July 06, 2010

ႏွစ္ေလးဆယ္ လမ္းေလွ်ာက္ေနဆဲ ဇာတ္ေကာင္မ်ား


(က)
          ၿပီးခဲ့တဲ့လပိုင္းေလာက္က က်ေနာ့္မိတ္ေဆြတခိ်ဳ ့နဲ ့သတင္းဌါနတခ်ိဳ ့ဆီကရတဲ့သတင္းအရဆိုရင္ ကြယ္လြန္သူ စာေရးဆရာ“နိဳင္ဝင္းေဆြ” ရဲ့ ဝတၳဳတခ်ိဳ ့ကို ျပန္လည္ထုတ္ေဝခြင့္ ရေတာ့မွာျဖစ္တယ္လို ့ဆိုပါတယ္။ ပထမေတာ့ က်ေနာ္ အံ့အားသင့္ပါတယ္။ ဘာျပဳလို ့လည္းဆိုေတာ့ လြန္ခဲ့တဲ့ ဆယ္စုႏွစ္ (၂)ခုအတြင္း ဆရာနိဳင္ဝင္းေဆြရဲ့ဝတၳဳေတြ ျပန္လည္ထုတ္ေဝခြင့္မေျပာနဲ ့သူ ့နံမည္ကိုေတာင္မွ ေဖၚျပခြင့္မရခဲ့တဲ့အေနအထားမွာ ဒီလိုသတင္းမ်ိဳးကိုၾကားရေတာ့ က်ေနာ္ တကယ့္ကို မင္သက္မိခဲ့တာပါ။
ဒါေပမယ့္ က်ေနာ့္စိတ္ထဲ သံသယျဖစ္မိတဲ့အခ်က္ေတာ့ရွိပါတယ္။ ဆရာ နိဳင္ဝင္းေဆြရဲ့ လံုးခ်င္းဝတၳဳ (၁၀)အုပ္ရွိတဲ့အနက္ တခ်ိဳ ့စာအုပ္ေတြကေတာ့ ထုတ္ေဝခြင့္ ရမွ ရနိဳင္ပါ့မလားဆိုတဲ့အခ်က္ပါ။ အခုပဲ ပထမအသုပ္ ထပ္မံထုတ္ေဝခြင့္ရေတာ့မယ္ဆိုၿပီး စီစစ္ေရးက က်လာပါၿပီလို ့ဆိုတဲ့ ဝတၳဳေတြဟာ တကယ္ေတာ့ နိဳင္ငံေရးေနာက္ခံနဲ ့ေရးတဲ့ဝတၳဳေတြမဟုတ္ၾကပါဘူး။ စီစစ္ေရးကက်လာၿပီဆိုတဲ့ဝတၳဳေတြက “မဟူရာေမတၱာ”နဲ ့“ေႏြတည” ဝတၳဳေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို ့လည္း စီစစ္ေရးက ေရွာေရွာရွဴရွဴ ခ်ေပးလိုက္တာလို ့ယူဆနိဳင္ပါတယ္။ က်န္တဲ့ ဝတၳဳေတြထဲက “မသိန္းရွင္ဆီပို ့ေပးပါ” နဲ ့“ဘဝစာမ်က္ႏွာမ်ား” ဝတၳဳေတြကိုေတာ့ ထပ္မံထုတ္ေဝခြင့္ ရေကာင္းမွ ရနိဳင္လိမ့္မယ္ဆိုတဲ့သံသယ က်ေနာ့္မွာ ရွိပါတယ္။ ဘာျပဳလို ့လည္းဆိုေတာ့ အဲဒီဝတၳဳေတြက ‘ေခတ္ျပိဳင္ဘဝသရုပ္ေဖၚ‛ ဝတၳဳေတြျဖစ္တဲ့အတြက္ နိဳင္ငံေရးေနာက္ ခံရွိတယ္လို ့စီစစ္ေရးက ယူဆနိဳင္စရာရွိေနလို ့ပါပဲ။ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ႏွစ္ေပါင္း(၂ဝ) ေက်ာ္ေျမျမဳပ္ သၿဂိဳလ္ျခင္းခံထားရတဲ့စာေရးဆရာ တေယာက္ရဲ့ စာေပလက္ရာေတြကို ျပန္လည္ဖတ္ရွဳနိဳင္ ေတာ့ မယ္ဆိုတဲ့ သတင္းကေတာ့ မဂၤလာသတင္းပါပဲ။ ၿပီးေတာ့ “မသိန္းရွင္ဆီပို ့ေပးပါ” လို ဝတၳဳမ်ိဳးကို ထပ္မံထုတ္ေဝခြင့္ ရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ တကယ့္ကို မဟာ့မဟာ မဂၤလာသတင္းလို ့ဆိုရပါလိမ့္မယ္။
