June 19, 2009

ဒဂုန္တာရာ ႏွင့္ လြတ္ၿငိမ္းခြင့္ ျပႆနာ


(က)

မ်က္ေမွာက္ေခတ္ ျမန္မာစာေပနယ္ပယ္တြင္ ကဗ်ာဆရာႀကီး ‘ ဒဂုန္တာရာ ’ သည္ အျငင္းအပြားရဆံုး ပုဂိၢဳလ္တဦးျဖစ္၏။ သူသည္ အတတ္ပညာေရးရာအပိုင္းႏွင့္ အေၾကာင္းအရာေရးရာအပိုင္း ႏွစ္ခုစလံုးတြင္ ထူးျခားသစ္လြင္ျမင့္မားသည့္ တီထြင္မႈ၊ ခံယူမႈ ရိွသူျဖစ္၏။ အထူးသျဖင့္ အဘိဓမၼာေရးရာအပိုင္းတြင္ အျပင္းအထန္ ေ၀ဖန္ျငင္းခုန္ျခင္း ခံရသူျဖစ္၏။ သူ၏ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆိုင္ ရာ အယူအဆ၊ အႏုပညာေရးဆိုင္ရာ အယူအဆမ်ားမွာ ေလးနက္ခက္ခဲလွ၏။ ဥပမာ…၊ “ က်ေနာ့္တြင္ ရန္သူမရိွ၊ မိတ္ေဆြသာရိွ ” အယူအဆ၊ ‘ ရန္သူကို မိတ္ေဆြျဖစ္ေအာင္ လုပ္လို ့ရသည္ ’ ဟူေသာ အေျပာအဆို အယူအဆမ်ားမွာ ျမန္မာစာေပနယ္ပယ္တြင္ ပြက္ေလာညံေအာင္ ျငင္းခုန္ၾကရသည့္ အယူအဆမ်ားျဖစ္၏။ အႏူပညာေရးရာပိုင္းတြင္ “ အတတ္ပညာ မဲ့လွ်င္မဲ့ပေစ၊ အဘိဓမၼာ မမဲ့ေစနဲ ့ ” ဟူေသာစကားႏွင့္ ‘ မုဆိုးစိုင္သင္္”အယူအဆမ်ားမွာ စာေပေလာကအတြင္း သတိမျပဳပဲမေနႏိူင္ေလာက္ေအာင္ အျငင္းပြားခဲ့ၾကရသည့္ အယူအဆမ်ားျဖစ္၏။ သူသည္ကား…ျမန္မာစာေပသမားမ်ားထဲ၌ ‘ ဗဟု၀ါဒ ’ ကို အေစါဆံုးေျပာဆိုသူ၊ ခံယူ သူလည္း ျဖစ္ေလသည္။

ငယ္စဥ္က က်ေနာ္သည္၊ ကဗ်ာဆရာႀကီး ‘ ဒဂုန္တာရာ ’ ၏ စကားလံုးေရြးခ်ယ္မႈ ဆန္းသစ္ျခင္းအေပၚ အာရုံညႊတ္ခဲ့၏။ ဥပမာ “ ၀စ္လစ္စလစ္လမ္းမႀကီး ‘ ‘ ပန္းႏုေရာင္အို ” အစရိွေသာ စကားလံုးမ်ားျဖစ္၏။ “ အႏူပညာ ” ဟူေသာစကားလံုး သည္ပင္ လွ်င္ ဆရာႀကီးဒဂုန္တာရာက စတင္တီထြင္အသံုးျပဳခဲ့ေသာစကားလံုးအျဖစ္ ေျပာသံဆိုသံၾကားရေသာအခါ က်ေနာ့္နားရြက္မ်ားမွာ ပိုမို ျပန္ ့ကားသြားရ၏။

သည့္ေနာက္ပိုင္း၊ အသက္အရြယ္ရလာေသာအခါမူ၊ ဆရာႀကီးဒဂုန္တာရာ၏ အဘိဓမၼာဆန္ေသာ စကားမ်ားကိုပိုၿပီး အာရုံ ကိုင္းညႊတ္လာခဲ့၏။ အထူးသျဖင့္ သူ၏ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆိုင္ရာ အယူအဆ၊ ၿပီးေတာ့ ဗဟု၀ါဒ..ကို ပိုၿပီးစိတ္၀င္စားခဲ့မိေလသည္။

