January 20, 2008

ေအာ္သံ



(၁)
ျပတင္းေပါက္ေဘးတြင္သြားရပ္ၿပီး အသံလာရာဆီလိုက္ၾကည့္သည္။ တုန္လႈပ္ေခ်ာက္ခ်ားသည့္စိတ္က ငယ္ထိပ္အထိ တက္လာ၏။ က်ေနာ္ၾကားလိုက္ရသည့္ အသံသည္ အသံကုန္ေအာ္ဟစ္လိုက္သည္မွာ ေသခ်ာေနေသာ္လည္း သူ႔အသံမွာ အသံကုန္ထြက္မလာႏိုင္။ တ၀က္တပ်က္တြင္ရပ္သြား၏။ ယင္းေအာ္သံတခုအေပၚ အဆမတန္ေလးလံသည့္ အရာ၀တၳဳ တခုက ဖိနင္းထားသလိုျဖစ္ေန၏။ အာ႐ံုစိုက္ၿပီးနားစြင့္ေနစဥ္ ေနာက္ထပ္ ေအာ္သံတခ်က္ ၾကားလိုက္ရျပန္သည္။ သည္တခါ သူ႔ေအာ္သံမွာ လည္ေခ်ာင္းဆီမွ စတင္ျဖစ္ေပၚလာသည့္ ေအာ္သံမဟုတ္ေတာ့။
ခႏၶာကိုယ္အတြင္း ရွိသမွ်အဂၤါအစိတ္အပိုင္းအားလံုး၏ ခြန္အားဟူသမွ် တစက္မွ်မက်န္ေအာင္ ညႇစ္ထုတ္လိုက္ျခင္းျဖင့္ ထြက္ေပၚလာ သည့္ ေအာ္သံျဖစ္လာခဲ့၏။ သို႔ေသာ္ ပထမတခ်က္ ေအာ္သံမွ်ေလာက္ပင္ အသံမက်ယ္ခ်င္ေတာ့။ ေအာ္သံျမည္ကာ မတၳမွ်ႏွင့္ပင္ ရပ္သြားရ၏။ သည္တခါၾကားလိုက္ရသည့္ေအာ္သံထဲတြင္ ေအာ္သံရွင္၏ ဆႏၵဟူသမွ် အၾကစ္လစ္ဆံုးေဖၚျပႏိုင္ဖို႔ႀကိဳစားသည့္ အဓိပၸာယ္ ကိုမူ အေသအခ်ာ သေဘာေပါက္ လိုက္မိ၏။ ထိုေအာ္သံထဲတြင္ ေအာ္သံရွင္၏ ဘ၀တခုလံုး ပံုအပ္ထားလိုက္ပံုရ၏။
ျပတင္းေပါက္တြင္ရပ္ကာ ေနာက္ထပ္ၿပီး ေအာ္သံတခ်ဳိ႕ ၾကားရလိုၾကားရျငား ရင္တထိတ္ထိတ္ႏွင့္ နားစြင့္ေနမိသည္။ ေနာက္ထပ္ ေအာ္သံကိုမူ မၾကားရေတာ့။ ထိုအခါက်မွ မိမိ၏ခႏၶာကိုယ္တခုလံုး အပူေငြ႔မ်ား တေထာင္းေထာင္း ထြက္ေန သည္ကို သတိျပဳမိသြားရ၏။ ေထာင္ေနေသာဆံပင္မ်ားၾကားမွ ေခၽြးေစးမ်ား စီးက်လာေန၏။ အသက္႐ႉႏႈန္းမ်ား ျမန္ေနခဲ့၏။ ခႏၶာကိုယ္မွာ ေလထဲတြင္ေမ်ာ ေနသလို ခံစားရၿပီး တခ်ိန္ထဲမွာပင္ ခႏၶာကိုယ္ေပၚတြင္ ဆင္တေကာင္ နင္းဖိထားသလို စိတ္ဖိစီးမႈဒဏ္ ခံေနရ၏။