          (ခ)
          “မသိန္းရွင္ဆီပို ့ေပးပါ” ဝတၳဳကို က်ေနာ္အဖို ့ဒီတႀကိမ္ပါနဲ ့ဆိုရင္ (၄) ႀကိမ္ေျမာက္ဖတ္ျဖစ္ျခင္းပါပဲ။ ပထမ (၃)ႀကိမ္တုန္းက ႏွစ္သက္လြန္းလို ့ဖတ္ခဲ့တာျဖစ္ၿပီး အခုတႀကိမ္ကေတာ့ လိုအပ္လို ့ကို ဖတ္ခဲ့တာပါ။ လြန္ခဲ့တဲ့ မတ္ခ်္လပိုင္းထဲမွာ နိဳင္ဝင္းေဆြ ရဲ့ “မသိန္းရွင္ဆီပို ့ေပးပါ” ဝတၳဳကို က်ေနာ့္ဘေလာ့မွာ အပိုင္းလိုက္ရုိက္ၿပီးတင္ေပးခဲ့ပါတယ္။ ဆရာနိဳင္ဝင္းေဆြရဲ့ဝတၳဳေတြကို ဒီဘက္ေခတ္လူငယ္ေတြ မဖတ္ဖူေသးတာကို ျဖည့္ဆီးေပးတဲ့ သေဘာနဲ ့ျပည္တြင္းမွာ သူ ့ဝတၳဳေတြ ျပန္လည္ထုတ္ေဝခြင့္ မရတာကိုလည္း ေခ်ဖ်က္တဲ့သေဘာနဲ ့က်ေနာ့္ဘေေလာ့မွာ သူ ့ဝတၳဳတခ်ိဳ ့အစအဆံုးရုိက္တင္ဖို ့လုပ္ခဲ့တာပါ။ဒီဝတၳဳကိုက်ေနာ့္ဘေလာ့မွာျပန္တင္ေတာ့ အက်အေပါက္အမွားအယြင္းေတြ  မရွိရေအာင္ စကားလံုးတလံုးခ်င္းဆီျပန္ဖတ္ရပါတယ္။ ဒီလို အလုပ္သေဘာ ဆန္ဆန္ လိုအပ္လို ့ျပန္ဖတ္ရတဲ့ အခါ ဟိုတုန္းက ဒီဝတၳဳကို ဖတ္စဥ္တုန္းက ရင္ခုန္ပံုမ်ိဳး မဟုတ္တဲ့ ထူးျခားတဲ့ရင္ခုန္ပံုမ်ိဳး ရလိုက္ျပန္ပါတယ္။ 
          
 “မသိန္းရွင္ဆီပို ့ေပးပါ” ဝတၳဳရဲ့ ေနာက္ခံကာလဟာ ၁၉၆၄ ခုႏွစ္ဝန္းက်င္ကာလျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္စီးပြါးေရးစံနစ္က ေမြးထုတ္တဲ့ ေမွာင္ခိုစီးပြါးေရးလုပ္ငန္းရဲ့ အစဦးပိုင္းကာလျဖစ္ ပါတယ္။ထန္းလ်က္ေမွာင္ခိုကုန္ကူးတဲ့(ထန္းလ်က္ ကုန္သည္ဒိုင္အတြက္ ထန္းလ်က္သယ္ေပးရသူ ကယ္ရီသမားသာျဖစ္ပါတယ္။) ဆင္းရဲသူ မိန္းမပ်ိဳတဦးနဲ ့ရထားလိုက္လက္မွတ္စစ္မီးရထားဝန္ထမ္းလူငယ္ တဦးတို ့ရဲ့ေမတၱာဘြဲ ့ဇာတ္လမ္းတပုဒ္ပါပဲ။
          
 ဒီဝတၳဳရဲ့ အဖြင့္စာမ်က္ႏွာမ်ားဟာ အင္မတန္ရသေျမာက္တဲ့ စာမ်က္ႏွာမ်ားျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအဖြင့္စာမ်က္ႏွာမ်ားသည္ပင္လ်င္ ဒီဝတၳဳကို အစမွအဆံုး တထိုင္တည္းနဲ ့ဆံုးေအာင္ဖတ္ခ်င္စိတ္ျဖစ္ဖို ့အာမခံနိဳင္တဲ့ စာမ်က္ႏွာမ်ားျဖစ္တယ္လို ့က်ေနာ္ထင္မိပါတယ္။ ဥပမာအေနနဲ ့ဝတၳဳရဲ့ ပထမဆံုး စာပိုဒ္တခ်ိဳ ့က်ေနာ္တင္ျပလိုက္ပါတယ္။  

          ( ၁၉၆၄......
