဇာ္ဂ်ီ”ဟာ ”ကဗ်ာအသစ္ျဖစ္ထြန္းမႈ”ကို တီထြင္ေခါင္းေဆာင္တဲ့ သူျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဆရာ ”ေဇာ္ဂ်ီ”ဟာ၊ ေခတ္စမ္းကဗ်ာအမ်ိဳးအစားသစ္ကို ပထမဆံုးစမ္းသပ္တီထြင္ခဲ့ သူျဖစ္ပါတယ္၊ ျမန္မာကဗ်ာသမိုင္းကို သည့္ထက္ပိုမိုျမင့္မားတိုးတက္က်ယ္ျပန္ ့ေစဖို ့ ဆရာ”ေဇာ္ဂ်ီ” က၊ ပိတ္ထား တဲ့တံခါးတခ်ပ္ကို ေအာင္ျမင္စြာ တြန္းဖြင့္ေပးလိုက္ႏိုင္ခဲ့တယ္ဆိုတဲ့ သေဘာပါပဲ။
၁၉၂၈--ခုႏွစ္ “ဟံသာေၾကးမံု“ စာေစာင္မွာ”ပိေတာက္ပန္း”လို ့အမည္ေပးထားတဲ့ ကဗ်ာ တပုဒ္ပါရွိ လာပါတယ္။ ေရးဖြဲ ့သူ ကဗ်ာဆရာက ဆရာ ”ေဇာ္ဂ်ီ” ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီကဗ်ာကို ေဖာ္ျပ လိုက္ေတာ့ ျမန္မာကဗ်ာနယ္ပယ္မွာ ”ဂယက္”ေတာ္ေတာ္ရိုက္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ စည္းကမ္း ကလနားႀကီးလွတဲ့ ကဗ်ာဆရာႀကီးေတြၾကားမွာ ဗံုးတလံုးခြဲလိုက္သလို ျဖစ္ျပီး ၀ိုင္း၀န္းေ၀ဖန္ ပစ္တင္ခဲ့ၾကပါတယ္၊ တခ်ိဳ ့ကဆိုရင္‘ ပိေတာက္ပန္း‘ ကဗ်ာကို ”ကဗ်ာ”မဟုတ္ဘူးလို ့ေတာင္မွ ရံႈ ့ ခ်ခဲ့ၾကတယ္လို ့ဆိုပါ တယ္။” ပိေတာက္ပန္း”ကဗ်ုာဟာ ျမန္မာကဗ်ာအဆင့္အတန္းကို နိမ့္က် ေအာင္လုပ္တာဆိုတဲ့ အထိ စြပ္စြဲခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒီလိုအုပ္ေအာ္ေသာင္းနင္း ျဖစ္ရေလာက္ ေအာင္ ”ပိေတာက္ပန္း”ကဗ်ာဟာ သူနဲ ့ ေခတ္ျပိဳင္ကဗ်ာေတြထဲမွာ တကယ့္ကို ထူးျခားကြဲျပား ေနတာကလည္း အထင္အရွားပါပဲ။
ဆရာေဇာ္ဂ်ီရဲ ”့ပိေတာက္ပန္းကဗ်ာ”ကို ဖတ္ၾကည့္ရေအာင္ပါ၊
ပိေတာက္ပန္း

မခူးခ်င္စမ္းပါနဲ ့
ႏွစ္ဆန္းခါေတာ္မီမို ့
ဇေမၺာ္ရည္ ေျပေျပလိမ္းကာပါ့
ခပ္သိမ္း နယ္စံုစံုသို ့
ပြင့္ငံုက္ုိ လင့္ကုန္ၾကေတာ့လို ့့
ေခါင္းၾကြကာ ဆာေ၀ေ၀နဲ ့
သူလဲေလ ေလာကီသားလိုပါ့
ၾကြားခ်င္လွေပလိ္မ့္မယ္။

တသိန္တင့္ပါဘိ
တိမ္ျမင့္ရီျပာျပာက
ၾကည္သာသာ ပင့္ေလအျဖဴးတြင္ျဖင့္
တီတာတာ ပြင့္ေရႊဖူးငယ္တို ့
လည္ယွက္ကာ ဘယ္ညာလူးေလေတာ့
သူတို ့လို ဘယ္သူျမဴးႏိုင္ပါ့
ထူးပါဘိတယ္။