ျပတင္းေပါက္ေဘးမွခြါကာ စားပြဲေဘးတြင္သြားထိုင္လိုက္သည္။ စာေရးစားပြဲေပၚက မွန္ေဘာင္သြင္းၿပီး ေထာင္ထားသည့္ ပံုႏွိပ္ပန္ခ်ီကား ငယ္တခ်ပ္ကို ေငးၾကည့္သည္။ ပန္းခ်ီကားထဲတြင္ လူသံုးေယာက္၊ တံခါးတခုေပၚ တြင္ရပ္ေနသည္ကိုေတြ႔ရ၏။ တံတား၏ သည္ဘက္ ထိပ္ မေရာက္တေရာက္တြင္ လူတေယာက္ရပ္ေနၿပီး ေနာက္ထပ္လူႏွစ္ေယာက္က ေနာက္ဘက္တံတားထိပ္ေလာက္တြင္ ယွဥ္တြဲၿပီး ရပ္ေနၾက၏။
တံတား၏ သည္ဘက္ထိပ္တြင္ တေယာက္တည္းရပ္ေနသည့္လူသည္ ပါးစပ္ကိုဟထား၏။ ဟထားသည့္ပါးစပ္ေပါက္ကို လက္၀ါးႏွစ္ဖက္ ျဖင့္ကာထား၏။ ပါးႏွစ္ဖက္ကို ခ်ိဳင့္၀င္ထားသျဖင့္ ပါးစပ္ေပါက္၀မွာ နကို ရွိရင္းစြဲထက္ ပိုၿပီး အေပါက္အက်ယ္ႀကီးျဖစ္ေန၏။ နားထင္မ်ား ခ်ိဳင့္၀င္လ်က္ရွိ၏။ တြန္႔လိမ္လ်က္ရွိသည့္လည္တိုင္မွာ တေျဖးေျဖး ႀကံဳ႕၀င္ေသးငယ္ သြားေနသည္ဟုထင္ရ၏။ ခႏၶာကိုယ္သည္ ေခါင္းႏွင့္မလိုက္ဖက္ႏိုင္ ေလာက္ေအာင္ က်ံဳလွီလ်က္ရွိ၏။ အထူးျခားဆံုး အခ်က္မွာ ခႏၶာကိုယ္ႏွင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေခါင္းႏွင့္ ေသာ္လည္းေကာင္း ဘယ္လိုမွမလိုက္ဖက္ႏိုင္သည့္ မ်က္လံုးမ်ား ပင္ျဖစ္ၾက၏။ ျပဴးက်ယ္လြန္းသည့္ မ်က္လံုးတစံုသည္ ေရွ႕သို႔တိုးထြက္ လ်က္ရွိ၏။ ထိုစဥ္အခိုက္မွာပင္ ထိုတံတားေပၚက လူသည္ ခႏၶာကိုယ္ကို တြန္႔လိမ္ၿပီးမွ ေအာ္ဟစ္လိုက္ေလသည္။ က်ေနာ့္နားထဲတြင္ ‘ေအာ္သံ’ မ်ားမွာ တိတ္ဆိတ္စြာ ျမည္ဟိန္း ေနျပန္ေတာ့၏။
(၂)
ျမန္မာပန္းခ်ီေက်ာ္ ‘ေပၚဦးသက္’၏ ေဆာင္းပါးတပုဒ္ထဲတြင္ ဆန္းၾကယ္ေသာဂီတတီးလံုးတမ်ိဳးအေၾကာင္း ဖတ္ရဖူး၏။ တေန႔တြင္ သူသည္ ဂီတသံစဥ္တခုကိုနားေထာင္ရ၏။
