April 10, 2010

မိုးတေပါက္နဲ ့လည္း ပိေတာက္ပြင့္နိဳင္တယ္


(က)

“ပန္းေဝေဝ↔စာအုပ္အငွါးဆိုင္ကေလးထဲကမီးေရာင္က ဆိုင္အျပင္ဘက္ ကိုက္အနည္းငယ္အကြာအထိ လင္းေနသည္္။ရထားလမ္းႏွင့္စာအုပ္ဆိုင္ကေလးၾကားက ေျမကြက္လပ္ေပၚမွာလည္း မီးေရာင္ကေရာက္ေနသည္္။ လြန္ခ့ဲသည့္နာရီဝက္ေလာက္ကေတာ့ အဲဒီေျမကြက္လပ္မွာခ်ထားသည့္ စားပြဲဝိုင္းကေလးေဘးမွာ လူတခ်ိဳ ့ထိုင္ေနခဲ့ၾကေသး၏။ စာေရးဆရာ တကၠသိုလ္တင္ျမင့္၊ ဆရာ ဦးရမ္းမဂ်ိ၊ ကိုခင္ေမာင္ၾကည္ႏွင့္အတူ သူလည္းပဲ လဘက္ရည္ဝိုင္းဖြဲ ့ ထိုင္ေနခဲ့၏။

ေဇယ်ဝတီၿမိဳ ့သၾကားစက္ဝန္းႀကီးထဲ ဝင္ရာ ကားလမ္းက စာအုပ္ဆိုင္ကေလးႏွင့္ ကိုက္ ၃၀ ေလာက္အကြာတြင္ ရထားလမ္းကို ကန္ ့လန္ ့ျဖတ္ၿပီး ရွိေန၏။ သူတို ့ဝုိင္းစုထိုင္ၿပီး စကားေျပာေနခဲ့ရာ ေျမကြက္လပ္ကေလးကို ရထားလမ္းႏွင့္ ကားလမ္းဆံုရာ ကုန္းထိပ္ေပၚကၾကည့္လ်င္ ပန္းခ်ီကားတခ်ပ္လို လွေန၏။ ကက္ဆက္ႏွင့့္ဖြင့္ထားသည့္ ခင္ေမာင္တိုးရဲ့ သီခ်င္းသံက ခတ္သဲ့သဲ့ၾကားေနရ၏။ သူတို ့လူစု လူစုကြဲေတာ့ ည (၁၀)နာရီထိုးၿပီ။ စားပြဲဝိုင္းက ေနာက္ဆံုး ထျပန္သြားသူကေတာ့ ထံုးစံအတိုင္း စာေရးဆရာ တကၠသိုလ္တင္ျမင့္။ ၿပီးေတာ့လည္း ဧည့္သည္ေတြမရွိေတာ့တဲ့ စားပြဲဝိုင္းေဘးမွာ သူတေယာက္တည္း က်န္ေနရစ္ခဲ့၏။ ကက္ဆက္သီခ်င္းကိုလည္း မေဒဝီက ပိတ္လိုက္ၿပီးၿပီ။
စာအုပ္ဆိုင္ကေလးထဲကို လွမ္းၾကည့္ေတာ့ မေဒဝီက စာအုပ္စင္ေဘးက စားပြဲမွာ စာထိုင္ဖတ္ေန၏။ စားပြဲဝိုင္းမွာ လူရွင္းသြားၿပီျဖစ္တာမို ့သူက မေဒဝီကို လွမ္းေခၚလိုက္သည္။ မေဒဝီက ေတာ္ေတာ္နဲ ့ထမလာေသးပဲ စာထိုင္ဖတ္ေနေသး၏။ သူက စားပြဲခံုႏွင့့္ကုလားထိုင္ပုေလးေတြကို သိမ္းဖို ့ျပင္လိုက္ရေတာ့၏။

“ခံုေတြသိမ္းေတာ့မလားေမာင္ ↔

သူက လက္ထဲက ခံုပုေလးတခုကို ျပန္ခ်လို္က္ရင္း မေဒဝီကို လွည့္ၾကည့္သည္။

“မနက္ျဖန္က်ရင္ ပိေတာက္ေတြပြင့္မယ္ထင္တယ္ေမာင္ ↔
သူက စူးစမ္းသည့္အၾကည့္ႏွင့္ မေဒဝီကို ေငးၾကည့္မိသည္။
“မိုးကျဖင့္ တစက္တေပါက္ပဲ ရြာသြားတဲ့ဟာ ↔
မေဒဝီက သူ ့ကို သေဘာက်သည့္အၿပံဳးႏွင့္လွမ္းၾကည့္ေန၏။
“မိုးတေပါက္နဲ ့လည္း ပိေတာက္ပြင့္နိဳင္တယ္မို ့လားေမာင္ရယ္၊ အဲဒါ က်မေျပာတာမဟုတ္ဘူးေမာင္ေရ ဆရာႀကီး မင္းသုဝဏ္ေျပာတာ ကဲ..↔

