ဧရာဝတီ မဲေခါင္ နိပါး ေပၚက လြင့္ေမ်ာေနေသာ တိမ္တိုက္မ်ား (၅)
ဗီယက္က်န္းၿမိဳ႕ ကမ္းနားလမ္း ျမင္ကြင္း
ဒီကေန႔လည္း ဗီယက္က်န္းၿမိဳ႕ထဲ အလည္ ထြက္ခဲ့ပါေသးသည္။ အလည္ ထြက္တယ္ဆိုေပမယ့္ ေစ့ေစ့စပ္စပ္ လိုက္လံ ေလ့လာႏိုင္တဲ့ သေဘာေတာ့ မဟုတ္ပါ။ ကိုယ္သိထားတဲ့ အခ်က္အလက္တခ်ိဳ႕အေပၚ မူတည္ၿပီး ဗီယက္က်န္းၿမိဳ႕ထဲ လုိက္လံၾကည့္ရႈရင္း လာအိုလူမ်ိဳးေတြအေပၚ ခံစား ေလ့လာၾကည့္တဲ့ သေဘာမွ်သာ ျဖစ္ပါသည္။
မနက္ပိုင္းတုန္းကေတာ့ ထမင္းဆိုင္ေလးတြင္ ကိုမ်ိဳးျမင့္ႏွင့္ ေတြ႔ဆံုရပါသည္။ ကိုမ်ိဳးျမင့္ကို ယခင္တစ္ေခါက္ လာအိုကို လာစဥ္က ပန္းခ်ီဆရာေလး ကိုဟန္ မိတ္ဆက္ေပးသျဖင့္ သိကၽြမ္းခဲ့ရ၏။ သူသည္ လာအိုတြင္ လာေရာက္ အလုပ္လုပ္ကိုင္ေနသည္မွာ ၂ ႏွစ္ ရွိၿပီဟု သိရ၏။ လာအုိ ေလေၾကာင္းဌါနကို သူႏွင့္ အတူသြားၿပီး ေလယာဥ္လက္မွတ္ကိစၥ စိတ္ခ်ရေအာင္ အတည္ျပဳခ်က္ သြားယူခဲ့ရ၏။ ကိုမ်ိဳးျမင့္က အလုပ္မအားသည့္ၾကားက တမင္သက္သက္ လိုက္လံကူညီေပးခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
ထမင္းစားၿပီးေသာအခါ ၿမိဳ႕ထဲကို စက္ဘီးတစ္စီးႏွင့္ ထြက္ခဲ့သည္။ လမ္းတြင္ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တခိ်ဳ႕ကို ရပ္တန္႔ေမးျမန္းေနေသာ ယာဥ္ထိမ္း ရဲတခ်ိဳ႕ကို ေတြ႕ရသည္။ သူတို႔ေဘးက ျဖတ္ေလွ်ာက္လာစဥ္ လာအုိ ရဲမ်ားအေၾကာင္း က်ေနာ္ သြားေတြးမိသည္။ လာအိုရဲမ်ားမွာ က်ေနာ္တို႔ႏိုင္ငံက ရဲမ်ားလိုပင္ အဝတ္အစား ေတာက္ေတာက္ေျပာင္ေျပာင္ သိတ္ၿပီး မရွိလွပါ။ ၿပီးေတာ့ မ်က္ႏွာထားေတြကလည္း ေတာ္ေတာ့္ကို ေအးေဆး ညင္သာၾကသည္ဟု က်ေနာ္ ထင္ေနမိသည္။ တခါတရံ လမ္းေဘးတြင္ ရပ္ကာ စကားေျပာေနေသာ ရဲမ်ားေဘးမွ က်ေနာ္ ျဖတ္ေလွ်ာက္လာခဲ့စဥ္ သူတို႔အခ်င္းခ်င္း ေအးေအးလူလူ စကားေျပာေနၾကသည္မွာ တကယ့္ကို ေအးေဆးသည့္ ပံုသ႑ာန္ေပါက္ေနသည္ကို က်ေနာ္ သတိျပဳမိခဲ့သည္။
လာအိုလူမ်ိဳးမ်ားမွာ အသားအေရအားျဖင့္ က်ေနာ္တို႔တိုင္းျပည္ ေျမလတ္ႏွင့္ အညာေဒသက ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားႏွင့္ ဆင္တူသည္ဟု က်ေနာ္ ထင္သည္။ အသားအေရ ခတ္ညိဳညိဳ၊ ရုိးသားေအးေဆးသည့္ ကိုယ္ဟန္အေျပာအဆိုမ်ားမွာ တကယ့္ကို သိသာေပၚလြင္လွပါသည္။
