February 01, 2010

ပင့္သက္


အမွန္အားျဖင့္ဆိုလ်င္ ဒီဝတၳဳေလးနဲ ့ပတ္သက္ၿပီး က်ေနာ္ ဘာမွဝင္ေျပာရမယ့္ ေျပာခြင့္ရွိတဲ့လူမဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္ နည္းနည္းေတာ့ေျပာလုိက္ခ်င္တယ္။

နိဳင္ဝင္းေဆြ ရဲ့ ေႏြတည ကို က်ေနာ့္ဘေလာ့မွာတင္ေတာ့ ေၾကကြဲစရာ သတိရစရာတခ်ိဳ ့မေမွ်ာ္လင့္ပဲ ႀကံဳခဲ့ရပါေသးတယ္။ အဲဒီအထဲက မွတ္မွတ္သားသားျဖစ္စရာ ႏွစ္ခ်က္ရွိပါတယ္။ တခ်က္က ဆရာနိဳင္ဝင္းေဆြရဲ့ ေနာက္ဆံုးေန ့မ်ားနဲ ့ပတ္သက္ၿပီး က်ေနာ့္ဆီကို ပုဂိဳလ္တေယာက္ကအခိုင္အမာလာၿပီး ေျပာျပသြားတဲ့အခ်က္နဲ ့နိဳင္ဝင္ေဆြရဲ့သမီးေလးက နီဟိန္း ဆိုတဲ့ကေလာင္အမည္နဲ ့သူ ့ဖခင္ နိဳင္ဝင္းေဆြ အေၾကာင္းေရးထားတဲ့ဝတၳဳေလး ဖတ္ခဲ့ရတဲ့ ကိစၥျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ္ခ်စ္္ခင္ေလးစားရတဲ့ ဘာသာျပန္စာေရးဆရာ ဂါမဏိက ၂၀၀၉ ဒီဇင္ဘာ မေဟသီမွာပါတဲ့ ဒီဝတ ၳဳေလးကို လမ္းညႊန္လို ့က်ေနာ္ ဒီဝတၳဳေလးကို ဒီကေန ့က်ေနာ့္ဘေလာ့မွာ ရုိက္တင္ေပးလိုက္တာပါ။

ဆရာနိဳင္ဝင္းေဆြရဲ့ စာအုပ္တခ်ိဳ ့ျပည္တြင္းမွာ ထပ္မံထုတ္ေဝခြင့္ရတယ္ဆိုတဲ့သတင္းကိုလည္း စာဖတ္သူမ်ား ၾကားခဲ့ၾကၿပီး ျဖစ္မွာပါ။ တခ်ိန္တုန္းက သူ ့စာအုပ္ေတြ ထုတ္ေဝခြင့္ရဖို ့ေနေနသာသာ သူ ့နာမည္ကိုေတာင္ စာထဲမွာ ထည့္ေရးလို ့မရတဲ့အေျခအေနမွာ အခုလို သူ ့စာအုပ္တခ်ိဳ ့ထပ္မံထုတ္ေဝ ခြင့္ရတာၾကားရလို ့က်ေနာ္ ဝမ္းသာဝမ္းနည္း ျဖစ္ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အခုက်ေနာ္ရုိက္တင္ေပးေနတဲ့ “မသိန္းရွင္ဆီပို ့ေပးပါ” ဝတၳဳမ်ိဳး “ေရဆန္လမ္း” နဲ ့“ဘဝစာမ်က္ႏွာမ်ား” ဝတၳဳစာအုပ္မ်ိဳးေတြ ျပန္လည္ထုတ္ေဝခြင့္ရဖို ့ကေတာ့ က်ေနာ္တို ့တေတြ မလြဲမေသြ ေစါင့္ၾကရဦးမယ့္သေဘာရွိပါတယ္။

အခု “မသိန္းရွင္ဆီပို ့ေပးပါ”ဝတၳဳ ထုတ္ေဝခဲ့တာ ႏွစ္ေပါင္း (၄၀) ျပည့္ပါေတာ့မယ္။
ဆရာနိဳင္ဝင္းေဆြရဲ့သမီးေလး စာေရးဆရာမေလး နီဟိန္း ရဲ့ ဒီဝတၳဳေလးကို ဖတ္ၿပီး မသိန္းရွင္ဆီပို ့ေပးပါ ကို ပိုၿပီးခံစားနားလည္နိဳင္ေကာင္းရဲ့လို ့က်ေနာ္ေမွ်ာ္လင့္မိပါတယ္။
ထိပ္မွာတင္ထားတဲ့ သရုပ္ေဖၚပံုကလည္း မေဟသီမွာပါတဲ့ပံုကို စကင္ဖတ္ၿပီးတင္ေပးလိုက္တာပါ။



