March 01, 2010

ခ်စ္သူတို ့ရဲ့ပြဲ

အပိုင္း (၁)

လြန္ခဲ့တဲ့ ၂၃ ေဖေဖၚဝါရီက ထိုင္းနိဳင္ငံ ဇင္းမယ္ၿမိဳ ့(ခ်င္းမိုင္) ကို က်ေနာ္ ခရီးထြက္ရပါတယ္။ ျမန္မာသတင္းသမဂၢက ကမကထလုပ္ၿပီးက်င္းပတဲ့ မီဒီယာကြန္ဖရင့္တခုကို သြားခဲ့တာပါ။ ဒီကြန္ဖရင့္ဟာ လြန္ခဲ့တဲ့ က်င္းပခဲ့ၿပီးတဲ့ (၆) ႀကိမ္အေတြ ့အႀကံဳအရဆိုရင္ သတင္းနယ္ပယ္ကို အဓိကထားၿပီး က်င္းပတဲ့သေဘာဆန္ေပမယ့့္္ စာနယ္ဇင္း ဆိုတဲ့ေခါင္းစဥ္ေအာက္က စာေရးဆရာေတြ၊ ကဗ်ာဆရာေတြလည္း တက္ေရာက္ၾကတာျဖစ္လို ့ကဗ်ာေရးတဲ့က်ေနာ္လည္း သြားခဲ့တာပါ။ ၿပီးေတာ့ စာတမ္းေလးတေစါင္လည္းတင္ခ်င္လို ့ပါ။

စတင္က်င္းပတဲ့ရက္ကေတာ့ ၂၄ ရက္ေန ့ၾကမွပါ။ က်ေနာ္တို ့က ၂၃ ရက္ေန ့ကတည္းက ေနရပ္ကထြက္ၿပီး အဲဒီညေန ၃ နာရီမွာ ကြန္ဖရင့္က်င္းပဖို ့လုပ္ထားတဲ့ ေဟာ္တယ္ကို ေရာက္ပါတယ္။
ကိုယ့္အိမ္ကထြက္ေတာ့ မနက္ ၅ နာရီတိတိပါ။ က်ေနာ္တို ့ကားေပၚမွာ စာေရးဆရာ စိုးေနလင္း( ေမာင္စိုးသစ္ )၊ ကဗ်ာဆရာ ၿငိမ္းလူ၊ ဘာသာျပန္ဆရာ ဂါမဏိ၊ မိုးႀကိဳးသတင္းစဥ္က ဦးသန္းထြဋ္နဲ ့က်ေနာ္ျဖစ္ပါတယ္။အမွန္အားျဖင့္ေျပာရရင္ က်ေနာ္တို ့ၿမိဳ ့ကေလးကေနၿပီး ဇင္းမယ္ကို ကားနဲ ့တိုက္ရုိက္သြားမယ္ဆိုရင္ ၅ နာရီနဲ ့ေရာက္နိဳင္ေပမယ့္ က်ေနာ္တို ့အဖြဲ ့ကို ႀကိဳပို ့လုပ္ရတဲ့သူေတြက လံုျခံဳေရးအရဆိုၿပီး မယ္စာရင္းရန္းၿမိဳ ့ကေလးကို အရင္သြား ၿပီးေတာ့မွ ဇင္းမယ္ကို တခါဆက္သြားၾကရတာဆိုေတာ့ မနက္ ၅ နာရီကထြက္လိုက္တာ ညေန ၃ နာရီၾကမွပဲေရာက္ေတာ့တယ္ဆိုပါေတာ့။

