November 08, 2009

ေလးခ်ိဳးဘုရင္ သခင္ကုိယ္ေတာ္မွိဳင္း


ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မွိဳင္းရဲ့ မဟာကဗ်ာေလးခ်ိဳးႀကီးေတြကို တစုတေ၀းတည္း စာအုပ္အျဖစ္ထုတ္ေ၀တာ ႏွစ္အုပ္ရွိပါတယ္။(အမွတ္အသားမွားရင္ေတာ့ ေထာက္ျပျဖည့္စြက္္ေပးၾကပါခင္ဗ်ား)တအုပ္က ေမာင္တင္ေရႊ ျပဳစုတဲ့ “ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မွိဳင္း၊ လက္ေရြးစင္ေလးခ်ိဳးတရာ ” ျဖစ္ပါတယ္။ က်န္တအုပ္ကေတာ့ ဟၤသာတစာေပျဖန္ ့ခ်ိေရးကထုတ္ေ၀တ ဲ့“ ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မွိဳင္း ေလးခ်ိဳးေပါင္းခ်ဳပ္ ” စာအုပ္ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီေဆာင္းပါးက ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မွဳိင္း ေလးခ်ိဳးေပါင္းခ်ဳပ္ စာအုပ္အေပၚမူတည္ၿပီးမွေရးတဲ့ေဆာင္းပါးျဖစ္ပါတယ္။
ဆရာႀကီးဟာ ကဗ်ာေတြအျပင္ ျပဇာတ္ေတြ ဋီကာေတြလည္းေရးပါတယ္။ က်ေနာ္တဦးတည္းရဲ့အျမင္အရ ေျပာရရင္ ဆရာႀကီးဟာ ကဗ်ာမွာပို ၿပီး ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားလွတယ္လို ့ယူဆပါတယ္။
ဆရာႀကီးရဲ့ ဒီေလးခ်ိဳးေပါင္းခ်ဳပ္စာအုပ္မွာ ဆရာေဇာ္ဂ်ီက အမွာစာေရးပါတယ္။ ဒီအမွာစာဟာ ၁၉၆၄၊ၾသဂုတ္လ ၃ ရက္ေန ့ည ဆရာႀကီးသခင္ကိုယေတာ္မွဳိင္းစ်ာပနမဏပ္မွာ ဆရာေဇာ္ဂ်ီေဟာေျပာခဲ့တဲဲ့ စာတမ္းကိို အမွာစာအျဖစ္ေဖၚျပထားတာပါ္။ ဆရာေဇာ္ဂ်ီရဲ့အမွာစာဟာ ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မွိဳင္းရဲ့ ကဗ်ာမ်ားအေပၚစာဖတ္သူေတြပိုမိုသေဘာေပါက္နားလည္နိဳင္ဖုိ ့အတြက္အေထာက္အကူျပဳတာအမွန္ပါပဲ။
ဒီစာအုပ္မွာ ေလးခ်ိဳးႀကီးကဗ်ာမ်ားအျပင္ ေတးထပ္ ၊ ေလးခိ်ဳးလပ္၊ ဂါထာ မ်ားလည္းပါရွိတာေတြ ့ရပါတယ္။ စုစုေပါင္း ကဗ်ာပုဒ္ေေရ (၁၁၈)ပုဒ္ပါရွိပါတယ္။