ပင့္သက္

ေဖေဖထားခဲ့သည့္အေမြ။
အေမြဆိုလို႔ စိန္ေရႊေငြေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ေဖေဖ အျမတ္တႏုိးစုေဆာင္းခဲ့တဲ့စာအုပ္ေတြနဲ႔ သူ ့ပင္ကိုယ္ေရးရသဝတၳဳရွည္စာအုပ္ေတြ၊ မဂဇင္းအသီးသီးမွာေရးခဲ့တဲ့ ဝတၳဳတုိနဲ ့ သမုိင္းေနာက္ခံေဆာင္းပါးမ်ား.။ ဆုိရွယ္လစ္ စာေပသေဘာတရားေဆာင္းပါးမ်ား၊ ဗီရုိထဲမွာေတာ့ ေဖေဖ့ဘဝ အႏုပညာပစၥည္းလက္ရာ၊ ေဖေဖနဲ႔ ဆရာထက္ျမက္တုိ႔ ပူးတဲြဘာသာျပန္ခဲ့တဲ့ တရုတ္ျပည္ စာေရးဆရာခ်န္ခ်င္းေမရဲ႔ တရုတ္ျပည္သူရဲေကာင္း “အိုယန္ဟုိင္၏ေတးသံ” တရုတ္ဂႏၱဝင္ဝတၳဳရွည္ႀကီး၊ ဗီရုိထဲမွာ အထူဆုံးစာအုပ္ႀကီးေပါ့။ သူ႔နီးနီး ပင္ကုိယ္ေရးဝတၳဳရွည္ကေတာ့ ရာဇဝင္ေနာက္ခံ “မဟူရာေမတၱာ” ပဲေပါ့။ ေဖေဖဟာ စာအုပ္ဗီရုိနဲ႔စာအုပ္စင္ကို ေတာင္ငူက ကၽြန္းသားအႏွစ္ကုိမွာၿပီးလုပ္ခဲ့တာ။

ေက်ာက္ေရတြင္း ႏွင္းဆီၿခံေလးရဲ ့တဲအိမ္ေလးဟာ ျခံေထာင့္ေလးမွာ ေဆာက္ထားၿပီး သုံးဆယ့္ငါးေပ၊ ေပငါးဆယ္ေျမကြက္ထဲမွာ ေဘာင္ခတ္စိုက္ပ်ိဳးထားတဲ့ ႏုိင္ငံျခားမ်ိဳး။ ဟယ္နီနတ္ရႊန္း၊ ပရာဗုိ႔ ႏွင္းဆီပင္ပ်ိဳေတြ အေရာင္အေသြးေတာက္ပဖူးပြင့္ေနတာဟာ ျခံေလးရဲ႔မဂၤလာတစ္ပါးလုိ႔ ဆုိရမွာေပါ့။ ေက်ာက္ေရတြင္းဘူတာေလးက လမ္းက်ဥ္းက်ဥ္းေလးရဲ႔ အေနာက္ဘက္ကုိထြက္လုိက္ရင္... ရြာလမ္းမ ေျမာက္ဘက္ကို နည္းနည္းေလွ်ာက္လုိက္တာနဲ ့ၿခံႀကီးဝငး္ႀကီးေရစက္နဲ႔ ႏွစ္ၿခံေက်ာ္လုိက္တာနဲ႔ ေဖေဖ့ႏွင္းဆီၿခံေလး။ ဝါးေမာင္းတက္နဲ႔တြင္းေရကို ဆြဲငင္ေနတဲ့ အၿပံဳးလဲ့လဲ့ေဖေဖဟာ သူ႔ ျမစိမ္းရင့္ရင့္ပင္ရြက္ေတြၾကားက ထုိးထြက္ဖူးပြင့္ေနတဲ့ နီရင့္ရင့္ ပန္းႏုေရာင္တစ္ဝက္ အနီ။ နံနက္ေရအထမ္း ၆၀၊ ညေန အထမ္း ၈၀၊ ရာသီဥတုအေပၚ အတိုးအေလွ်ာ့ ႏွင္းဆီခင္းေရထမ္းေလာင္းရင္း ေဖေဖ့မ်က္လုံးေတြထဲမွာ အားတက္ေပ်ာ္ဝင္ေနပုံ ပုံရိပ္ကို ေတြ႔လုိက္ရပါတယ္။

