March 05, 2010

ခ်စ္သူတို ့ရဲ့ပြဲ






အပိုင္း (၅)
၂၅ ၊ ၂ ၊ ၂၀၁၀
ညီလာခံ ဒုတိယေန ့

ညတုန္းက က်ေနာ္ ေတာ္ေတာ္နဲ ့အိပ္မေပ်ာ္ခဲ့ပါဘူး။ ဆရာေနမ်ိဳးေအးကေတာ့ခတ္ေစါေစါပဲ အိပ္ယာဝင္သြားပါတယ္။ အိပ္ခန္းထဲကို ခဏဝင္ေတာ့ ကုတင္ေပၚမွာ လက္အုပ္ခ်ီၿပီး အိပ္ယာဝင္ ဘုရားရွိခိုးေနတဲ့ သူ ့ကိုိ က်ေနာ္ေတြ ့လိုက္ရပါတယ္။သူ ့ကို က်ေနာ္ေလးစားသြားရတယ္။ က်ေနာ္ကေတာ့ အခန္းအျပင္ဖက္က စားပြဲေလးေပၚ လက္ပ္ေတာ့ကြန္ပ်ဴတာေလးဖြင့္ၿပီး စာရုိက္ေနခဲ့ပါတယ္။ အင္တာနက္ခ်ိပ္ၾကည့္လို ့အဆင္ေျပေတာ့ က်ေနာ့္ဘေလာ့ေလး လွပ္ၾကည့္ အီးေမးခ်က္ၾကည့္လုပ္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဧရာဝတီအင္တာနက္မဂၢဇင္းကို သြားၾကည့္ပါတယ္။

မဲေဆာက္ကေန ကားနဲ ့ထြက္လာစဥ္တုန္းက လမ္းမွာ ဖံုးေခၚထားတာေတြ ့လို ့ဖြင့္ၾကည့္ေတာ့ ဧရာဝတီက “ကိုစိုး” ေခၚထားတာေတြ ့ပါတယ္။ ဖံုးျပန္ေခၚေတာ့ ကိုစိုးက က်ေနာ့္ရဲ့ စာအုပ္စင္ေဆာင္းပါး ဒီကေန ့“ဧရာဝတီအင္တာနက္ဝက္ဘ္ဆိုဒ္” မွာ တင္မယ့္အေၾကာင္းေျပာပါတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့အပတ္ကတည္းက ထည့္ဖို ့ျပင္ဆင္ထားတာ အတည္ျပဳစရာ အခ်က္တခ်ိဳ ့ေမးစရာရွိလို ့ေနာက္က်သြားရတဲ့အေၾကာင္းလည္း ရွင္းျပပါတယ္။ ဒီတပတ္ စာအုပ္စင္က႑မွာ က်ေနာ္က ရုရွကဗ်ာဆရာ “ယက္တူရွင္ကို” ရဲ့ ကိုယ္တိုင္ေရးအထုပတၱိျမန္မာဘာသာျပန္စာအုပ္ကို Review ျပန္လုပ္ထားတာပါ။ ဒီအထဲမွာ ယက္တူရွန္ကိုရဲ့ ေမြးေန ့အတည္ျပဳခ်င္တဲ့ကိစၥနဲ ့ေဆာင္းပါးေခါင္းစဥ္ လိုအပ္ရင္ေျပာင္းေပးဖို ့က်ေနာ္ေျပာထားတဲ့ကိစၥ က်ေနာ့္ကိုလွမ္းၿပီး့ညွိတာပါပဲ။ က်ေနာ္ခ်င္းမိုင္ထြက္လာတဲ့ေန ့က်မွ တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ က်ေနာ့္စာမူ တင္ေတာ့မယ္ၾကားေတာ့ ဝမ္းသာရတာေပါ့။ဒါေၾကာင့္မို ့လက္ပ္ေတာ့ေလးလည္း စမ္းတဲ့သေဘာနဲ ့ဒီကေန ့ည အင္တာနက္ခ်ိပ္ၿပီး ဧရာဝတီဝက္ဘ္ဆိုဒ္ကို သြားၾကည့္လိုက္တာပါ။

အိပ္ယာဝင္ဖို ့အခန္းထဲကိုဝင္ေတာ့ ည ၁၁ နာရီထိုးပါၿပီ။ ကုတင္ေပၚမတက္ေသးပဲ ကုတင္ေဘးက လိုက္ကာကို နည္းနည္းဖယ္ၿပီး ခ်င္းမိုင္ၿမိဳ ့ေလးရဲ့ ညကို က်ေနာ္ရပ္ၾကည့္ေနမိပါေသးတယ္။ မဟူရာေကာ္ေဇာေပၚမွာ ေရာင္စံုေက်ာက္ေတြျဖန္ ့ခင္းထားသလိုျဖစ္ေနတဲ့ ခ်င္းမိုင္ၿမိဳးေလးရဲ့အလွဟာ တကယ့္ကို စြဲမက္ဖို ့ေကာင္းပါတယ္။