က်ေနာ္တို ့တည္းခိုခြင့္ရတဲ့ေဟာ္တယ္က အဆင့္ ၆ ရွိတဲ့ေဟာ္တယ္လို ့ဆိုပါတယ္။ Khum Phucome Residence ျဖစ္ပါတယ္။ဟုတ္သလားမဟုတ္ဘူးလားေတာ့မသိပါဘူး။ ဒီနာမည္ရဲ့အဓိပါယ္က ကၽြန္းေဟာ္တယ္ ဆိုတဲ့အဓိပါယ္လို ့ေျပာပါတယ္။ ျဖစ္ေတာ့ျဖစ္နိဳင္ပါတယ္။ ေဟာ္တယ္ရဲ့ ပင္မအေဆာက္အဦးႀကီးရဲ့ တိုင္ေတြအားလံုး လူႏွစ္ေယက္ သံုးေယာက္ေလာက္ဖက္မွ မွီနိဳင္တဲ့ ဧရာမကၽြန္းတိုင္ႀကီးေတြနဲ ့ေဆာက္ထားတာေတြ ့ခဲ့ရပါတယ္။ (ေၾကကြဲဖို ့တခုရွိပါတယ္။ ဒီကၽြန္းတိုင္ႀကီးေတြဟာ ထိုင္းနိဳင္ငံရဲ့လက္ရွိတည္ဆဲဥပေဒအရဆိုရင္ ကၽြန္းသစ္ခုတ္လွဲေရာင္းခ်တာကို တားျမစ္ထားတာမို ့ဒီတိုင္ႀကီးေတြဟာ က်ေနာ္တို ့နိဳင္ငံက ေစ်းေပါေပါနဲ ့ရထားတဲ့ ကၽြန္းတိုင္ႀကီးေတြျဖစ္မယ္ဆိုတာ ေသခ်ာေနလို ့ပါပဲ။ဓါတ္ပံုမွာေဖၚျပတဲ့အေဆာက္အဦးက ေဟာ္တယ္ရဲ့ ပင္မအေဆာက္အဦးအဝင္ေပါက္ျဖစ္ပါတယ္။)

ဟိုၾကေတာ့ ကုိယ္နဲ ့တခန္းထဲက်တဲ့သူဟာ မေသာက္တတ္မစားတတ္တဲ့သူျဖစ္ပါေစလို ့ဆုေတာင္းေနတာ ျပည့္လည္းျပည့္ပါတယ္။ တစံုတရာေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါးေသာက္တတ္စားတတ္သူနဲ ့တြဲက်ရင္ မေသာက္တတ္မစားတတ္တဲ့သူ က်ေနာ့္ကို သူက အားနာေနရအံုးမယ္။ က်ေနာ္ကလည္း သူ ့ကို က်ေနာ့္ေၾကာင့္ေတာ့ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ေပ်ာ္ရပါးရမယ့္ကိစၥ အေႏွာက္အယွက္ မျဖစ္ေစခ်င္ဘူးေလ။ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ေနတတ္တဲ့သူဆိုရင္ ဧည့္သည္အဝင္အထြက္ကလည္းမ်ားမယ္မို ့လား။ က်ေနာ္က အသက္ကလည္းရလာ ခရီးကလည္းပမ္းေတာ့ နားခြင့္ရတာနဲ ့တျပိဳင္နက္ နားလိုက္ခ်င္တဲ့ဆႏၵကလည္းရွိေနလို ့ဆိုပါေတာ့။

က်ေနာ္တို ့အခန္းက ၂ ေယာက္တြဲအခန္း ၂ ခန္း၊ ဧည့္ခန္းနဲ ့ခ်က္ျပဳတ္စားဖို ့မီးဖိုေခ်ာင္ကအစ ရွိတဲ့အခန္းပါ။ ေရခ်ိဳးခန္းအိမ္သာက ႏွစ္ခုရွိေတာ့ ၂ ေယာက္တလံုး အသံုးျပဳရပါတယ္။က်ေနာ္နဲ ့တခန္းထဲက်တဲ့သူက ကာတြန္းဆရာ ေနမ်ိဳးေအး(ရဲေခါင္မဲေမာင္) ျဖစ္ပါတယ္။ သူက မေသာက္တတ္မစားတတ္တဲ့သူျဖစ္ၿပီး ဟိုဖက္ခန္းကလူႏွစ္ေယာက္ကလည္း တေယာက္ကမေသာက္တတ္တဲ့သူ ေနာက္တေယာက္ က အနည္းအက်ဥ္းသာေသာက္တတ္တဲ့သူ။ က်ေနာ္တို ့ေလးေယာက္ ၿငိမ္းခ်မ္းတိတ္ဆိတ္စြာ တည္းခိုေနထိုင္နိဳင္ခဲ့ၾကပါတယ္(ကိိုသီဟေမာင္ေမာင္ရဲ ့သူ ့ရဲ့ခ်စ္သူေလးဆီ တခ်ိိန္လံုးဖံုးဆက္ေနတဲ့အသံကလြဲရင္ေပါ့ေလ)။

ဟိုဖက္တခန္းမွာက ကြန္ပ်ဴတာ ဂရပ္ဖစ္ဒီဇိုင္းနာ သီဟေမာင္ေမာင္နဲ ့ေရာင္ျခည္ဦး အလုပ္သမားပညာေပးဂ်ာနယ္ အယ္ဒီတာ ကိုဇန္ျဖစ္ပါတယ္။အသက္အားျဖင့္လည္း က်ေနာ္တို ့ထက္ငယ္ၿပီး က်ေနာ္တို ့ကို အကိုႀကီးမ်ားသဖြယ္ကူညီေစါင့္ေရွာက္ခဲ့ၾကလို ့ဒီမွတ္တမ္းေလးေရးေတာ့ ဒီေက်းဇူးကို က်ေနာ္ ပထမဆံုးထည့္ေရးလိုက္တာပါ။