ထိုဂီတသံစဥ္တခုကို နားေထာင္ေနသည့္အခိုက္ သူ႔မွာ အသက္႐ႈက်ပ္သလိုျဖစ္လာရသည္ဟုဆို၏။ တခါ အသက္ရွဴက်ပ္႐ုံ တြင္မက သူ႔ခႏၶာကိုယ္တခုလံုးမွာ လႈပ္ရွားလို႔မရႏိုင္ေလာက္ေအာင္ တစံုတခုက နင္းဖိထား သလို ျဖစ္လာရသည္ဟုဆို၏။ မြန္းၾကပ္သည့္စိတ္ကို ထိန္းလို႔မတ္လို႔မရႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ခံစားလာရသည္ဟုဆို၏။ တီးလံုးဆံုးသည့္အခါ သူက တိပ္ေခြေပးငွားသူကို တီးလံုးအေၾကာင္း ေမးမိ၏။ ထိုအခါ တီးလံုးတိပ္ေခြေပးငွားသူက ယင္းတိပ္ေခြမွာ လူေသေခါင္းတခုထဲတြင္ ေသၿပီအထင္ႏွင့္ ပိတ္ေလွာင္ထားျခင္း ခံရသူ တဦး၏စိတ္ခံစားခ်က္ကို ေရးဖြဲ႔ထားသည့္ တီးလံုးျဖစ္ေၾကာင္း ရွင္းျပခဲ့၏။ ဆရာ ‘ေပၚဦးသက္’မွာ တအံ့တၾသျဖစ္ခဲ့သည္ဟု ဆိုေလသည္။
စာေရးစားပြဲတြင္ထိုင္ကာ ကမၻာေက်ာ္ ေနာ္ေ၀ပန္းခ်ီဆရာ ‘အက္ဗတ္မြန္႔ခ’ ရဲ႕ ‘ေအာ္သံ’ ပန္းခ်ီကားကို ေငးၾကည့္ေနမိစဥ္ ျပတင္းေပါက္ေဘးတြင္ ရပ္ေနစဥ္ကၾကားခဲ့ရသည့္ ‘ဖားေအာ္သံ’ တခ်ဳိ႕ကို က်ေနာ္ျပန္လည္ ၾကားလာရ၏။ ဘ၀တခုလံုးကို ပံုေအာၿပီးမွ ခႏၶာကိုယ္အတြင္းရွိ အဂၤါရပ္အားလံုး၏ အင္အားဟူသမွ်ကို ညႇစ္ထုတ္ကာေအာ္ဟစ္လိုက္သည့္ ဖားတေကာင္၏ ေအာ္သံမ်ားမွာ က်ေနာ့္ႏွလံုးသားကို အျပင္းအထန္ဆံုး ထိမွန္သြားခဲ့ၾက၏။ အၾကပ္အတည္းဟူသမွ်၏ ဗဟိုခ်က္တခု။ ပိန္းပိတ္ေအာင္ေမွာင္မည္း ေနသည့္ ေခါင္းတလံုး။ တေလာကလံုး ၾကားႏိုင္ေလာက္သည့္ ‘ေအာ္သံ’မ်ား။
စာေရးစားပြဲေပၚက ‘ေအာ္သံ’ ပန္းခ်ီကားကို တဖက္သို႔ လွည့္ေထာင္ထားလိုက္ရသည္။ က်ေနာ့္ နားထဲ၌ ‘ေအာ္သံ’ မ်ားကို ၾကားေနရဆဲ။ ပါးႀကီးႏွစ္ဖက္ ခ်ိဳင့္၀င္ေနသူ။ လည္တိုင္ႀကီး တြန္႔လိမ္ေနသူ။ မ်က္လံုးမ်ား အဆမတန္ ျပဴးထြက္ေနသူ။ တံတားေပၚက ထိုလူတေယာက္ ကို မ်က္ေစ့ထဲက ေဖ်ာက္လို႔မရ။ ျပတင္းေပါက္ႏွင့္ မလွမ္းမကမ္း ၿခံစည္း႐ိုးအစပ္က ေႁမြၿမိဳခံထားရသည့္ ‘ဖားတေကာင္’၏ ေအာ္သံ။ လူေသအေခါင္းထဲက လူတေယာက္။