၂။
ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မိွဳင္းရဲ ံကဗ်ာေတြကုိ အေၾကာင္းအရာပိုင္းအရ၊ အတတ္ပညာပိုင္းအရဆိုၿပီး ႏွစ္ပိုင္းခြဲၿပီးေလ့လာသင့္ပါတယ္။ ဆရာႀကီးဟာ ကဗ်ာဆရာလည္းဟုတ္တယ္၊ နိဳင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္လည္းျဖစ္တာမို ့ဆရာႀကီးရဲ့ကဗ်ာေတြကို အေၾကာင္းအရာအရေလ့လာရင္ပဲ ခမ္းနားျမင့္မားလွတဲ့နိဳင္ငံေရးေနာက္ခံမ်ားကိုေတြ ့ရနိဳင္ပါတယ္။ ဆရာႀကီးရဲ့ကဗ်ာေတြကုိ ဖတ္္ရင္ ဆရာႀကီးရဲ့နိဳင္ငံေရးရပ္တည္ခ်က္၊နိဳင္ငံေရးအျမင္ထက္ျမက္မွဳေတြကို အထင္အရွားေတြ ့ရနိဳင္ပါတယ္။ဒီေဆာင္းပါးမွာေတာ့ အဲဒီဆရာႀကီးရဲ့နိဳင္ငံေရးအေၾကာင္းအရာေနာက္ခံမ်ားကိုအဓိကမထားပဲ ဆရာႀကီးရဲ့ ကဗ်ာအတတ္ပညာဆိုင္ရာအပ္ိုင္းကိုပဲ ဦးစားေပးေဖၚျပသြားမွာျဖစ္ပါတယ္။
ပထမဦးဆုံးက်ေနာ္သတိျပဳမိတဲ့အခ်က္ကေတာ့ မဟာကဗ်ာေလးခ်ိဳးႀကီးမ်ားရဲ့ထူးျခားလွတဲ့ ကဗ်ာပံုစံျဖစ္ပါတယ္။ဒီကဗ်ာပုံစံဟာ ေလးခ်ိဳးကဗ်ာပုံသဏာန္ေဟာင္းကို ဆရာႀကီးက ထပ္မံခ်ဲ ့ထြင္ထားတဲ့ ကဗ်ာပံုသ႑ာန္သစ္ျဖစ္ပါတယ္။
ဆရာႀကီးက သူေျပာခ်င္တဲ့ အေၾကာင္းအရာကုိ မဟာကဗ်ာေလးခ်ိဳးႀကီးဆိုတဲ့ သူကုိယ္တုိင္တီထြင္ထားတဲ့ “ ကဗ်ာပုံစံ ” နဲ ့ေရးဖဲြ ့ေျပာဆိုခဲ့တာပါ။ ဒီကဗ်ာပုံစံဟာ၊ ယၡင္ရွိၿပီးသားေလးခ်ိဳးကဗ်ာရဲ ့အကန္ ့အသတ္တခ်ိဳ ့ကုိ ဖ်က္ၿပီး အဲဒီအကန္ ့အသတ္ထက္ပုိၿပီးက်ယ္တဲ့ ကဗ်ာပုံစံကုိယူလိုက္တာပါ။ ေလးပုိဒ္ကဗ်ာပုံသဏာန္ရဲ ့တစုံတရာတင္းၾကပ္မွဳကုိ ေျဖခ်လိုက္တဲ့သေဘာပါပဲ။ ဒီ လို ဆန္ ့ထုတ္ေျဖခ်ရျခင္းရည္ရြယ္ခ်က္ကလည္း တခိ်န္က “ ပ်ိဳ ့” ေတြ၊ “ ရတု ” ေတြမွာသာ ေရးဖဲြ ့ေလ့ရွိတဲ့ အေၾကာင္းအရာမ်ိဳးေတြြကုိ ဆရာႀကီးက မဟာကဗ်ာေလးခ်ိဳးႀကီးထဲမွာ ထည့္ေရးႏုိင္တယ္ဆိုတာ နားလည္းထားလုိ ့ပါပဲ။ ကဗ်ာတ ေခတ္မွာ ကဗ်ာသစ္ထြင္တဲ့ အလုပ္ဟာ တကယ္ေတာ့ ေတာ္လွန္စြန္ ့စားရတဲ့ အလုပ္ျဖစ္ပါတယ္။ အေဟာင္းကိုေတာ္လွန္ရပါတယ္။ အေဟာင္းသမားနဲ ့ရင္ဆုိင္ရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့့္မုိ ့လည္း “ အမယ္မင္း၊ ေတးမ်ိဳးအၿပီး မသာမယာကုိမွ ေလးခ်ိဳးႀကီးမဟာကဗ်ာရယ္လို ့ေခၚရက္ေလျခင္း ” ဆုိၿပီး ၊ ငုိခ်င္းခ်ကန္ ့ကြက္သူေတြရွိခဲ့တာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ဆရာႀကီးက ကဗ်ာပုံသဏာန္သစ္ကုိပဲ ရဲရင္ ့တက္ၾကြစြာကုိင္ဆဲြခဲ့ပါတယ္။
တခ်ိန္တုန္းက ေလးခ်ိဳးစာေၾကာင္းတေၾကာင္းမွာ၊ စာလုံးေရ ( ၉ ) လုံးအထိေလာက္ပဲရိွတာကုိ ၊ ဆရာႀကီးကေတာ့ စာလုံးေရအကန္ ့အသတ္မရွိ ထားခ်င္သေလာက္ထားၿပီးေရးတာေတြ ့ရပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ကဗ်ာပုိဒ္ေရ ( ၄ ) ပုိဒ္၊ တခ်ိန္တုန္းက ( ၁၆ ) ခ်ိဳး၊ စာမ်က္ႏွာ ( ၂ ) မ်က္ႏွာ ( ၃ ) မ်က္နာရွိရာက၊ ဆရာႀကီးကေတာ့ ( ၁၀ ) မ်က္ႏွာေလာက္အထိ ဆန္ ့ထုတ္ခ်ဲ ့ထြင္လုိက္တာေတြ ့ရပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ဆရာႀကီးဟာ ယၡင္ေလးခ်ိဳးပုံသဏာန္ရဲ ့“ ထု ” နဲ ့ “ ေစါက္ ” ကုိခ်ဲ ့ထြင္လုိက္တဲ့သေဘာပါပဲ။ ဒါကေတာ့ ဆရာႀကီးရဲ ့ကုိယ္ပုိင္မဟာ ကဗ်ာေလးခ်ိဳးႀကီး ပုံသဏာန္ရဲ ့ထူးျခားမွဳပါပဲ။