ဒီ BMC လို ့ေခၚတဲ့ ျမန္မာမီဒီယာကြန္ဖရင့္ကို က်ေနာ္တက္ခဲ့တာ ၄ ႀကိမ္ရွိပါၿပီ။ က်င္းပခဲ့တာေတာ့ ၇ ႀကိမ္ရွိပါၿပီ။ ပထမ ၂ႀကိမ္က်င္းပစဥ္က မတက္ခဲ့ပါဘူး။ ဖိတ္လည္းမဖိတ္ပါဘူး။ တတိယအႀကိမ္မွာ က်ေနာ္တက္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ စတုတၳအႀကိမ္မွာတက္တယ္။ ၿပီးခဲ့တဲ့ ၂၀၀၇ နဲ ့၂၀၀၈မွာ က်ေနာ္မတက္ပါဘူး။ ဒီႏွစ္မွာ က်ေနာ္တက္ျဖစ္သြားတယ္ဆိုပါေတာ့။ က်ေနာ္တက္ခဲ့တဲ့ ညီလာခံသက္တမ္းတေလ်ာက္မွာ ဒီတႀကိမ္ပါနဲ ့ဆိုရင္ စာတမ္းတင္တာ ၂ ႀကိမ္ရွိပါတယ္။ ၂၀၀၆ တုန္းက က်ေနာ္က ဲ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ေနာက္ပိုင္း ျမန္မာကဗ်ာျဖစ္ေပၚတိုးတက္မွဳ ဲ ဆိုတဲ့စာတမ္းကိုတင္ခဲ့ၿပီး ဒီတႀကိမ္မွာေတာ့ ဲရာစုႏွစ္ဝက္အတြင္း ျမန္မာကဗ်ာနာက်င္မွဳ ဲ ဆိုတဲ့စာတမ္းကို တင္ခဲ့ပါတယ္။

တည္းခိုတဲ့ေဟာ္တယ္မွာ ညစာဆင္းၿပီးစားတယ္ဆိုရင္ပဲ စိတ္ဝင္စားစရာသတင္းေလးေတြ ၾကားရေတာ့တာပါပဲ။ျပည္တြင္းက ျမန္မာဘေလာ့ဂါတခ်ိဳ ့နဲ ့ဘေလာ့ဂါမင္းဒင္၊ ဦးသုေဝ တို ့တက္ေရာက္ၾကမယ္ဆိုတဲ့သတင္းပါပဲ။ တျခားျပည္တြင္းက စာေရးဆရာတခ်ိဳ ့လည္းတက္မယ္ဆိုတဲ့သတင္းလည္းၾကားရလို ့အားရဝမ္းေျမာက္မိတယ္။

တည္းခိုခန္းနံပါတ္ ၅၀၃ ထဲ လက္ဆြဲေသတၱာအစုတ္ကေလးဆြဲၿပီးဝင္လိုက္ေတာ့ ဆရာေနမိ်ဳးေအးက ကုတင္ေပၚမွာမွိန္းေနတာေတြ ့လိုက္ရပါတယ္။ ဟုိဖက္ခန္းက ကိုသီဟေမာင္ေမာင္တို ့ကလည္း ဒီဖက္ခန္းကူးလာၿပီး က်ေနာ့္ကိုႏွဳတ္ဆက္ပါတယ္။ လမ္းပမ္းအေျခအေန ေမးၾကပါတယ္။ က်ေနာ္ကလည္း ေကာင္းတဲ့အေၾကာင္းေျပာရပါတယ္။ သူတို ့က ဒီလိုေမးတာ အေၾကာင္းရွိတယ္ေလ။ လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ေတြတုန္းကအေတြ ့အၾကံဳအရဆိုရင္ က်ေနာ္တို ့လာခဲ့ရတဲ့လမ္းခရီးက စြန္ ့စားရတဲ့လမ္းခရီးျဖစ္ေနလို ့ပါပဲ။ ဥပမာ က်ေနာ္ေနာက္ဆံုးတက္ခဲ့တဲ့ႏွစ္တုန္းကဆိုရင္ မယ္ေဟာင္ေဆာင္ၿမိဳ ့ကေလးနားအထိကားစီးရၿပီး လမ္းေတြမွားလို ့မဲေဆာက္က မနက္ ဂ နာရီထြက္ခဲ့တာ ေနာက္တေန ့မနက္ ရ နာၾကမွ ခ်င္းမိုင္ကိုေရာက္ေတာ့တယ္။ လမ္းမွာ ညေနစာထမင္းငတ္တဲ့အျပင္ ကားေပၚမွာပဲမိုးလင္းခဲ့တယ္ဆိုပါေတာ့။ ဒါေၾကာင့္မို ့က်ေနာ္တို ့လာခဲ့ရတဲ့လမ္းခရီးအတြက္ စိုးရိမ္ၿပီး မဲေဆာက္ကရဲေဘာ္ေတြ ေရာက္တဲ့ေနရာတိုင္း လက္ကိုင္ဖံုးလက္လွမ္းမွီတဲ့ေနရာေရာက္တိုင္း ဖံုးတဂြမ္ဂြမ္ဆက္ၿပီး သတင္းေမးၾက အားေပးခဲ့ၾကရပါတယ္။

