June 03, 2010

ႏွင္းဆီပြင့္ေပၚ အိပ္ေပ်ာ္ျခင္း


ဆရာတင္မိုး ရဲ႕ ႏွင္းဆီပြင့္ေပၚ အိပ္ေပ်ာ္ျခင္း ကဗ်ာကို က်ေနာ့္ဘေလာ့မွာ တင္ၿပီး ပူေဇာ္ခ်င္တာ ၾကာပါၿပီ။ ဒါေပမယ့္ ေတာ္ေတာ္နဲ႔ကို မတင္ျဖစ္ခဲ့ဘူး။

ဒီႏွစ္ရဲ႕ ေႏြရက္တခ်ိဳ႕ကို ကဗ်ာဆရာ (ကို) ခင္ေအာင္ေအး နဲ႔အတူ ကုန္လြန္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီတုန္းက တေန႔မွာ က်ေနာ္က ကဗ်ာဆရာႀကီး တင္မိုးရဲ႕ကဗ်ာေတြထဲမွာ က်ေနာ္အႀကိဳက္ဆံုးက ႏွင္းဆီပြင့္ေပၚ အိပ္ေပ်ာ္ျခင္း ဗ် လို႔ ေျပာလိုုက္မိပါတယ္။ ဒီေတာ ့သူက ထိုင္ရာကထလာၿပီး က်ေနာ့္ကို လက္ဆြဲႏွဳတ္ဆက္ပါတယ္။ သူ သေဘာတူတယ္ေပါ့။ ၿပီးေတာ့ သူက ကဗ်ာဆိုရင္ ပံုသ¿ာန္ဘယ္လိုပဲ ရွိရွိ ကဗ်ာျဖစ္ေနရင္ သူ ဖတ္လို႕ရတဲ့အေၾကာင္းလည္း ေျပာပါတယ္။

ဒါနဲ႕ပတ္သက္ၿပီး လြန္ခဲ့တဲ့ သံုးေလးႏွစ္ေလာက္ကပါ။ ဥဒါန္းမဂၢဇင္းထုတ္ဖို႕ တာဝန္ရွိသူေတြ ျပင္ၾကဆင္ၾကတဲ့အခ်ိန္ကပါ။ ဒီတခါထုတ္မယ့္ မဂၢဇင္းက ဆရာတင္မိုး အထိမ္းအမွတ္ ဦးစားေပးထုတ္ၾကမယ္ေပါ့။ က်ေနာ့္ဆီကလည္း အႀကံညာဏ္ေတာင္းပါတယ္။ ခင္ဗ်ားက ကဗ်ာေတြ ဝင္ေရြးေပးပါဆိုလို႕ က်ေနာ္က ႏွင္းဆီပြင့္ေပၚ အိပ္ေပ်ာ္ျခင္း ဟာ ဆရာ့ရဲ႕ မာစတာပိစ္ လို႕က်ေနာ္ျမင္ေၾကာင္း၊ အဲဒီကဗ်ာ ကို မလြဲမေသြေရြးခ်ယ္ေဖၚျပသင့္ေၾကာင္း အႀကံျပဳခဲ့ပါတယ္။ မဂၢဇင္းထြက္လာေတာ့ က်ေနာ္ အႀကံျပဳတဲ့ အဲဒီ ႏွင္းဆီပြင့္ေပၚ အိပ္ေပ်ာ္ျခင္း ကဗ်ာ ပါလာတာ မေတြ႕ရပါဘူး။
ဒီေနရာမွာ က်ေနာ္နဲ႕ မဂၢဇင္းတာဝန္ရွိသူေတြ သေဘာထား မတိုက္ဆိုင္ၾကတာ သဘာဝက်ပါတယ္။ က်ေနာ္ လက္ခံရမွာပါ။ မတူၾကဘူးေလ။ က်ေနာ္ဆိုလိုတာက ဆရာတင္မိုးအထိမ္းအမွတ္လိုစာအုပ္မ်ိဳးမွာ က်ေနာ္ အင္မတန္ႏွစ္သက္တဲ့ အဲဒီကဗ်ာကို ျမင္ခ်င္ဖတ္ခ်င္ေပမယ့္ က်ေနာ့္ဆႏၵ မေအာင္ျမင္ခဲ့လို႕ ခံစားရတဲ့အေၾကာင္း ေျပာခ်င္တာပါ။

တကယ္ေတာ့ က်ေနာ္လည္းပဲ ကဗ်ာဆရာ (ကို) ခင္ေအာင္ေအးလိိုပါပဲ။ ကဗ်ာဆိုရင္ အနႏၱသူရိယရဲ႕ သူတည္းတေယာက္… ခ်ီ ကဗ်ာကအစ ေဇယ်ာလင္းရဲ႕ အဲဒီတုန္းက ရပ္ရွားျပည္သူျပည္သားေတြနဲ႕ေတြ႕ရဖို႕… အစခ်ီ တၿငိမ့္ၿငိမ့္ဒြန္သို႕တစ္ေခါက္ ကဗ်ာအထိ ႀကိဳက္ပါတယ္။(ကဗ်ာျဖစ္ဖို႔ေတာ့ လိုတာေပါ့ေလ…)

အခုေတာ့ ဆရာႀကီးတင္မိုးရဲ႕ ႏွင္းဆီပြင့္ေပၚ အိပ္ေပ်ာ္ျခင္း ကဗ်ာကို က်ေနာ့္ဘေလာ့မွာ တင္ၿပီး ပူေဇာ္လိုက္ပါၿပီ။
တကမၻာလံုး ႏွင္းဆီရနံ႕ေတြ ထံုမႊန္းလိုုက္ေစခ်င္ စမ္းပါဘိ…။



ႏွင္းဆီပြင့္ေပၚ အိပ္ေပ်ာ္ျခင္း

( ၁ )
ည သည္
အလွ လွ်ိဳ႕ဝွက္၊ အရွက္ ႀကီးစြာ
ၾကာပန္း ႏွင့္ ကြယ္၊ တိတ္ခိုး ရယ္ေသာ
မိန္းမ ငယ္ကဲ့သို႔။

ည ပ်ိဳခင္ သည္
ၾကယ္စင္ တစု၊ အလကၤာ ျပဳ လ်က္
ခရုပတ္ လမ္း၊ လူ႕စခန္း၌
ျဖတ္သန္း သြား စဥ္။

ေျခက်င္း တခတ္၊ လွ်ပ္စစ္ တသံ
ကာရန္ တေက်ာ့၊ ေျခ တေဖာ့ႏွင့္
ဝန္း ေကာ့ နက္ရွိဳင္း၊ သက္တန္႔ ကိုင္း က
စက္ဝိုင္းျခမ္း ပံု ေပၚလာ၏။

( ၂ )
အလင္းေရာင္ တန္း၊ ခပ္ လွမ္းလွမ္း၌
စမ္းဝါး စမ္းဝါး၊ လမ္း သလားစဥ္
ညကား အဓိပါယ္ေလာင္းျဖည့္လ်က္။***

ေမွာင္အားက ႀကီး၊ လင္းအား နည္း ဟု
ညည္း ရွိဳက္သံ မ်ား၊ ေလမွာ တြား လ်က္
ဝါးပင္ ရုံ ထက္၊ ငွက္တို ့အနီး
ဆီးပြင့္ သင္းသင္း၊ ေတာတြင္း အႏွံ႔
သတင္း ျဖန္႔လ်င္
အလန္႔တၾကား၊ တတန္႔နားရ။

ညမ်ား ျဖစ္ေပၚ၊ ေမွာင္ပါေသာ္လည္း
ေဘာ္ေရာင္တစ၊ မိုး ကမ္းစ၌
တြန္႔ရြ ေကြးေကြး၊ အနားေရးတည့္။

ငွက္ကေလး ေထာင္ ေသာင္း၊ ဤ သစ္ေခါင္း ၌
ေအာင္းၾက ရံခါ၊ ေပ်ာ္စရာ ပင္
ယာစပ္ လယ္စပ္၊ ဆူးခ်ံဳစပ္ ၌
ငွက္တပ္ က်က္စား၊ တလႊားလႊားတို႔
နားလို ေနလို၊ အေမွာင္ လို၏
ည ကို ေက်းဇူး တင္ဦးအံ့။

( ၃ )
ည မွန္ရိပ္တြင္၊ အလင္း ျမင္လ်က္
ျမင္သည့္ အလင္း၊ ဝင္းလက္ ဝင္းလက္
ၿပိဳးျပက္ မွ်သာ၊ သို႔ေသာ္ ျဖာ၏။