ထိုအခ်ိန္အထိ သူက မေဒဝီကို ေငးၾကည့္ေနတုန္းျဖစ္ေနေသး၏။ သိမ္းမယ္လုပ္ေနတဲ့ ခံုပုေလးကိုလည္း ကိုင္ထားေနဆဲ။

“ ဘာေငးေနတာလဲေမာင္ရဲ့ က်မေျပာတာ သေဘာမတူနိဳင္လို ့လား ↔
“ ေအာ္ ေအး ေအး ဟုတ္ပ၊ မင္းေျပာတာျဖစ္ေတာ့ျဖစ္နိဳင္ပါတယ္၊ ဒါေပမယ့္ ဆိုင္ကူသိမ္းဖို ့လည္းစိတ္ကူးဦး၊ ညဥ့္နက္ေနၿပီ ↔
“ ညဥ္ ့နက္ေတာ့ဘာျဖစ္လဲေမာင္ရယ္၊ ဒီကေန ့ည က်မတို ့မအိပ္ေတာ့ပဲေနလိုက္ၾကရင္ေကာင္းမလားလို ့↔

သူက မေဒဝီကို အနည္းငယ္အံ့ၾသဟန္ႏွင့္ ေမါ့ၾကည့္သည္။ လက္ထဲက ခံုပုေလးကိုလည္း ျပန္ခ်ထားလိုက္သည္။ မေဒဝီက သူ ့ကိုအၿပံဳးမ်က္ႏွာႏွင့္ျပန္ၾကည့္ေနသည္။ ႏွစ္ေယာက္သား အၾကည့္ခ်င္းခဏၾကာမွ်ဆံုလိုက္ၾကသည္။
“ မနက္ၾကရင္ ပိေတာက္ေတြပြင့္နိဳင္တယ္ေမာင္္၊ က်မအထင္ မနက္ သံုးနာရီ ေလးနာရီေလာက္မွာ ပိေတာက္ေတြပြင့္မယ္နဲ ့တူတယ္၊ က်မတို ့ပိေတာက္ပြင့္တာ ေစါင့္ၾကည့္ရရင္ေကာင္းမလားလို ့ ↔
သူက မေဒဝီကို မေဝခြဲတတ္သည့္မ်က္ႏွာႏွင့္ၾကည့္သည္။ ၿပီးေတာ့ မေဒဝီရဲ့အေတြးကို သေဘာက်စြာျပံဳးမိသည္။

“ မေသခ်ာတဲ့အလုပ္ကို ဘာျပဳလို ့ဒုကၡခံေနမလဲကြာ၊ မိုးရြာရင္ပိေတာက္ပြင့္မယ္ဆိုတာ ေမာင္သိပါတယ္၊ ဒါေပမယ့္ ညေနကရြာသြားတယ္ဆိုတဲ့မိုးက တကယ့္ကို နည္းနည္းေလး၊ မိုးဖြဲေလးလို ့ေတာင္မွ မဆိုသာပါဘူး၊ေအးေလ ထားပါ၊ မင္းက ဆရာမင္းသုဝဏ္နဲ ့ကိုင္ေပါက္မွေတာ့ ေမာင္ မကန္ ့ကြက္ေတာ့ပါဘူး၊ ဒါေပမယ့္ ပိေတာက္ပင္က ဘယ္မွာရွိသလဲ၊ မင္းစဥ္းစားထားတာ ေတြ ့ထားတာေကာရွိလို ့လား↔
“ ေအာ္ ေမာင္ကလည္း ပိေတာက္ပင္ေတြ ေမာင္တို ့ညေက်ာင္းေရွ ့က လမ္းမွာ တန္းစီေနတာ ေမာင္မသိဘူးလား၊ ၿပီးေတာ့ အဲဒီတလမ္းလံုး သၾကားစက္ဝန္ထမ္းအိမ္ယာေတြဆိုေတာ့ မာက်ဴရီမီးေတြထိန္ေနတာပဲ၊ က်မက ေမာင္သိေနတယ္ထင္လို ့ေျပာတာ ↔
“ ေအာ္ ဟုတ္တယ္ဟုတ္တယ္၊ ေကာင္းလိုက္တဲ့ေနရာကြာ၊ ပိေတာက္ပင္ ႏွစ္ဆယ္ေလာက္ လမ္းဟိုဖက္ဒီဖက္ တန္းစီၿပီးေပါက္ေနတာ၊ ဟား ↔
“ ဆိုင္ေတာ့သိမ္းလိုက္မယ္ေလ၊ အိမ္ျပန္နားရင္ အိပ္ေပ်ာ္ၿပီး မေတာ္တဆမနိဳးလို ့ဒီအခြင့္အေရးလက္လြတ္သြားရင္ ဒီတႏွစ္ဘယ္လိုမွ ျပန္မရနိဳင္ေတာ့ဘူးမို ့လား၊ က်မသေဘာကေတာ့ ဆိုင္မွာပဲ ေမာင္နဲ ့က်မ စာဖတ္လိုက္ ဆိုင္သန္ ့ရွင္းေရးေလးလုပ္လိုက္နဲ ့အခ်ိန္ျဖဳန္းလိုက္မယ္ေလ၊ မနက္ သံုးနာရီေလာက္ၾကေတာ့ အဲဒၤီပိေတာက္လမ္းကို ျမန္းၾကတာေပါ့၊ အိုေကပါတယ္ေနာ္ေမာင္ ↔