(ခ)

ကဗ်ာဆရာႀကီး ‘ ဒဂုန္တာရာ ’ သည္ အလွ၀ါဒီ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၀ါဒီ ျဖစ္၏။ သည္အေၾကာင္းကိုေျပာလွ်င္ စာတေစါင္ေပတဖြဲ ့ ေရးၿပီးေျပာမွသာလွ်င္ ျပည့္စံုႏိူင္မည္ျဖစ္သည္။ က်ေနာ္၏ေဆါင္းပါးမွာ ဆရာႀကီးဒဂုန္တာရာ၏ အဘိဓမၼာအယူအဆကို ၿခံဳမိငံုမိေအာင္ေဖၚျပႏိုင္မည္ မဟုတ္သည္ကို က်ေနာ္သိပါသည္။ သိုေသာ့္…မၿခံဳငံုမိသည့္တိုင္၊ အေထာက္အကူတခုအျဖစ္ ယူဆလို ့ရႏိူင္သည့္ ‘ ကဗ်ာတပုဒ္ ’ ကို က်ေနာ္ တင္ျပခ်င္ပါသည္။ ယင္းကဗ်ာမွာ ၁၉၈၇-ခု စက္တင္ဘာလထုတ္ ‘ ျမတ္ေလးမဂၢဇင္း ’ တြင္
ေဖၚျပခဲ့သည့္ ကဗ်ာျဖစ္၏။ ဆရာႀကီး ဒဂုန္တာရာသည္ ထိုကဗ်ာကို “လြတ္ၿငိမ္းခြင့္ ” ဟု ေခါင္းစဥ္တပ္ေလသည္။

လြတ္ၿငိမ္းခြင့္

ျပင္သစ္ျပည္က
လီယြန္တရားရုံး၊ ဆံုးျဖတ္ရန္မွာ
ေဘာ္လီဘီယာမွ၊ ဖမ္းကာပို ့လာ
ဘာဘီဆိုသူ၊ နာဇီဖက္ဆစ္
လွ်ိဳ ့၀ွက္ပုလိပ္၊ ပါးကြက္သားတည့္
သူ ့အား စစ္ေဆးရန္ ရုံးခ်ိန္းေသာေန ့။

အမႈမွာမူ
လူသားတို ့အား၊ မတရားသက္သက္
ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္၊ ႏိွပ္စက္ ညွဥ္းပန္း
ဖမ္းဆီးသက္ျဖတ္၊ ဓာတ္ေငြ ့အဆိပ္ခန္း
ေထာက္လွမ္းပို ့ေပး၊ အႏွစ္ ေလးဆယ္ေက်ာ္
စစ္အတြင္းက အမႈဖိုင္တြဲ။

သူ ့လက္ခ်က္ေၾကာင့္
ႏိွပ္စက္ခံရ၊ ရွင္ျပန္ထသူ
အမ်ဳိးသမီးအို၊ ခ်ဳိင္းေထာက္ႀကီးႏွင့္
တံေတြးေထြးၿပီး၊ မေလးမဖင့္
နင္မွ နင္ပဲ၊ တိုင္းထြာဆဲေရး
ျပင္သစ္ေတာ္လွန္ေရးသမား၊ သတင္းေပးသူ
ဖမ္းေပးသူလည္း၊ နင္မွ နင္အစစ္ပဲ
မ်က္ျမင္သက္ေသ၊ ထြက္ဆိုေလရာ
ဘာဘီခမ်ာ၊ အသာေခါင္းခါ
ဘာမွမသိ၊ ျငင္းကြယ္ဘိျငား
တရားရုံုးက၊ စီရင္ခ်က္ခ်
တစ္သက္ေထာင္ဒဏ္ က်ခံေစသတဲ့။