ေတာင္ျပာ တတန္း၊ ေတာ တတန္းကား
ညတန္း ရွည္မွ၊ ခံုးခံုး ထ၏။

အက် အတက္၊ အပ်က္ အျဖစ္
တရစ္ လည္လည္၊ ခ်ည္တံု ျဖည္တံု
မွဳံလိုက္ လင္းလိုက္၊ ည အမိုုက္၌
မငိုက္ ဦးေခါင္း၊ မေျပာင္း မေရြ႕
မေသြ႕ မေယာ္၊ ေအာင္သံ ေၾကာ္၏။

ေတာင္ေပၚ ၌ ပင္၊ ည အိပ္ခ်င္ေပါ့
ေဖ်ာက္ဆိပ္ပင္၏ ေျခရင္း၌။

( ၄ )
ေဖ်ာက္ဆိပ္ အျပင္၊ ပိေတာက္ ပင္ တည့္
လြင္ျပင္ မွာလည္း၊ ထီးတည္း မဟုတ္။
နက္ၾကဳတ္ မဲေမွာင္၊ အေရာင္ခ်ည္း မဟုတ္။
ငုတ္တုတ္ တထပ္၊ ရပ္လ်က္ တခ်ိဳ႕
သစ္ပင္ တို႔သည္၊ မိုးသို႔ လက္လွမ္း
ေျမကို နမ္းႏွင့္၊ အခန္းခန္း ရွိၾက၏။

ေတာင္တန္း ေပၚတြင္၊ ပိေတာက္ပင္ ေအာက္
ဝင္လိုက္ မိဆဲ၊ ရဲစိတ္ လွ်မ္းလွ်မ္း
လြမ္းစိတ္ ေဝေဝ၊ တို႔ေျမ တို႔ေျမ
လွ ုံံ႔ေဆာ္ေလ၏။

အို အေဆြ ည၊ အေမွာင္ ခ်ေလာ့
ၾကယ္ျမ မီးျဖဴ၊ ညိွထြန္း သူ ေၾကာင့္
တိမ္ငူ အေငြ႕၊ ေနရာ ေရႊ႕လိမ့္။

ေန႔ခင္း မဟုတ္၊ ည မင္း အုပ္လည္း
ခ်ဳပ္ ည ရီမွာ၊ ေတာင္ျပာ တေၾကာ
ေတာလည္း တတန္၊ ပန္းမာလ္ မြမ္းေျပာက္
ပိေတာက္ တဆင္၊ ေဖ်ာက္ဆိပ္ပင္တို႔
ခင္မင္ဖြယ္ရာ၊ ရွိပါေပသည္။

အိပ္ ေပ်ာ္ခိုက္၌
ညမိုက္ အေဆြ လာပါေလ။

( ၅ )
ညရိပ္ခို၍
ႏုပ်ိဳ ဆန္းတင့္၊ ႏွင္းဆီ ပြင့္မည္။

ႏွင္းႏွင့္ ဆြတ္လိမ္း၊ ည ပိန္းပိန္းမွာ
အစိမ္း ေရာင္ ၾကား၊ ဖြံ႕ ထြားထြားႏွင့္
ကားကား စြင့္စြင့္၊ ပြင့္လိမ့္ ႏွင္းဆီ
ရဲရဲနီ။

ႏွင္းဆီ ကို ျမင္၊ ည ေကာင္းကင္ဝယ္
စင္လိမ့္ အေမွာင္၊ အေရာင္ ပ်က္ျပယ္
အရြယ္ ပ်ိဳမ်စ္၊ အသစ္သစ္ေသာ
အခ်စ္ခြန္အား၊ ပြင့္ခ်ပ္ မ်ားျဖင့္
တိုးပြားခဲ့ၿပီ ရဲရဲနီ။

ေကာင္းကင္ ဟင္းလင္း၊ ရနံ႔ သင္းျဖင့္
ျပည့္ တင္း ဖိတ္ လွ်ံ၊ ရနံ႔ ကန္တည့္။

ညယံ ၌ ပင္၊ ပန္ဆင္ လိုက
ပန္နိဳင္ၾက၏
ဘဝႏွင္းဆီ ရဲရဲနီ။

( ၆ )
ဤမွာ ညသန္ေကာင္
ေတာင္ ထိပ္ ျမင့္ေပၚ၊ တက္ခဲ့ေသာ္တည့္
ေမွ်ာ္ ၾကည့္ ဘယ္ ညာ၊ ထို ေရာခါတြင္
အေရာင္ အဝါ တခု။