          ႏွင္းထုႀကီး ပိတ္ဆို႔ ေမွာင္ပိ္န္းေနေသာနံနက္မ်ား၌ ရထားႀကီးသည္ ဘူတာရုံေရွ ့မွ ထြက္ခြာရန္ ေၾကာက္ရြံ ့တုန္လႈပ္ ေန  သည္။ မထြက္ခြာ၍လည္း မျဖစ္။ သူသည္ မီးခုိးမ်ားကို မႈတ္ထုတ္လုိက္ၿပီး တညည္းညည္းတညဴညဴျဖင့္ ထြက္ခြာရေတာ့သည္။ ေရွ ့နား ကြက္္ကြက္ကေလးသာျမင္ရသည့္ မီးေမာင္းကုိ ဖြင့္လိုက္သည္။ ျဖတ္သန္းမႈအရွိန္ ရလာလွ်င္ သူ႔ေသြးမ်ားသည္လည္း ဆူပြက္လာကာ သူသည္ တစတစ အေၾကာက္ပ်ယ္လာေနသည္။ ေတာင္တြင္းႀကီးဘူတာရုံ ပလက္ေဖာင္း မီးေရာင္မ်ားကုိ လြန္လာခဲ့လွ်င္ သူသည္ သူ႔ကိုယ္သူ အားေပးသည့္ ဥၾသသံရွည္တခ်က္ကို ညွစ္ထုတ္ေအာ္ဟစ္လုိက္သည္။
          ခ်က္ခ်င္း သူ႔ဥၾသသံကုိ ပတ္ဝန္းက်င္မွလာေသာ ၾသဘာေကာင္းၿခီးသံမ်ားဟု ကေယာင္ကတမ္းျဖင့္ ေတြးကာ သူသည္ အမွားမွားအယြင္းယြင္း အားတက္လာသည္။ ပုိ၍ ေမွာင္ပိန္းေနေသာ အေမွာင္ထုႀကီးအတြင္းသုိ႔ ေသြးရူးေသြးတန္းျဖင့္ ခြဲျဖတ္ ဝင္ေရာက္ေနသည္။
          က်ေနာ္သည္ ဤရထားႀကီး၏ စက္ကရိယာအစိတ္အပုိင္းတခုလုိပင္ တဲြတတဲြ၏ ေထာင့္ဖက္ အေမွာင္ရိပ္ထဲမွ လုိက္ပါေနရသည္။ က်ေနာ္သည္ ပီပီျပင္ျပင္မျမင္ရသည့္ ေတာင္တြင္းႀကီးၿမိဳ႔ကို အမွတ္မထင္ၾကည့္လာခဲ့သည္။
          ဘူတာရုံမွ မီးေရာင္မ်ားသည္ ေနာက္သုိ႔ဆုတ္ေျပးကာ ေသးငယ္ေနရစ္ခဲ့သည္။ ၿမိဳ႔ဖက္မွလမ္းဓာတ္မီးတုိင္အေရာင္မ်ားသည္ ရထားႀကီးေပၚသို႔ ဖ်တ္ကနဲ လာထိေနၾကလ်က္၊ ၿမိဳ႔ႀကီးမွာၿငိမ္သက္ေနလ်က္၊ ရခုိင္ဘုရားပ်က္ႀကီး၏ထုထယ္သည္ အေမွာင္ရိပ္ထဲမွ အေမွာင္မည္းႀကီးတခု အျဖစ္ျဖင့္ အျမင္၌ ျဖတ္သန္းေနခဲ့လ်က္၊ ရထားႀကီးသည္ အေကြ႔အရွည္ႀကီး၌ ျဖည္းျဖည္းေရြ႔ေရြ႔ ေကြ႔လုိက္၏။)

          ဒီဝတၳဳရဲ့ ဇာတ္လမ္းဇာတ္ကြက္မ်ားဟာ ခက္ရာခက္ဆစ္ဖန္တီးယူရတဲ့ ဇာတ္လမ္းဇာတ္ကြက္မ်ားေတာ့ ဟုတ္ဟန္မတူပါဘူး။ သာမာန္အားျဖင့္ဆိုရင္ စာဖတ္အားေကာင္းသူအမ်ားစုက ဇာတ္ကြက္တခ်ိဳ ့ကို ႀကိဳေတြးလို ့ရနိဳင္ေလာက္ေအာင္ ရုိးစင္းတဲ့ ဇာတ္လမ္းတခုပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဆရာ “ေမာင္စြမ္းရည္”ေျပာတဲ့ ထိုအခ်ိန္တုန္းက ထုထည္ႀကီးမားလွတဲ့ “အပစ္အခတ္၊ အညွစ္အသတ္၊ အညစ္အပတ္” ဝတၳဳ စာရင္းဝင္မဟုတ္တာတခုတည္းနဲ ့ “မသိန္းရွင္ဆီပို ့ေပးပါ” ဝတၳဳရဲ့ဂုဏ္ဟာ သန္ ့စင္ျမင့္မားေနတဲ့သေဘာရွိတယ္လို ယူဆမိပါတယ္။စာေရးသူကိုယ္တိုင္က မီးရထားဝန္ထမ္းတဦးျဖစ္တာမို ့သူ ့ဘဝကိုယ္ေတြ ့တခ်ိဳ ့ကို ရသအဖြဲ ့အႏြဲ ့မ်ားနဲ ့ယက္ယွယ္ထားလိုက္တဲ့သေဘာမို ့့ “မသိန္းရွင္ဆီပို ့ေပးပါ” ဝတၳဳဟာ ျမန္မာ ဂႏၳဝင္ေျမာက္ ဝတၳဳတပုဒ္ျဖစ္လာနိဳင္ခဲ့ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ေခတ္ၿပိဳင္ မွားယြင္းေသာ စီးပြါးေရးစနစ္တခုရဲ့ သားေကာင္မ်ား၊ အနိဌါရုံမ်ားကို ပီျပင္ထင္ရွားစြာ ထင္ဟပ္ေဖၚျပနိဳင္သျဖင့္လည္း ေခတ္တေခတ္ရဲ့ ရသမွတ္တမ္းဝင္ သမိိုင္းသက္ေသဝတၳဳတပုဒ္အျဖစ္ လက္ခံခဲ့ၾကရမယ့္သေဘာ ရွိပါတယ္။
           
ဇာတ္လမ္းအရ ရုိးစင္းတဲ့ဇာတ္လမ္းတပုဒ္သာျဖစ္တယ္လို ့က်ေနာ္ အထက္ကေျပာခဲ့ပါတယ္။ ေတာင္တြင္းႀကီးျမိဳ ့နဲ ့ ေက်ာက္ပန္းေတာင္းၿမိဳ ့ၾကားခုတ္ေမါင္းတဲ့ ရထားတစင္းေပၚက အခ်စ္ဇာတ္လမ္းတပုဒ္ျဖစ္ပါတယ္။  ထန္းလ်က္ေမွာင္ခိုကူးတဲ့ ဆင္းရဲသူ မိန္းမပ်ိဳေလး ညိဳညိဳ နဲ ့ရထားလိုက္လက္မွတ္စစ္ ကိုရင္ေမာင္တို ့ရဲ့ လြမ္းေမာဘြယ္အခ်စ္ဇာတ္လမ္းတပုဒ္ပါပဲ။ ဒါဆိုရင္ ဘာျပဳလို ့ဒီဝတၳဳကို လူေတြအာရုံစိုက္ခဲ့ၾကရသလဲ။ ဒီဝတၳဳကို ဘာျပဳလို ့ထပ္မံထုတ္ေဝခြင့္ ရေကာင္းမွ ရနိဳင္မယ္လို ့က်ေနာ္ယူဆခဲ့တာလဲ။ ခိုင္မာတဲ့ သက္ေသေတြ ဒီဝတၳဳမွာ ရွိပါတယ္။
          (ဂ)
          ပထမပိုင္းအေနနဲ ့ဒီဝတၳဳရဲ့အတတ္ပညာပိုင္းက္ိစၥကို က်ေနာ္ အရင္ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ဆရာ“နိဳင္ဝင္းေဆြ”ဟာ “မသိန္းရွင္ဆီပို ့ေပးပါ” ဝတၳဳကို ဇာတ္ရွိန္တဆင့္ၿပီးတဆင့္ စနစ္တက်ျမွင့္တင္သြား တဲ့နည္းနဲ ့ေရးပါတယ္။ ပေဟဠိဆန္ဆန္ ဇာတ္လမ္းဆင္တာမ်ိဳးလုပ္ၿပီး စာဖတ္သူကို ဆြဲေခၚသြားတာမ်ိဳးမ ဟုတ္ေပမယ္.