သူက ေခါင္းတခ်က္ညိမ့္ကာ ခံုပုေလးမ်ားကို သိမ္းသည္။ မေဒဝီကိုလည္း စိတ္ထဲက ႀကိတ္ၿပီး သေဘာက်ေနမိသည္။ ပိေတာက္ပြင့္တာကို ေစါင့္ၾကည့္ၾကမယ္ဆိုပါလား။ မိုးတစ္ေပါက္နဲ ့လည္း ပိေတာက္ပြင့္တာပဲ ဆိုပါလား။
သူတို ့ႏွစ္ေယာက္ စာအုပ္ဆိုင္ေလးကို သန္ ့ရွင္းေရးလုပ္ၾကသည္။ မေဒဝီက မီးညြန္ ့က်ိဳးေနသည့္မီးေသြးမီးဖိုကို မီးျပန္ေမႊးကာ ေရေႏြးအိုးတလံုးထပ္တည္သည္။ လဘက္သုပ္တစ္ပြဲျပင္သည္။ ညဦးပိုင္းက ထမင္းစားလို ့က်န္ေနသည့္ ထမင္းက်န္ကို ပန္းကန္ျပားတြင္ထည့္သည္။ ဇြန္းႏွစ္ေခ်ာင္းတပ္သည္။
သူကေတာ့ ဆိုင္ေဘးတဝိုက္ကို တံမ်က္စည္းလွည္းသည္။ အမိွဳက္ေကာက္သည္။ စာအုပ္စင္မ်ားကို ဖံုခါသည္။ ေန ့စဥ္ စာအုပ္ငွါးစာရင္းကို စစ္သည္။ စာအုပ္ငွါးခရေငြကို စစ္သည္။

“ ပန္းေဝေဝ ↔စာအုပ္အငွါးဆိုင္ကေလးထဲ သူတို ့ႏွစ္ေယာက္ အလုပ္ရွဳပ္ေနစဥ္ စာအုပ္ဆိုင္ကေလးရဲ့ေနာက္ဖက္ ရထားလမ္းေဘးအိမ္ကေလးေတြဆီက ဆဲဆိုေအာ္ဟစ္သံမ်ားၾကားလိုက္ရ၏။ မီးေရာင္ႏွင့္ေဝးရာ ရထားလမ္းေဘး အနိမ့္ပိုင္း ဖင္တျပန္ေခါင္းတျပန္ စုၿပံဳတိုးေခြ ့ေနၾကသည့္ တဲမမည့္တမည္ အိမ္ကေလးေတြဆီက ေအာ္ဟစ္ဆဲဆိုသံက တိတ္ဆိတ္ေနေသာ ပတ္ဝန္းက်င္ကို တြန္းထိုးႏွိဳးလိုက္၏။

“ ဘာလဲ၊ေနာက္ထပ္ ငါက ဘာထပ္ေပးရဦးမွာလဲ၊ ေဟ့ ခင္ေမာ္ေနာ္၊ ခင္ေမာ္ သီးခံနိဳင္တဲ့အတိုင္းအတာထက္ပိုၿပီး လြန္လာရင္ ခင္ေမာ္က ဘယ္မေအ မွ သီးမခံဘူးေဟ့၊ ဘာ ဘာေျပာတယ္၊ ေအာင္မယ္ေလး၊ လူလည္းအိပ္ေပးရတယ္၊ ဆက္ေၾကးလည္းေပးတယ္၊ အရက္ဝယ္တိုက္တယ္၊ အို အၿမီးေတာင္ ဝယ္ေပးတယ္၊ ဒါကိုအားမရလို ့ပိုက္ဆံထပ္ေပးရဦးမယ္ဟုတ္လား၊ ေအာင္မယ္ လာစမ္းပါ၊ နင့္ေသနတ္ေလာက္ေတာ့ ခင္ေမာ္က ဟိုဟာေလာက္ေတာင္ ေသာက္ဂရုမစိုက္ဘူး↔