လာအိုအမ်ိဳးသမီးမ်ားမွာ ထမိန္ဝတ္ၾကသည္။ အမိ်ဳးသားမ်ားကမူ ေဘာင္းဘီရွည္ဝတ္ၾကသည္။ လာအို လံုမငယ္တခ်ိဳ႕က ေခါက္ထမိန္ကို ဒူးဆစ္ေအာက္အထိသာ ဝတ္ကာ၊ ခါးတြင္ ေငြခါးပတ္ သို႔မဟုတ္ တျခား ခါးပတ္ တမ်ိဳးမ်ိဳး ပတ္ကာ အလွဆင္ၾကသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ က်ေနာ္ ထမင္းစားသည့္ ဆိုင္ကေလးထဲက ဆိုင္အကူ ကုလားမေလးသည္ပင္ ေခါက္ထမိန္ကို ခါးပတ္ပတ္ၿပီး ဝတ္ဆင္သြားလာေနသည္ကို က်ေနာ္ သတိျပဳမိသည္။
တေနရာ အေရာက္တြင္ ကမ္းနားလမ္းဘက္ တစ္ေခါက္ ဝင္လာခဲ့မိျပန္သည္။ မဲေခါင္ျမစ္ထဲ ဒိုးယိုေပါက္ ျမင္ေနရသည့္ ကမ္းနားလမ္း ျဖစ္သည္။ ျမစ္ဘက္ကို မ်က္ႏွာမူထားသည့္ အေဆာက္အဦးမ်ားမွာ လာအို လူခ်မ္းသာမ်ား ေနထိုင္ဟန္ ရွိသည့္ တိုက္တာ အိုးအိမ္မ်ား ျဖစ္မည္ဟု ယူဆမိသည္။ ျခံႏွင့္ ဝင္းႏွင့္ လွပ ေသသပ္သည္။
ဆိုင္းပုဒ္ ခတ္ႀကီးႀကီး တခု ေထာင္ထားသည့္ ၿခံတခုေရွ႕ အေရာက္တြင္ က်ေနာ္က စက္ဘီးကို ခတ္ေျဖးေျဖးပဲ စီးသည္။ ဆိုင္းပုဒ္ႏွင့္ ၿခံဝင္းထဲကို မသိမသာ အခ်ိန္ယူၿပီး ခိုးၾကည့္ခဲ့သည္။ ၿပီးေတာ့ ကိုယ့္အေတြးႏွင့္ကိုယ္ တစ္ေယာက္တည္း ၿပံဳးမိသည္။
ၿခံေရွ႕က ဆုိင္းပုဒ္မွာ ေအာက္ခံအေရာင္ အစိမ္းေပၚတြင္ ေဆးအျဖဴျဖင့္ စာလံုးမ်ား ေရးထား၏။ အေပၚက စာလံုးတန္းက လာအိုလို ေရးထားသျဖင့္ ဘာေရးထားသည္ကို က်ေနာ္ မသိေသာ္လည္း ေအာက္က စာတန္းကမူ ကံအားေလ်ာ္စြာ အဂၤလိပ္လို ေရးထား၏။ ` လာအို လမ္းစဥ္လူငယ္ ဗဟိုဌါနခ်ဳပ္ ´ ဟု အဓိပါၸယ္ရေသာ အဂၤလိပ္စာတန္းကို က်ေနာ္ ဖတ္ရသည္။
လာအိုမွာ ကြန္ျမဴနစ္မ်ား အာဏာရယူထားသည့္ တိုင္းျပည္ျဖစ္သည္။ ထို ဆိုင္းပုဒ္ကို ေတြ႔ရဖတ္ရေတာ့ က်ေနာ္တို႔ႏိုင္ငံက သြားေလသူ ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္ လမ္းစဥ္ပါတီရဲ႕ အရံ အဖြဲ႔အစည္း တစ္ခုျဖစ္သည့္ ` လမ္းစဥ္လူငယ္ ´ ဆိုသည္ကို သြားၿပီး သတိရမိသည္။ တပါတီ အာဏာရွင္စံနစ္ခ်င္း တူရုံသာမက လမ္းစဥ္လူငယ္ ဆိုင္းပုဒ္ အေရာင္ကအစ လာတူေနသည္ကို ေတြးမိၿပီး တေယာက္တည္း ၿပံဳးလိုက္မိျခင္း ျဖစ္သည္။