ေဖေဖ့ေက်ာက္ေရတြင္း “ႏွင္းဆီၿခံေလးထဲမွာ စာေပစကားဝိုင္းေလးရွိခဲ့သတဲ့။ ၇၀ ခုႏွစ္လြန္ကာလမ်ားက မိုးေဝစာေပဂဇင္းနဲ ့ကဗ်ာဆရာလူငယ္ေတြ၊ စာေရးဆရာေတြ၊ ပန္းခ်ီဆရာေတြ။ သည့္အျပင္ ဆရာဒဂုန္တာရာေတာင္ ႏွင္းဆီၿခံေလးကိုေရာက္တတ္သတဲ့။ လူငယ္ကဗ်ာဆရာေလးေတြက ဒီစာေပဝိုင္းေလးကို “ ဆည္းဆာကဗ်ာစာေပဝိုင္း” တဲ့။ ေခတ္ၿပိဳင္ခံစားမႈ၊ မုဆုိးစုိင္သင္၊ ကာရန္မဲ့မဲ့မမဲ့မဲ့ အဘိဓမၼာမမဲ့ဖို႔ စတဲ့ အေတြးအေခၚ အယူအဆေတြ၊ ေခတ္ၿပိဳင္လူငယ္ကဗ်ာဆရာေတြရဲ႔ ကဗ်ာေတြ အေတြးေတြထဲမွာ ထြန္းေတာက္ေနၾကတယ္။ အာရွ၊ အာဖရိက၊ လက္တင္အေမရိကႏုိင္ငံေတြရဲ ့အမ်ိဳးသားလြတ္ေျမာက္ေရးတုိက္ပဲြေတြဟာ စစ္ပဲြေတြနဲ႔ ေျပာင္းလဲပစ္ဖုိ႔ ႀကိဳးစားေနၾကတာ။ အဲဒီကာလေတြမွာပဲစာေပ အႏုပညာသည္ေတြဟာလည္း ကဗ်ာလက္နက္နဲ႔ ပူးေပါင္းအားျဖည့္ၾကပါတယ္။ ဗီယက္နမ္စစ္ပဲြမွာ... နယ္ခ်ဲ႔ဆန္႔က်င္ေရး၊ အမ်ိဳးသားလြတ္ေျမာက္ေရးတိုက္ပဲြေတြမွာ... ျမန္မာကဗ်ာဟာ ႀကီးႀကီးမားမား ပါဝင္ပတ္သက္ေနတာေတြ႔ရတယ္။ ျမန္မာကဗ်ာဆရာေတြဟာ ဖိႏွိပ္မႈ၊ မတရားမႈေတြကို ေခတ္အဆက္ဆက္၊ ေတာ္လွန္တိုက္ပဲြဝင္ခဲ့တာ အထင္အရွားပါပဲ။ အဲဒီကာလ အသက္ႏွစ္ဆယ္ဝန္က်င္ကဗ်ာဆရာေတြဟာ အခုေတာ့ ငါးဆယ့္ေက်ာ္ ေျခာက္ဆယ္သက္တမ္းသို႔ ေရာက္ေနၾကၿပီေပါ့။

ေဖေဖဟာလည္း သူ႔အႏုပညာနဲ႔ ျပည္သူ႔ဘဝေတြကို ထုဆစ္ဖန္တီးေဖာ္ျပခဲ့တယ္။ ရႈမဝမဂဇင္းမွာ ေဖေဖေရးတဲ့ အခန္းဆက္ဝတၳဳရွည္ႀကီးပါေနခ်ိန္၊ ေဖေဖဟာ ဝန္ထမ္္းဘဝေပါ့။ မီးရထားဌာနမွာ ကုန္စစ္တာဝန္နဲ႔ ပ်ဥ္းမနား - ေတာင္တြင္း လမ္းပုိင္းမွာပါ။ ေဖေဖ ရထားဝန္ထမ္းလုပ္ေနခ်ိန္မွာ ျမန္မာျပည္တြင္းမွာ ေမွာင္ခုိလုပ္ငန္းႀကီးဟာလည္း ေခတ္ေကာင္းေနခ်ိ္န္၊ ေဖေဖနဲ႔ေမေမဟာ ေမွာင္ခုိေခတ္ရဲ႔ဇာတ္ေကာင္ေတြ ျဖစ္လာရတာေပါ့။