မေဒဝီက သူ ့ဘက္ကိုလွည့္မၾကည့္ပဲ လဘက္သုပ္ပန္းကန္ကိုသာ ေခါင္းငံု ့ၿပီးျပင္သည္။ သူက တံမ်က္စည္းလွည္းေနရာက အသံၾကားရာဆီ နားကေရာက္ေန၏။ မၾကာခင္ မခင္ေမာ္တေယာက္ စာအုပ္ဆိုင္ကေလးဆီ ေရာက္လာနိဳင္ေသးသည္ကိုလည္း သူသိေနသည္။ မီးေရာင္ေၾကာင့္ ဆိုင္မသိမ္းေသးသည္ကို မခင္ေမာ္ ေကာင္းေကာင္းသိနိဳင္သည္။ အေျခအေနေပးလ်င္ မေဒဝီႏွင့္သူ ့ကို သူ ့ဘဝအျဖစ္အပ်က္မ်ားကို ရင္ဖြင့္ေကာင္း ရင္ဖြင့္ေပဦးမည္။ မခင္ေမာ္က အသံကုန္ဟစ္ၿပီးေျပာေနေပသည့္ ေယာက်ၤားတဦး၏အသံကိုမူ ခတ္အုပ္အုပ္သာၾကားေနရ၏။ မခင္ေမာ္ရဲ့စကားထဲမွာ ေသနတ္ဆိုတာပါလာလို ့မခင္ေမာ္တေယာက္ ရဲစခန္းက တပ္ၾကပ္ႀကီးစာေရးႏွင့္ စကားမ်ားေနျခင္းျဖစ္မည္ဟု သူေတြးမိသည္။ မခင္ေမာ္က ရဲစခန္းကို ဆက္ေၾကးေပးေနရသည္ကိုလည္း သူသိသည္။ ညဥ့္နက္သည့္ တခ်ိဳ ့ေသာညမ်ားဆိုလ်င္ ရထားလမ္းေဘး မခင္ေမာ္တို ့တဲအိမ္ကေလးေတြဆီ မၾကာခဏေရာက္လာေလ့ရွိသည့္ တပ္ၾကပ္ႀကီးစာေရးမွာ မခင္ေမာ္၏ေဖါက္သည္တေယာက္ဆိုသည္ကို သူသိသည္။အခုေတာ့ မခင္ေမာ္တို ့အဆင္မေျပျဖစ္ၾကဟန္တူသည္။
မခင္ေမာ္ရဲ့ ေအာ္သံဟစ္သံ ထပ္ၿပီး မၾကားရေတာ့။ ေခြးေဟာင္သံမ်ားၾကားရၿပီး လူႏွစ္ေယာက္ စာအုပ္ဆိုင္ေဘးမွေကြ ့ကာ ကားလမ္းမေပၚတက္သည္။ လမ္းေဘးဓါတ္မီးတိုင္ မီးေရာင္ေအာက္တြင္ ရဲဝတ္စံုႏွင့္ လူႏွစ္ေယာက္။ ရထားလမ္းေဘး အေမွာင္ထုထဲက ေခြးေဟာင္သံမ်ားရပ္သြားသည္။
သူ ့စိတ္ထဲ ခဏအၾကာတြင္ စာအုပ္ဆိုင္ကေလးဆီ မခင္ေမာ္ေရာက္လာနိဳင္သည္ဟုေတြးသည္။ သို ့မဟုတ္ မနက္ျဖန္ေန ့လည္ေလာက္ဆိုရင္ေတာ့ မခင္ေမာ္တေယာက္ မေဒဝီေရွ ့တြင္ထိုင္ကာ သူ ့ဘဝဇာတ္ေၾကာင္းမ်ားကို ငိုကာရယ္ကာႏွင့္ ရင္ဖြင့္ေပလိမ့္ဦးမည္ဟု သူေတြးမိသည္။

(ခ)

“ မခူခ်င္စမ္းပါနဲ ့
ႏွစ္ဆန္း ခါေတာ္မီမို ့
ဇေမၵာ္ရည္ ေျပေျပလိမ္းကာပါ့
ခပ္သိမ္း နယ္စံုစံုသို ့
ပြင့္ငံုကို လင့္ကုန္ၾကေတာ့လို ့
ေခါင္းၾကြကာ ဆာေဝေဝနဲ ့
သူလဲေလ ေလာကီသားလိုပါ့
ၾကြားခ်င္လွ ေပလိမ့္မယ္။↔