လမ္းကို ခြေဆာက္ထားေသာ ေအာင္ျမင္ျခင္း မုဒ္ဦးဆီ ေရာက္လာရျပန္သည္။ ဗီယက္က်န္းၿမိဳ႕ေတာ္မွာ လူဦးေရ ၁ သိန္းခြဲခန္႔သာ ရွိသည္။ တႏိုင္ငံလံုး လူဦးေရကလည္း ၁၉၉၅ စစ္တမ္းအရ ၄ သန္းခြဲေက်ာ္သာ ရွိသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ၿမိဳ႕ထဲတြင္ တျခားသြားစရာ လာစရာ ေနရာ သိတ္ၿပီး မရွိလွဟု ထင္မိသည္။ က်ေနာ္က အခ်ိန္ရလ်င္ ဗဟိုစာၾကည့္တိုက္၊ ဗဟို သမိုင္းျပတိုက္ စသည္ ေနရာမ်ားကို သြားခ်င္ေသးသည္။ သို႔ေသာ္ အခ်ိန္က သိတ္မရပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ ၿမိဳ႕လည္ဘက္ကုိပဲ ျပန္လွည့္လာခဲ့သည္။
ေအာင္ျမင္ျခင္း မုဒ္ဦးေအာက္ကိုေရာက္ေတာ့ ခံုတန္းကေလးေပၚတြင္ ထိုင္ၿပီး နားေနမိသည္။ မုဒ္ဦးႀကီးရဲ႕ေအာက္က ေစ်းဆိုင္ကေလးတြင္ က်ေနာ္ အထူးတလည္ စိတ္ဝင္စားေနသည့္ ကမၻာေက်ာ္ ` ေက်ာက္အိုးလြင္ျပင္ ´ ပို႔စ္ကဒ္ ဒါမွမဟုတ္ ဓါတ္ပံုေလးမ်ား ရွိလို ရွိျငား ရွာၾကည့္သည္။ မေတြ႔ခဲ့ရပါ။
အံ့ၾသဖြယ္ ေက်ာက္အိုးလြင္ျပင္
` ေက်ာက္အိုးလြင္ျပင္ ´ ဆိုသည္မွာ လာအုိႏိုင္ငံ အေရွ႕ေတာင္ဘက္ ဖြန္စဘန္ေဒသတြင္ ရွိသည့္ အ့ံဖြယ္ ေက်က္အိုးႀကီးမ်ား ရွိရာ ေဒသကို ေခၚျခင္းျဖစ္သည္။ ေက်ာက္အိုးႀကီးမ်ားမွာ( Stone Jars ) အရြယ္အစား အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိသည့္ ေက်ာက္တံုးမ်ားကို ထြင္းထုထားသည့္ ေက်ာက္ျငဳပ္ဆံုႀကီးမ်ားသဖြယ္ ျဖစ္သည့္ ေက်ာက္အိုးႀကီးမ်ားပင္ ျဖစ္သည္။ အေလးခ်ိန္အားျဖင့္ အနည္းဆံုး ၆၀၀ ကီလိုအေလးခ်ိန္ရွိရာမွ အႀကီးဆံုး ၆ တန္အထိ ႀကီးမားသည့္ ေက်ာက္အိုးႀကီးမ်ား အလံုး ၁၀၀၀ ေက်ာ္ ရွိေနသည့္ လြင္ျပင္ႀကီး ျဖစ္သည္။ ဂရင္းႏုိက္ ေက်ာက္အမ်ိဳးအစားကို ထြင္းထုထားျခင္းျဖစ္ၿပီး အံ့ၾသဖို႔ ေကာင္းသည့္အခ်က္မွာ ယင္းေက်ာက္အိုးႀကီးမ်ားႏွင့္ ေက်ာက္အမ်ိဳးအစား တူသည့္ ေတာင္တန္းရွိရာအရပ္မွာ ေက်ာက္အိုးႀကီးမ်ားႏွင့္ အေတာ္အတန္ ေဝးကြာသည့္ အရပ္တြင္ ရွိေနသည့္ အခ်က္ပင္ ျဖစ္သည္။ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း ၂၀၀၀ ဝန္းက်င္က ထြင္းထုထားခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္သည္ဟု ယူဆရၿပီး ေရွးေခတ္ လာအိုမ်ားက စပါးႏွင့္ ခ်က္သည့္အရက္မ်ား ထည့္သြင္း သိုေလွာင္ဖို႔အတြက္ အခုလို ထြင္းထုထားခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ယူဆၾကေလသည္။
က်ေနာ့္စိတ္ထဲ ` ေက်ာက္အိုးလြင္ျပင္ ´ ရွိရာေဒသကို သြားၾကည့္ခ်င္ ေနေသးသည္။ သို႔ေသာ္ ခရီးက ေဝးလြန္းသည့္အျပင္ အခ်ိန္ကလည္း မလံုေလာက္ႏုိင္ပါ။ အကယ္၍ သြားခ်ိန္ရမည္ ဆိုေတာ့လည္း က်ေနာ့္မွာ ေက်ာက္အိုးလြင္ျပင္ဆီ သြာဖို႔အတြက္ ခရီးစရိတ္ လံုလံုေလာက္ေလာက္ မရွိပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ ကိုယ္ ဖတ္ထား သိထားသည့္ ေက်ာက္အိုးလြင္ျပင္အေၾကာင္း တို႔တို႔တိတိကို ေတြးကာ စိတ္ကုိ ေျဖလိုက္ရ၏။
ထမင္းဆိုင္ေလးဆီ ျပန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ ဆိုင္ထဲတြင္ အိႏၵိယႏြယ္ဖြါး ျမန္မာ ကုလားမ်ား ထိုင္ေနၾကသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ ဆိုင္အကူ ကုလားမေလးက ရုပ္ေရ ေခ်ာေမာသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကုလားမ်ားလည္း သည္ဆိုင္၏ ေဖါက္သည္ ျဖစ္လာၾကသည္ဟု က်ေနာ္ ေတြးမိသည္။
က်ေနာ္က ဆိုင္ထဲကို ဝင္ထိုင္ေတာ့ ကုလားတသိုက္က ထိုင္ရာမွ ထျပန္ဖို႔ လုပ္ေနၾက၏။ ကုလာမေလးကို ႏႈတ္ဆက္ေနၾက၏။ ကုလားမေလးက ဆိုင္ထဲဝင္လာေသာ က်ေနာ့္ကို တခ်က္ လွမ္းၾကည့္ကာ ကုလားမ်ားကို ပိုက္ဆံ တြက္ေပးေနသည္။ ကုလားတစ္ေယာက္က ပိုင္ အင္ဒီးယား( ကုလားျပည္ လိုက္မလား ဆိုသည့္အဓိပါၸယ္) ဟု ကုလားမေလးကုိ ေမးလိုက္သည္။ ကုလားမေလးက ေခါင္းကို တြင္တြင္ခါသည္။ ၿပီးေတာ့ က်ေနာ့္ကို တခ်က္ၾကည့္ကာ ပိုင္ ဖါးမား( ဗမာျပည္ပဲ လိုက္မယ္) ဟု ျပန္ေျပာလိုက္၏။ ထိုင္းလို ေျပာေနၾကျခင္း ျဖစ္သျဖင့္ က်ေနာ္လည္း နည္းနည္း နားလည္လိုက္သည္။ ကုလားေတြက သေဘာက်စြာ ရယ္ေမာၾကရင္း က်ေနာ့္ကိုလည္း ၿပံဳးျပရင္း ဆိုင္ထဲက ထြက္သြားၾက၏။