ေဖေဖဟာ ျမန္မာ့မီးရထားဌာနက ေပးထားတဲ့ ၿမိဳ ့လုင္ဘူတာေလးက အိမ္ခန္းေလးမွာ ေနထုိင္ရတယ္။ ကုန္စစ္တာဝန္ဆုိေတာ့ ပ်ဥ္းမနား - ေတာင္တြင္းလမ္းပိုငး္ ရထားေတြကို ၾကားဘူတာေတြက တက္စစ္ရတာမ်ိဳးလည္းရွိတာေပါ့။ တစ္ခါတစ္ေလ ရွာေဖြေရးအဖြဲ႔ေတြနဲ႔တဲြၿပီး လုိက္စစ္ရတာလည္းရွိတာေပါ့။
တစ္ေန႔ ေဖေဖဟာ ပ်ဥ္းမနားဘက္ကိုထြက္လာတဲ့ ေလာ္ကယ္ရထားကိုိ နတ္ေမာက္ဘူတာကေန လုိက္ပါလာၿပီး ေတာင္တြင္းဘူတာအလြန္ တဲြတစ္တြဲေပၚတက္ၿပီးစစ္ေဆးပါတယ္။ တဲြတစ္တြဲေပၚက ေဖေဖနဲ႔ မ်က္မွန္းတန္းမိသူ ကုန္းကူသူ အေရာင္းအဝယ္သမားေတြက ေဖေဖ့ကိုႏႈတ္ဆက္ရင္း တစ္ခုံၿပီးတစ္ခုံေက်ာ္ျဖစ္ၿပီး စစ္ေဆးလာရာ ေရွ ့ေပါက္နားက ထုိင္ခုံေအာက္က ထန္းေခါက္ေတာင္းေပၚ ပုဆုိးေဟာင္းတစ္ထည္အုပ္ထားတဲ့ ထန္းလ်က္ေတာင္းကို ေတြ႔လုိက္ရတယ္။

“ ဒီထန္းလ်က္ေတာင္း ဘယ္သူ႔ပစၥည္းလဲ”

ေဖေဖဟာ အနီးထုိင္ခုံက ခရီးသြားေတြကုိ ေမးေနတယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာ တစ္တြဲလုံးရဲ႔မ်က္လုံးေတြဟာ ေဖေဖ့ဆီစုၿပဳံေရာက္ေနတယ္။ ထန္းေခါက္ေတာင္းအေပၚက ထုိင္ခုံမွာထုိင္ေနတဲ့ အမ်ိဳးသမီးက ေဘးကထုိင္ေနတဲ့ေမေမ့ကုိ ေမးထုိးၿပီး “သူ႔ေတာင္းပါဆရာရယ္” လို ့ေျပာလိုက္ပါတယ္။

“ ေမးေနတာ ကိုယ့္ပစၥည္းကိုဘာလုိ႔မေျဖရတာလဲ၊ အစုိးရကန္႔သတ္ကုန္ထဲမွာ ဒီပစၥည္းေတြပါေနတယ္ဗ်” “ ကၽြန္မေၾကာက္လုိ႔ပါ” “ ခက္ေတာ့တာပဲ... ခင္ဗ်ားဒီကုန္ကူးေနတာ ဘယ္ေလာက္ၾကာၿပီလဲ”
“အခုပါနဲ ့သံုးေခါက္ပဲ ရွိပါေသးတယ္ရွင့္”
“ခင္ဗ်ားက ကုန္းကူးတာ သုံးေခါက္ပဲရွိေသးေတာ့ ဒီတစ္ခါေတာ့ ရွိေစေတာ့။ ေနာက္ေတြ႔ရင္ မညွာႏုိင္ေတာ့ဘူးေနာ္”
“ဟုတ္ကဲ့ ေနာက္ ကၽြန္မ မလုပ္ေတာ့ပါဘူး”

ေဖေဖဟာ ေျပာဆုိၿပီး ေရွ ့ပို္င္းေတြကိုဆက္စစ္ၿပီး ၾကားဘူတာျဖစ္တဲ့ ဒလန္႔ခၽြန္ဘူတာေလးမွာ ဆင္းက်န္ရစ္ေတာ့တယ္။ ေမေမက သူ႔ေဘးကထုိင္ေနတဲ့ ေဒၚျမကိုေျပာျပမိတယ္။

“ဘုရားမလုိ႔သာေပါ့။ ႏုိ႔မုိ႔ဆုိရင္ေတာ့ တက္လည္းေပ်ာက္၊ ေလွလည္းေမွာက္ပဲ ေဒၚျမေရ။ ဒီထန္းလ်က္ကို ေတာင္တြင္း၊ ကန္ေပၚေက်ာင္း၊ ခရုေဆးလိပ္ခုံလမ္းတစ္လမ္းတည္းေနတဲ့ ေဒၚသိန္းရွင္ဆီက ေန႔ျပန္သြင္းနဲ႔ေငြးေခ်းယူၿပီး တစ္ႏုိင္ထန္းလ်က္ဝယ္ေရာင္းတာပါေတာ္။ အဖမ္းထိသြားရင္ မေတြးဝ႔ံစရာႀကီးပါေတာ္။ သေဘာထားျပည့္ဝတဲ့ လူသူေတာ္ေကာင္းနဲ႔ေတြ႔ေပလုိ႔သာ”
“ဟဲ့ ခင္ေဝ... ဒီဆရာကဒီလုိင္းကုိ ေရာက္လာတာမၾကာေသးဘူးဟဲ့။ သေဘာေကာင္းတယ္။ အရင္ကုန္စစ္နဲ႔ကေတာ့ကြာပါ့ေအ။ အရင္လူက အကုန္ဖမ္းပဲ။ နည္းနည္းမ်ားမ်ား။ ငုိယိုေတာင္းပန္ေျခဖက္ေတာင္းပန္တာေတာင္ ေျခနဲ႔ကန္ထုတ္ပစ္တာ။ ဒီဆရာက...“
”ဟုတ္တယ္ေနာ္ ေဒၚျမ။ သူၾကည့္ရတာ မ်က္ႏွာေလးက ၿပဳံးေနတာပဲ။ ေလးစားဖုိ႔ေကာင္းလုိက္တာ”
“ဟဲ့ ေကာင္မ ေလးစားရံုပဲ ေလးစားပါေတာ္။ ဒီထက္ပိုသြားရင္”
“ေဒၚျမကလည္း စာနာသနားတတ္ပုံကုိေျပာတာပါ”