၊ စာဖတ္သူက ေနာက္ဆံုးမွာ ဒီလိုပဲျဖစ္လာေတာ့မွာပဲဆိုတဲ့ ခန္ ့မွန္းသိ သိေနနိဳင္ေပမယ့္ ဇာတ္ဝင္ခန္း တခန္းၿပီးတခန္း မျဖစ္မေနဆက္ဖတ္ခ်င္ေလာက္ေအာင္ ေရးဖြဲ ့သြားနိဳင္တာကေတာ့ တကယ့္ကို အံ့ၾသဖို ့ေကာင္းတဲ့ အတတ္ပညာအရ ေအာင္ျမင္ပါပဲ။ ကိုရင္ေမာင္က ရထားလိုက္လက္မွတ္စစ္၊ ညိဳညိဳက ပထမ ကုန္စိမ္းေရာင္းသူ။ မ်က္မျမင္ဖခင္ လူမမာမိခင္နဲ ့ေမာင္ငယ္ကေလးကို လုပ္ကိုင္ေကၽြးရသူ။ ရထားလက္မွတ္ဝယ္မစီးနိဳင္သူ။ တေန ့ရထားလက္မွတ္ဝယ္မစီးသူ ညိဳညိဳကို လက္မွတ္စစ္ကိုရင္ေမာင္က ဖမ္းဆီးမိရာကစလို ့သူတို ့ႏွစ္ဦးသိကၽြမ္းရင္းနီးၾက။ တေန ့တျခား က်ဥ္းေျမာင္းၾကပ္တီးလာတဲ့ စီးပြါးေရးဒဏ္ေၾကာင့္ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ညိဳညိဳက တင္းခံေတာင့္ခံထားသည့္ၾကားမွ ထိုစဥ္က တားျမစ္ကန္ ့သတ္ကုန္တခုျဖစ္သည့္ ထန္းလ်က္ကို ေမွာင္ခိုကူးရသည့္အဆင့္အထိ လုပ္ကိုင္လာခဲ့ရ။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ စိတ္ဓါတ္ႏွင့္အက်င့္စာရိတၱပ်က္ျပားသူ လက္မွတ္စစ္ထြန္းေမာင္က ညိဳညိဳကို ရထားေပၚတြင္ လိုက္လံဖမ္းဆီးဖို ့ၾကိဳးစားစဥ္ ညိဳညိဳက မထင္မွတ္ပဲ ရထားအႀကိတ္ခံလိုက္ရလို ့ေသဆံုးသြားရတဲ့ ေၾကကြဲစြာနိဂုံးခ်ဳပ္ထားတဲ့ ဇာတ္လမ္းျဖစ္ပါတယ္။
          
 ဒီဝတၳဳရဲ့ အတတ္ပညာေရးေအာင္ျမင္မွဳက စာဖတ္သူတိုင္းလိုလို ညိဳညိဳနဲ ့ကိုရင္ေမာင္တို ့ရဲ့ အျပဳအမူ အေနအထိုင္ အဆက္အဆံကိစၥဟူသမွ် မ်က္ေစ့ထဲစြဲထင္ေနေစေလာက္ေအာင္ ဖြဲ ့နိဳင္ ေရးနိဳင္တာ ေတြ ့ရပါတယ္။ ေတာင္တြင္းႀကီးဘူတာ ဦးေကာင္းဇုံေစ်းဆိုင္ေရွ ့ေညာင္ပင္ေအာက္က ထိုင္ခံုမွာ ညိဳညိဳက ထိုင္ေနစဥ္ ရထားႀကီးေကြ ့ဝင္လာပံု၊ ကိုရင္ေမာင္က အေဝးႀကီးကတည္းက ညိဳညိဳကို လွမ္ျမင္ေနရပံု၊ သူတို ့ႏွစ္ေယာက္ ထန္းလ်က္ေမွာင္ခိုကုန္ကူးရသည့္အေျခအေနျဖစ္လာသည့္တိုင္ တေယာက္နဲ ့တေယာက္ ထုတ္မေျပာပဲ စိတ္ခံစားခ်က္ကိုယ္စီနဲ ့ေၾကကြဲၾကရပံု၊ ရထားဂါတ္ဗိုလ္တြဲေပၚမွာ ကိုရင္ေမာင္က သူလက္ေဆာင္ေပးတဲ့ အနီေရာင္ပဝါစေလးကို ညိဳညိဳက လက္မခံရပါေကာင္းလားဆိုၿပီး ရထားေပၚက ပစ္ခ်လိုက္တဲ့အခါ လမ္းျပင္အလုပ္သမားေတြက ရထားႀကီးေနာက္မွာ အေျပးအလႊားလိုက္ပါ ေကာက္ယူေနၾကပံု၊ ဝွက္ထားတဲ့ထန္းလ်က္ေတာင္းအဖမ္းခံလိုက္ရလို ့ ငိုယိုအသနားခံေနသူ ဆံပင္မ်ားေဖြးေဖြးျဖဴေနတဲ့ အမယ္အိုတဦးရဲ့ျမင္ကြင္း၊ အစရွိတဲ့ဇာတ္ကြက္ျပကြက္မ်ားက ေနာင္ ဒီဝတၳဳကိုဖတ္မိသူအားလံုး ဆံုမိိသည့္အခ်ိန္တိုင္း တသသေျပာမဆံုး ခံစားလို ့မဆံုးနိဳင္ေအာင္ျဖစ္ေစတဲ့ ဇာတ္ဝင္ခန္းမ်ားျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ထန္းလ်က္ေမွာင္ခိုကုန္ကူးရင္းဘဝပ်က္ၾကရတဲ့ မေအးသြယ္၊ တင္တင္၊ မေအးေရႊတို ့လိုအမ်ိဳးသမီးမ်ား၊ ရထားရဲမ်ား၊ ဂတ္ဗိုလ္မ်ား၊ လက္မွတ္စစ္မ်ား၊ ရွာေဖြေရးဝန္ထမ္းမ်ား အစရွိတဲ့ ေမွာင္ခိုကုန္ေလာက အေမွာင္အတြင္း ပ်က္စီးျခင္းမက ပ်က္စီးေနတဲ့ လူပုဂိဳလ္မ်ားရဲ့ စရုိက္လကၡဏာမ်ားကိုလည္း ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္းျမင္ေအာင္ ေရးဖြဲ ့နိဳင္တာေတြ ့ရပါတယ္။
          
 ဒုတိယပိုင္းအေနနဲ ့မသိန္းရွင္ဆီပို ့ေပးပါ ဝတၳဳ အေၾကာင္းအရာပိုင္းကို က်ေနာ္ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ဝတၳဳရဲ့ ဦးတည္ခ်က္ ဒီဝတၳဳကေပးတဲ့ ဒႆနကို ေလ့လာျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
          ဆရာ နိဳင္ဝင္းေဆြက “မသိန္းရွင္ဆီပို ့ေပးပါ” ဝတၳဳမွာ လူေတြ အက်င့္စာရိတၱပ်က္ျပားရျခင္းဟာ စံနစ္ေၾကာင့္ျဖစ္တာဆိုတဲ့ အယူအဆနဲ ့ေရးတာေတြ ့ရပါတယ္။ ငါ့ဝမ္းပူစာ မေနသာလို ့အစိုးရကန္ ့သတ္ထားတဲ့ ထန္းလ်က္ေမွာင္ခိုကုန္ကူးၾကရတာျဖစ္တယ္၊ ေမွာင္ခိုကုန္ေတြ လြတ္ေအာင္ ေရွာင္ၾကရွားၾက ေပးၾကကမ္းၾကရင္းက လူေတြ စာရိတၱပ်က္ျပားရျခင္းျဖစ္တယ္၊ ဝန္ထမ္းေတြအားလံုးလည္း ဒီေမွာင္ခိုကုန္ကူးျခင္းအေမွာင္တိုက္အတြင္းက သားေကာင္မ်ားသာျဖစ္တယ္ ဆိုတဲ့ အယူအဆကို အေျခခံၿပီးမွ ေရးခဲ့တာ အထင္အရွားေတြ ့ရပါတယ္။ ဒီအယူအဆကို အေျခခံတယ္ဆိုေပမယ့္ စာေရးသူကေတာ့ သူ ့ဝတၳဳထဲမွာ ဒီအယူအဆနဲ ့ပတ္သက္ၿပီး အတံုးလိုက္အတစ္လိုက္ ေဖၚျပတာမ်ိဳး၊ ဇာတ္ေကာင္တဦးဦးကတဆင့္ တရားဝင္ေဟာတာမ်ိဳး လံုးဝမလုပ္ပဲ စာဖတ္သူေတြကို တေျဖးေျဖး ေတြးထင္သိျမင္လာေစေအာင္ သိမ္ေမြ ့ညက္ေညာစြာ ရွင္းျပလိုက္တဲ့သေဘာနဲ ့ေရးတာ ေတြ ့ရပါတယ္။ စာေရးသူက လူေတြ အက်င့္စာရိတၱပ်က္ျပားရျခင္းဟာ စံနစ္ဆိုးေၾကာင့္ျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္ကို ေပးခ်င္ ေျပာခ်င္တဲ့သေဘာလို ့ယူဆရပါတယ္။
