May 30, 2010

သစၥာတရားႏွင့္ သတၱိခြန္အား

က်မတို႔
ေဟာဒီ လူပုဂၢိဳလ္ေတြ
ေသးငယ္ၿပီး အထီးက်န္ဆန္လွတဲ့
ၿဂိဳလ္ကမၻာေပၚမွာ ေနထိုင္ရင္း
သေကၤတ အားလံုးက ေျပာျပနိဳင္ရာ
ပန္းတိုင္တခုဆီ ဦးတည္ရင္း
သူစိမ္းဆံဆံ ၾကယ္ေကာင္းကင္ေအာက္ ျဖတ္လာခဲ့ၾက
ေနေရာင္ျခည္မ်ားထဲ နေမာ္နမဲ့ဆံဆံ ျဖတ္လာခဲ့ၾက
အဲဒီပန္းတိုင္ဆိုတာ
က်မတို႔ ေလ့လာသင္ယူဖို႔
မျဖစ္မေနလိုအပ္ၿပီး ျဖစ္နိဳင္ဖြယ္လည္းရွိတဲ့
သူရသတိၱနဲ႔ အံ့မခန္း သစၥာတရားတို႔
တည္ရွိရာ ေနရာပါပဲ။
က်မတို႔
အဲဒီေနရာ ေရာက္တဲ့အခါ
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေန႔ကို တည္ေဆာက္ဖို ့ရာ
က်စ္က်စ္ပါေအာင္ဆုပ္ထားတဲ့
က်မတို႔ရဲ႕ လက္သီးဆုပ္ေတြက္ို ျဖည္ခ်လိုက္ၾကၿပီး
က်မတို႔ လက္ဖဝါးေတြ
သန္႔ရွင္းလတ္ဆတ္တဲ့ေလနဲ႔ ေအးျမေစမေပါ့။

က်မတို႔
အဲဒီေနရာ ေရာက္တဲ့အခါ
အမုန္းတရားကို နယ္လွည့္ၿပီးဆိုျပေနရတဲ့
သီခ်င္းသည္ ဘဝဇာတ္ခံု ျပည္ဖံုးကား ခ်လိုက္ၾကတဲ့အခါ
မေထမဲ့ျမင္ ျပဳခံရ
ၾကပ္ခိုးစြဲေနတဲ့ က်မတို႔ရဲ႕ မ်က္ႏွာမ်ား
တိုက္ခၽြတ္ေဆးေၾကာၿပီးၾကတဲ့အခါ
မတေထာင္ တေကာင္ဘြား
ထူးျခားတဲ့ က်မတို႔ရဲ႕ သားေတြသမီးေတြကို
စစ္ေျမျပင္နဲ႔ လူသတ္ကြင္းေတြက
ေသြးစြန္းအနာတရျဖစ္ေနတဲ့ ျမက္ပင္ေတြနဲ႔
ဆြဲျခစ္ မယူေတာ့တဲ့အခါ
ၿပီးေတာ့
နိဳင္ငံရပ္ျခားေျမေပၚက ပံုစံတူေျမကြက္ေလးေတြထဲ
မလဲေလ်ာင္းေစေတာ့တဲ့အခါ။

ဘုရားရွိခိုးေက်ာင္းေတာ္ေတြကို
ေလာဘတႀကီး စီးနင္းတိုက္ခိုက္လို႔
ဝတ္ေက်ာင္းေတာ္ေတြအတြင္းက စူးစူးဝါးဝါးေအာ္ဟစ္လံုးေထြးသံမ်ား
တိတ္ဆိတ္သြားတဲ့အခါ
တံခြန္ကုကၠားေတြ
ျမဴးျမဴးၾကြၾကြ လွဳပ္ခတ္ေဝွ႔ယမ္းေနတဲ့အခါ
တုန္ခါေနတဲ့ ကမၻာ့ေအာင္လံမ်ား
ရွင္းသန္႔ ေကာင္းျမတ္တဲ့ေလညွင္းထဲ
ခန္႔ခန္႔ညားညား လြင့္ေနတဲ့အခါ။