တ၀ါ၀ါ ဆင္သကၤန္းရယ္က
ကမၻာမွာ ဘ၀င္ခ်မ္းေစတဲ့
သာသနာ ရႊင္ရႊင္လန္းေအာင္လို ့
တမင္မွန္းကာပါ့ သတိဆြယ္
ရည္ရြယ္ေတာ့သလား။

ခူးပါနဲ ့ကြယ္
ပြင့္ဖူးမွာ အ၀ါျခယ္၍
မာလာအလယ္မွာ ႏႊဲခ်င္တဲ့ ႏွလံုးရယ္ေၾကာင့္
ႏွစ္ဆံုးကုန္ အတာ၀င္သို ့
မာန္အင္ကို ဥာဏ္ဆင္ေမြးကာပါ့
အေရး အခါသာမွ
ခမ်ာမွာ တစ္ဂုဏ္ဆန္းရတယ္
ပန္းပိေတာက္မ်ား။ ။


”ပိေတာက္ပန္း” ကဗ်ာနဲ ့သူ ့အထက္ကတင္ျပခဲ့တဲ့ ကဗ်ာက္ုိ ႏႈိင္းယွဥ္ၾကည့္ျပီးဖတ္ၾကည့္ ရင္ပဲ ကဗ်ာႏွစ္ပုဒ္ရဲ ့ ကြာဟခ်က္ဟာ ဘယ္ေလာက္ႀကီးမားတယ္ဆိုတာ ခ်က္ခ်င္းသိႏိုင္ပါတယ္။ စည္းကမ္းကလနားႀကီးမားလွတဲ့၊ တနည္းအားျဖင့္ ဂႏၱ၀င္ဆန္သထက္ဆန္ေအာင္ ေရးရဖြဲ ့ရတဲ့ ဟန္နဲ ့ လြတ္လြတ္လပ္လပ္၊ ပြင့္လင္းလန္းဆန္းတဲ့ ေရးဟန္ဆိုၿပီး ”ေရးဟန္” ႏွစ္ခုအေပၚ စာဖတ္သူ က သတိမျပဳမိပဲ မေနႏိုင္ေလာက္ေအာင္သိသာလွတာ ေတြ ့ၾကရပါတယ္။
”ပိေတာက္ပန္း”ကဗ်ာမွာ ”မခူးခ်င္းစမး္ပါနဲ ့”ဆိုတဲ့ အသံုးအႏႈန္းဟာ၊ အဲ့ဒီအခ်ိန္တုန္းက ကဗ်ာေတြထဲမွာ ”စာဆန္သထက္ဆန္ေအာင္္” ”အိေျႏၵႀကီးသထက္ႀကီးေအာင္” ေရးမွဖြဲ ့ကဗ်ာ ပီသ တယ္၊ ကဗ်ာေကာင္းျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့ ကဗ်ာဆရာေတြၾကားမွာ ဗံုးတလံုးခ်ခြဲလိုက္သလိုျဖစ္ခဲ့ တဲ့ ”အသံုးအႏႈန္း”ျဖစ္ပါတယ္။ဒီေခတ္စကားအရေျပာရရင္ ”စကားေျပာေလသံ၊ အရပ္သံုးစကား”ကို ကဗ်ာထဲမွာ ထည့္ျပီးဖဲြ ့လိုက္တာပါ၊ လူေတြအရပ္ထဲမွာ ေန ့စဥ္သံုးႏႈန္းေျပာဆိုေနတဲ့ စကားလံုးေတြ ကို ကဗ်ာမွာထည့္ ၿပီးဖြဲ ့လိုက္တာပါ။ ဖြဲ ့တာမွ ကဗ်ာရဲ ့အဖြင့္စာေၾကာင္း၊ အဖြင့္ပါဒမွာကတည္းက အခုလို ဖြဲ ့လိုက္တာပါ၊ ဒီလိုသံုးႏႈန္းဖြဲ ့ဆိုလိုက္လို ့လည္း ေခတ္ျပိဳင္ကဗ်ာဆရာေတြ ဟာ ”မ်က္ ကလူးဆန္ျပာ” ျဖစ္ကုန္ၾကရျပီး ”ပိေတာက္ပန္းကဗ်ာ” ကို ”ကဗ်ာမွ ဟုတ္ရဲ ့လား” ဆိုတဲ့ ေမးခြန္း ေတြေမးခဲ့ၾကတာေပါ့။
