December 11, 2011

ဥေရာပ မဲဇာ


ဧရာဝတီ မဲေခါင္ နိပါး ေပၚက လြင့္ေမ်ာေနေသာ တိမ္တိုက္မ်ား (၆)

 
ေလယာဥ္ ခရီးစဥ္နံပါတ္..၀၉၇၂။
          SK ဘိုးရင္း ဂ်က္ေလယာဥ္ႀကီးထဲ က်ေနာ္ ဝင္လာေတာ့ လာအိုက လာခဲ့စဥ္တုန္းကလို ျပတင္းေပါက္ေဘးက ထိုင္ခုံတြင္ ထိုင္ခြင့္ရျပန္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေက်နပ္သြားရ၏။ သို႔ေသာ္ ဒြန္ေမာင္းေလဆိပ္၏ ျပင္ပ အေနအထားကိုမူ ျမင္ခြင့္ မရႏိုင္ခဲ့ပါ။ မိိမိ စီးနင္းလိုက္ပါရမည့္ ေလယာဥ္ႀကီးကိုလည္း ၾကည့္ခြင့္ မရခဲ့ပါ။ က်ေနာ္ စီးနင္းလိုက္ပါရမည့္ ေလယာဥ္က ေလယာဥ္ေပၚမတက္ခင္ ခဏ ထိုင္ေစါင့္ရသည့္အခန္းႏွင့္ ေတ့ဆက္ၿပီး ေနရာယူလိုက္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ထို႔ေနာက္ ခရီးသည္မ်ား အားလံုး ဥမင္လႈိင္ေခါင္းလို(Tube) ႀကီးထဲကတဆင့္ ေလယာဥ္ႀကီးထဲ တန္းၿပီး ဝင္ေရာက္လာခဲ့ၾကရ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ က်ေနာ့္မွာ ေဘးပတ္ဝန္းက်င္ကို ျမင္ခြင့္မရႏိုင္ေတာ့ပဲ ေလယာဥ္ႀကီးထဲ ေရာက္လာခဲ့ရ၏။
          က်ေနာ္ လိုက္ပါရမည့္ အခန္းတြင္ ခရီးသည္ ၁၀၀ ေက်ာ္ခန္႔ ရွိမည္ဟု ခန္႔မွန္းၾကည့္မိသည္။ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး စကားေတြ ဆူညံစြာ ေျပာေနၾက၏။ လူေတြကလည္း ဟိုဒီ သြားလာရင္း ပစၥည္းေတြ ထားၾက တင္ၾကရင္း ရႈပ္ရွက္ခတ္ေနသည္။
          လူသြားလမ္းကေလးႏွစ္ခုက အလယ္တြင္ ခရီးသည္မ်ား ထိုင္ခံုတန္းမ်ားကို ခြကာ မ်ဥ္းၿပိဳင္ ရွိေနသည္။ က်ေနာ္က လက္ဆြဲပစၥည္းမ်ား ထည့္သိုရန္ အကန္႔ထဲ လက္ဆြဲေသတၱာငယ္ကို သိမ္းထားလိုက္ၿပီး ထိုင္ခံုေဘးက ျပတင္းေပါက္ အဖံုးေလးကို ဆြဲမ လိုက္သည္။ အျပင္ဘက္ကုိ ျမင္ရၿပီ ျဖစ္သျဖင့္ ေက်နပ္သြားရျပန္သည္။အျပင္ဘက္ ေလယာဥ္ကြင္းထဲတြင္ မီးေရာင္ တလက္လက္ႏွင့္ ေလယာဥ္တခ်ိဳ႕ ရပ္နားထားသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ ဂရုတစိုက္ လုိက္ၾကည့္မည္ ရွိစဥ္ ေလယာဥ္က စက္ႏႈိးၿပီး ေလယာဥ္ေျပး လမ္းေပၚ တက္လာေနၿပီ ျဖစ္သည္။
          ေလယာဥ္မယ္တစ္ဦးက ခါးပါတ္ ပတ္ထားၾကရန္ ႏႈိးေဆာ္သည္။ တခ်ဳိ႕ခရီးသည္ေတြကို ေလယာဥ္မယ္က ဝိုင္းကူၿပီး ခါးပတ္ ပါတ္ေပးေနသည္။