မည္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ က်ေနာ္သည္ ပန္းခ်ီကားထဲက ‘ေအာ္သံ’ႏွင့္ ေႁမြၿမိဳခံရေတာ့မည့္ ဖားတေကာင္၏ ‘ေအာ္သံ’မ်ား ကို ဆက္စပ္ၿပီးေတြးေနမိပါလိမ့္။ လူေသထည့္သည့္ ေခါင္းတလံုးထဲက လူတေယာက္အေၾကာင္းကို မည္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ ေတြးေနမိ ပါလိမ့္။ တံတားေပၚက ‘လူတေယာက္’။ ေခါင္းထဲက လူတေယာက္ႏွင့္ ေႁမြၿမိဳခံထားရေတာ့မည္ ‘ဖားတေကာင္’ တို႔သည္ တခ်ိန္တည္း ျဖစ္ပ်က္ခဲ့ျခင္း မဟုတ္ၾက။ မ်ိဳးမတူၾက။ ျဖစ္ပ်က္ပံုမ်ားလည္းမတူၾက။ သို႔ျဖစ္ပါလ်က္ က်ေနာ္သည္ ထိုအရာအျဖစ္အပ်က္သံုးခုကို ဘာ့ေၾကာင့္မ်ား တဆက္တစပ္တည္း ေတြးေနမိပါလိမ့္။
(၃)
ဖားတေကာင္သည္ ျမက္ပင္တခ်ိဳ႔ၾကားမွျဖတ္ကာ ေရအိုင္စပ္သို႔ ညင္သာစြာဆင္းလာခဲ့၏။ သူသည္ ႏွစ္ရက္လံုးလံုး ဆာေလာင္မြတ္သိပ္ေနခဲ့၏။ ထို႔ေၾကာင့္ အႏၲရာယ္ရွိႏိုင္မွန္းသိသည့္တိုင္ ေရအိုင္သို႔ ဆင္းခ်လာခဲ့၏။ ထိုစဥ္အခိုက္မွာပင္ သူႏွင့္ တလံအကြာ ေဗဒါပင္အုပ္ၾကားမွ ေႁမြတေကာင္၏ ဦးေခါင္းကို သူေတြ႔လိုက္ရ၏။ ေနာက္သို႔ျပန္လွည့္ရန္ သို႔မဟုတ္ နီးစပ္ရာၿခံဳပုတ္ အတြင္းသို႔ ခုန္၀င္ပုန္းေအာင္းရန္ စဥ္းစားခ်ိန္ပင္ မရလိုက္။ အရွိန္အဟုန္ျပင္းထန္လွသည့္ အရာ၀တၳဳတခု သည္ သူ႔ခႏၶာကိုယ္တခုလံုးကို ဆြဲယူလိုက္၏။ ေၾကာက္အားလန္႔အားႏွင့္ ႐ုန္းကန္မိသည့္တိုင္ သူ႔မွာအသံ မထြက္ႏိုင္ေသး။ သူ႔မ်က္လံုးမ်ားမွာ ေမွာင္အတိက်သြား၏။ သူ႔လက္တဖက္မွာ အသဲခိုက္မတတ္ နာက်င္လာရ၏။ ထိုအခါက်မွပင္ သူသည္ ေႁမြတေကာင္၏ ကိုက္ခဲထားျခင္းကိုခံလိုက္ ရၿပီျဖစ္ေၾကာင္း သိလိုက္ရေတာ့၏။ အသက္ရွဴရပ္မတတ္ ေအာင့္အီးသည္းခံကာ လက္တဖက္ကို႐ုန္းၾကည့္သည္။ သူက တခ်က္႐ုန္း လွ်င္ေႁမြကိုက္ခံထားရသည့္လက္က ပိုၿပီးနာက်င္သြားရ၏။