”ပိေတာက္ပန္းကဗ်ာ”ဟာ အခ်ိဳးကဗ်ာပဲျဖစ္ပါတယ္၊ ေလးခ်ိဳးကဗ်ာ ျဖစ္ပါတယ္၊ ဒါေပမယ့္ ကဗ်ာထဲမွာ ထည့္သြင္းေရးဖဲြ ့တဲ့ အေၾကာင္းအရာနဲ ့ တခ်ိဳ ့စကားလံုးေတြကို ေခတ္ျပိဳင္ကဗ်ာ သ ေဘာတရား၊ ကဗ်ာဥပေဒသေတြထဲက ခြဲထြက္ျပီး ကဗ်ာသစ္သေဘာတရား၊ ကဗ်ာသစ္ဥပေဒသ တခု ျဖစ္လာရေလာက္ေအာင္ တီထြင္ႏိုင္ခဲ့တဲ့ သေဘာရွိပါတယ္၊ အေၾကာင္းအရာအားျဖင့္ဆိုရင္
” ပိေတာက္ပန္း”ကို အသက္ရွိတဲ့ လူနဲ ့တထပ္တည္းသေဘာထားၿပီး ေရးဖြဲ ့ေျပာဆိုိလိုက္တဲ့ကိစၥ ဟာ ဒီတုန္းက ”ပိေတာက္ပန္း”ကို ”ပန္းတကာတို ့ရဲ ့ဘုရင္”ျဖစ္တယ္ဆိုတာေလာက္နဲ ့ ရပ္ေနခဲ့တဲ့ ကဗ်ာ့ပရိယာယ္ကို ခ်ဲ ့ထြင္တိုးျမွဳင္ ့လိုက္တဲ့ သေဘာျဖစ္ခဲ့ပါ တယ္၊ ”သူလည္းေလေလာကီသား ေပမို ”့ ဆိုတဲ့ စကားစုဟာ၊ ပိေတာက္ပန္းကို လူနဲ ့ထပ္တူျပဳလိုက္တဲ့ စကားစုပါပဲ။ ပိေတာက္ပန္း ေတြကို လူေတြက အရမး္ကာေရာ ခူးၾက၊ ပန္ၾက၊ ေခၽြခ်ၾက လုပ္ၾကတဲ့အခါ ”ပိေတာက္ပန္း”အေပၚ စာနာစိတ္ျဖစ္ျပီး ”မခူးခ်င္စမ္းပါနဲ ့လို ့”ဟန္ ့တားလိုက္ရံုတင္မက ”သူလည္းေလေလာကီသားလိုပါ့ ႀကြားခ်င္လွေပလိမ့္မယ္”ဆိုတဲ့စကားနဲ ့၊ ”ပိေတာက္ပန္းဟာလည္း သူ ့အလွနဲ ့သူဘ၀နဲ ့ပိေတာက္ ပင္ ေပၚမွာ လွခ်င္ပခ်င္ရွာမွာေပါ့ ” ဆိုတဲ့ ေစတနာနဲ ့ဒီကဗ်ာကို ေရးဖြဲ ့လိုက္တာပါ။ ထီးနန္း ဟန္ဆန္တဲ့ ကဗ်ာေတြ၊ ဘုန္ေတာ္ဘြဲ ့ေတြ၊ အလွဘြဲ ့ေတြ၊ သဘာ၀အဖြဲ ့အႏြဲ ့ေတြၾကားမွာ မ်က္ေစ့လည္ေနၾကတဲ့အခ်ိန္၊ ”သာမန္အရာ၀တၳဳ၊ သာမန္ကိစၥ”မ်ားသာျဖစ္တယ္လို ့လူေတြယူဆ ထားၾကတဲ့ ၀တၳဳပစၥည္းေတြ၊ ကိစၥေတြကို ဆရာေဇာ္ဂ်ီက ကဗ်ာထဲမွာထည့္ျပီး ဖြဲ ့လိုက္တဲ့အခ်က္ ဟာ ထူးျခားတဲ့အခ်က္ျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္၊ ေနာင္အခါမွာ ဆရာေဇာ္ဂ်ီဟာ ”ေၾကာင္မနက္ျပာ” ”လိႈင္း ကေလးအသင္” အစရွိတဲ့ ကဗ်ာမ်ိဳးေတြကို ဆက္ျပီးဖဲြ ့ဆိုလာရင္းက၊ ဒီအယူအဆဟာ ပိုျပီးထိ ေရာက္က်ယ္ျပန္ ့လာခဲ့ျပီး လူေတြလက္ခံသေဘာက်လာခဲ့ၾကပါတယ္၊ ဒီလိုနဲ ့ပဲ ဆရာေဇာ္ဂ်ီ ဟာ ”ပိေတာက္ပန္း” ကဗ်ာတပုဒ္ထဲနဲ ့၊ ေခတ္စမး္ကဗ်ာေခတ္ရဲ ့တံခါးကို တြန္းဖြင့္ေပးလိုက္ပါတယ္၊