သူႏွင့္မေဒဝီတို ့ႏွစ္ေယာက္ သၾကားစက္ဝန္းႀကီးထဲဝင္လာေတာ့ မနက္ သံုးနာရီထိုးၿပီ။ သူက စာအုပ္ဆိုင္ကေလးထဲက ထြက္လာကတည္းက ပိေတာက္ပန္းကိုဖြဲ ့တဲ့ ဆရာေဇာ္ဂ်ီရဲ့ “ပန္းေတာက္ပန္း↔ ကဗ်ာကို ေတြးလာခဲ့၏။ ဆိုင္ထဲက မထြက္လာခင္ ပိေတာက္ပန္းအေၾကာင္း မေဒဝီႏွင့္သူ စကားနည္းနည္းထိုင္ေျပာျဖစ္ေသးသည္။ ေရွးစာဆိုမ်ားက ပိေတာက္ပန္းကို သိတ္ၿပီးစာမဖြဲ ့ခဲ့ဘူးလို ့သူ ထင္ေၾကာင္း၊ ေနာက္ပိုင္း ကိုလိုနီေခတ္ေလာက္ၾကမွသာ ပိေတာက္ပန္းကို စာဆိုတိုင္းလိုလို ကဗ်ာဖြဲ ့လာျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သူ ့အေနနဲ ့မေၾကနပ္မိေၾကာင္း မေဒဝီကေျပာခဲ့၏။ မေဒဝီ၏ထင္ျမင္ခ်က္ကို သူက သေဘာတူသည္။ ပိေတာက္ပန္းကိုဖြဲ ့တဲ့စာဆိုေတြထဲမွာ ဆရာေဇာ္ဂ်ီကို သူ ့အေနနဲ ့အထူးအေလးအနက္ထားမိေၾကာင္း ျပန္ေျပာျပမ္ိသည္။ ဆရာေဇာ္ဂ်ီက ေခတ္စမ္းကဗ်ာေခတ္ကို အဲဒီ ပိေတာက္ပန္းကဗ်ာနဲ ့တြန္းဖြင့္လိုက္တယ္လို ့သူထင္ေၾကာင္း၊ အထင္ရွားဆံုးအဂၤါရပ္ကေတာ့ ပိေတာက္ပန္းကို သက္မဲ့ဘဝက သက္ရွိဘဝေရာက္ေအာင္ သက္ရွိသ႑ာန္ျဖစ္ေအာင္ ဖြဲ ့တဲ့ အတတ္ပညာေရး ဆန္းသစ္မွဳဟာ ေခတ္ဆန္းကဗ်ာရဲ့ ေခတ္ေဟာင္းကဗ်ာေတြနဲ ့မတူ လမ္းသစ္ ေဖါက္လိုက္တဲ့ကဗ်ာ ျဖစ္တဲ့အေၾကာင္း ေျပာခဲ့မိ၏။ သူက ဥပမာအေနႏွင့္ ပိေတာက္ပန္းကဗ်ာထဲက “ သူလဲေလ ေလာကီသားလိုပါ့၊ ၾကြားခ်င္လွေပလိမ့္မယ္↔ဆိုတဲ့စာသားက သက္မဲ့ပိေတာက္ပန္းကို သက္ရွိေနရာမွာထားၿပီး ေရးဖြဲ ့တဲ့စားသားျဖစ္ၿပီး၊ ပိေတာက္ပန္းကဗ်ာရဲ့ အစဦးဆံုးပါဒျဖစ္တဲ့ “ မခူးခ်င္စမ္းပါနဲ ့↔ဆိုတဲ့ ပါဒၾကေတာ့ ျမန္မာကဗ်ာသမိုင္းမွာ စာဟန္အေရးအဖြဲ ့ရဲ့ဟန္ကိုခ်ိဳးဖ်က္ၿပီး စကားေျပာဟန္ကို အသိရိွရိွ ထိထိမိမိ ပထမဆံုးတီထြင္အသံုးျပဳလိုက္တဲ့ အခ်က္၊ အဲဒီအခ်က္ေတြဟာ ျမန္မာကဗ်ာရဲ့ အခ်ိဳးအေကြ ့တခုျဖစ္ေစခဲ့တဲ့အေၾကာင္း ေျပာျဖစ္၏္။ သူ ေျပာျပတာေတြကို နားေထာင္ရင္းက မေဒဝီက “ ဆရာေဇာ္ဂ်ွီေျပာသလိုဆိုရင္ က်မတို ့ပိေတာက္ပန္းေတြ ေစါင့္ၿပီးခူးလို ့ျဖစ္မွျဖစ္ပါ့မလားကြယ္၊ ဆရာက ပ္ိေတာက္ပန္းကို မခူးခ်င္စမ္းပါနဲ ့လို ့ေရးတယ္မို ့လား↔ဟု ေျပာခဲ့ေသး၏။ ထိုအခါက်ေတာ့လည္း သူက “ ဒါကေတာ့ တို ့က ပန္းခူးဖို ့အဓိကထားမွာမွမဟုတ္တာ ပိေတာက္ပန္းပြင့္တာကိုပဲ ေစါင့္ၾကည့္ခ်င္တာက အဓိကမို ့လားကြာ ↔ဆိုတဲ့စကားနဲ ့မေဒဝီကို ျပန္ၿပီး ႏွစ္သိမ့္ခဲ့ရ၏။

သၾကားစက္ရုံဝန္းႀကီးထဲက စက္ရုံအဝင္ဖက္သြားရာ၊ အရက္ပ်ံစက္ရုံဖက္သြားရာႏွင့္ ညေက်ာင္းေရွ ့သို ့သြားရာ လမ္းဆံုလမ္းခြကို ေရာက္ေတာ့ သၾကားစက္အဝင္ေပါက္ဂိတ္က ညေစါင့္တဦးထြက္လာကာ သူတို ့ကို လွမး္ၾကည့္ေန၏။ သူႏွင့္မေဒဝီက ညေက်ာင္းဖက္သြားရာလမ္းထဲ ခ်ိဳးဝင္လာခဲ့ေတာ့မွ ညေစါင့္သည္လည္း ဂိတ္တဲကေလးထဲ ျပန္ဝင္သြား၏။