          “မသိန္းရွင္ဆီပို ့ေပးပါ↔ ဝတၳဳဟာ အတတ္ပညာနဲ ့အေၾကာင္းအရာကို အံဝင္ခြင္က်ေပါင္းစပ္မိေအာင္ေရးတဲ့ဝတၳဳ အျဖစ္ထင္ရွားခဲ့ပါတယ္။
          (ဃ)
          “နိဳင္ဝင္းေဆြ” ရဲ့ “မသိန္းရွင္ဆီပို ့ေပးပါ↔ ဝတၳဳဟာ စင္းလံုးေခ်ာ လူတိုင္း ခၽြင္းခ်က္မရွိလက္ခံထားၾကတဲ့ ဝတၳဳတစ္ပုဒ္ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီဝတၳဳနဲ ့ပတ္သက္ၿပီး ေဝဖန္ပစ္တင္ၾကသူေတြလည္း ရွိပါတယ္။ ဥပမာ ဒီဝတၳဳဟာ “ဘဝသရုပ္ေဖၚ” သက္သက္ဝတၳဳသာျဖစ္တယ္၊ လူေတြ ဆင္းရဲဒုကၡေရာက္ေနတာကိုပဲကြက္ၿပီးေဖၚျပတဲ့ဝတၳဳျဖစ္တယ္၊ တကယ္ေတာ့ လူေတြ ဒီအေမွာင္ထုအတြင္းက ဘယ္လို ေဖါက္ထြက္ရမလဲဆိုတဲ့ “ထြက္ေပါက္” ကိုေဖၚျပေပးနိဳင္တဲ့ “ဘဝသရုပ္မွန္↔ဝတၳဳတပုဒ္ေတာ့မဟုတ္ဘူးဆိုတဲ့ ေဝဖန္မွဳေတြလည္း ရွိခဲ့ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ထန္းလ်က္ေမွာင္ခိုသမေလး ညိဳညိဳ ရထားအႀကိတ္ခံရလို ့ေဒၚသေပါက္ကြဲေနတဲ့ ကိုရင္ေမာင္က လက္မွတ္စစ္ ထြန္းေမာင္ကို မထနိဳင္တဲ့အထိ လဲက်သြားေအာင္ ထိုးႀကိတ္လိုက္တဲ့အခ်က္ဟာ တကယ္ေတာ့ ထြက္ေပါက္အမွားသာျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့ ေဝဖန္မွဳေတြလည္း ရွိခဲ့ပါတယ္။ ညိဳညိဳနဲ ့ကိုရင္ေမာင္နည္းတူ ထြန္းေမာင္ဟာလည္း စနစ္တခုရဲ့သားေကာင္သာျဖစ္ၿပီး သားေကာင္အခ်င္းခ်င္း ရန္သူလိုေျဖရွင္းျခင္းဟာ မွားယြင္းတဲ့ေျဖရွင္းနည္းသာျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့ ေဝဖန္သံမ်ားကိုလည္း ၾကားခဲ့ၾကရပါတယ္။
           
ဘယ္လိုပဲျဖစ္ပေစ “မသိန္းရွင္ဆီပို ့ေပးပါ” ဝတၳဳရဲ့ဂယက္ဟာ ႀကီးပါတယ္။ ၁၉၆၅ နဲ ့၁၉၇၅ ခုႏွစ္ ဆယ္စုႏွစ္တခုအတြင္း စကားေျပအေရးအသား အေကာင္းဆံုးစာေရးဆရာျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့ ေအာင္ျမင္မွဳမ်ိဳးအထိ ေျပာဆိုသတ္မွတ္ထင္ရွားခဲ့သူ စာေရးဆရာနိဳင္ဝင္းေဆြဟာ ဒီလိုဝတၳဳမ်ိဳးေရးနိဳင္စြမ္းရွိလို ့့သာ အခုလို သတ္မွတ္ခ်ီးက်ဴးခံရတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဝတၳဳ ပထမအႀကိမ္ထုတ္ေဝစဥ္က အမွာစာေရးေပးခဲ့သူ ကဗ်ာဆရာႀကီး “ဒဂုန္တာရာ↔ ရဲ့မွတ္ခ်က္ကလည္း စိတ္ဝင္စားစရာပါ။