မနက္ၾကေတာ့ ထံုးစံအတိုင္း က်န္းမာေရးေလ့က်င့္ခန္း ခတ္ေစါေစါထလုပ္ပါတယ္။ ဆရာေနမိ်ဳးေအး နိဳးေတာ့ ေရမိုးခ်ိဳးၿပီး ေအာက္ကိုဆင္းၾကပါတယ္။ နံနက္အေစါစာ စားၾကပါတယ္။ က်ေနာ္က ထမင္းေက်ာ္တပုဂံ၊ ဆရာေနမ်ိဳးေအးက ေကာ္ဖီတခြက္နဲ ့မုန္ ့။ က်ေနာ္တို ့ႏွစ္ေယာက္စားပြဲမွာ ၿပည္တြင္းကလာတက္တဲ့ စာေပသမားတဦး လာထိုင္ပါတယ္။ (သူ ့နာမည္နဲ ့သူ ့အလုပ္အကိုင္ကိုေတာ့ က်ေနာ္မေဖၚျပေတာ့ပါဘူး။) သူက ခင္မင္ဖို ့ေကာင္းပါတယ္။ သူနဲ ့ဆရာေနမ်ိဳးေအးနဲ ့က ျပည္တြင္းမွာကတည္းက သိခဲ့ၾကသူေတြျဖစ္တာမို ့အခုလိုျပန္ေတြ ့ရတဲ့အခါ ႏွစ္ေယာက္စလံုးေက်နပ္ေနၾကပံုရပါတယ္။ က်ေနာ္ကေတာ့ ႀကံဳေတာင့္ႀကံဳခဲအခြင့္အေရးမို ့ျပည္တြင္းက က်ေနာ္နဲ ့ရင္းနီးခဲ့ဖူးတဲ့ ကဗ်ာဆရာေတြအေၾကာင္းေမးလိုက္ပါတယ္။ သတိရတဲ့အေၾကာင္းလည္း လူႀကံဳပါးလိုက္ပါတယ္။ စားပြဲဝိုင္းကမထခင္ ဒီကေန ့ေတာ့ စာအုပ္ဆိုင္ေတြဆီ သြားျဖစ္ေအာင္သြားမယ္လို ့ေျပာမိပါတယ္။ ျပည္တြင္းကစာေရးဆရာက သူလည္းလိုက္ခ်င္တဲ့အေၾကာင္းေျပာပါတယ္။ ဆရာေနမ်ိဳးေအးကလည္း လိုက္မယ္လို ့ဆိုပါတယ္။က်ေနာ္က ႀကိဳးစားစီစဥ္ၾကတာေပါ့လို ့ျပန္ေျပာခဲ့ပါတယ္။

နံနက္အေစါစာစားၿပီး အခန္းကိုျပန္တက္ေတာ့ မဲေဆာက္က အတူလာၾကတဲ့ ကဗ်ာဆရာ ကိုၿငိမ္းလူနဲ ့ေရႊအိမ္စည္(ကိုစိုးဟန္)တို ့ႏွစ္ေယာက္ ဓါတ္ေလွကားထဲမွာ ့သြားဆံုပါတယ္။ မေန ့တုန္းက ညီလာခံစည္းေဝးခန္းမရွာမေတြ ့လို ့အထက္ေအာက္ ေဟာ္တယ္အေပၚဆံုးနဲ ့ေအာက္ထပ္ ္ျပန္ဆင္းျပန္တက္လုပ္ခဲ့ၾကရတဲ့ “ေတာသားႏွစ္ေယာက္” အေၾကာင္း က်ေနာ္က ေျပာျပေတာ့ ေရႊအိမ္စည္ကလည္း သူတို ့ႏွစ္ေယာက္ရဲ့ ဓါတ္ေလွကားအေတြ ့အၾကံဳကို ေျပာျပပါတယ္။ သူတို ့ႏွစ္ေယာက္ နံနက္စာဆင္းၿပီးစားဖို ့ဓါတ္ေလွကားထဲဝင္ၿပီး ခလုပ္ကိုႏွိပ္ေတာ့ ဓါတ္ေလွကားတံခါးပိတ္သြားပါတယ္တဲ့။ ခဏေနေတာ့ ဓါတ္ေလွကားတံခါးပြင့္သြားလို ့ေအာက္ထပ္ကိုေရာက္ၿပီဆိုၿပီး အျပင္ကိုထြက္ေတာ့ ကိုယ္ေနတဲ့အထပ္ ၅ ထပ္ကိုပဲျပန္ေရာက္ေနတာေတြ ့လို ့ႏွစ္ေယာက္သား ကိုးလို ့ကန္ ့လန္ ့ျဖစ္ၿပီး တခါ ဓါတ္ေလွကားထဲျပန္ဝင္ ေအာက္ကိုျပန္ဆင္း လုပ္ခဲ့ၾကရတဲ့အေၾကာင္းေျပာျပပါတယ္။ က်ေနာ္တို ့က ေတာကတက္လာတဲ့သူေတြဆိုေတာ့ ဒီေလာက္ေတာ့ရွိမွာေပါ့ ခင္ဗ်ားတို ့က တံခါးပိတ္တဲ့ခလုပ္ကိုပဲ မွားၿပီးႏွိပ္မိလို ့ဓါတ္ေလွကားက ဘယ္မွမေရြ ့ပဲ တံခါးကအလိုလိုျပန္ပြင့္သြားတာျဖစ္မွာေပါ့လို ့က်ေနာ္ကေျပာေတာ့ သိပါဘူးဗ်ာ လို ့ကိုၿငိမ္းလူကေျပာရင္း သူ ့ကိုယ္သူ သေဘာက်ေနပါေတာ့တယ္။