သူတို ့ႏွစ္ေယာက္ နာရီတၾကည့္ၾကည့္ႏွင့္ လမ္းေလ်ာက္လိုက္ လမ္းေဘးက ခံုတန္းတခုတြင္ ဝင္ထိုင္လိုက္လုပ္ေနခဲ့ၾကသည္။ အစ ပထမေတာ့ သူႏွင့္အတူ ညေက်ာင္းတြင္ စာအတူတူသင္ၾကသည့္ ဆရာ ကိုခင္ေမာင္ၾကည္တို ့အိမ္ဖက္က ေခြးတေကာင္က လိုက္ေဟာင္ေနေသး၏။ ၿပီးေတာ့ျပန္ၿငိမ္သြား၏။ သူတို ့ကလည္း အိေျႏၵမပ်က္ လမ္းေလ်ာက္ေနခဲ့ၾက၏။ မနက္ ေလးနာရီေက်ာ္လာခဲ့ၿပီ။ ပိေတာက္ပင္ ပိေတာက္ကိုင္းမ်ားဆီက မည္သည့္ထူးျခားမွဳမွ် မေတြ ့ရေသး။

လမ္းေဘးႏွစ္ဖက္ ဝန္ထမ္းအိမ္ယာမ်ားမွာ တိတ္ဆိတ္စြာ အိပ္ေမါက်ေနၾက၏။ လမ္းေလ်ာက္လာရင္းက အိမ္တလံုးေရွ ့ကိုေရာက္ေတာ့ သူ ့ေျခလွမ္းမ်ား ေႏွးသြား၏။ အိမ္ေရွ ့ပန္းျခံကေလးကို လမ္းေဘးမီးေရာင္ေအာက္တြင္ မထင္မရွားေတြ ့ေနရ၏။ လမ္းႏွင့္ မလွမ္းတလွမး္ျဖစ္သျဖင့္ အိမ္ကေလးကိုမူ အေမွာင္ထဲ၌ သဲကြဲစြာမျမင္ရ။

အိမ္ကေလးေရွ ့တည့္တည့္တြင္ သူ ့ေျခလွမ္းမ်ား ေႏွးသထက္ ေႏွးသြားရသည္။ ထိုအိမ္ကေလးတြင္ လြန္ခဲ့ေသာ တလအခ်ိန္အထိ ေနထိုင္သြားခဲ့ေသာ အရက္ပ်ံစက္ရုံ အထက္တန္းစာေရး ကိုစိန္ေအာင္တို ့မိသားစုကို သူ ေတြးသည္။ ကိုစိန္ေအာင္က စက္ရုံဝန္ထမ္းမ်ား အေနႏွင့္ ၿပီးခဲ့ေသာ ရွစ္ေလးလံုးဆႏၵျပပြဲႏွင့္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အေပၚထားရွိသည့္သေဘာထားမ်ားကို ေမးထားသည့္ သေဘာထားစစ္တမ္းတြင္ သူယံုၾကည္သလို ထည့္ၿပီးေရးခဲ့၏။ ရွစ္ေလးလံုးဆႏၵျပပြဲမွာ ျပည္သူေတြ၏ အေထြေထြမေက်နပ္ခ်က္မ်ားကို ေဖၚျပသည့္ ကိစၥျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္မွာ လူထုေခါင္းေဆာင္တဦးျဖစ္ေၾကာင္း ေရးခဲ့၏။ ထိုေန ့က အလုပ္မွထုတ္ပယ္ေၾကာင္းစာကို ညေနသံုးနာရီခြဲတြင္ ဌါနမွဴးက သူ ့ကိုလာေပးခဲ့၏။ ေလးနာရီတြင္ ကိုစိန္ေအာင္ စိတ္ဆင္းရဲေသာကႏွင့္ အိမ္ကိုျပန္လာခဲ့သည္။ အိမ္ေရာက္ေတာ့ အိမ္ေရွ ့တြင္ အိမ္ေထာင္ပရိေဘာဂမ်ားခ်ကာ ထိုင္ေနၾကသည့္ သူ ့မိသားစုကိုေတြ ့ရေတာ့၏။ ေန ့လည္ကတည္းက သူ ့မိသားစုကို ဝန္ထမ္းအိမ္ယာမွ ေျပာင္းေရႊ ့ရနလာေျပာသည့္္ စက္ရုံလံုျခံဳေရးမ်ားက ေျပာေျပာဆိုဆို ပစၥည္းမ်ားပါ ဆြဲခ်လိုက္ၾက၏။ မိသားစုက ကိုစိန္ေအာင္ျပန္ေရာက္တဲ့အထိ ေစါင့္ဖို ့ေျပာသည္ကိုလည္း လက္မခံၾက။ ကိုစိန္ေအာင္ စိတ္ထိခိုက္ရေတာ့သည္။ ေနာက္တေန ့ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းဝန္းအတြင္း ေခတၱခိုလွဳံေနၾကသည့္ သူ ့မိသားစုက ကိုစိန္ေအာင္ကို အိပ္ယာကႏွိဳးေတာ့ ကိုစိန္ေအာင္က မနိဳးေသာအိပ္ျခင္းျဖင့္ အိပ္ယာထဲက မထေတာ့။ ကိုစိန္ေအာင္ ကိုယ့္ကိုယ္ကုိ အဆံုးစီရင္သြားခဲ့ၿပီ။အခုေတာ့ က်န္ရစ္သူ ကိုစိန္ေအာင္တို ့မိသားစု ဘယ္ဆီဘယ္ေနရာတြင္ ဘယ္လို ေနထိုင္ေနၾကသည္ကို သူ မေတြးတတ္ေတာ့။