က်မတို႔
အဲဒီေနရာ ေရာက္လာတဲ့အခါ
ရုိင္ဖယ္ေသနတ္ေတြကို
က်မတို႔ရဲ႕ ပခံုးေပၚကေန
ေအာက္ကို ခ်ထားလိုက္ၾကတဲ့အခါ
ကေလးေတြက
စစ္ရပ္အလံ အပိုင္းအစေတြနဲ႔
ကစားစရာအရုပ္ေတြကို ဝတ္ဆင္ေပးလိုက္ၾကတဲ့အခါ
ေသမင္းတမာန္ေျမျမွဳပ္မိုင္းေတြ
ဖယ္ရွားလိုက္ၿပီးတဲ့အခါ
သက္ႀကီးရြယ္အိုေတြ
ျငိမ္းခ်မ္းျခင္း ညေနဆည္းဆာအတြင္း
ေလွ်ာက္လွမ္းဝင္ေရာက္လာနိဳင္တဲ့အခါ
ဘာသာေရးပြဲလမ္းေတြမွာ
အသားကိုေလာင္ျမိဳက္လို ့ရတဲ့ေညွာ္နံ႔နဲ႔
အေမႊးတိုင္အျဖစ္ မလႊမ္းထံုေတာ့တဲ့အခါ
ကေလးသူငယ္ေတြရဲ့အိပ္မက္ေတြကို
မတရားျပဳက်င့္မွဳအိပ္မက္ဆိုးက အဓမၼေမာင္းထုတ္လို႔
ကေလးေတြ အထိတ္တလန္႔ လန္႔နိဳးတာမ်ိဳး မရွိေတာ့တဲ့အခါ။

က်မတို႔
အဲဒီေနရာ ေရာက္လာခဲ့ၾကတဲ့အခါ
က်မတို႔ ဝန္ခံၾကရပါလိမ့္မယ္။
ကမၻာ့အံ့ဖြယ္ဆိုတာ
ေက်ာက္တံုးေတြကို
လွ်ိဳ႕ဝွက္ဆန္းၾကယ္ေသသပ္စြာ တည္ေဆာက္ထားတဲ့
ပိရမစ္ႀကီးေတြလည္း မဟုတ္၊
က်မတို ့ရဲ့ စုေပါင္း အဇ်တၳမွတ္ဉာဏ္ထဲ
ထာဝရ အလွတရားအျဖစ္ ခ်ိပ္ဆြဲထားတဲ့
ေဘဘီလံုက ဥယ်ာဥ္ႀကီးေတြလည္း မဟုတ္၊
အေနာက္တိုင္း ညေနဆည္းဆာမ်ားရဲ့
ႏွစ္လိုဖြယ္ေရာင္စံုမ်ားနဲ႔ ထြန္းညွိထားတဲ့
အရီဆိုးနားက မဟာေခ်ာက္ကမ္းပါးႀကီးလည္း မဟုတ္ဘူးဆိုတာ
က်မတို႔ ဝန္ခံၾကရပါလိမ့္မယ္။

ဥေရာပတိုက္ထဲ သူ႔ရဲ႕အျပာေရာင္ဝိညာဥ္
စီးဝင္ေနေစတဲ့ ဒန္န်ဳျမစ္လည္း မဟုတ္၊
တက္ေနဝန္းဆီ ဆြဲဆန္႔ျဖန္႔တက္ေနတဲ့
ဖူဂ်ီေတာင္မဟာရဲ့ အထြတ္အျမတ္ေတာင္ထိပ္လည္း မဟုတ္၊
သတၱဝါအားလံုးကို ေက်ာသားရင္သားမခဲြ
ေရနက္ပိုင္းထဲမွာ ကမ္းေျခေတြေပၚမွာ
ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ေပးတဲ့
အဖ အမယ္ဇံုျမစ္နဲ႔ အမိ မစၥစၥီပီျမစ္ေတြလည္း မဟုတ္၊
တကယ္ေတာ့
ဒါေတြတင္ပဲ
ကမၻာ့အံ့ဖြယ္ေတြ မဟုတ္ဘူးဆိုတာ
က်မတို ့ဝန္ခံၾကရပါလိမ့္မယ္။

က်မတို ့
အဲဒီေနရာကို ေရာက္လာၾကတဲ့အခါ
က်မတို႔
ေဟာဒီလူပုဂၢိဳလ္ေတြ
မေျပာပေလာက္ေအာင္ ေသးငယ္ၿပီး
အထီးက်န္ဆန္လွတဲ့ ၿဂိဳလ္ကမၻာေပၚက
က်မတို႔တေတြ
ဓါးေတြ ဓါးေျမာင္ေတြ ဗံုးလက္နက္ေတြကို
ေန ့စဥ္ လက္လွမ္းေနၾကတဲဲ့ က်မတို႔တေတြ
တဖက္မွာလည္း အေမွာင္ထုထဲ
ၿငိမ္းခ်မ္းေရး တိုကင္လက္မွတ္ရဖို ့အတြက္
အသနားခံစာ တင္ထားၾကသူေတြ
ေဟာဒီ အမွဳန္အမႊားမွ်ေလာက္သာရွိတဲ့ ရုပ္ဝတၳဳေပၚက က်မတို႔ကိို
အာခံတြင္းထဲ ၿမိဳသိတ္ထားရတဲ့
လွဳိက္စားေစာ္ကား စကားလံုးမ်ားက
က်မတို ့ရဲ႕အစစ္အမွန္ျဖစ္တည္မွဳကို စိမ္ေခၚေနၾက
တခါ…
အဲဒီပါးစပ္ေတြထဲကပဲ ထြက္က်လာတဲ့သီခ်င္းေတြ
သိမ္ေမြ႕ခ်ိဳၿမိန္လွၿပီး စံုမက္ဖြယ္ေကာင္းလြန္းလို႔
ရင္ခုန္မွဳေတြ အေမွာက္ေမွာက္ အမွားမွားျဖစ္
ေလးစားခန္႔ျငားလြန္းလို႔ ခႏၵာကိုယ္က ၿငိမ္က်သြား။