က်ေနာ္တို ့မဲေဆာက္က ရဲေဘာ္ေတြကရုိးသားလြန္းၾကပါတယ္။ ဟဲဟဲ ေတာက်လြန္းတယ္လို ့ေတာ့ မဆိုလိုပါဘူး။ က်ေနာ္တို ့ေဟာ္တယ္ကိုေရာက္တဲ့မနက္က ကိုမိုးႀကိဳး(ျမန္မာျပည္သားသတင္းစဥ္တာဝန္ခံ) က က်ေနာ့္နားကပ္ၿပီး အေရးတႀကီးဟန္နဲ ့အႀကံတခုေပးလိုက္ပါတယ္။ ေဟ ့ကိုၿငိမ္းေဝ ခင္ဗ်ားတို ့အခန္းထဲဝင္ရင္ ကိုယ့္အခန္းထဲကပစၥည္းေတြ စစ္ေဆးၾကည့္ၿပီးမွဝင္ေနာ္လို ့ေျပာပါတယ္။ မႏွစ္တုန္းက သူတို ့ဒီေဟာ္တယ္မွာပဲ ညီလာခံလာတက္ေတာ့ ျပန္ကာနီး အခန္းေသာ့အပ္တဲ့အခါ ဖန္ခြက္ကြဲလို ့ဆိုၿပီး ပိုက္ဆံေတာင္းလို ့ပိုက္ဆံရွင္းေပးလိုက္ရတဲ့အေၾကာင္း တကယ္ေတာ့ အဲဒီဖန္ခြက္က သူတို ့ခြဲတာမဟုတ္ပဲ သန္ ့ရွင္းေရးလုပ္တဲ့ ေဟာ္တယ္ကအလုပ္သမားေတြ ခြဲသြားတာျဖစ္နိဳင္ေၾကာင္း ဒါေပမယ့္လညး္ လက္ေတြ ့မွာေတာ့ သူတို ့ကသာ ပိုက္ဆံစိုက္ၿပီးရွင္းေပးလိုက္ရတဲ့အေၾကာင္း တကယ့္ကို စိုးရိိမ္တႀကီးနဲ ့က်ေနာ္တိုု ့ကို သတိေပးေနတာၾကားခဲ့ရပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ေတြတုန္းက ညီလာခံတက္တဲ့ရဲေဘာ္တခ်ိဳ ့အခန္းထဲမွာထားေပးတဲ့ အခ်ိဳရည္ဗူးေတြကို ေရဗူးေတြလိုပဲ အလကားေသာက္လို ့ရတယ္ေအာက္ေမ့ၿပီး ေန ့တိုင္းသံုးစြဲမွီဝဲေနတာ ျပန္ကာနီးေတာ့ ကုန္က်ေငြေတြရွင္းလိုက္ရလို ့မအီမလည္ခံစားခဲ့ရတဲ့အေၾကာင္း၊ တခါ ေသာက္ေရဗူးေတြကို အခ်ိဳရည္ဗူးေတြလိုပဲ ပိုက္ဆံေပးရမယ္ထင္ၿပီး ေစ်းခ်ိဳမယ္ထင္ရတဲ့ အျပင္က ေသာက္ေရဗူးကိုပဲ ျပန္လာတဲ့အထိ ထြက္ထြက္ၿပီးဝယ္သံုးခဲ့ရတဲ ့ရဲေဘာ္တေယာက္အေၾကာင္းျပန္ေတြးမိပါတယ္။ဒါေတြဟာ က်ေနာ္တို ့မဲေဆာက္က ရဲေဘာ္ေတြရဲ ့“ရုိးသားျဖဴစင္ျမဴမတင္တဲ့စိတ္ဓါတ္နဲ ့စရုိက္↔ကိုေဖၚျပတဲ့အျဖစ္အပ်က္ေတြပဲလို ့ေျပာရင္ ဘယ္သူျငင္းနိဳင္မလဲလို ့က်ေနာ္ေမးလိုုက္ခ်င္ပါတယ္။

ညီလာခံခန္းမထဲကိုဝင္ေတာ့ က်ေနာ္တို ့သံုးေယာက္က အတူတြဲၿပီးထုိင္မိရက္သားျဖစ္ေနပါတယ္။ က်ေနာ္ရယ္ ကိိုစိုးေနလင္း(ေမာင္စိုးသစ္)ရယ္ ကိုေနမ်ိဳးေအးတို ့သံုးေယာက္ျဖစ္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို ့သံုးေယာက္စလံုး မဲေဆာက္ကခ်ည္းပဲျဖစ္ျပန္ မနက္ျဖန္က်ရင္ စာတမ္းတေစါင္စီတင္ၾကမယ့္သူေတြျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာစိုးေနလင္းက စာနယ္ဇင္းသမားေတြနဲ ့ပတ္သက္တဲ့စာတမ္း၊ ဆရာေနမ်ိဳးေအးက ကာတြန္းကိစၥ၊ က်ေနာ္က ကဗ်ာအေၾကာင္းျဖစ္ပါတယ္။ မနက္ျဖန္ညေနပိုင္း ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္သံုးခ်ိန္ ဆရာစိုးေနလင္းကပထမ ဆရာေနမ်ိဳးေအးက ဒုတိယ က်ေနာ္က တတိယ ေနာက္ဆံုးျဖစ္ပါတယ္။က်ေနာ္စာတမ္းဖတ္ၿပီးရင္ေတာ့ ညီလာခံအစီစဥ္အားလံုးကုန္တဲ့သေဘာရွိပါတယ္။