ေနာက္ထပ္ထူးျခားတဲ့အခ်က္ေတြရွိပါတယ္။ ဆရာႀကီးဟာ အဲဒီမဟာကဗ်ာေလးခ်ိဳးႀကီးေတြကို အရပ္သံုးေလသံေတြ၊ လူထုသံုးေ၀ါဟာရေတြ၊ အဂၤလိပ္စကားလံုးအသံထြက္ေတြ၊ ေ၀ါဟာရအသစ္ေတြနဲ ့ဖြဲ ့စည္းတည္ေဆာက္ထားတဲ့အခ်က္ဟာ အင္မတန္ထူးျခားတဲ့အခ်က္ပါပဲ။ ဒီလိုေရးဖြဲ ့တယ္ဆိုတာ လြယ္ကူတဲ့အလုပ္မဟုတ္ပါဘူး။ ေတာ္ရုံတန္ရုံကဗ်ာဆရာေတြ စိတ္ကူးမိ စိတ္ကူးရဲတဲ့ကိစၥမဟုတ္ပါဘူး။ အင္မတန္ရဲရင့္ထက္ျမက္တတ္သိတဲ့ကဗ်ာဆရာမ်ားသာ ကိုင္တြယ္ရဲတဲ့ကိစျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာၾကီးဟာ အဲဒီ စကားလုံးေတြ ေ၀ါဟာရေတြကို ဆရာႀကီးအင္မတန္ကြ်မ္းက်င္လိမ္မာတဲ့“ မက်ီးရြက္သပ္ နေဘထပ ”္စပ္နည္းနဲ ့ေရးတဲ့အတြက္ ဆရာႀကီးရဲ့ကဗ်ာေတြဟာ လူေတြနဲ ့ပိုမိုနီးစပ္နိဳင္ခဲ့ပါတယ္။

ဒီေနရာကစၿပီး ဆရာႀကီးအသံုးျပဳခဲ့တဲ့ ေ၀ါဟာရသစ္၊ လူထုသံုးစကားလံုး၊အဂၤလိပ္စကားလံုးေတြကို အနည္းငယ္မွ်စီ ေဖၚျပသြားပါ့မယ္။

စကားလံုးသစ္မ်ား
မယ္သီလရွင္ = ဘန္းမဒီ
ဖက္ဆစ္ = ကမာဒျမ“
ျဖဴစင္တဲ့အက်င့္ = ဗ်ိဳင္းအက်င့္
မၾကည္ညိဳဖြယ္ဘုရင္= ဘုရင္တေကာင္
ႏြားလို့မိုက္တဲ့ လူႏွစ္ေယာက္ = လူတရွင္း
ဒကာမႏွစ္ေယာက္ = ႏွစ္္ဒဂမ
ေျမပတ္ၾကားပထဗ်ာထိ = ေျမမ်ိဳ
အလြန္လြမ္းေဆြးျခင္း = လြမ္းေတာင္ေပါက္

အဂၤလိပ္စကားလုံးမ်ားသုံးစြဲပုံ
ေကာလိပ္၊ ကင္းေဂ်ာ့၊ ေကာင္စီ၊ ကြန္ျမဴနစ္၊ ကြန္ဖရင့္္၊ ေဆးလဗားဂ်ဴဗလီ၊ ဒုိင္အာခီ၊ ဒယ္လီဂိတ္၊ ပါ၀ါ၊ ေပၚလစ္တစ္၊ ေနရွင္နယ္ေဒး ...အစရွိတဲ့ စကားလုံးေတြပါပဲ။ အျပည့္အစုံေဖၚျပမယ္ဆုိရင္ေတာ့ သည့္ထက္တပုံတပင္ႀကီးရွိပါေသးတယ္။