လဟာျပင္ နယ္၊ အက်ယ္ မဆံုး
မိုးအခံုးထိ
အဆံုးမရွိေသာ ေနရာ၌ ဆံုး၏။

မဆံုးနိဳင္ဘိ
မိုင္ ေပါင္း အနႏၱ၊ ၾသကာသ၌
ပ်ပ် အလင္း၊ မဝင္းတဝင္း
မိုး ကိုထြင္းလ်က္
မ်ဥ္းျဖဴေကြးေၾကာင္း၊ ေစါင္းတန္းပမာ
ထြန္း ေပၚ ရာ၌
ရြာသစ္ တရြာ၊ ကမၻာသစ္ တေနရာ
ေရာင္ျပန္လာဟု၊ မွန္းကာ ျမင္စြမ္း
လမ္း တလမ္း။

အတိတ္ ပစၥဳပန္၊ အနာဂတံတို႔
ေဝးလံ ကြာလွ၊ သံုးဘဝ ကို
ကာလ တခုတည္း၊ ႀကိဳးႏွင့္ စည္းသို႔
တမီး ေရာင္ ေအာက္၊ တမိုး ေအာက္တြင္
ထြန္း ေတာက္ ၾကအံ့။

ေတာင္ေအာက္ ငံုံ႔ၾကည့္၊ ေမွာင္ အတိပင္
ညိွ သည့္ မီးျဖဴ၊ တိမ္ အငူက
ျဖဴလိုက္ မဲလိုက္၊ ဒြန္တြဲခိုက္တည့္။

ညဥ့္၌ လွဳပ္ရွား၊ မီးျဖဴမ်ားကား
ေမွာင္သား ရွိရာ၊ လိုက္လံ ရွာလ်က္
ရြာေပါင္း စံု တြင္၊ ထြက္ ကာ ဝင္၏။

ည သဘင္ သည္
ေမွာင္တြင္ ဖ်ပ္ဖ်ပ္၊ တလွ်ပ္ လွ်ပ္ ႏွင့္
အနာဂတ္ကိုိ လမ္းေဖါက္လ်က္။

( ၇ )
ေမွာင္ ႏွင့္ မဲမဲ၊ ဤ ေတာထဲ၌
ပိႏၷဲ သရက္၊ ဝန္းရွက္ ပတ္သန္း
သခၤမ္း ရွိသည္။

ထို ေက်ာင္းသခၤမ္း၊ ထို ၿမိဳင္တန္းတြင္
စီးျဖန္း ဘာဝနာ၊ ညအခါ၌
ေလာင္း လ်ာ ပုဂၢိဳလ္၊ ရေသ့ညိဳသည္
စာဆို ပီပီ၊ ေတာကို မွီလ်က္
ႏၵ နီ ဝယ္၊ သိဂၤီ တဝက္
ညွာေရႊရြက္က၊ ေဆးစက္ ပန္းခ်ီ
ျမင္လိုက္သည္ကို
စ်ာန္ ပီတိျဖင့္ ပြားလ်က္တည္း။

ရပ္ကို ခြာလည္း
ၾသကာသ တြင္၊ သူ စ်ာန္ ရႊင္လ်က္
ဝင္သည္ လူ႕ရပ္၊ ျပန္၍ ကပ္၏။
ရြက္ခ်ပ္ကို စီး၊ လူ႔ခရီးကို
အနီး အေဝး၊ လွည့္လည္ ေသး၏။
အေစးငင္ငင္၊ ရြာသို႔ဝင္၏။
စ်ာန္ယာဥ္ ဆိုက္ရာ၊ လူ႔ရပ္ရြာကား
မဟာ ရေသ့၊ သည္မွာ ေမြ႕ဟု
ေျမ့ ေကာ္ေဇာညိဳ၊ ခင္း၍ ႀကိဳ၏။

စာဆိုသည္ကား၊ ပန္းခ်ီကား၌
လူသား မူရာ၊ ‘ တို႔ ↓လိုက္ရာဝယ္
သမာဓိ ဂုဏ္၊ ပန္း တငံုတည့္။