(ဂ)

ျမန္မာကဗ်ာနယ္ပယ္မွာ ၊ ၁၉၇၀ ခုႏွစ္တ၀ိုက္ဟာ ထူးျခားတဲ့ ႏွစ္ကာလတခုပါပဲ။ အဲ့ ဒီႏွစ္တ၀ုိက္က ”မိုးေ၀စာေပမဂၢဇင္း” မွာ ေဖာ္ျပတဲ့ ကဗ်ာေတြဟာ၊ သူနဲ ့ေခတ္ျပိဳင္တျခားဘယ္မဂၢ ဇင္းေတြနဲ ့မွ မတူတဲ့ ”ကဗ်ာသစ္” ေတြျဖစ္ေနတာ ေတြ ့ရပါတယ္။
၁၉၇၀-ခုႏွစ္တ၀ိုက္၊ မိုးေ၀စာေပမဂၢဇင္းမွာ ေဖာ္ျပေနတဲ့ ကဗ်ာေတြရဲ ့ထူးျခားခ်က္က ကဗ်ာ အတတ္ပညာအရ၊ အေၾကာင္းအရာအရ ထူးျခားသစ္လြင္တဲ့အတြက္ ေနာင္ႏွစ္(၂၀)ေက်ာ္လာတဲ့ အခါ အဲ့ဒီ ၁၉၇၀-ခုႏွစ္တ၀ိုက္က ေပၚခဲ့တဲ့ မိုးေ၀စာေပမဂၢဇင္း ကဗ်ာေတြကို ”မိုးေ၀ကဗ်ာ ေခတ္ ကဗ်ာမ်ား” ရယ္လို ့ေခၚေ၀ၚေျပာဆိုလာႏိုင္ခဲ့ၾကပါတယ္။
မိုးေ၀စာေပမဂၢဇင္းမွာ ေဖာ္ျပေနတဲ့ ကဗ်ာေတြမွာ အထင္ရွားဆံုးအခ်က္က ”ေလးလံုးတပါဒ စနစ္ကိုေျဖေလွ်ာ့ၿပီး၊ ပါဒတခုမွာ စကားလံုးအေရအတြက္ ႀကိဳက္သလိုထားရွိျခင္းနဲ ့၊ လြတ္လပ္ကာ ရန္စနစ္ကို က်င့္သံုးျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္”အရပ္သံုးစကား၊လူထုသံုးေ၀ါဟာရနဲ ့စကားေျပာရစ္ သမ္ ” ကိုစတင္အသံုးျပဳတဲ ့အခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကေတာ ့ကဗ်ာအတတ္ပညာပိုင္းျဖစ္ၿပီး အၾကာင္း အရာပိုင္းမွာၾကေတာ ့ ေခတ္ၿပိဴင္လူထုရင္ခုန္သံကို ဦးစားေပးေရးစပ္ခဲ ့ၾကတဲ ့ အခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီ လိုအတတ္ပညာအရ၊ အေၾကာင္းအရာအရ ႏွစ္ခုစလံုး“ အသစ္“တီထြင္ေရးစပ္တဲ ့ ကဗ်ာလႈပ္ရွား မူမွာ ကဗ်ာဆရာ“ ေမာင္ေလးေအာင္“ ဟာ တပ္ဦးကရပ္ခဲ ့ပါတယ္။ သူ့့ ့ရဲ ့ေက်ာ္ၾကားလွတဲ့ ကဗ်ာတ ပုဒ္ျဖစ္တဲ့“ဒီဇင္ဘာ(၂၀)ရက္`၏တမ္းတျခင္းသို့မဟုတ္ရဲေဘာ္ရဲ့ကဗ်ာ “ကဗ်ာဟာ၊ေနာင္အခါ“ မိုးေ၀ကဗ်ာေခတ္“ ရယ္လို ့ ေခၚေ၀ၚသတ္မွတ္ခံရမယ့္ ၊ ကဗ်ာေခတ္ တေခတ္ရဲ ့တံခါးကို တြန္းဖြင့္ႏုိင္ခဲ့တဲ့ ကဗ်ာတပုဒ္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီကဗ်ာကို ၁၉၆၉ ခု၊ ဒီဇင္ဘာ လ ထုတ္၊မိုးေ၀စာေပ မဂၢဇင္းမွာ ေဖာ္ျပခဲ့တာပါ၊ ခုဆိုရင္ ႏွစ္ေပါင္း(၄၀နီးပါး)ရိွခဲ ့ပါၿပီ။ ေလးလံုး တပါဒစနစ္ကို ေျဖေလ်ာ ့ၿပီး လြတ္လပ္ကာရံစနစ္ကိုက်င့္သံုးကာ စကားေျပာရစ္သမ္ကို အပီျပင္ဆံုး၊ အေစာဆံုးေရးစပ္ႏုိင္ခဲ ့တဲ့ ကဗ်ာအျဖစ္အခုလို ေတြ ့ရပါတယ္။
ဒီဇင္ဘာ ၂၀ ရက္`၏ တမ္းတျခင္း သုိ ့မဟုတ္ ရဲေဘာ္ရဲ ့ကဗ်ာ