က်ေနာ္စိတ္၀င္းစားၿပီး အထူးျခားဆုံးအသုံးအႏွဳန္းေတြကေတာ့ လူထူသုံး ဘန္းစကားလုံးေတြပါပဲ။
လူထုသံုးေ၀ါဟာရမ်ား
ကေလာ္တုတ္၊ ကလိန္ဘုက်၊ ကလခ်ာ ကလခၽြတ္၊ ဂုိက္မေသး၊ ငနဲ၊ ငို ့ဘေကာင္၊ ဘုိင္ေကာင္၊ ေဟာ္တယ္မယ္၊ မသာေလာင္း၊ ေသခ်င္းဆုိး၊ အနဳတ္စုတ္ ဂုတ္စုတ္၊ ပလူး၊ ဗလေဗြဗလျဖစ္၊ ဘလခ်ီဘလရြတ္၊ မဟားဒယား၊ အႀကံႏိုပ္....၊ သည့္ထက္ စကားလုံးေတြ အမ်ားႀကီးရိွပါေသးတယ္။ ဒါကေတာ့ နမူနာသေဘာပဲ ေဖၚျပလိုက္တာပါ။

ေနာက္ထပ္ထူးျခားတဲ့အခ်က္ရွိပါေသးတယ္။ ဆရာႀကီးဟာ စကားလံုးေပါင္းဂႏၱ၀င္စည္းကမ္းေတြကို ရဲရဲပဲခ်ိဳးေဖါက္လိုက္တာေတြ ့ရပါတယ္။ ကဗ်ာမွာ လူထုသံုးေ၀ါဟာရနဲ ့စကားေျပာေလသံကိုအသံုးျပဳမယ္ဆိုရင္ ဂႏ၀င္စည္းကမ္းေတြဟာအဟန္ ့အတားျဖစ္ေစတတ္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာေတာ့ ဂႏၱ၀င္စည္းကမ္းေတြက ဆရာႀကီးရဲ့တီထြင္ရဲတဲ့စိတ္ကို မဟန္ ့နိဳင္ပါဘူး။ ဒါကိုလည္း ဥပမာအနည္းငယ္ေဖၚျပလိုက္ပါတယ္။
ဓါးမရွည္ ဓါးမတို = ဒမေရွ ဒမတို
ဓါးျပ = ဒျမ
ေခါင္းကုတ္ =ေဂါင္းကုတ္
ႏြားထိုင္း ႏြားပ်က္ ႏြားနီ ႏြားျပာ = နထိုင္း နပ်က္ နနီ နျပာ
ထမင္းရည ္= ထမေရ
၀ါးေတာ ၀ါးရုံ=၀ေတာ ၀ရုံ
ေျမးတကာမ = ျမီးဒဂမ
တန္ဆာ = ဓဆာ

၃။
“ ဆရာႀကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မိွဳင္း၊ေလးခိ်ဳးေပါင္းခ်ဳပ္ ” စာအုပ္ကိုဖတ္ျပီး က်ေနာ္ေတြ ့ရွိတဲ့ ဆရာႀကီးရဲ့ ကဗ်ာဆိုင္ရာ အတတ္ပညာမ်ားကို အနည္းငယ္ တင္ျပခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။အခုေတာ့ ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မွိဳင္း ကြယ္လြန္တာ (၄၅)ႏွစ္ျပည့္ခဲ့ပါျပီ။ဆရာႀကီးကြယ္လြန္တဲ့အခါ ကဗ်ာေလာကမွာ မဟာကဗ်ာေလးခ်ိဳးႀကီးေခတ္ဟာလည္း နိဂုံးခ်ဳပ္သလိုျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ဒါကေတာ့ ေႏွာင္းလူေတြက ေနာက္ထပ္ကဗ်ာသစ္ေတြထပ္ျပီးေဖၚႀကတာလည္းပါ၊ ဆရာႀကီးထက္ေက်ာ္ျပီး ဘယ္ကဗ်ာဆရာမွ မဟာကဗ်ာေလးခ်ိဳးႀကီးေတြ မေရးစပ္နိဳင္တာလည္း ပါလိမ့္မယ္ထင္ပါတယ္။
ဒီေဆာင္းပါးမွာ ဆရာႀကီးရဲ့ ကဗ်ာအတတ္ပညာဆိုင္ရာ နည္းနာေတြကို အနည္းငယ္မွ်သာ ေဖၚျပနိဳင္ေႀကာင္း ၀န္ခံပါတယ္။စာဖတ္သူမ်ား ျဖည့္စြက္ ဆက္လက္ေလ့လာနိဳင္ဖို ့အတြက္သာ ရည္ရြယ္ျပီးေရးခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ။

ျငိမ္းေ၀
မွီျငမ္း။ ။ဆရာေမာင္စြမ္းရည္ ရဲ့ “ ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မိွဳင္းရဲ့ ကဗ်ာဟန္တကြက္ ”
ေဆာင္းပါး။ (စာေပအင္အား...စာအုပ္မွ )

1 comment:

  1. အဲဒီ စာအုပ္ေတြ ၀ယ္လို႕ရႏို္င္ပါသလား ဆရာ

    ReplyDelete