          က်ေနာ္က ျပတင္းေပါက္မွတဆင့္ အျပင္ဘက္ကို ျမင္ႏိုင္သမွ် ျမင္ေအာင္ အာရုံစိုက္ၿပီး ၾကည့္သည္။ ေျပးလမ္းမေပၚ အရွိန္အဟုန္ျမွင့္ၿပီး ေျပးေနေသာ ေလယာဥ္ႀကီးက ၿငိမ့္ကနဲ တခ်က္ ေမာ့ကာ ေလထဲသို႔ တိုးဝင္လိုက္ေလသည္။ အရွိန္ျပင္းျပင္းႏွင့္ ေျပးလာေနခဲ့သျဖင့္ ေရာင္စံုမီးမ်ားမွာ ေနာက္တြင္ မ်ဥ္းေၾကာင္းမ်ား ဆြဲထားသလို က်န္ရစ္္ေနခဲ့ၾက၏။
          တရိပ္ရိပ္ႏွင့္ အျမင့္ကို တက္လာေနစဥ္ ေအာက္ကို က်ေနာ္ ငံု႔ၾကည့္သည္။ မီးေရာင္စံု ထြန္းညွိထားေသာ ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႕ႀကီးကို အေမွာင္ထုႀကီးထဲ လွမ္းျမင္ေနရသည္။ အနက္ေရာင္ ကတၱီပါစႀကီးေပၚတြင္ ေတာက္ပေသာ ေရာင္စံုေက်ာက္မ်ား က်ဲပက္ထားသလို ျဖစ္ေနသည္။ မည္သည့္လမ္း မည္သည့္ အေဆာက္အအံုကိုမွ် သဲသဲကြဲကြဲ မျမင္ရေတာ့။ ည သန္းေခါင္အခ်ိန္မို႔ ေကာင္းကင္ႀကီးသည္လည္း ပိန္းပိတ္ေအာင္ ေမွာင္မည္းေနေလသည္။
          ခန္းမႀကီးရဲ႕ထိပ္ တီဗြီ ဖန္သားျပင္ေပၚတြင္ ေလယာဥ္ ခရီးစဥ္ လမ္းေၾကာင္းျပ ေျမပံုကို ေဖၚျပေနသည္။ ေလယာဥ္ စတင္ ထြက္ခြါခဲ့ရာ ဒြန္ေမာင္းေလဆိပ္ႏွင့္ လက္ရွိ ေလယာဥ္ ေရာက္ရွိေနရာ အကြာအေဝး။ လက္ရွိ ေလယာဥ္ ျဖတ္ေက်ာ္ ေမာင္းႏွင္ေနသည့္ ေဒသ။ ေလယာဥ္ႀကီး၏ အတြင္း အျပင္ အပူခ်ိန္ႏွင့္ အျမင့္ေပတို႔ကို ေဖၚျပေပးေနေလသည္။
          ခဏအၾကာတြင္ ခရီးစဥ္ျပ ေလယာဥ္ လမ္းေၾကာင္းကေလးမွာ မ်က္ေစ့ေရွ႕ေမွာက္မွာတင္ ျမန္မာျပည္ေပၚ ေရာက္လာခဲ့သည္။ ေမာ္လၿမိဳင္ႏွင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ၾကားေလာက္မွ ျဖတ္ကာ ရခိုင္ရုိးမႏွင့္ ခ်င္းေတာင္တန္းမ်ားဆီ ဦးတည္ေနေလသည္။
          က်ေနာ္က ျဖစ္္္ႏိုင္လ်င္ အေမွာင္ထုႀကီးကို လက္ျဖင့္ ဆြဲဖယ္ပစ္လိုက္ခ်င္သည္။ က်ေနာ့္အထင္ ေလယာဥ္ႀကီးမွာ ဧရာဝတီ ျမစ္ႀကီးေပၚ ျဖတ္ေက်ာ္ သြားေနေလာက္ၿပီဟု ေတြးသည္။ ဧရာဝတီျဖစ္ႀကီးကို အျမင့္ေပၚက ဆီးမိုးၿပီး ၾကည့္လို႔ရသည့္ ျမင္ကြင္းကိုိ တမ္းတမိသည္။ သို႔ေသာ္ ဘယ္လိုမွ ၾကည့္ျမင္လို႔ မရႏုိင္ခဲ့ပါ။ က်ေနာ္က ဧရာဝတီျဖစ္ႀကီးေပၚက တိမ္တိုက္မ်ားကိုလည္း စိတ္ကူးႏွင့္ ပံုေဖၚၾကည့္ျပန္သည္။ က်ေနာ္တို႔ စီးနင္းလိုက္ပါလာသည့္ ေလယာဥ္ႀကီး၏ ေအာက္တြင္ တိမ္တိုက္မ်ား ရွိေနသည္။ တိမ္တို္က္မ်ား၏ ေအာက္တြင္ ဧရာဝတီျမစ္ႀကီးသည္ အိပ္ေမာက် ေနေပလိမ့္မည္။ ႏႈတ္ဆက္လိုက္ပါတယ္ အမိ ဧရာဝတီ…။