သူ႔နားထဲတြင္ ေႁမြတေကာင္၏ မာန္ဖီသံကိုၾကားရ၏။ အနီေရာင္မ်က္လံုးႀကီး တစံုကိုျမင္၏။ သူသည္ မၾကာခင္အေတာ အတြင္းတြင္ ေႁမြတေကာင္၏ ခႏၶာကိုယ္ အတြင္းသို႔ သက္ဆင္းရေတာ့မည္ကို အေသအခ်ာသိလိုက္ရ၏။ ထိုအခ်ိန္အခိုက္ အတန္႔အတြင္းတြင္ သူဘာလုပ္ရမည္နည္း။ သူသည္ မည္သည့္လုပ္ေဆာင္မႈကိုလုပ္ျခင္းျဖင့္ ႀကံဳေတြ႔ရင္ဆိုင္ေနရသည့္ အက်ဥ္းအၾကပ္၊ အခက္အခဲ၊ ဖိစီးနာက်င္မႈ အသက္ေဘးရန္ တခုမွလြတ္ေျမာက္ႏိုင္မည္နည္း။ သို႔ေသာ္ လြတ္လမ္းဟူသမွ် တခုမွ်သူမျမင္။ ျပတင္းေပါက္တြင္ ရပ္ၿပီး ၾကည့္ေနသူသည္ ႐ုတ္တရက္ေျပးလာကာ သူ႔ကို ကိုက္ခ်ီထားသည့္ေႁမြကို တုတ္ျဖင့္႐ိုက္ေကာင္း႐ိုက္လိုက္ေလမလား။
ႀကံရာမရသည့္အဆံုး သူသည္ ခြန္အားဟူသမွ်ကို ညႇစ္ထုတ္ကာ အသံကုန္ေအာ္ဟစ္ပစ္လိုက္၏။ အာေခါင္ကိုျခစ္ထုတ္ၿပီး ေအာ္လိုက္သည့္တိုင္ သူ႔ေအာ္သံမွာ အလြန္မတန္တိုးညႇင္းလြန္း၏။ သို႔ေသာ္ ထိုေအာ္သံထဲ သူ႔ဘ၀တခုလံုး တန္းလန္းတြဲေန သည္ကိုမူ ေကာင္းေကာင္းသိလိုက္ရ၏။ နာက်င္လြန္းသည့္ ခံစားခ်က္ကို ေျခစံုကန္ၿပီး ေတာင့္ထားကာ ဒုတိယအႀကိမ္ ထပ္ၿပီး ‘ေအာ္ဟစ္’ လိုက္မိျပန္သည္။ ဒီတခါမေတာ့ သူ႔ခႏၶာကိုယ္တခုလံုး အရည္တစက္မွ်မက်န္ေတာ့သည့္ အခြံတခု ျဖစ္လုနီးပါး အားယူၿပီးမွ ‘ေအာ္ဟစ္’ လိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။ သူ႔နားထဲတြင္ သူ႔တသက္လံုး သည္မွ်ေလာက္က်ယ္ေလာင္သည့္ အသံမ်ိဳးကို သူကိုယ္တိုင္ပင္ မၾကားဘူးခဲ့။ သို႔ေသာ္ သူ႔ေအာ္သံမွာ တံုးတိတိျဖစ္ကာ ရပ္သြားေလသည္။ သူသည္ ခႏၶာကိုယ္ကုိ တဆတ္ဆတ္ခါကာ နာက်င္လ်က္ရွိစဥ္ ေလာကႀကီးတခုလံုး ေမွာင္အတိက်သြားရေလသည္။
(၄)
ေနာ္ေ၀ပန္းခ်ီေက်ာ္ ‘အက္ဗတ္မြန္႔ခ္’ သည္ ‘ေအာ္သံ’ ပန္းခ်ီကားကို ဘာ့ေၾကာင့္ေရးဆြဲခဲ့ရသနည္း။ ပန္းခ်ီဆရာ၏ ရည္ရြယ္ခ်က္၊ ပန္းခ်ီဆရာေပးခ်င္သည့္ ရသသည္ အဘယ္နည္း။