ဒီကေန ့မနက္မွာေတာ့ က်ေနာ္က လက္ပ္ေတာ့ေလးကို ယူလာခဲ့ပါတယ္။ သူမ်ားေဟာေျပာတာေတြထဲက လိုအပ္ရင္ မွတ္ဖို ့နဲ ့တခ်ိဳ ့ေဟာေျပာခ်က္ေတြ ကိုယ္စိတ္မပါရင္ ဘေလာ့ကိုလွပ္ၾကည့္ဖို ့၊ ေတြးလို ့ရတာေလးေတြ အေတြးမေပ်ာက္ခင္ရိုက္ထားဖို ့ဆိုၿပီး ညီလာခံခန္းမထဲ ယူလာခဲ့တာပါ။ တခါတေလ အင္တာနက္က ဆက္သြယ္ေရးအားနည္းေနလို ့ျပဳတ္က်တဲ့အခါ က်ေနာ္တို ့မဲေဆာက္က group-mail ဆရာၾကီး ကိုတင္ေအးကို အကူအညီေတာင္းၿပီး ျပန္ခ်ိပ္ရပါတယ္။ သူ ့ကို မဲေဆာက္ကရဲေဘာ္အေတာ္မ်ားမ်ားက group-mail ဆရာၾကီးလို ့ေခၚၾကပါတယ္။ သူက မဲေဆာက္ကရဲေဘာ္ေတြ အလုပ္လုပ္ဖို ့လြယ္ကူေအာင္ ဆက္သြယ္ရ လ်င္ျမန္ေအာင္ မဲေဆာက္ ဘီအမ္ေအ-group-mail လုပ္ဖို ့တိုက္တြန္းၿပီး အဲဒီစနစ္ ေအာင္ျမင္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္နိဳင္သူျဖစ္လို ့သူ ့ကို grop-mail ဆရာၾကီးရာထူး ေပးလိုက္ၾကတာပါ။

ဒီကေန ့အစီစဥ္ေတြထဲမွာ ပုဂိၢဳလ္တဦးခ်င္းအေနနဲ ့ေဟာမယ့္ေျပာမယ့္သူ (ဂ)ေယာက္ျဖစ္ပါတယ္။ ကဗ်ာဆရာႀကီး ေမာင္စြမ္းရည္ရဲ့ အမွာစကားတိတ္ေခြကိုလည္းဖြင့္ျပမွာပါ။ ဒီေန ့ညီလာခံအခမ္းအနားအဖြင့္အမွာစကားကို ဘီအမ္ေအ ရဲ့ ဒုဥကၠဌျဖစ္တဲ့ ဆရာ ဦးဇင္လင္းက ေျပာမွာပါ။
ေအာ္မေန ့က က်ေနာ္ထည့္ေျပာျပဖို ့ေမ့သြားတာ ရွိပါတယ္။ မေန ့ကနဲ ့ဒီကေန ့အခမ္းအနားမွဴးက “ကိုေဇာ္မင္း” ျဖစ္ပါတယ္။ သူက က်ေနာ္နဲ ့၁၉၉၃-၉၄ မာနယ္ပေလာမွာကတည္းက သိကၽြမ္းခဲ့သူပါ။ လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္က သူနဲ ့ကိုေအာင္သူၿငိမ္း ႏွစ္ေယာက္တြဲၿပီး ေဆာင္းပါးေပါင္းခ်ဳပ္စာအုပ္ထုတ္ေတာ့ က်ေနာ္က ကိုေဇာ္မင္းကို စာေရးတတ္တဲ့သူလို ့မထင္ခဲ့လို ့တအံ့တၾသျဖစ္ရပါေသးတယ္။ စာအုပ္ကိုဖတ္ေတာ့ သူက က်ေနာ္ထင္ထားတဲ့ ကိုေအာင္သူၿငိမ္းရဲ့ ဝါက်ဖြဲ ့စည္းပံုထက္ေတာင္ က်ေနာ္ပိုႀကိဳက္ခဲ့ရပါတယ္။ ဒီစာအုပ္ကို က်ေနာ္က ဧရာဝတီဝက္ဆိုဒ္စာအုပ္စင္မွာ Review လုပ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ျဖတ္သြားျဖတ္လာေတြ ့လို ့က်ေနာ္ကေျပာျပေတာ့ သူက ေနာက္ထပ္စာအုပ္ထပ္ထုတ္ဖို ့ရွိတဲ့အေၾကာင္းေျပာသြားပါတယ္။