ငါတစ္မူကား
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသမားမို ့၊ သူ ့အားခြင့္လႊတ္
လြတ္ၿငိမ္းခြင့္ ေပးလိုက္ခ်င္သည္။

ခြင့္လႊတ္ျခင္းသည္
လက္စားေခ်ျခင္းထက္၊ ထက္ျမက္လက္နက္
ခက္ခဲေပမင့္၊ ျမင့္ျမတ္စိတ္ထား
သေဘာထားႀကီးလိုက္ပါ။ ။

(ဂ)

“လြတ္ၿငိမ္းခြင့္ ” ကဗ်ာကို၊ ဆရာႀကီး ‘ ဒဂုန္တာရာ ’ သည္ ၁၉၈၇-ခုႏွစ္တြင္ ေရးခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ရွစ္ေလးလံုး ဒီမိုကေရစီ အေရးေတာ္ပံုႀကီးမေပၚေပါက္မွီ(၁၁)လ အလိုတြင္ျဖစ္သည္။ ထို ့ေၾကာင့္ “လြတ္ၿငိမ္းခြင့္ ” ကဗ်ာမွာ၊ ျမန္မာ့ႏူိင္ငံေရးအၾကပ္အတည္း အခက္အခဲကို ႀကိဳျမင္သည့္အတြက္ ေရးဖြဲ ့ေဖၚျပခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္ေလာ ဟူ၍ပင္ ယူဆရေပသည္။ အမ်ဳိးသားေသြးကြဲမႈႀကီး အထြ႗္ အထိပ္သို ့ေရာက္ရိွေနသည့္အခ်ိန္၊ အမ်ဴိးသားျပန္လည္ သင့္ျမတ္ေရးလမ္းစမ်ားကို ရွာေဖြေနၾကရသည့္ ယခုလိုအခ်ိန္ အခါမ်ဳိး တြင္“လြတ္ၿငိမ္းခြင့္ ” ကဗ်ာမွာ၊ အဘိဓမၼာေရးအရ လြန္စြာအေရးပါလွသည့္ ကဗ်ာျဖစ္သည္ဟု က်ေနာ္ယူဆမိသည္။
“လြတ္ၿငိမ္းခြင့္ ” ဆိုသည္မွာ ၊ အတိုင္းအတာ တခုေတာ့ရိွသင့္သည္၊ သို ့မွသာလွ်င္ ေနာင္တြင္ ေနာက္ထပ္အျပစ္က်ဴးလြန္ သူမ်ား ေပၚေပါက္မလာေစရန္ ကာကြယ္ရာေရာက္သည္ဟုဆိုကာ ဆရာႀကီး ‘ ဒဂုန္တာရာ ’ ၏ “လြတ္ၿငိမ္းခြင့္ ” ကိုလက္ေတြ ့ မက်သည့္ စိတ္ကူးယဥ္ အယူအဆတခုအျဖစ္ ေ၀ဖန္သူတခ်ဳိ ့က အျပင္းအထန္ေ၀ဖန္ကန့္ကြက္ၾက၏။ “ ေလကိုစိုက္ပ်ဳိးသျဖင့္ မုန္တိုင္းကို ရိတ္သိမ္းရလိမ့္မည္ ” ဟူေသာ အျမင္ရွိသူတို ့ကလည္း၊ ဆရာႀကီးဒဂုန္တာရာ၏ “လြတ္ၿငိမ္းခြင့္ ” ကဗ်ာကို အေလွ်ာ့ ေပးေရး၀ါဒ၊ အညံ့ခံေရး၀ါဒ ျဖစ္သည္ဟုေ၀ဖန္ၾက၏။ တခ်ိ်ဳ ့ကဆိုလွ်င္ “ ထာ၀ရ ကြ်န္ခံေရး ” အဘိဓမၼာတခုအျဖစ္ပင္လွ်င္ တင္စား ေျပာဆိုၾကေလသည္။