သည္မွာ သခမ္ၤး၊ သည္လမ္း တိတ္ဆိတ္
သည္ အရိပ္လည္း၊ ၿငိမ္ တိတ္ပါလွ
ည လည္း ည မို႔၊ ေအးျမ ခ်မ္းသာ
ေမြ ့ေလ်ာ္ပါလည္း၊ ရြာကို တျမင္ျမင္
တခင္ခင္ႏွင့္။

အခင္ အခ်စ္၊ ဖြဲ႔သည္ ျဖစ္၍
အသစ္ ခ်ည္းသာ၊ ည ကဗ်ာ။

( ၈ )
ပုဇဥ္းေကာင္ လည္း
လွ်ိဳ ေျမာင္ နံေဘး၊ ခ်ံဳကေလး ၌
အိပ္ေရး ဝေအာင္ အိပ္ေခ်ၿပီ။

ညေနခင္းက
အဆင္း သ႑ာန္၊ သူ႔ေတာင္ပံ ကို
မပ်ံ သိမ္း ရုပ္၊ ညမွာ ျမွဳပ္၏။

ေတင္ပံ ခတ္လွဳပ္၊ ေတး တပုဒ္ကား
မိုးခ်ဳပ္ေသာခါ၊ စဲခဲ့ၿပီ။

ဤ ခ်ံဳဖုတ္၌
မွိတ္တုတ္ မွိတ္တုတ္၊ အေရာင္ လွဳပ္သူ
တအုပ္ တသင္း၊ ဟုတ္ဟုတ္ လင္းၾက
ၾကယ္တို႔ ဆင္းလာ ၾကေလသေလာ။

အေမွာင္ၾကား၌
ဝိုးဝါး ပ်ံကူး၊ ပိုးစုန္း ၾကဴးတို ့
စူးစူး စမ္းစမ္း၊ မအိပ္တမ္းလ်င္
လမ္းသစ္ ရွာၾက၊ တီထြင္ၾက။

ယာစပ္ တဲထိုး၊ အဖန္အိုးႏွင့္
အဖိုး စာဆို၊ ကဝိ အိုကား
ၾကယ္ကို ေငးေမွ်ာ္၊ ပံုေရးေဖၚလ်က္
ေတြးေခၚ က်က္စား၊ ဥာဏ္ စဥ္ပြားၿပီ။

ခုႏွစ္စဥ္ၾကယ္၊ အံ့ဖြယ္ အေမာင္
အၿမီး ေထာင္လ်က္၊ သန္ေကာင္ ဗိုလ္လုပ္
ၾကယ္ အရုပ္ကိို၊ တပုဒ္ ကဗ်ာ
သီကံုးကာျဖင့္
ၾသဘာ ေတးဖြဲ႔ စပ္ေလၿပီ။

သူ႔လကၤာ၌
မာယာ အလ်ဥ္း၊ မရွိ ကင္း၏။

ရင္တြင္းက စမ္း၊ မကုန္ခန္းတည့္။

ကမ္းကို ရိုက္ဘိ၊ လွိဳင္း အိအိတည့္။

ကဝိ ဖိုးအို၊ လကၤာတိုသည္
မခ်ိဳျဖစ္ေစ၊ ခ်ိဳျဖစ္ေစလ်င္
ကေမၻ ကမၻာ၊ ေျမ အလႊာ၌
သစၥာ ဓမၼ၊ ထြန္းလင္းျပ၍
ညကို ပဲ့တင္၊ ေတာင္စဥ္ ခုႏွစ္ထပ္
လွိဳင္းလံုးခတ္လ်က္ လွိဳးခတ္လ်က္။

( ၉ )
ၾကယ္ေရာင္ ထိုးက်၊ လူ႔ဘဝ၌
တစျပင္ လုပ္တိုင္း၊ သခၤ်ိဳင္း တခု
အစု အအုပ္၊ မဲငုတ္ငုတ္တည့္။

သုသာန္ အဝင္၊ ေညာင္ပင္ ထီး တည္း
ေမွာင္ မည္းမည္းကား၊ စည္းေၾကာင္း တတန္း
တဖက္ကမ္းတည့္။

လမ္းက်ဥ္းကေလး၊ ဖံု ေဖြးေဖြးတြင္
ေခြးႏွင့္ က်ီးကန္း၊ လမ္း အဓိပတိ
ျဖစ္ ေလဘိလည္း
မသိ လမ္းဆံုး၊ အေမွာင္ ဖံုး၏။