က်ေနာ္က ညီလာခံသာတက္ေနရတယ္ စိတ္က စာအုပ္ဆိုင္ေတြဆီကိုပဲ ေရာက္ေနပါတယ္။ အစီစဥ္ေတြထဲက က်ေနာ္စိတ္ဝင္စားတာ ႏွစ္ေယာက္ပဲရွိပါတယ္။ တေယာက္က “ဘေလာ့ဂါ မင္းဒင္” ျဖစ္ၿပီး ေနာက္တေယာက္ကေတာ့ ျပည္တြင္းက ျမန္မာဘေလာ့ဂါတဦး ျဖစ္ပါတယ္။ ကံေကာင္းခ်င္ေတာ့ က်ေနာ္စိတ္ဝင္စားတဲ ့အဲဒီပုဂိဳလ္ႏွစ္ဦးကလည္း မနက္ပိုင္း ထမင္းမစားခင္အခ်ိန္ ေျပာၾကမွာမို ့အဆင္ေျပပါတယ္။ ညေနပိုင္းဆိုရင္ အကယ္၍ က်ေနာ္ စာအုပ္ဆိုင္ေတြဘက္ လိုက္ပို ့မယ့္သူရွိလို ့သြားျဖစ္တယ္ဆိုရင္ သူတို ့ကလည္း ညေနပိုင္းၾကမွဆိုရင္ က်ေနာ္ နားေထာင္ခ်င္မွ ေထာင္ရမွာပါ။

ညီလာခံစလို ့နာရီဝက္ေလာက္ရွိေတာ့ စာေရးဆရာမေလး တူးတူးသာေရာက္လာပါတယ္။ သူက ဆရာ ေနမ်ိဳးေအးကို ဧရာဝတီက ကိုေအာင္ေဇာ္နဲ ့ေတြ ့ေပးဖို ့ကိုေနမ်ိဳးေအးကို လာေခၚတာပါ။ ညတုန္းက သူနဲ ့ကိုေနမ်ိဳးေအးတို ့ဖံုးနဲ ့စကားေျပာၾကတဲ့အခါ က်ေနာ္နဲ ့ျပည္တြင္းကလာတဲ့ အယ္ဒီတာ စာေရးဆရာကို တပါတည္း လိုက္လို ့မရနိဳင္ဘူးလားလို ့ေမးေတာ့ လိုက္လို ့ရပါတယ္ဆိုတာနဲ ့က်ေနာ္တို ့ကလည္း ေမွ်ာ္ေနၾကတာပါ။ ၿပီးေတာ့ ဧရာဝတီေရာက္ရင္ က်ေနာ္က ကိုစိုးကိုေတြ ့ၿပီး စာအုပ္ဆိုင္ေတြ လိုက္ပို ့ဖို ့အကူအညီေတာင္းမယ္ေပါ့။

ေကာ္ဖီေသာက္ခ်ိန္နားတဲ့အခါ တူးတူးသာေခါင္းေဆာင္တဲ့ က်ေနာ္တို ့လူသိုက္ ဧရာဝတီက ကားနဲ ့ပဲ ဧရာဝတီဂ်ာနယ္တိုက္ကို ေျပးၾကပါတယ္။ ကားေမါင္းၿပီးေခၚေပးတဲ့သူက “ကိုေက်ာ္သူရ” ျဖစ္ပါတယ္။ သူက ေက်ာင္းသားတပ္မေတာ္က ရဲေဘာ္ေဟာင္းတဦးျဖစ္ပါတယ္။တလမ္းလံုး သူ ့အမနဲ ့့သူ ့တူေလးႏွစ္ေယာက္အေၾကာင္းေျပာျပလာခဲ့ပါတယ္။ သူက ရယ္ရယ္ေမာေမာေျပာျပေပမယ့္ သူ ့ဘဝတစိတ္တပိုင္းက ခဏတျဖဳတ္ၾကားလိုက္ရသည့္တိုင္ စိတ္ေမာဖို ့ေကာင္းပါတယ္။

ဧရာဝတီတိုက္ကိုေရာက္ေတာ့ က်ေနာ္က ကိုစိုးကို အက်ိဳးအေၾကာင္းေျပာျပပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ကိုေနမ်ိဳးေအးက စာအုပ္ဆိုင္ေတြဆီ သူလည္းလိုက္မယ္ သူနဲ ့ကိုေအာင္ေဇာ္နဲ ့ေတြ ့ၿပီးရင္ အတူတူသြားၾကတာေပါ့ဆိုတာနဲ ့ သူ ့အလုပ္ကိစၥျပီးတဲ့အထိေစါင့္ပါတယ္။
စာအုပ္ဆိုင္ေတြဆီက်ေနာ္တို ့သြားေတာ့ ဧရာဝတီက သူတို ့တိုက္က ကားနဲ ့ပဲ စာအုပ္ဆိုင္ေတြအထိလိုက္ပို ့ပါတယ္။ကားေမာင္းၿပီးလိုက္ပို ့တဲ့သူက ကိုေက်ာ္သူရပဲျဖစ္ပါတယ္။ ကိုစိုးလည္း လိုက္လာပါတယ္။ စာအုပ္ဆိုင္ေတြဆီေရာက္ေတာ့ ကိုစိုးနဲ ့ကိုေက်ာ္သူရက က်ေနာ္တို ့ကို တက္က္စ္စီကားဘယ္လိုငွါးရမယ္ ဘယ္နားက ဘယ္ဘက္ကိုဦးတည္ၿပီးစီးရမယ္ဆိုတာ ေသေသခ်ာခ်ာမွာထား ေျပာထားၿပီးမွ သူတို ့အလုပ္ရွိရာ ျပန္သြားၾကပါတယ္။