ဒီအေတြ ့အၾကံဳအရေျပာရရင္ ဒီႏွစ္အေတြ ့အၾကံဳရဲ ့နိဒါန္းဟာ လွပါတယ္။ မဲေဆာက္က ရဲေဘာ္ေတြ မဲေဆာက္က မထြက္ခြါခင္ကတည္းက group-mail ထဲမွာ တေယာက္နဲ ့တေယာက္စၾက၊ အၾကံျပဳၾက၊ သတိေပးႏွိဳးေဆာ္ၾက နဲ ့တကယ့္ကို စိတ္ၾကည္နဴးဖို ့ေကာင္းခဲ့ပါတယ္။ က်ေနာ္ကေတာ့ လက္ရွိအေနအထားမွာ ငါ့မွာရန္သူမရွိ ခ်စ္သူသာရွိဆိုတဲ့မူကို အသိရွိရွိက်င့္ၾကံေနထိုင္ခ်င္တဲ့သူဆိုေတာ့ စိတ္ကူးယဥ္တယ္ပဲဆိုဆို ဒီလိုအခင္းအက်င္းကို တကယ္ပဲ ေက်နပ္ေနခဲ့မိတယ္။

မယ္စရီရမ္းကတဆင့္ ကားနဲ ့လာခဲ့ရတဲ့ က်ေနာ္တို ့အုပ္စုမွာ အသက္အငယ္ဆံုးက ကဗ်ာဆရာ(ကို)ၿငိမ္းလူပဲျဖစ္မယ္ထင္ပါတယ္။ သူက ထြက္လာကတည္းက က်န္းမာေရးက သိတ္ၿပီးမေကာင္းခ်င္ဘူးေလ။ တလမ္းလံုး က်ိဳ ့ထိုးလာလိုက္၊ ခါးေအာင့္လိုက္နဲ ့လမ္းတဝက္ေရာက္ေတာ့ သူနဲ ့က်ေနာ္ကားေနာက္ခန္းက အခန္းကေလးထဲေနရာေျပာင္းၿပီးစီးခဲ့ၾကပါတယ္။ သူက ဗီယာႏွစ္ဘူးမွီဝဲရင္း က်ေနာ္နဲ ့စကားေတြေျပာျဖစ္ၾကပါတယ္။ သူ ့ဘဝ စာေပခရီးအစ လက္ရွိအေနအထားအထိ က်ေနာ္တို ့ေႏြးေထြးခဲ့ၾကပါတယ္။

လမ္းေပၚမွာ က်ေနာ္စဥ္းစားမိတာတခုရွိတယ္။ ဒီညီလာခံဟာ ေနာက္ဆံုးလုပ္တဲ့ညီလာခံမ်ားျဖစ္ေလမလားေပါ့။ က်င္းပဖို ့အတြက္ ေငြေၾကးအခက္အခဲ၊ ထိုင္းအာဏာပိုင္မ်ားရဲ့အေျခအေန၊ ထိုင္းနိဳင္ငံရဲ့နိဳင္ငံေရးအေျခအေန၊ ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို ့နိဳင္ငံရဲ့ နိဳင္ငံေရးအေျခအေန..။ ဒါေၾကာင့္မို ့လည္း ဒီတႀကိမ္ညီလာခံကို က်ေနာ္တက္ခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။

ေနာက္တပိုင္းဆက္ဖတ္ပါရန္….။

ၿငိမ္းေဝ


No comments:

Post a Comment