စရပ္ ပ်က္ၿပိဳ၊ ပ်ဥ္တို ကြာက်
အမိုး ဟ လ်က္
အနိစၥ…အနိစၥ
‘ အနိစၥာ ဝတ….သခၤါရာ၊
ဥပါဒဝယ ဓမၼိေနာ၊
ဥပဇိတြာ နိရုဇၥ်ႏိ ၱ၊
ေတသံ ဝူပသေမာ သုေခါ↓။

ဤ သုသာန္၌
ရုပ္ နာမ္ ႏွစ္ပါး၊ လွဳပ္ရွား သက္ဝင္
ေတာရျမင္မူ
ျမင္ျမင္ သမွ်၊ သခၤါရဟု
အနိစၥ ကမၼဌာန္း၊ ရြတ္စီး ျဖန္းခိုက္
ထူးဆန္း ေထြလာ၊ သံသာ သာသည္
နားမွာ မွတ္မဲ့ ဝင္ခဲ့၏။

စရပ္ပ်က္ ၏
ကပ္လ်က္ ေနာက္ဖီ၊ တဲပုတ္ က်ီမွ
တီတီ တာတာ၊ က်ည္ က်ည္ က်ာ က်ာ
သံသာ မူလ၊ ည ဂီတ မွာ
သု ဘ ရာဇာ ၏ မိန္းမ မီးဖြားျခင္း။

ဘဝ ဂီတိ၊ အံ့ဖြယ္ ရွိစြ
အဘိဓမၼာ ထက္ ခ်ိဳ ၿမိန္၏။

( ၁၀ )
ညႏုိင္ငံေတာ္၊ ရြက္ေယာ္သဲသဲ
ေလရွဲရွဲႏွင့္၊ လြင့္ ၾကဲ ျဖန္႔ျဖဴး
ေတာလံုးျမဴး၏။

အဖူးလည္း တံုး၊ အရြက္ တံုး၍
ေတာကတံုး ေျပာင္၊ မစာၦေကာင္သည္
ဆာေလာင္ မြတ္သိပ္၊ လွ်ာျဖင့္ လိပ္၍
ေတာင္ထိပ္ကို ‘ လ်က္ ’၊ အဆိပ္ တက္ကာ
မည္းနက္ ကိုယ္လံုး၊ သခၤ်ိဳင္းကုန္းတည့္။

ေတာျပဳန္း ေတာင္ပ်က္၊ လူ႔ အိပ္မက္ပင္
သြက္သြက္ခါ စဥ္၊ အသက္ ငင္ခဲ့
စစ္ ငလ်င္ႏွင့္ စစ္မုန္တိုင္း။

ေလာဘ ငမ္းငမ္း၊ ေဒါသ ရမ္းလ်က္
ေျခလွမ္း မမွန္၊ ေျပာင္းျပန္ ေဇာက္ထိုး
ေမွာက္ က်ိဳး ပ်က္စီး၊ ေလာင္မီး အူအူ
ပြက္ ပြက္ ဆူကာ
လူ၏ တန္ဘိုး၊ လူ ့တန္ခိုးကို
ဖ်က္ခ်ိဳး ေခ်မြ၊ ျပာခ် မီးဖုတ္
မီးေလာင္ ငုတ္တို
သရုပ္ ကိုယ္ထင္ ျပၾက၏။

အေမွာင္ တေစ ၦ၊ ည၏ ေျမ၌
ေျခသံ ရွပ္ရွပ္ သြားလာဆဲ။

( ၁၁ )
အိုဘဲ႔ဘယ္…အိုဘဲ႔ မႏွင္းဆီ
သင္သည္ ဘယ္ မွာနည္း။

အၿပိဳင္း အရုိင္း၊ ႏွင္းဆီ ကိုင္းတို႔
ဝိုင္းဝိုင္း လည္မွ်၊ ဆူးခၽြန္ ထလ်က္
ျမႏွင္းဆီေတြ၊ သည္မွာေလ ဟု
ေသာင္ေျခ တလႊား၊ ေက်ာင္းနား တခ်ိဳ႕
ၿမိဳ႕ေပၚ ရြာေပၚ၊ ေတာင္ေပၚ မက်န္
ဖူးတံ စီစီ၊ ဦးေခါင္း ခ်ီလ်က္
နီလ်က္ ရဲလ်က္၊ တခဲနက္ပင္
လက္ႏွင့္ ေခၽြလည္း၊ ေခၽြ၍ မႏုိင္
လွိဳင္၍ မဆံုး၊ ဤ ေတာင္ကုန္းမွာ
အားလံုး ႏွင္းဆီ ႏွင္းဆီတကား။