           “ ယခု နိဳင္ဝင္းဆြ၏ ‘မသိန္းရွင္ဆီပို ့ေပးပါ‛ ဝတၳဳအတြက္ ေျပာစရာသိတ္မရွိပါ။ သူ ့ဝတၳဳကိုယ္တိုင္ကပင္လ်င္ သူ ့ေခတ္၏ ျပည္သူ ့အစီရင္ခံစာတရပ္ကို တင္သြင္းထားပါသည္” လို ့ဆရာႀကီး ဒဂုန္တာရာက သူ ့ရဲ့အမွာစာထဲမွာ မွတ္ခ်က္ေပး ေရးခဲ့ပါတယ္။
          
 အခုဆိုရင္ ဆရာနိဳင္ဝင္းေဆြရဲ့ ဝတၳဳေတြကို ျပန္လည္ထုတ္ေဝခြင့္ျပဳေတာ့မယ္လို ့ဆိုပါတယ္။ ဒါေပမယ့္လည္း “မသိန္းရွင္ဆီပို ့ေပးပါ” ဝတၳဳဆိုတာက ျပည္သူေတြရဲ့ဘဝအမွန္ကို တစံုတရာ ထင္ဟပ္ေဖၚျပထားတဲ့အျပင္၊ ဒီဝတၳဳထဲမွာေဖၚျပတဲ့ စံနစ္ဆိုးတခုေၾကာင့္ လူေတြဆင္းရဲမြဲေတၾကရပံု၊ ဝန္ထမ္းေတြအက်င့္စာရိတၱပ်က္စီးၾကရပံုေတြက လက္ရွိေခတ္အျဖစ္အပ်က္ေတြနဲ ့တထပ္တည္း က်ေနေသးတာမို ့စစ္အစိုးရ စာေပစီစစ္ေရးအေနနဲ ့ဒီ “မသိန္းရွင္ဆီပို ့ေပးပါ↔ ဝတၳဳကို ျပန္လည္ထုတ္ေဝခြင့္ ေပးမွ ေပးပါ့မလား။ စဥ္းစားဖြယ္ျဖစ္ပါတယ္။
          အခုေတာ့ ဆရာ“နိဳင္ဝင္းေဆြ↔ ကြယ္လြန္တာ (၁၅) ႏွစ္ျပည့္ပါၿပီ။ (ဆရာနိဳင္ဝင္းေဆြက ၁၉၉၅ခု ဧၿပီလထဲမွာ ေသဆံုးခဲ့ပါတယ္။) “မသိန္းရွင္ဆီပို ့ေပးပါ” ဝတၳဳရဲ့သက္တမ္းဟာလည္း ႏွစ္ (၄၀) ျပည့္ပါၿပီ။ ဒါေပမယ့္လည္း “မသိန္းရွင္ဆီပို ့ေပးပါ” ဝတၳဳထဲက ညိဳညိဳလို ကိုရင္ေမာင္လို ဇာတ္ေကာင္ေတြကေတာ့ ရထားဘူတာရုံေတြ၊ ကားဆိပ္နဲ ့ေစ်းေတြ၊ လူသြားလမ္းပလက္ေဖါင္းေတြေပၚမွာ အခုထက္ထိ တေယာက္နဲ ့တေယာက္ ပခံုးခ်င္းထိလုမတတ္ လမ္းေလ်ာက္သြားလာေနၾကတုန္းဆိုတာ အထင္အရွားေတြ ့ေနရဆဲဲပါ။   ။

ၿငိမ္းေဝ
(၃၁၊၅၊၂၀၁၀ ဧရာဝတီအြန္လိုင္း စာအုပ္စင္က႑တြင္ ကေလာင္အမည္ ေမာင္သစ္ဦးအေနႏွင့္ ေဖၚျပသည္ခဲ့သည့္ ေဆာင္းပါးျဖစ္ပါသည္ ။)
ဝတၳဳအမည္။    ။ မသိန္းရွင္ဆီပို ့ေပးပါ
စာေရးသူ   ။    ။ နိဳင္ဝင္းေဆြ
ထုတ္ေဝခုႏွစ္။    ။ ၁၉၇၁ ခု။


No comments:

Post a Comment