အိမ္ကေလးေရွ ့ကေက်ာ္လာသည့္တိုင္ အိမ္ကေလးထဲတြင္ ကိုစိန္ေအာင္တို ့မိသားစု ရွိေနေသးသလ္ုိ သူုေတြးမိသည္။ သို ့တည္းမဟုတ္ တေန ့ေသာအခါတြင္ သည္အိမ္ကေလးဆီသို ့ ကိုစိန္ေအာင္တို ့မိသားစု ျပန္လည္ေရာက္ရွိလာနိဳင္ေကာင္းရဲ့ဟု သူဆုေတာင္းမိသည္။

“ ေဟာ ေဟာ ေမာင္ေရ ေမာင္ေရ ဟုိမွာ ဟိုမွာ ↔

သူ ့လက္တဖက္ကို ေဆာင့္ဆြဲလုိက္သည့္ မေဒဝီကို သူက ျဖတ္ကနဲ ျပန္ၾကည့္သည္။ အေတြးလြန္ေနသည့္ သူ ့စိတ္က မေဒဝီရဲ့ေအာ္သံေၾကာင့္ တိကနဲျပတ္က်သြားရ၏။

“ ဘာလဲ ဘာလဲ↔
“ ဟုိမွာ ဟိုမွာ ၾကည့္ေလၾကည့္ေလ ေဟာေဟာ ဟုိဖက္ကိုင္းမွာလဲ ေဟာေဟာ ပြင့္လာၿပီ ပြင့္လာၿပီ ပိေတာက္ေတြပြင့္လာၿပီ ပိေတာက္ေတြပြင့္လာၿပီး ေဟး ေဟး↔

မေဒဝီက သစ္ကိုင္းမ်ားကို လက္ညိွဳးလိုက္ထိုးရင္း တေဟးေဟးႏွင့္ေအာ္ေနသည္။ သူကလည္း မေဒဝီေနာက္မွလိုက္ကာ ခုန္ေပါက္လုမတတ္ျဖစ္ေနသည္။
လမ္းေပၚတြင္ သူတို ့ႏွစ္ဦးမွအပ မည္သူမွ်မရွိ။ စိတ္လြတ္ကိုယ္လြတ္ျဖစ္ကာ တေဟးေဟးႏွင့္ေအာ္ကာ သစ္ပင္သစ္ကိုင္းမ်ားကို လက္ညိွဳးထိုးကာ သူတို ့ႏွစ္ဦးစလံုး ဆူညံေနေတာ့သည္။ အနီးဆံုးအိမ္တခ်ိဳ ့က မီးမ်ားလင္းလာၾကသည္။ မလွမ္းမကမ္းမွ ေခြးေဟာင္သံမ်ားထြက္ေပၚလာသည္။ အိမ္တခ်ိဳ ့ဆီက ျပတင္းတံခါးဖြင့္သံမ်ားၾကားလိုက္ရသည္။

ပိေတာက္ပင္တပင္က သစ္ကို္င္းမ်ားမွာ ၾကည့္ေနရင္းမွပင္ အျဖဴေရာင္လိုလို၊ အဝါေရာင္လိုလို ပန္းပြင့္မ်ားပြင့္အာလာေနၾက၏။ သူတို ့က ဒီဖက္ကကိုင္းကိုေမါ့ၾကည့္ေနစဥ္ ဟုိဖက္ကိုင္းေပၚက ပန္းပြင့္မ်ား အဆုပ္လိုက္ အခိုင္လိုက္ ဘြားကနဲေပၚလာၾက၏။ သူတို ့ႏွစ္ေယာက္အဖို ့ဘယ္လိုမွ စိတ္ကို မထိန္းနိဳင္ၾကေတာ့။ ႏွစ္ေယာက္စလံုး ပိေတာက္ပင္တန္းေအာက္တြင္ ကခုန္လုမတတ္ျဖစ္ကုန္သည္။ အသံေတြ ဆူညံလ်က္။

“ ေဟ့ ေဟ့ မျဖစ္ေသးဘူး၊ မျဖစ္ေသးဘူး၊ လူေတြနိဳးကုန္ၿပီ၊ ေမာင္တို ့ေအာ္သံေတြေတာ္ေတာ္ဆူသြားတယ္၊ ေဟ့ ေတာ္ေတာ့ကြာ၊ ေတာ္ေတာ့၊ ဒီေလာက္ဆို ေၾကနပ္ေတာ့၊ ျပန္ၾကရေအာင္၊ ေတာ္ေတာ္ၾကာ ဒို ့ကို အရူးေတြလို ့ထင္ကုန္ေတာ့မယ္၊ အားနာဖို ့လည္းေကာင္းတယ္↔