ခ်င္းမိုင္မွာရွိတဲ့ အဂၤလိပ္စာအုပ္ဆိုင္ေတြကို ဒါပါနဲ ့ဆိုရင္ သံုးႀကိမ္ေျမာက္ က်ေနာ္ေရာက္ဖူးတာပါ။ ၁၉၉၆ ဘီအမ္စီညီလာခံတုန္းကတခါ ၊ ၁၉၉၉ ခုႏွစ္ထဲ စီမီနာတခုလာတက္တုန္းက တခါ ေရာက္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ က်ေနာ္ အမွတ္မိဆံုးစာအုပ္ဆိုင္နာမည္ကေတာ့ BACK STREET စာအုပ္ဆိုင္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို ့သံုးေယာက္ အနီးဆံုးစာအုပ္ဆိုင္ထဲ ဝင္ၾကည့္ၾကပါတယ္။ ျပည္တြင္းကလာတဲ့စာေရးဆရာက ဝတၳဳတိုစာအုပ္ေတြလုိက္ရွာၿပီး က်ေနာ္ကေတာ့ ကဗ်ာစာအုပ္ေတြ ကဗ်ာသေဘာတရားစာအုပ္ေတြ လိုက္ရွာပါတယ္။ ဆရာေနမိ်ဳးေအးကေတာ့ က်န္းမာေရးသိတ္မေကာင္းလို ့မ်က္စိမ်က္ႏွာပ်က္ၿပီး စာအုပ္ဆိုင္ေရွ ့မွာ ထိုင္ေနရပါတယ္။ သူ ့ခဗ်ာ စိတ္ကိုတင္းၿပီး ထိုင္ေနလိုက္ လမ္းထေလ်ာက္လိုက္ လုပ္ေနရပါတယ္။
ပထမ ဝင္ၾကည့္တဲ့စာအုပ္ဆိုင္မွာေတာ့ တျခားစာအုပ္ေတြလုိ ကဗ်ာစာအုပ္ရယ္လို ့ သီးသန္ ့ထားေပးတာ မေတြ ့ရပါဘူး။ စာအုပ္စင္ေတြ ကုန္တဲ့အထိ ခတ္သြက္သြက္ကေလးလိုက္ၾကည့္ေပမယ့္ က်ေနာ္လိုခ်င္တဲ့စာအုပ္ တအုပ္မွ မေတြ ့ပါဘူး။ ဒါနဲ ့ပဲ ေကာင္တာမွာထိုင္ေနတဲ့အမိ်ဳးသမီးကို ဒီဆိုင္မွာ ကဗ်ာစာအုပ္မရွိဘူးလားလို ့ေမးေတာ့ သူက မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္က စာအုပ္ဆိုင္ကိုလက္ညွိဳးထိုးျပၿပီး အဲဒီဆိုင္မွာေတာ့ရွိတယ္ ဒီမွာေတာ့မရွိဘူးလို ့ေျဖပါတယ္။ က်ေနာ္လည္း အားရွိသြားၿပီး မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ ဆိုင္ထဲေျပးရျပန္ပါတယ္။ ဒါေပမယ္လည္း ကဗ်ာစာအုပ္စင္မွာ က်ေနာ္လိုခ်င္တဲ့ကဗ်ာစာအုပ္ေတြ မရွိသေလာက္ပါပဲ။ ရွိတာက ကိစ္တို ့ယိစ္တို ့ဘိုင္ရြန္တို ့ ရွယ္လီတို ့ဆိုတဲ့ ေရာ္မန္တိက ကဗ်ာဆရာေတြရဲ့စာအုပ္ေတြကိုပဲေတြ ့ပါတယ္။ အားလံုး ကဗ်ာစာအုပ္ ၂၀ ေက်ာ္ေလာက္ပဲရွိပါတယ္။စာအုပ္ဆိုင္ေတြအေၾကာင္း မနက္တုန္းက ဆရာေမာင္သာမညနဲ ့စကားစပ္မိေတာ့ ခ်င္းမိုင္က စာအုပ္ဆိုင္ေတြမွာ ကဗ်ာစာအုပ္္ သိတ္မေတြ ့ရဘူးဗ်လို ့ေျပာလိုက္တဲ့စကားကို သတိရေနမိပါတယ္။စိတ္ပ်က္ၿပီး လွည့္ျပန္မယ္လုပ္ကာမွ အေမရိကန္လူမဲကဗ်ာဆရာမ “မာယာအင္ဂ်လို” ရဲ့ ကဗ်ာစာအုပ္ကို ေတြ ့လို ့ဆြဲထုတ္ထားလိုက္ပါတယ္။ က်ေနာ့္မွာ မာယာအင္ဂ်လို ရဲ့ တျခားကဗ်ာစာအုပ္တအုပ္ရွိပါတယ္။ အခု VOA မွာ အလုပ္လုပ္တဲ့ ကိုသိန္းထိုက္ဦး(ထိုက္သူနိဳင္)က လက္ေဆာင္ေပးထားတာပါ။ မာယာအင္ဂ်လိုက သမၼတကလင္တန္ရဲ့ က်မ္းသစၥာက်ိန္ဆိုပြဲနဲ ့ ကမၻာ့ကုလသမဂၢ ဖြဲ ့စည္းထူေထာင္ျခင္း ႏွစ္ငါးဆယ္ေျမာက္အခမ္းအနားမွာ ကဗ်ာေတြတက္ရြတ္သြားတဲ့ ကဗ်ာဆရာမပါ။ ၿပီးေတာ ့ ထိုင္းစာေပသမိုင္းစာအုပ္နဲ ့လက္တင္အေမရိက ကဗ်ာဆရာ “ဖါနန္ဒိုပက္ဆိုရာ↔ ရဲ ့ကဗ်ာစာအုပ္ ေပါင္း သံုးအုပ္ေတာ့ရလိုက္ပါတယ္။ ထိုင္းဘတ္ေငြ ၅၀၀ ေက်ာ္ေခ်ာသြားပါတယ္။