ေဖေဖနဲ႔ေမေမဟာ ေမွာင္ခုိေခတ္ႀကီးထဲမွာပဲ လက္ထပ္ၿပီးအိပ္ေထာင္ျပဳလုိက္ၾကတယ္။ ေဖေဖဟာ သူထမ္းေဆာင္ေနတဲ့ မီးရထားဌာနကေန ထြက္လုိက္ေတာ့တယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာ ေဖေဖဟာ လုံးခ်င္းဝတၳဳရွည္ႀကီးေတြထြက္ေနၿပီေလ။ စာေပေလာကတစ္ခုလုံး ေဖေဖ့ရသဝတၳဳလုံးခ်င္း စာအုပ္ေတြဟာ တစ္အုပ္ဆုိတစ္အုပ္ ေျပာစမွတ္ျပဳခံရပါတယ္။ ဆရာေအာင္လင္းဆုိရင္ ရင္ဘတ္ခ်င္းအပ္၊ ပခုံးကိုပုတ္ၿပီး “ ညီေလး မင္းေခတ္ မင္းေခတ္ကြလို႔” အသိအမွတ္ ျပဳခံရပါတယ္။

ေဖေဖဟာ မီးရထားဌာနကထြက္ၿပီး ေမေမ့ကိုေခၚကာ သူ႔ဇာတိျဖစ္တဲ့ ေတာင္ငူကၽြန္းကုန္းကိုျပန္ခဲ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္းကုန္းမွာ စာေပနယ္နဲ႔ေဝးတာေၾကာင့္ ေျမာက္ဥကၠလာ ေက်ာက္ေရတြင္းကို ေျပာင္းလာၾကတယ္။ ေဖေဖ့အစ္မတစ္ဝမ္းကဲြ ေဒၚခင္စီနဲ႔ မလွမ္းမကမ္းမွာ ေျမကြက္ေလးဝယ္၊ တဲအိမ္ေလးေဆာက္၊ ေဒၚခင္စီက ေနရာခ်ေပးခဲ့ပါတယ္။ ေဖေဖ ဝန္ထမ္းဘဝနဲ႔ စာမူခေငြေပါင္းၿပီးဝယ္၊ လုိေငြကိုေတာ့ ေဖေဖ့အစ္မေဒၚခင္စီကစိုုက္၊ ေနာက္မွ ျဖည္းျဖည္းခ်င္းေပးေပါ့။

ေဖေဖေရာက္လာတဲ့ေဒသဟာ စိုက္ပ်ိဳးေရး၊ အထူးသျဖင့္ ပန္းမ်ိဳးစုံစုိက္တဲ့သူခ်ည္းပါပဲ။ ႏွင္းဆီပန္းကုိေတာ့ အထူးစုိက္ၾကတယ္။ တခ်ိဳ႔ ဧကနဲ႔စုိက္တဲ့ ႏွင္းဆီၿခံေတြဆုိ အလုပ္သမားနဲ႔ ေရစက္နဲ႔ ပိုက္ေတြနဲ႔ ေရလႊတ္တာမ်ိဳး။ ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ စီးပြားျဖစ္လုပ္ကိုင္ေနသူေတြ မ်ားမွမ်ား။ ေဖေဖကေတာ့ သူ႔တစ္ႏိုင္ ႏွင္းဆီၿခံေလးကို သူ႔လုပ္အားနဲ႔ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ခဲ့တယ္။ ေမေမဟာ ေဖေဖ့ၿခံထြက္ ႏွင္းဆီပန္းနဲ႔ တျခားၿခံထြက္ စံပယ္ပန္းကိုယူၿပီး စိန္ဂၽြန္းေဈးမွာ နံနက္ေစာေစာ သြားၿပီးေရာင္းရတယ္။ သမီးေက်ာင္းပိတ္ရက္ေတြ ေမေမနဲ႔ပန္းေဈးကို လုိက္သြားတယ္။ စိန္ဂၽြန္းေဈးဟာ အဲဒီကာလက ရန္ကုန္ၿမိဳ ့ရဲ ့အႀကီးဆုံး ေမွာင္ခုိပစၥည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးရတဲ့၊ ေရာင္းတဲ့ ေဈးႀကီးေပါ့။