က်ေနာ္က ကုလားမေလး အပါအဝင္ ဆိုင္ရွင္မိသားစုႏွင့္ စကားစျမည္ ေျပာခ်င္သည္။ သို႔ေသာ္ က်ေနာ္က ထိုင္းလို တလံုးမွမတတ္ေတာ့ အခက္ေတြ႔ရသည္။ ဆိုင္အကူ ကုလားမေလးကမူ အလုပ္အားသည္ႏွင့္ က်ေနာ့္ေဘး လာထိုင္ကာ ႏိုင္ငံတကာဘာသာစကားျဖစ္သည့္ လက္ဟန္ေျခဟန္ေႏွာသည့္ စကားျဖင့္ ေဖၚေရြစြာ ဆက္ဆံသည္။ သူက သည္လို ေဖၚေရြစြာဆက္ဆံေတာ့ လြန္ခဲ့သည့္ အေခါက္ လာအိုကို ပန္းခ်ီဆရာ ကိုေမာင္ဟန္တို႔ႏွင့္ ေရာက္လာခဲ့စဥ္က အေတြ႕အႀကံဳတခုကို က်ေနာ္ ျပန္ၿပိး သတိရလာရျပန္သည္။
ထိုစဥ္က ကိုေမာင္ဟန္ႏွင့္အတူ သူ၏ သူငယ္ခ်င္းတစ္္ေယာက္လည္း က်ေနာ္တို႔ႏွင့္အတူ ယခု က်ေနာ္တည္းခိုေနသည့္ တည္းခိုရိပ္သာတြင္ပင္ တည္းသည္။ ပထမေန႔ညကမူ ကိုေမာင္ဟန္တို႔ ႏွစ္ေယာက္စလံုး ညကလပ္ကို သ ြားၾက၏။ က်ေနာ္ တေယာက္တည္း အခန္းတြင္ က်န္ခဲ့သည္။ ဒုတိယေန႔ညေရာက္ေတာ့ ညကလပ္ကို ထပ္သြားဖို႔ ကိုေမာင္ဟန္တို႔ ျပင္ဆင္ၾကျပန္သည္။ သို႔ေပမယ့္ ဒီတခါေတာ့ က်ေနာ့္ကို သူတို႔ႏွင့္အတူ လိုက္ရန္ မရမက ေခၚသည္။ က်ေနာ္က မေန႔ည ကတည္းက စိတ္မပါသျဖင့္လည္းေကာင္း ညကလပ္သြားသည့္ အေလ့အက်င့္လည္း တသက္လံုး တခါမွ် မရွိခဲ့ဖူးသည့္ အတြက္ လည္းေကာင္း မလိုက္ဘူးဟု ျငင္းခဲ့သည့္အတြက္ ဒီညေတာ့ ဆက္လက္ ျငင္းဆန္္ေနလ်င္ အားနာဖို႔ေကာင္းသည္ဟု ေတြးကာ ညကလပ္ကို ကိုေမာင္ဟန္တို႔ႏွင့္အတူ လုိက္ခဲ့သည္။
ညကလပ္တြင္ ဝင္ေၾကး ဘတ္ ၆၀ ေပးၿပီးမွ ဝင္ထိုင္ရ၏။ မီးေရာင္စံုမ်ား ထြန္းထားသည့္ ခန္းမထဲတြင္ လူ ငါးဆယ္ေက်ာ္မွ် ေရာက္ေနၿပီ ျဖစ္သည္။ မည္သူမဆို ကိုယ္ႏွစ္သက္ရာ ဧည့္ခံ မိန္းခေလး တစ္ဦးဦးကို ေရြးခ်ယ္ ေခၚငင္ကာ အတူတကြ တစားပြဲတည္း ထိုင္ၿပီး စားေသာက္ႏိုင္သည္ဟု ကိုေမာင္ဟန္က က်ေနာ့္ကို ရွင္းျပထားခဲ့သည္။ ၿပီးေတာ့ သူတို႔ကပင္ ဦးေဆာင္ကာ တန္းစီ ထိုင္ေနသည့္ မိန္းခေလးမ်ားဆီ ေရာက္သြာခဲ့သည္။ က်ေနာ္တို႕ သံုးေယာက္ မိန္းခေလး တစ္ဦးစီ ေရြးလိုက္ၾကသည္။