ေကာင္တာမွာေငြရွင္းၿပီးတယ္ဆိုရင္ပဲ ဆိုင္ေရွ ့ကို ကမန္းကတန္းထြက္ၿပီး ျပန္ၾကဖို ့လုပ္ၾကရပါတယ္။ ေရွ ့နားနည္းနည္းတိုးၿပီး တက္စ္စီငွါးစီးၾကပါတယ္။ အလာတုန္းက ဆရာမေလးတူးတူးသာ သင္ေပးလိုက္တဲ့စကားလံုးကို အလြတ္ရေနတဲ့ ဆရာေနမ်ိဳးေအးအားကိုးနဲ ့ဧရာဝတီတိုက္ကို ျပန္ၾကပါတယ္။ က်ေနာ္က လူတတ္ၾကီးလုပ္ၿပီး ကားဆရာကို လမ္းညြွန္ၿပီးသြားၾကပါတယ္။ ကားဂိတ္ကေလးတခု အလြန္မွာ က်ေနာ္တို ့ကားေပၚကဆင္း ကားခ က်ေနာ္ကရွင္း ၿပီးေတာ့ မွာလုိက္တဲ့အတိုင္း အမိုးစိမ္းစိမ္းအေဆာက္အဦးနားအထိ နည္းနည္းလမ္းေလ်ာက္။ က်ေနာ္ကေတာ့ ကားေပၚကဆင္းလိုက္ကတည္းက စိတ္ပူေနပါၿပီ။ က်ေနာ္တို ့သံုးေယာက္ လမ္းေပ်ာက္ေနၿပီဆိုတာ ေကာင္းေကာင္းခံစားလို ့ရေနပါၿပီ။ စိတ္ပူတတ္တဲ့က်ေနာ္က ေရွ ့ကပဲေလ်ာက္ပါတယ္။ ေရွးနန္းေတာ္ၿမိဳးရုိးေဘးကလမ္းအတိုင္းေလ်ာက္ၾကပါတယ္။ ျပည္တြင္းက စာေရးဆရာကေတာ့ တလမ္းလံုးစိတ္ပူရမွန္းမသိ ဓါတ္ပံုေတြခ်ည္းပဲရုိက္ရင္း လိုက္လာေနပါတယ္။ က်ေနာ္က ဆရာေနမ်ိဳးေအးနဲ ့က်ေနာ္ ႏွစ္ေယာက္စလံုး ဘာလက္မွတ္မွ မပါလို ့ ပုလိပ္ဖမ္းမွာေၾကာက္ရတာကတမိ်ဳး လမ္းမွားလို ့စိတ္ပူရတာတမိ်ဳးနဲ ့က်ံဳးေဘးပလက္ေဖါင္းအတိုင္းလာလိုက္တာ ဘယ္လိုမွ မမွတ္မိနိဳင္ေအာင္ျဖစ္လာရပါတယ္။ ဒါနဲ ့ပဲ ဆရာေနမ်ိဳးေအးက တူးတူးသာဆီ ဖံုးအၾကိမ္ၾကိမ္ဆက္ ေနာက္ကိုလာလမ္းအတိုင္းျပန္ေလ်ာက္၊ က်ံုဳးဟိုဖက္ကမ္းကိုတံတားေပၚကကူး၊၊ ဒီလိုနဲ “ဆရာတို ့ဒီအတိုင္းသာဆက္ေလ်ာက္လာ ဆရာတို ့ကို သမီးျမင္ေနရၿပီ” ဆိုတဲ့့ ဆရာမေလးတူးတူးသာရဲ ့စကားကို ဖံုးထဲကၾကားမွပဲ က်ေနာ့္မွာ စိုးရိမ္စိတ္ေတြ ေလ်ာ့သြားရပါတယ္။ အဲဒီအခါၾကျပန္ေတာ့လည္း ၿမိဳ ့ထဲ က်ေနာ္တို ့ခ်ည္းပဲ သြားတဲ့အခါ ကင္မရာကိုင္ၿပီးသြားရမွာ ဝန္ေလးလို ့ကင္မရာကို ဧရာဝတီတိုက္မွာခဏထားခဲ့မိတာေတြးၿပီး ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေတာ္ေတာ္ေလးမေက်မနပ္ျဖစ္လိုက္ရပါေသးတယ္။ တလမ္းလံုး ဓါတ္ပံုရုိက္ေနတဲ့ ျပည္တြင္းက စာေရးဆရာကိုလည္း သြားၿပီးမနာလို ျဖစ္လိုက္ပါေသးတယ္။