ေဖေဖ့ႏွင္းဆီၿခံေလးကို ပန္းခ်ီဦးဝသုန္နဲ႔ ပန္းခ်ီဦးညိဳလွတုိ႔ ေရာက္လာတတ္ပါတယ္။ ညေနခင္း ေဖေဖဟာ ပန္းၿခံေရေလာင္းၿပီးတာနဲ႔ သူတုိ႔နဲ႔အတူ ေက်ာက္ေရတြင္း ဘီအီးဆုိင္ေလးမွာ အခ်ိန္ယူတတ္ပါတယ္။ တနဂၤေႏြေန႔ေတြမွာ အင္းစိန္မွာေနတဲ့ ဦးၾကည္ႏုိင္ေရာက္လာတတ္ပါတယ္။ တစ္ခါတေလပန္းခ်ီဦးယဥ္မင္းပုိက္လည္း ပါလာတတ္ပါတယ္။ ဦးၾကည္ႏုိင္နဲ႔က ေဖေဖဟာ ညီအစ္ကိုအရင္းလုိခ်စ္ခင္ၾကတာ။ ဦးၾကည္ႏိုင္ဇနီးေဒၚရီကုိ မိန္းမခုိးေတာ့ ေဖေဖရယ္၊ ေစာင္းဦးသိန္းဝင္း၊ ဦးယဥ္ပိုက္္တုိ႔နဲ့အတူ ဦးၾကည္ႏုိင္တုိ႔ရဲ႔ မိတ္ေဆြႀကီး ေက်ာင္းဆရာ ဦးတင္ေငြရွိ္တဲ့ အင္းစိန္တစ္ဖက္ကမ္း ေရႊလင္ပန္းရြာေလးဆီ ခုိးသြားၾကတယ္။

မိုးေဝကဗ်ာဆရာေတြထဲက ေဖေဖနဲ႔အရင္ႏွီးဆုံး ကဗ်ာဆရာေတြဟာ ဆရာေမာင္ရန္ပုိင္နဲ႔ ဆရာေအာင္ခ်ိမ့္တုိ႔ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ေန႔ သာေကတရဲ ့ေျမာက္ဘက္ၾကည္စုရြာေလးက စာေပလူငယ္တစ္စု စာေပေဟာေျပာပဲြက်င္းပဖုိ႔ စာေရးဆရာေတြကို ဖိတ္ပါတယ္။ ဆရာအီၾကာေကြးရယ္၊ ဦးျမတ္လြန္းနဲ႔ ေဖေဖတို႔သုံးေယာက္ေပါ့။ ၾကည္စုရြာေလးရဲ႔ ရြာဦးဘုန္းႀကီးေက်ာင္းဝင္းထဲမွာ ေဖေဖေဟာရတဲ့ေခါင္းစဥ္က “ဘာေၾကာင့္ မသိန္းရွင္..မသိန္းရွင္ဆီပုိ႔ေပးပါ ဝတၳဳထဲက ေမွာင္ခုိေခတ္ႀကီးဘဝလႈိင္းတံပိုးေအာက္ ေရာက္ခဲ့ရတဲ့ဇာတ္ေကာင္ညိဳညိဳရဲ ့ေၾကကဲြဖြယ္၊ လြမ္းေမာဖြယ္ဘဝေတြ။ ေဟာေျပာပဲြကို ဦးၾကည္ႏိုင္တုိ႔ ပုပၸားကိုကိုေဇာ္တုိ႔လည္း လုိက္ပါနားေထာင္ၾကသတ့ဲ။

ျပည္သူ႔ၾကယ္ ဂ်ာနယ္စာမ်က္ႏွာကေန ေဖေဖရ႔ဲ “အခ်စ္ည” ဝတၳဳကို ဆရာထက္ျမက္က ေဝဖန္လုိက္တယ္။ ေဖေဖဟာ သူ႔ “အခ်စ္ည” ဝတၳဳဘက္က ျပန္လည္ေခ်ပေရးခဲ့တယ္။။ ေနာင္ ဆရာထက္ျမက္နဲ႔ ေဖေဖဟာ တရုတ္ျပည္သူရဲေကာင္း “အုိယဥ္ဟုိင္ရဲ ့ေတးသံ” ကို အတူတကြပူးတဲြဘာသာျပန္လုိိက္ၾကတယ္။ ေဝဖန္ေရးညီညႊတ္ေရးေတြ ၾကည္ႏူးစရာေကာင္းတဲဲ့ျဖစ္စဥ္ေတြပါပဲ။