ႏွင္းဆီ အငံု၊ ႏွင္းဆီရုံတြင္
အာရုဏ္ ၾကယ္နီ၊ ဆင္းေခ်ၿပီတည့္
လင္းေခ်ၿပီ။

( ၁၂ )
အေမွာင္တြင္း၍
ရုန္းရင္း ဆန္ခတ္၊ ရွဳတ္ရွက္ခတ္တြင္
ပြင့္ခ်ပ္ ေၾကြက်၊ ကဗ်ာစ တခ်ိဳ႕။

အေမွာင္တြင္းက
ဝင္းကနဲ လွစ္၊ လွ်ပ္စစ္ လွ်ပ္ပန္း
ရုတ္ခ်ည္း လန္းေသာ
အလင္းတန္း တခဏ။

အေမွာင္မင္းကို
ေဖါက္ထြင္း လိုဘိ၊ သူ႕သတၱိျဖင့္
မိုးထိ လက္လွမ္း၊ အံ့ဘနန္းေသာ
ေတာင္တန္းႀကီး တသြယ္။

ည၌ ေလတိုး၊ တံပိုး ခရာ
ေျမာက္မ်ား စြာသည္
သာယာသည္လည္း ရွိ၏။

ၾကမ္းၾကဳတ္ေသာ အသံ-
မာန္တဟင္းဟင္း
ထန္ျပင္းေသာ အသံလည္းရွိ၏။

ညအေမွာင္၌
ေတာင္ၿပိဳ သံ၊ ေတာင္ငို သံ-
ေတာတေလွ်ာက္ ၌
ေတာ ေျခာက္သံ ေတာ ေငါက္သံ-
အသံ မ်ိဳးစံု၊ ေတး မ်ိဳးစံုသည္
ညပံု ပန္းကို၊ စမ္း၍ ရေအာင္
ေသာက ပန္းပု ထုဆစ္၏။

( ၁၃ )
ေတာင္ေျခရင္းတြင္
ျမစ္ တစင္းကို ျမင္ပါစ။

မျမင္ျငားလည္း
ေတးသြားကိုေတာ့ ၾကားမည္သာ။

ဘယ္က ျမစ္ဖ်ား၊ ဘယ္နား ျမစ္ဆံုး
လံုးဝ မသိ၊ လံုးဝ မသိ။

သိသည္မွာ
ဤ ေနရာတြင္၊ အလ်င္ မျပတ္
စီးဆင္းတတ္သည္။

ေတာင္ကို ရစ္ေခြ၊ ယာေျမကို ျဖတ္
ေကြ႕ပတ္ တြန္႔လိမ္၊ လွဳိင္းရွိန္ မျပတ္
စီဆင္းတတ္သည္။

သူ႔ျမစ္ေၾကာင္းကား
ေျပာင္းလိုုက္ ေရႊ႕လိုက္၊ ဦးတိုက္မိရာ
သာသာ ညင္းညင္း၊ ရံခါ ျပင္းလ်က္
စီးဆင္းတတ္သည္။

သူ႔ခမ်ာသည္
ေနရာ ေျခတက်၊ မေနရ။

အေျခတက်၊ မေနရျခင္း
ေကြ႕ရေကာက္ရ၊ စီးဆင္းရျခင္း
ထို အခင္သည္၊
ျမစ္ မင္း ဘဝ ပါေပတည္း။