တင္းတင္းကိုက္ထားတဲ့
ငါ့ရဲ ့ႏႈတ္ခမ္းဟာ
ျဖန္းခနဲကြဲထြက္ျပီး
ေသြးအစက္စက္ စီးလိမ့္လာတယ္။
ငါအံကိုႀကိတ္ျပီး
လက္သီးက်စ္က်စ္ဆုတ္မိတယ္
ဒီေနရာမွာ
ရဲေဘာ္ဟာ က်ဆံုးခဲ့တယ္။
ကတၱရာလမ္းကိုခြာ
ရာဇ၀င္ေရးအရ
သုေတသန လုပ္ရင္
ရဲေဘာ္ရဲ ့ဂုဏ္ပုဒ္ကို ေတြ ့ရမယ္။
ဘယ္သူျငင္းႏိုင္သလဲ
စီးဆင္းခဲ့တဲ့ ရဲေဘာ္ရဲ ့ေသြးေတြအေၾကာင္း။
စပါးတားကပ္ရဲ ့ဂုဏ္ေရာင္
ကုန္းေဘာင္သူပုန္ ဂဠဳန္ဆရာစံ
ငုယင္္ဗန္ထရြိဳင္း အတိုင္းမသိေသာ
ေခ်ေဂြဗားရား စေသာ
အာဇာနည္ ရာေထာင္ေသာင္းတို ့ႏွင့္အတူ
တရားတဲ့ျပည္သူေတြရဲ ့တိုက္ပြဲမွာ
ရဲေဘာ္ရဲ ့ေသြးဟာ နီရဲခဲ့တယ္
သူတို္ ့က ရဲေဘာ္ရဲ ့ဂုဏ္အထူးထူးကို
ေဖာ္က်ဴးဖို ့ျငင္္းဆန္ၾကတယ္။
ဘယ္သူေတြရွိဦးမလဲ
ရဲေဘာ္မုန္းခဲ့တဲ့သူေတြ။
သူတို ့မုန္းတာကို
ရဲေဘာ္က စိမ္းကားတဲ့အျပံဳးနဲ ့
ျပံဳးမွာပဲ၊ ယံုတယ္။
ျပည္သူခ်စ္တဲ့
အာဇာနည္အႏွစ္ဟာ
ဘယ္ေခတ္မွာမဆို ႏုပ်ိဳလန္းဆန္းေနမွာပဲ
မုခ်ယံုတယ္။
ဗိုလ္ေအာင္ေက်ာ္
ရဲေဘာ္
ဒီေနရာမွာ
တို ့ဟာ စာရြက္ေတြေ၀ဖူးတယ္။
ရဲေဘာ္ရဲ ့အခန္းဆက္တိုက္ပြဲ
ရဲေဘာ္ရဲ ့တရားတဲ့တိုက္္ပြဲေတြအေၾကာင္း။
ဒီေနရာကိုလာၿပီး
ရဲေဘာ္စီးဆင္းခဲ့တဲ့
နီရဲတဲ့ေသြးစက္ေတြေပၚမွာ
ငါ့ျဖဴဖပ္ေရာ္တဲ့
မ်က္ရည္နဲ ့
သူရသတၱိမဲ့ဲတဲ့ ရိႈက္သံနဲ ့