သူက မေဒဝီရဲ့လက္ကို လိုုက္ဆြဲကာ ပါးစပ္ကလည္း တတြတ္တြတ္တားျမစ္ေနမိသည္။ မေဒဝီကမူ ရုတ္တရက္ အရွိန္မသပ္နိဳင္ေသး။အသံမျပဳေတာ့သည့္တိုင္ လမ္းမေပၚတြင္ ပိေတာက္ကိုင္းမ်ားကို လက္ညိွဳးလိုက္ထိုးေနေသး၏။

သူတို ့ႏွစ္ေယာက္ ပိေတာက္ပင္တန္းလမ္းထဲက ျပန္လာေတာ့ ေဇယ်ဝတီၿမိဳ ့ကေလးမွာ နိဳးထစျပဳၿပီျဖစ္သည္။ ၿမိဳ ့ထဲသို ့ဝင္ရာ လမ္းေပၚတြင္ လူတေယာက္တေလကို ေတြ ့လာရ၏။ သၾကားစက္ဝန္းႀကီးထဲက ကင္းသံေခ်ာင္းေခါက္သံကိုၾကားလိုက္ရသည္။ ေနေရာင္ကို မေတြ ့ရေသးေသာ္လည္း ေစ်းဆိုင္တခ်ိဳ ့တံခါးေတြဖြင့္ေနၾကၿပီ။

စာအုပ္ဆိုင္ကေလးေဘးက ေျမစိုက္ခံုတန္းကေလးေပၚတြင္ သူတို ့ႏွစ္ေယာက္ အေမါေျပထိုင္ၾကသည္။ မေဒဝီရဲ့အသက္ရွဴသံကို သူၾကားေနရသည္။ မေဒဝီဆီက သနပ္ခါးနံ ့သင္းသင္းကို သူ ရွဴရွိဳက္မိသည္။ အိပ္တန္းဆင္းငွက္သံမ်ားကို ၾကားရသည္။ အထူးသျဖင့္ စာကေလးငွက္ကေလးမ်ားက သူ ့စာအုပ္ဆိုင္ကေလးႏွင့္ လမ္း၏တဖက္ မ်က္ေစါင္းထိုး ကုလားလဘက္ရည္ဆိုင္ကေလးကို ကူးခ်ည္သန္းခ်ည္လုပ္ေနၾကသည္။ ခံုတန္းကေလးေပၚ ထိုင္ေနသည္မွာ အတန္ငယ္ၾကာသည့္တိုင္ မေဒဝီက စကားမေျပာနိဳင္ေသး။ အိမ္ျပန္ဖို ့စကား မဟနိဳင္ေသး။ သူကမူ မေဒဝီႏွင့္ ခႏၵာကိုယ္ခ်င္းထိကပ္ကာ ၿငိမ္သက္ေနမိသည္။

“ ေမာင္ သေဘာတူၿပီမို ့လား ↔

မေဒဝီရဲ့စကားေၾကာင့္ သူက ဇေဝဇဝါႏွင့္ မေဒဝီဘက္ကို လွည့္လိုက္သည္။

“ဘာကိုလဲ၊ ဘာကိုသေဘာတူရမွာလဲ↔

မေဒဝီဆီက ရုတ္တရက္ ဘာစကားမွ် မၾကားရ။ ႏွစ္ေယာက္သား အတန္ငယ္တိတ္ဆိတ္သြားရသည္။

“ေအာ္ မိုးတေပါက္နဲ ့လဲ ပိေတာက္ပြင့္နိဳင္တယ္ ဆိုတဲ့စကားကို ေမာင္ သေဘာတူၿပီလား လက္ခံၿပီလားဆိုတာ ေမးလိုက္တာပါ↔

သူက ေရွ ့ကိုျပန္လွည့္ၿပီးထိုင္လိုက္သည္။ မေဒဝီကို မည္သုိ ့မွ်စကားျပန္ၿပီးမေျပာေတာ့။
ေဇယ်ဝတီၿမိဳ ့ကေလးအဖို ့ဒီကေန ့မနက္မွာေတာ့ပိေတာက္ပန္းေတြနဲ ့ေဝေနေတာ့မွာကိုေတြးၿပီး ေက်နပ္ေနမိ၏။ ။

ၿငိမ္းေဝ
(ဒီဝတၳဳတိုေလးကေတာ့ ဧရာဝတီ အင္တာနက္ဝက္ဆိုဒ္မွာ လြန္ခဲ့တဲ့ ၂ ရက္က တင္ထားခဲ့ၿပီးတဲ့ ဝတၳဳတိုေလးျဖစ္ပါတယ္။)




အက်ယ္ခ်ဲ႕ၾကည့္ရန္စာမ်ားထားရန္ေနရာ.

No comments:

Post a Comment