က်ေနာ္ႏွင့္ က်ေနာ္ ေရြးခ်ယ္ေခၚလာသည့္ မိန္းခေလးက စားပြဲတြင္ထိုင္ေနၾကစဥ္ ကိုေမာင္ဟန္တို႔ အတြဲ ႏွစ္တြဲမွာမူ စင္ျမင့္ေရွ႕ကြက္လပ္တြင္ စံုတြဲက ကေနၾကၿပီ ျဖစ္သည္။ စင္ေပၚက အဆိုေတာ္ တစ္ဦးကလည္း ကလို႔ေကာင္းသည့္ သီခ်င္းကို ဆိုေနသည္။
က်ေနာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္ ငါးမိနစ္ခန္႔အထိ ထိုင္ေနၾကသည့္တိုင္ တစ္ေယာက္ႏွင့္တစ္ေယာက္ စကား မေပါက္ၾကသျဖင့္ ႏွစ္ေယာက္စလံုး တံုဏွိဘာေဝ ဆိတ္ဆိတ္ေန ျဖစ္ေနၾကသည္။ စည္းကမ္းအရဆိုလ်င္ ကိုယ္ေရြးခ်ယ္ ေခၚယူလာသည့္ မိန္းကေလးက တစံုတခု ယူစားလ်င္ က်သင့္ေငြကို ေခၚလာသည့္ က်ေနာ္တို႔က က်ခံရမည္ ျဖစ္သည္ဟု က်ေနာ္ သိထားသည္။ ကံေကာင္းခ်င္ေတာ့ က်ေနာ့္ ေရွ႕က မိန္းခေလးက ကိုကာကိုလာ တပုလင္းကိုသာ ယူၿပီးေသာက္သည္။ အတန္ၾကာေတာ့ လူ တစ္ေယာက္ကို ျမင္ၿပီး က်ေနာ့္ကို ဦးညႊတ္ ခြင့္ေတာင္းကာ ထိုလူေနာက္ လု္ိက္သြား၏။
သီခ်င္းတပုဒ္ဆံုးလို႔ ကိုေမာင္ဟန္တို႔အတြဲ က်ေနာ့္စားပြဲဆီ ျပန္လာေတာ့ က်ေနာ္ ေရြးခ်ယ္ေခၚလာသည့္ ေကာင္မေလးကို ဝိုင္းေမးၾက၏။ က်ေနာ္က အက်ိဳးအေၾကာင္း ရွင္းျပေတာ့ ဒါက စည္းကမ္းနဲ႔မညီဘူးဟုဆိုကာ ေကာင္မေလးကို လိုက္ရွာၾကသည္။ က်ေနာ့္ စားပြဲတြင္ ျပန္ထိုင္ခိုင္းၾကသည္။ ေနာက္ထပ္ သီးခ်င္းတပုဒ္ စေသာအခါ ကိုေမာင္ဟန္တို႔က စင္ျမင့္ေရွ႕ကြက္လပ္ထဲ ျပန္ဝင္ကာ စံုတြဲကိုယ္စီ ကၾကျပန္သည္။ က်ေနာ့္ေဘးက ေကာင္မေလးကလည္း ကိုေမာင္ဟန္တို႔ လစ္သည္ႏွင့္တၿပိဳင္နက္ က်ေနာ့္ကို ဦးညႊတ္ခြင့္ေတာင္းကာ တျခားဝိုင္းဆီ ေရာက္သြားျပန္သည္။ သည္လိုႏွင့္ ကိုေမာင္ဟန္တို႔က မေၾကမနပ္ျဖစ္ကာ မန္္ေနဂ်ာဆီ သြားကာ အေရးဆိုၾက၏။ မန္ေနဂ်ာကို ထိုင္းလိုတဝက္ အဂၤလိပ္လိုတဝက္ ရန္ေတြ႔သလို ေျပာၾကသည္။ ကိုေမာင္ဟန္တို႕က ဘယ္လိုေျပာလိုက္ၾကသည္မသိ မန္ေနဂ်ာ အမ်ိဳးသမီးႀကီးမွာ က်ေနာ့္ေဘးတြင္ ရပ္ကာ ` ခြန္ထိုင္ဝမ္ ´ ခ်င္း မိုးမႊန္ေအာင္ ေခၚကာ ေတာင္းပန္ေနေလေတာ့သည္။