က်ေနာ္သည္ ၁၉၉၆ ခုႏွစ္၊ ေနာ္ေ၀ႏိုင္ငံ။ ‘အက္ဗတ္မြန္႔ခ္’ ျပတိုက္ထဲက ‘ေအာ္သံ’ ပန္းခ်ီကား၏ ေရွ႕တြင္ရပ္ကာ ‘ေအာ္သံ’ ပန္းခ်ီကားႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး အေတြးမ်ိဳးစံု ကြန္႔ျမဴးခဲ့ဖူး၏။ ‘ေအာ္သံ’ ပန္းခ်ီကားႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ႐ႈေဒါင့္အမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆို ခံစားေ၀ဖန္ဆန္းစစ္ၾကည့္သည့္ စာအုပ္စာတန္းမ်ားကို ျပန္လည္စဥ္းစားကာ ‘ေအာ္သံ’ ပန္းခ်ီကားကို ခံစားမႈစိုက္ထူၾကည့္မိသည္။ သို႔ေသာ္ က်ေနာ့္မွာ သူမ်ားေျပာသေလာက္ျဖင့္ ခံစား နားလည္ယူလို႔မရခဲ့။ “ႀကီးက်ယ္ လြန္းလိုက္တာ” ဟူ၍ပင္ ထင္မွတ္ခဲ့ဖူး၏။ သည္လိုႏွင့္ ထိုင္းျမန္မာ နယ္စပ္သို႔ က်ေနာ္ျပန္လာခဲ့သည္။
ယခုအခါ လြန္ခဲ့သည့္ ၂ ရက္က ႀကံဳခဲ့ၾကားခဲ့ရသည့္ ေႁမြတေကာင္၏ ‘ေအာ္သံ’ ကို အမွတ္မထင္ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာ ၾကည့္ျခင္း ျဖင့္ ထူးဆန္းစြာစ်ာန္၀င္ခံစားမိစဥ္ ‘အက္ဗတ္မြန္႔ခ္’ ၏ ‘ေအာ္သံ’ ပန္းခ်ီကားကို က်ေနာ္ သတိရလာရျပန္သည္။ ထိုအခါ က်ေနာ့္မွာ ႐ုတ္တရက္ ဆာတိုရီဉာဏ္ လင္းလက္ရရွိလိုက္သလို ျဖစ္သြား၏။ ပန္းခ်ီကားထဲက လူတေယာက္၏ ‘ေအာ္သံ’ မွာ။ ေႁမြၿမိဳခံရအံ့ဆဲဆဲ ဖားတေကာင္၏ ‘ေအာ္သံ’ မ်ားႏွင့္ တသံတည္း တထပ္တည္း ျဖစ္ေနသည္ကို တအံ့တၾသ က်ေနာ္ ေတြ႔ရေလေတာ့သည္။ ။

4 comments:

  1. အေရးအသားေလးေတြ ေကာင္းတယ္ဗ်။

    ReplyDelete
  2. ေအာ္သံကိုလာခံစားၾကည့္မိတယ္။ပံုရိပ္ေတြကိုတိတိက်က်ၿမင္ရသလိုမ်ိဳးနဲ႔ခံစားရတယ္..ကိုၿငိမ္းေဝရာ

    ReplyDelete
  3. ေမ်ွာ္လင့္ခ်က္ေတြ၊ ေသြးပ်က္ေၾကာက္႐ြံ႕မွူေတြ က်ပ္ခဲေနတဲ့ ေအာ္သံ...။

    ReplyDelete
  4. ခင္ေအာင္ေအးလားမမွတ္မိ။ေအာ္သံကဗ်ာေလးေတာ့မွတ္မိတယ္။ပိေတာက္ပြင့္သစ္ထင္တယ္။

    ReplyDelete