အစ မသိ၊ ဆံုး မသိလည္း
ျမစ္၏ ေတးသံ၊ ျမစ္ယံ အက
ပြဲတမွ်။

( ၁၄ )
ကမ္း နဖူးမွာ၊ ရြာ တရြာ
ေန ့ခ ထန္း က်ိဳ၊ ည ဘင္ဂ်ိဳႏွင့္။

ဘင္ဂ်ိဳသံ ဆိတ္
အိပ္ေပါ့ ရြာကေလး၊ တေမွးေမွး၏။

ျမစ္ေကြး တြန္႔တြန္႔၊လြန္႔လြန္႔ ႏုိးၾကား
အစဥ္ သြားသည္
ၾကယ္မ်ား အေဖၚ အေပါင္းႏွင့္။

ေနျခည္ ျမဴးလ်င္
ကမ္း နဖူး၌၊ ေဆးခင္း စိုက္မည္။

ယာကို သြား၍
ငွက္ခါး ေထာင္မည္၊ ခ်ိဳး ေထာင္မည္။

ၾကက္ဦး တြန္လ်င္
ယာထြန္ အသြား၊ ျမစ္ ကမ္းပါးက
ဝါးမွ်စ္ စို႔ကို ခ်ိဳးဦးမည္။

ဝါးရုံ နံေဘး၊ ယုန္ကေလး ကို
အိမ္ေခြးငယ္ႏွင့္ လိုက္ဦးမည္။                     

အိမ္ အျပန္တြင္
ႀကံရုိး တဆစ္၊ ဝါးမွ်စ္ တစို႔
ကညိဳ႕ တပုိက္၊ အိမ္သူ ႀကိဳက္လိမ့္။

ဆည္းဆာ ျမဴးလ်င္
ရြာဦး ေက်ာင္းတြင္း၊ ဦးပဥၹင္းက
သီခ်င္း စံုတြဲ၊ ဆိုင္း ဇာတ္ ပြဲကို
ဓါတ္ခဲ ေရဒီယိုႏွင့္ ဖြင့္ျပမည္။

ရြာကေလးကား
တေရး တေမာ၊ အိပ္မက္ေတာ၌
ထြန္တံ ထယ္သြား၊ ခ်ိဳးငွက္ခါးႏွင့္
ျမသား ယာခင္း၊ ေတာ ျမင္ ကြင္း ကို
စိတ္တြင္း အိပ္မက္ မက္ေလမလား။

ေတာလွန္ေရး ေခတ္၊ ေျပာက္က်ား စစ္ ႏွင့္
ဖက္ဆစ္ စခန္း၊ အျဖစ္ဆန္းကို
စိတ္တန္း အိပ္မက္ မက္ေလမလား။

လြတ္လပ္ေရး ေျမ၊ ေအာင္သေျပ ဝယ္
ေသြးေပခဲ့ရ၊ ထို တညကို
စိတ္ၾကြ အိပ္မက္ မက္ေလမလား။

ရြာကေလးကား
ေမွးေမွး စက္စက္၊ တိတ္ၿငိမ္လ်က္။

မွဳန္ရီ မွဳန္ဝါး၊ ည တံခါးတြင္
လူသားတို႔ ဘံု၊ သမိုင္းပံု သည္
ျမင္တံု ေပ်ာက္တံု၊ ေပၚလာကုန္၏။

ဆန္စုန္ လာ သြား၊ လူ က်က္စားရာ
ဤ ေျမလႊာသည္
ကဗ်ာ နိဗာန္ ပါေပတကား။

( ၁၅ )
ေခါင္းေလာင္း ထိုး၍
တမိုးေသာက္ နီး၊ ဤ ေျမႀကီး၌
အသီး အပြင့္၊ ခူးလင့္ခ်င္ဖြယ္
မွဳန္းျခယ္ေတာ့မည္။

ကဗ်ာ သင္းထံု၊ ႏွင္းဆီရုံ၌
အငံုလည္း ပြင့္၊ ပြင့္ခ်ပ္ ဖြင့္လ်က္
လွိဳင္း အဆင့္ဆင့္
ပြင့္ၾကေတာ့မည္။

ညရိပ္ ေျမလွ်ိဳး၊ ေန မင္း နိဳး၍
တမိုးေသာက္လ်င္၊ လူ႕ဘံုခြင္၏
အလကၤာရ၊ ဘဝ တန္ဆာ
ေမြ႕ရာ ႏွင္းဆီ၊ သင္းၾကည္ၾကည္၌
ငါသည္ အိပ္စက္၊ ညကို ဖ်က္၍
နံနက္ခင္းဆီ ဝင္ေပအံ့။

ေအာင္စည္ေဆာ္ေလာ့
ျပည္ေတာ္ဝင္ခန္း ေရာက္ေခ်ၿပီ။

နံနက္ခင္း၏
အဆင္း နီျမန္း၊ ႏွင္းဆီ ပန္း၌
ရွိဳက္နမ္း အိပ္စက္ ပါေတာ့အံ႔။    ။

တင္မိုး
( ၂၇၊ ၁၂၊ ၆၉ မွ ၁၊ ၁၊ ရ၀ )

No comments:

Post a Comment