က်မတို႔
ေဟာဒီလူပုဂၢိဳလ္ေတြ
ေသးငယ္ၿပီး အလ်င္မျပတ္ စီးေမ်ာေနတဲ့ ၿဂိဳလ္ကမၻာေပၚက
က်မတို႔တေတြရဲ႕
မထင္မွတ္တဲ့လက္မ်ားရဲ႕ရုိက္ခ်က္နဲ႔
မ်က္စိတမွိတ္ လွ်ပ္တပ်က္အတြင္း
အသက္ဇီဝကို ခႏၵာကိုယ္ထဲက ဆြဲထုတ္ပစ္ခဲ့ၾက
အဲဒီလက္မ်ားကပဲ
အင္မတန္႔ကို အၾကင္နာမ်ားနဲ႔ ေျဖသိမ့္ေပးနိဳင္လို႔
မာနတခြဲသားနဲ ့က်မတို႔ရဲ့ လည္တိုင္ေတြ
ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ငုံ႔ညြတ္
ၿပီးေတာ့
မာနႀကီးလွတဲ့ ေၾကာျပင္လည္း ကိုင္းညႊတ္
ဒီလို ဗရုတ္သုကၡေတြ ဒီလိုပဋိပကၡေတြကတဆင့္
က်မတို႔ဟာ
နတ္ေဒဝတာလည္းမဟုတ္ မိစာၦလည္းမဟုတ္တာ သိလာၾကရ။

က်မတို ့
အဲဒီေနရာ ေရာက္လာၾကတဲ့အခါ
ေလလြင့္ ေပါေလာေမ်ာ ဝတၳဳေပၚက
က်မတို႔
ေဟာဒီလူပုဂၢိဳလ္ေတြ
ေဟာဒီကမၻာေျမေပၚဖန္ဆင္း
ေဟာဒီကမၻာေျမကေန ဖန္ဆင္း
ေဟာဒီကမၻာေျမအတြက္
ေယာက်ၤား မိန္းမဟူသမွ်
ဘာသာတရားကိုင္းရွိဳင္းဟန္ျပ
သူေတာ္ေကာင္းေယာင္ ေဆာင္သူမ်ား ကင္းပၿပီး
အႀကီးအက်ယ္ ထိတ္လန္႔ေၾကာက္ရြြံ႕ျခင္းမဲ့
လြတ္လပ္စြာ ေနထိုင္နိဳင္တဲ့ ဝန္းက်င္တခု ပုံစံ
ဖန္တီးနိဳင္တဲ့ စြမ္းအားရွိၾက က်မတို႔တေတြ..။

က်မတို႔
အဲဒီေနရာ
ေရာက္လာၾကတဲ့ အခါ
က်မတို႔ မလြဲမေသြ ဝန္ခံၾကရပါလိမ့္မယ္။
က်မတို႔ဟာ
ျဖစ္နိဳင္စြမ္းရွိသူ တန္ခိုးရွင္ ကမၻာ့အံ့ဖြယ္ တကယ္ျဖစ္တယ္ဆိုတာကို
ဝန္ခံၾကရပါလိမ့္မယ္။
အဲဒီအခ်ိန္ဆိုတာ
က်မတို႔ ဦးတည္ၿပီး လာေနတဲ့
တခုတည္းေသာ အဲဒီေနရာေပါ့…။ ။

ၿငိမ္းေဝ
၂၇၊ ၅ ၊ ၂၀၁၀

(အေမရိကန္ လူမဲကဗ်ာဆရာမ “မာယာအင္ဂ်လိုု” ရဲ့ A Brave and Startling Truth ကဗ်ာကို ဘာသာျပန္ထားတာပါ။ ဒီကဗ်ာဟာ ၁၉၉၅ ခု၊ ဇြန္လ၊ ၂၆ ရက္ေန႔၊ အေမရိကန္နိဳင္ငံ ဆန္ဖရန္စစၥကိုၿမိဳ႕မွာ က်င္းပတဲ့ ကမာၻ႔ကုလသမဂၢအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ႀကီး ထူေထာင္ျခင္း ႏွစ္ ၅၀ ေျမာက္ အခမ္းအနားမွာ သူကိုယ္တိုင္စပ္ဆို သူကုိယ္တိုင္တက္္ေရာက္ ရြတ္ဆိုသြားခဲ့တဲ့ ကဗ်ာျဖစ္ပါတယ္။)

No comments:

Post a Comment