၁၉၅၇-ခုႏွစ္အတြင္းတုန္းကျဖစ္သည္။ “ဟန္ေဂရီ ” ႏိူင္ငံအတြင္းသို ့ ဆိုဗီယက္ရုရွတင့္ကားမ်ား ၀င္ေရာက္လာခဲ့ၿပီး၊ ဟန္ေဂရီႏိူင္ငံျပည္တြြင္းေရးကို ၀င္ေရာက္ေျဖရွင္းေသာအခါ၊ ကမ ၻာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကြန္ဂရက္ (ျမန္္မာႏိူင္ငံ)၊ အမႈေဆာင္အဖြဲ ့၌ ဆိုဗီ ယက္တို ့၏ စစ္ေရးေဆာင္ရြက္ခ်က္ကို ေထာက္ခံျခင္း သို ့မဟုတ္ ကန္ ့ကြက္ရန္ကိစၥ စည္းေ၀းတိုင္ပင္ခဲ့ၾကဖူး၏။ ထုိစဥ္က ယင္းအမႈေဆာင္အဖြဲ ့တြင္ လက္၀ဲအယူအဆကို တိမ္းညႊတ္သည့္ပုဂၢိဳလ္မ်ားက အမ်ားစုပါ၀င္၏။ ဆရာႀကီး ‘ ဒဂုန္တာရာ ’ သည္ “ဟန္ေဂရီ ” ျပည္အတြင
္း စစ္ေရးအရ ၀င္ေရာက္စြက္ဖက္သည့္ ဆိုဗီယက္တို ့ကို ကန္ ့ကြက္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း အဆိုျပဳခဲ့၏။ သို ့ေသာ္ ယင္းအယူအဆကို ေထာက္ခံမည့္သူ တဦးမွ်ပင္မရိွခဲ့။ အမႈေဆာင္တဖြဲ ့လံုးက ဆရာႀကီး ‘ ဒဂုန္တာရာ ’ ၏ အဆိုကို မေထာက္ခံႏိူင္ခဲ့ၾက။ ဤအျဖစ္အပ်က္ကိုၾကည့္လွ်င္ ျမန္မာစာေပသမိုင္း၌ “ အမ်ဳိးသားတို ့၏ ကိုယ္ပိုင္လြတ္လပ္ခြင့္ ကိုယ္ပိုင္ျပဌါန္းခြင့္ႏွင့္ အခ်ဳပ္ခ်ာအာဏာပိုင္ဆိုင္ခြင့္ ” ဆိုင္ရာသေဘာတရားအျမင္တြင္၊ ဆရာႀကီး ‘ ဒဂုန္တာရာ ’သည္ အမ်ား တကာထက္ ေစါစြာ၊ မွန္စြာ၊ တည့္မတ္စြာ သိျမင္လက္ခံႏိူင္ခဲ့သူဟု ဆိုရပါမည္။
ယခုလည္း “လြတ္ၿငိမ္းခြင့္ ” ကဗ်ာတြင္၊ လူသားတို ့၏ ရန္သူျဖစ္ခဲ့သူ၊ လူသားတို ့အား ေသတြင္းသို ့ပို ့ခဲ့သူ၊ စစ္ရာဇ၀တ္ ေကာင္တဦးအား၊ ဆရာႀကီး ‘ ဒဂုန္တာရာ ’ က“လြတ္ၿငိမ္းခြင့္ ” ေပးသင့္သည္ဟု ဆိုခဲ့ျပန္ပါၿပီ။
ကဗ်ာ ဆရာႀကီး ‘ ဒဂုန္တာရာ ’သည္ကား၊ မ်က္ေမွာက္ေခတ္္ ျမန္မာစာေပသမိုင္း၌ အျငင္းပြား အခံရဆံုး ကဗ်ာဆရာႀကီး တဦးျဖစ္သည္ဆိုသည့္ အဆိုအေပၚ “လြတ္ၿငိမ္းခြင့္ ” ကဗ်ာသည္၊ အေထာက္အကူျဖစ္ေစသည့္ အခ်က္တခ်က္ျဖစ္လာခဲ့သည္ဟု က်ေနာ္ ယူဆမိေပသည္။


ငိမ္းေ၀



No comments:

Post a Comment