ရဲေဘာ္ရဲ ့ဂုဏ္အခန္ခန္းကို
ညစ္ႏြမ္းေအာင္ ငါမလုပ္ဘူး။
ကဗ်ာတစ္ပုဒ္
ဟုတ္တယ္၊ ငါ့ကဗ်ာတစ္ပုဒ္
ရဲေဘာ္ရဲ ့ဂုဏ္ပုဒ္ကို
ေဖာ္ထုတ္ဖို ့ႀကိဳးပမ္းတဲ့ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္။
လက္ခံပါရဲေဘာ္
ေအာ္ဟစ္ၿပီး ငါပန္ၾကားတယ္။
ဒီကဗ်ာဟာ
ငါ့ကဗ်ာမဟုတ္ဘူး။
ျပန္ျငင္းပါရေစ
ဖတ္ၾကည့္စမ္းေလ
ေစးထန္းတဲ့ ေသြးစက္ေတြရယ္ ဘယ္သူ ့ေသြးလဲ
ရဲေဘာ္ရဲ ့ပူေႏြးတဲ့ေသြးေတြ
မေျခာက္ေသးတဲ့ ေသြးအစက္စက္နဲ ့
ရဲရဲ လက္လက္ သီယွက္ထားတဲ့
ရဲေဘာ္ရဲ ့ကဗ်ာပါလား။ ။

(ဃ)

လူ ့ယဥ္ေက်းမႈနယ္ပယ္မွာ၊ စာေပေခတ္အသီးသီးရဲ ့တံခါးေတြကို တြန္းဖြင့္ၿပီး စာေပ ေခတ္သစ္တခု ထူေထာင္ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးပမ္းတီထြင္ခဲ့ၾကတဲ့ စာေပပညာရွင္ေတြဟာ ၊ဘာနဲ ့တူ သလဲဆိုေတာ့ ကမၻာဦးက မီးကိုစတင္ေဖာ္ထုတ္အသံုးျပဳႏိိုင္တဲ့ ကမၻာဦးသိပ္ပံပညာရွင္လူသားနဲ ့ တူ ၾကတဲ့သေဘာရိွပါတယ္။ လူ ့ယဥ္ေက်းမႈနယ္ပယ္မွာ အခုလို ေခတ္အသီးသီးရဲ ့တံခါးကို ပြင့္သြား ေအာင္တြန္းဖြင့္ႏိုင္ခဲ့ၾကတဲ့ ပညာရွင္မ်ားအေပၚ က်ေနာ္တို ့တေတြ ေလးနက္ၾကရမွာပါပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

No comments:

Post a Comment