သည္လိုႏွင့္ ကိုေမာင္ဟန္တို႔လည္း လက္ေလွ်ာ့ကာ ကပြဲခန္းထဲ ျပန္ဝင္သြားၾက၏။ က်ေနာ္ကေတာ့ စားပြဲတြင္ တစ္ကိုယ္ေတာ္ သီခ်င္းနားေထာင္ေနရျပန္သည္။ ထိုစဥ္ ေနာက္ထပ္ သီခ်င္းတပုဒ္ ဆိုဖို႔ရန္ အဆိုေတာ္ မိန္းခေလးတစ္ဦး စင္ေပၚကို တက္လာသည္။
စင္ေပၚတက္လာေနသည့္ မိန္းခေလးမွာ အသက္ ၂၀ ေက်ာ္ အစိတ္ခန္႔ရွိၿပီး ေခ်ာေမာလွပသူ ျဖစ္သည္။ သူ သီခ်င္းဆိုေတာ့ က်ေနာ့္မွာ လန္းလန္းဆန္းဆန္းပင္ ျဖစ္သြားရသည္။ ဆိုသည့္သီခ်င္းက ထိုင္း သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ျဖစ္သည္။ ထို သီခ်င္းကို က်ေနာ္ ေကာင္းေကာင္း ၾကားဖူးေနခဲ့ျပီး ျဖစ္သည္။ နာမည္ႀကီး ထိုင္း သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ ျဖစ္သည္။ က်ေနာ္က သီခ်င္းနံမည္ကို မသိပါ။ ဒါေပမယ့္ သီခ်င္း၏ အဓိပါၸယ္ကို သိလိုက္ရကတည္းက ထိုသီခ်င္းကို ပိုၿပီး ႏွစ္သက္ေနခဲ့ရ၏။ လမ္းေဘး ပန္းသည္မေလးႏွင့္ သူေဌးသား လူငယ္တစ္ဦးတို႔၏ အခ်စ္ဇာတ္လမ္းကို ေရးဖြဲ႕ထားသည့္ သီခ်င္းျဖစ္သည္ဟု သိခဲ့ရ၏။
က်ေနာ္က သီခ်င္းသံဆံုးေအာင္ပင္ နားမေထာင္ေတာ့ပါ။ စားပြဲမွ ထကာ မန္ေနဂ်ာစားပြဲဆီ ေရာက္လာခဲ့သည္။ အဆိုေတာ္ မိန္းခေလးကို ဆုေတာ္ေငြ ဘတ္ ၁၀၀ ဆုခ်ခ်င္ေၾကာင္း မန္ေနဂ်ာကို အဂၤလိပ္လို ေျပာျပလိုက္သည္။ မန္ေနဂ်ာက ပထမေတာ့ အံံ့အားသင့္သလို ၾကည့္ေနရာက ထိုင္ရာမွ ထကာ ပန္းကံုးတကံုး က်ေနာ့္လက္ထဲ ထည့္သည္။ က်ေနာ္ ကိုယ္တိုင္ စင္ေပၚတက္ၿပီး ဆုခ်ပါရန္ အတင္းတိုက္တြန္းေတာ့သည္။ က်ေနာ္သည္လည္း ဘယ္လိုက ဘယ္လို သတၱိေတြ ရွိလာသည္မသိ။ စင္ေပၚတက္ကာ အဆိုေတာ္မေလးကို ဆုေတာ္ေငြ ဘတ္ ၁၀၀ ကမ္းေပးလိုက္သည္။ ပန္းကံုးစြပ္ေပးလိုက္သည္။ လက္ခုပ္သံမ်ား ဆူညံသြားရသည္။
က်ေနာ္ စင္ေပၚက ဆင္းေတာ့ သီခ်င္းလည္း နိဂုံးပိုဒ္ကို ေရာက္လာသည္။ က်ေနာ္ စားပဲြဆီ ျပန္ေရာက္ေတာ့ သီခ်င္းသံ ရပ္သည္။ ခန္းမအတြင္း မီးေတြ အားလံုး လင္းထိန္သြားသည္။ ညကလပ္ ပိတ္ခ်ိန္ က်ေရာက္လာၿပီ ျဖစ္သျဖင့္ လူေတြအားလံုး ျပန္ၾကရန္ ျပင္ၾကသည္။ ထိုစဥ္မွာပင္ အဆိုေတာ္ မိန္းခေလးက စင္ေပၚက ဆင္းသည္။ လူေတြၾကားထဲက ျဖတ္ေလွ်ာက္သည္။ က်ေနာ့္စားပြဲဆီ ဦးတည္ၿပီး ေလွ်ာက္လာေနသည္။ လူ အေတာ္မ်ားမ်ားက ေလွ်ာက္လာေနသည့္ အဆိုေတာ္မေလးကို ရပ္ၾကည့္ေနၾကသည္။ က်ေနာ့္အနားေရာက္ေတာ့ အဆိုေတာ္ မိန္းကေလးက က်ေနာ့္လက္ကုိ ညင္သာစြာ ဆြြဲသည္။ ေက်းဇူးတင္သည့္အေၾကာင္း တဖြဖြေျပာသည္။ ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္ႏွင့္ လူခ်င္းထိလုနီးပါး တိုးကပ္ကာ ေနာက္တႀကိမ္ လာခဲ့ပါအုန္းဟု ေျခဟန္လက္ဟန္ျဖင့္ ႏႈတ္ဆက္သည္။ သတိရလို႔ ေဘးကရပ္ေနသည့္ သူမ်ားကုိ ၾကည့္ေတာ့ တအ့ံတၾသႏွင့္ ဝိုင္းၾကည့္ေနသည့္ ကိုေမာင္ဟန္တို႔၏မ်က္ႏွာမ်ားကို က်ေနာ္ ေတြ႔ရေတာ့သည္။
ထိုအခ်ိန္က က်ေနာ့္အျဖစ္ကို ကိုေမာင္ဟန္တို႔က ေျပာမဆံုးေအာင္ ျဖစ္ခဲ့ၾကသည္။ က်ေနာ့္ပံုက အစေတာ့ ဘုန္းႀကီးလူထြက္လို ရွိခဲ့သည္။ ညကလပ္ကို မနည္း ေခ်ာ့ေမာ့ ေခၚခဲ့ရသူ ျဖစ္သည္။ သည္လို ခတ္တံုးတံုး အတတ လူက စင္ေပၚတက္ ကိုယ္တုိင္ ဆုခ်ကာ အေခ်ာဆံုး ေကာင္မေလးကိုမွ ခင္မင္ေအာင္ လုပ္လိုက္ႏိုင္သည္ဟုဆိုကာ ေနာက္လို႔ေျပာင္လို႔ မဆံုးေအာင္ ရွိခဲ့သည္။
ယခုလည္း ထမင္းဆုိင္အကူ လွပသည့္ ကုလားမေလးက ` ပိုင္ ဖါးမား ´ ဟု ၾကည္စယ္စကား ေျပာသည္ကို လည္းေကာင္း က်ေနာ့္အနားလာထုိင္ကာ တခ်ိန္လံုး ဧည့္ခံေနခဲ့သည္ကို လည္းေကာင္း ကိုေမာင္ဟန္တို႔ သိခဲ့သည္ ရွိေသာ္ က်ေနာ့္ကို ဘယ္လို ေျပာဆိုေနာက္ေျပာင္ၾကဦးမည္ မသိ။ က်ေနာ္က တစ္ေယာက္တည္း ထိုင္ေတြးကာ အလိုလို ၿပံဳးလိုက္မိသည္။
အမွန္စင္စစ္ က်ေနာ့္အဖို႔ သည္ အေတြ႔အႀကံဳတခ်ိဳ႕မွာ ရင္ထဲတြင္ ၾကာရွည္စြာ သိမ္းဆီးထားဖို႔ လိုအပ္သည့္ အေတြ႔အႀကံဳမ်ားေတာ့ မဟုတ္ၾကပါ။ သို႔ေသာ္ က်ေနာ္ႏွင့္ လံုးဝနီးပါး အဆက္အစပ္ မရွိသည့္ ဥေရာပ ခရီးစဥ္တစ္ခု သို႔မဟုတ္ က်ေနာ္ႏွင့္ တစိမ္းတရံ ဆန္လြန္းခဲ့သည့္ ကမၻာသစ္ တခုဆီသို႔ အထီးက်န္ ဆန္ဆန္ ခ်ဥ္းကပ္လာေနသည့္ သည္လို အခ်ိန္မ်ိဳးတြင္မူ သည္ အေတြ႔အႀကံဳတခ်ိဳ႕မွာ က်ေနာ့္စိတ္ကုိ ယာယီအားျဖင့္ လန္းဆန္း ေနေစသည္ဟုေတာ့ ခံစား ေနခဲ့မိပါသည္။
ၿငိမ္းေဝ
ဆက္လက္ ေဖၚျပပါမည္…။
No comments:
Post a Comment