သမီး စပယ္ႏုိင္ေလး
သမီးေလး
ေဖေဖ့သမီး စံပယ္ႏုိင္ေလး၊ ေဖေဖ့ကိုယ္ပြားေလး။
သမီးေဖေဖက သမီးကို သိပ္ခ်စ္ရွာတာတဲ့။ ေဝ ကိုယ္တုိ႔သမီးေလးကို ၾကည့္ပါဦး။ အေမနဲ႔တူလုိ႔။ ေတာက္ပတဲ့မ်က္လုံးနဲ႔ၾကည့္ေနရင္း ေဖေဖေျပာတတ္သတဲ့။

ေမေမဟာ ေဖေဖမရွိေတာ့တဲ့ေနာက္ႏွင္းဆီၿခံေလးကို ေရာင္းၿပီး ေမေမ့အစ္မႀကီးႀကီးေဒၚခင္ေမတုိ႔ေနတဲ့ အင္းစိန္ ေဖာ့ကန္ရပ္ကြပ္ေလးကို ေျပာင္းခဲ့ၾကတယ္။ ႀကီးႀကီးေမဟာလည္း မုဆုိးမ၊ သားတစ္ေယာက္ရွိတာကလည္း စစ္ထဲပါသြားတာျပန္မလာေတာ့။ ေမေမနဲ႔သမီးလာေနေတာ့ ဝမ္းသာတာေပါ့။ ေမေမဟာ သူေရာင္းေနက်ပန္းကိုပဲ စိန္ဂၽြန္းေဈးမွာေရာင္းၿမဲ။
ေမေမဟာ ေဖာ့ကန္ရပ္ကြက္ေလးေရာက္ၿပီးလုိ႔ တစ္ႏွစ္ေလာက္အၾကာမွာ သူ႔ေရာဂါေဟာင္းျဖစ္တဲ့ ပန္းနာရင္က်ပ္ေရာဂါနဲ႔ဆုံးသြားရွာတယ္။ ေမေမဆုံးသြားေတာ့ ေျမာက္ဥကၠလာမွာေနတဲ့ ႀကီးႀကီးေမတို႔ ေမေမတုိ႔နဲ႔ ေသြးသားမကင္းရပ္ေဆြရပ္မ်ိဳး ေဒၚညိဳညိဳ ႀကီးႀကီးညိဳဟာ ေမေမ့ရက္လည္ဆြမ္းေကၽြးတဲ့ေန႔ ေနာက္မျပန္ေတာ့ဘဲ ကၽြန္မကိုေျပာပါတယ္။ “သမီး စပယ္ႏုိင္ေလး ႀကီးႀကီးညိဳ မျပန္ေတာ့ဘူး။ သမီးတုိ႔နဲ႔ပဲ ႀကီးႀကီးညိဳေခါင္းခ်တဲ့အထိ ေနသြားေတာ့မယ္”
ႀကီးႀကီးညိဳ ေျမာက္ဥကၠလာမွာ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းဆုိလို႔ တစ္ေယာက္မွမရွိ။ “ ေနေပါ့ ႀကီးႀကီးရယ္၊ သမီးဝမ္းသာတာေပါ့” ဝမ္းသာလြန္းလုိ႔ ကၽြန္မ မ်က္ရည္ေတာင္လည္ခဲ့ရတယ္။
ေမေမရဲ႔ လက္ငုတ္လက္ရင္း ပန္းေဈးမွာ ပန္းေရာင္းေနခဲ့တယ္။ ဒီလုိနဲ႔ ကၽြန္မတုိ႔ေနတဲ့ ရပ္ကြက္ေလး က်ဴးေက်ာ္ရပ္ကြက္ထဲပါလုိ႔ အဖ်က္ခံရၿပီး ေရႊျပည္သာၿမိဳ႔သစ္မွာ ေပ၂၀ ေပ၆၀ ၊ ေျမတစ္ကြက္ေပၚအိမ္ေလးေဆာက္၊ ႀကီးႀကီးညိဳရယ္၊ သမီးရယ္ ေနၾကတာေပါ့။ ၿမိဳ႔သစ္ဆုိေတာ့ လမ္းေတြကမေကာင္း၊ အသြားအလာကခက္၊ လုံၿခဳံမႈကလည္း သိပ္မေကာင္း၊ ဒီလုိနဲ႔ ကၽြန္မ ျမန္မာမုန္႔စုံနဲ႔ ဒိန္ခ်ဥ္ေရာင္း။ ၿမိဳ႔သစ္ကေန ရထားနဲ႔သမုိင္းတို႔ အုတ္က်င္းတို႔ ၿမိဳ႔ဆင္ေျခဖုံးရပ္ကြက္ေတြမွာ ေရာင္းရပါတယ္။ ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္ေက်ာ္ေလာက္မွာ ကိုစစ္ႏုိင္နဲ႔ေတြၿပီး အိမ္ေထာင္ျပဳလုိက္ပါတယ္။ ကိုစစ္ႏုိင္အေဖနဲ႔ ကၽြန္မေဖေဖတုိ႔ဟာ သိေဟာင္းကၽြမ္းေဟာင္းေတြေပါ့။ သူ႔အေဖကလည္း စာေပသမား။ ကိုစစ္ႏုိင္က ေဆးဆုိးပန္းရုိက္ အလုပ္လုပ္ပါတယ္။ သူနဲ႔အိမ္ေထာင္က်ၿပီး သမီးတစ္ေယာက္ေတာင္ ကၽြန္မတုိ႔ရပါၿပီ။ ေဖေဖသာ ရွိရင္ သူ႔ေျမးမေလးကိုခ်စ္ရွာမွာပါ။