ေဟာ္တယ္ကိုျပန္ေရာက္ေတာ့ ညီလာခံအခ်ိန္ မမွီေတာ့ပါဘူး။ က်ေနာ္နဲ ့ ဆရာေနမ်ိဳးေအး တို ့ ေဟာ္တယ္ခန္းမေအာက္ ဓါတ္ေလွကားနားေရာက္ေတာ့ ညတုန္းက က်ေနာ့္ကို နိဳင္ငံေရးသတ္ဖို ့ၿမိဳ ့ထဲသြားဖို ့စည္းရုံးေရးဆင္းတဲ့ ရဲေဘာ္ၾကီးကို က်ေနာ္ေတြ ့ပါတယ္။ သူက က်ေနာ့္ကိုအၿပံဳးနဲ ့ႏွဳတ္ဆက္ပါတယ္။ သူ ့အၿပံဳးကို က်ေနာ္မေဝခြဲတတ္ဘူးေလ။ “ေဟ ့လူ အခု ခင္ဗ်ား ၿမိဳ ့ထဲက ျပန္လာတာမို ့လား” ဆိုတဲ့ အၿပံဳးမ်ိဳးမ်ားလား။ ဒါမွမဟုတ္ ကိုယ့္တၿမိဳ ့ထဲသားခ်င္းဆံုလို ့ႏွဳတ္ဆက္လိုက္တဲ့အၿပံဳးမ်ားလား။
အခန္းထဲကိုဝင္ေတာ့ အခန္းထဲမွာေမွာင္ေနပါတယ္။ ရုတ္တရက္ ေၾကာင္စီစီရပ္ေနတဲ့အခိုက္ ဆရာေနမ်ိဳးေအးက ေသာ့နဲ ့တြဲထားတဲ့ ကဒ္ျပားေလးကို အေပါက္ဝေဘး နံရံမွာကပ္ထားတဲ့ ဗူးကေလးထဲ ေထာင္ၿပီးထည့္လိုက္ေတာ့မွ အခန္းထဲက မီးေတြ လင္းလာပါေတာ့တယ္။ က်ေနာ္က အဲဒီေတာ့မွ “ေအာ္ ဒီလိုကိုး↔ဆိုတဲ့အၿပံဳးနဲ ့ဆရာေနမ်ိဳးေအးကို အထင္ႀကီးတဲ့အၾကည့္နဲ ့တခ်က္ၾကည့္ၿပီး အခန္းထဲကို ဝင္လိုက္ပါတယ္။

က်ေနာ္တို ့ႏွစ္ေယာက္ အခန္းကိုျပန္ေရာက္ၿပီးလို ့နာရီဝက္ေလာက္ရွိမွပဲ အခန္းေဖၚေတြျဖစ္ၾကတဲ့ ကိုသီဟေမာင္ေမာင္နဲ ့ကိုစ်ာန္တို ့ျပန္ေရာက္လာၾကပါတယ္။ ကိုသီဟေမာင္ေမာင္က အခန္းထဲကို ဖံုးေျပာရင္းဝင္လာၿပီး ေရခ်ိဳးခန္းထဲဝင္သြားပါတယ္။ ေရခ်ိဳးခန္းထဲကတဆင့္ခတ္သဲ့သဲ့ၾကားေနရတဲ့ ကိုသီဟေမာင္ေမာင္ရဲ့ ဖံုးစကားေျပာသံက ေတာ္ေတာ္နဲ ့ကို မၿပီးေတာ့ပါဘူး။ ။

ပံု (၁) ကိုသန္းလြင္ထြန္းနဲ ့ကိုေမာင္ေမာင္ျမင့္
ပံု (၂) ကဗ်ာဆရာ ေမာင္လြမ္းဏီ
ပံု (၃) ဆရာ ေရႊအိမ္စည္နဲ ့ဆရာေနမ်ိဳးေအး
ပံု (၄) ဆရာေနမ်ိဳးေအး၊ ဆရာ စိုးေနလင္း၊ ဆရာ ကိုတင္ေအး
ပံု (၅) ေဟာ္တယ္ကထြက္ လက္ယာဘက္ ခ်င္းမိုင္ၿမိဳ ့ျမင္ကြင္း


ေနာက္တပိုင္း ဆက္ဖတ္ပါရန္.....

1 comment:

  1. ဆရာ့ ခရီးစဥ္ေလးက စိတ္၀င္စားဖို႕ေကာင္းတယ္
    ဆရာေမာင္လြမ္းနီတိုႈ ေနမ်ိဳးေအးတို႕ ခုမွ ျမင္ဖူးေတာ့တယ္

    ReplyDelete