ေျပာၾကတယ္ေလ။ ေသေသာသူၾကာရင္ေမ့ဆိုုေပမယ့္ ကၽြန္မ ေဖေဖ့ကို တစ္ေန႔မွမေမ့ပါ။ “ဓါးဝတၳဳႀကီးေရးခဲ့သူ စာေရးဆရာႀကီးမင္းေဆြ”ကလည္း ယေန႔အထိေပ်ာက္ဆုံးသြားခဲ့တာရွိတာပဲ။ ႏွစ္ေပါင္း ၆၀ ေက်ာ္ခဲ့ၿပီေလ။

မိုးအကုန္ ေဆာင္းအကူးညတစ္ည၊ ကၽြန္မ တိမ္တုိက္ေတြ ႏွင္းမႈန္ေတြလြင့္ေနတဲ့ ႏွင္းပင္လယ္ႀကီးထဲမွာ ေမ်ာေနမိတယ္။ တိမ္တုိက္ေတြ ႏွင္းမႈန္ႏွင္းပြင့္ေတြေအာက္မွာ ေတာင္တန္းႀကီးေတြ၊ နက္ရႈိင္းလွတဲ့ ေခ်က္ကမၻားႀကီးေတြ၊ ထူထပ္သိပ္သည္းေနတဲ့ႏွင္းထုႀကီးထဲကေခၚသံ “သမီး စပယ္ႏုိင္ေလး...” ေဖေဖ့အသံ ဟုတ္ပါတယ္။ ႏွငး္မႈန္ႏွင္းထုလႊာထဲက ထြက္ေပၚလာတဲ့ ေဖေဖ့အၿပံဳးမ်က္ႏွာ...“ေဖေဖရယ္ သမီးတုိ႔ဆီ ဘာလုိ႔ျပန္မလာတာလဲဟင္” “ သမီး... ေဖေဖ ဝတၳဳရွည္ႀကီးတစ္ပုဒ္ေရးေနတာ ၿပီးေတာ့မယ္။ ၿပီးရင္ ေဖေဖျပန္လာခဲ့မွာပါ” “ ေဖေဖ့ ဝတၳဳွရွည္္ႀကီးက ဘာတဲ့လဲဟင္” “ ႏွင္းေသာက္တဲ့ေႏြ” လုိ႔ နာမည္ေပးထားတယ္ သမီးရဲ႔”
“သမီး... ကေလးတစ္ေယာက္ရၿပီ။ အေဖ...အေဖ့ေျမးမေလးကို နာမည္ေပးပါဦး ေဖေဖရယ္” “ ေအး ေပးရမွာေပါ့” “ ျမစံပယ္ရုံ” “ ျမစံပယ္ရုံ...ျမစံပယ္ရုံတဲ့”

ေႏြတစ္ညသည္ အမွန္ပင္ ေရာက္ရွိလာေတာ့မည္။ ေန႔ေပါင္းမ်ားစြာ ညေပါင္းမ်ားစြာ ေႏြတညမွာပင္ တည္ေနေတာ့မည္။ ။

နီဟိန္း


1 comment:

  1. အစ္ကို..
    နီဟိန္းက ဆရာႏိုင္၀င္းေဆြ သမီး မဟုတ္ပါ...။ သမီးအေနနဲ႔ ခံစားေရးထားတာပါ။ နီဟိန္းက စာေရးဆရာၾကီးတေယာက္ပါ။

    ReplyDelete