          မိမိ တိုင္းျပည္ႏွင့္ တရားဝင္ ထိေတြ႔သြားလာခြင့္ ဆံုးရႈံးခဲ့ရသည္မွာ ၃ ႏွစ္ေက်ာ္ ၾကာခဲ့ၿပီမို႔ ယခုလို ကိုယ့္တိုင္းျပည္ေပၚ ေက်ာ္ၿပီး ေလယာဥ္စီးခြင့္ ႀကံဳသည့္အခါ စိတ္လႈပ္ရွားမိသည္။ ၿပီးေတာ့ ေလယာဥ္ခရီးစဥ္ျပ လမ္းေၾကာင္းက ဟိမဝႏၱာ ေတာင္တန္းႀကီးကို ျဖတ္ေက်ာ္ေတာ့မည္ ျဖစ္သျဖင့္ ပိုၿပီး စိတ္လႈပ္ရွားရျပန္သည္။
          ေလယာဥ္ႀကီးသည္ နိေပါႏိုင္ငံႏွင့္ ရုရွႏိုင္ငံ အေနာက္ေတာင္ေထာင့္ကို ျဖတ္ကာ ဥေရာပသို႔ ခတ္ေစြေစြ ခတ္ေစါင္းေစါင္း ေထာင္တက္ သြားေနေလသည္။
          ေလယာဥ္ႀကီးေပၚက အေရးေပၚ ဆင္းသက္ႏိုင္သည့္ ထြက္ေပါက္ခလုပ္မ်ား အသံုးျပဳပံု၊ ထိုင္ခံုေအာက္တြင္ ထားရွိသည့္ အသက္ကယ္ အက်ီမ်ား ဝတ္ဆင္နည္း၊ စသည္တို႔ကို တီဗြီ ဖန္သားျပင္ႀကီးေပၚတြင္ မၾကခဏ ဆိုသလို ျပေပးေနသည္။ သို႔ေသာ္ က်ေနာ္က သိတ္ၿပီး စိတ္မဝင္စားလွပါ။ ေျပာသမွ်ကိုလည္း လံုးေစ့ပတ္ေစ့ နားမလည္ပါ။ တခ်ိဳ႕ အေတြ႔အႀကံဳ ရွိသူမ်ားက မွာလိုက္သည့္ သီခ်င္းနားေထာင္ရန္ နားၾကပ္ကေလးမ်ား ဘယ္လို ရွာေဖြ တပ္ဆင္ ရမည္ကိုလည္း က်ေနာ္ မသိပါ။ လက္တြန္းလွည္းျဖင့္ လိုက္ေရာင္းေနသည့္ အရက္ပုလင္းေလးမ်ားကိုလည္း သူမ်ားကို လက္ေဆာင္ေပးရလ်င္ ေကာင္းမည္ဟု ေတြးမိေသာ္လည္း ကိုယ့္မွာ ပိုက္ဆံမပါသျဖင့္ လွည့္၍ပင္ မၾကည့္ရဲခဲ့ပါ။ (လက္တြန္းလွည္းျဖင့္ လိုက္လံေရာင္းေနသည့္ အရက္ပုလင္းငယ္မ်ားဟု က်ေနာ္ထင္ခဲ့သည္မွာ မွားေနသည္ကို ေနာင္က်မွ က်ေနာ္ သိရပါသည္။ အမွန္စင္စစ္ ယင္း အရက္ပုလင္းကေလးမ်ားမွာ အရက္ကုမၸဏီမ်ားက ေၾကာ္ညာသေဘာ အခမဲ့ လိုက္ေပးေနျခင္းသာ ျဖစ္သည္ဟု သိလာရပါသည္။) ေလယာဥ္ေပၚက ေကၽြးသည့္ အစားအစာကိုလည္း ဘယ္လို မွာစားရမည္ကို မသိသျဖင့္ ေပးသမွ် ယူထားၿပီး ဗိုက္ျပည့္ေအာင္သာ ျဖည့္လိုက္ရ၏။ ဒြန္ေမာင္း ေလဆိပ္ထဲမွာ ကတည္းက ဆာေလာင္လ်က္ ရွိေသာ က်ေနာ့္မွာ ဘာေတြ ညွပ္ထားမွန္းမသိသည့္ ေပါင္မုန္႔ႏွစ္ခ်ပ္ကို စားၿပီးေနာက္ အေတာ္ေလး ေနသာ ထိုင္သာ ရွိသြားရ၏။
          က်ေနာ့္ေဘးတြင္ အသက္ ၅၀ ေက်ာ္ခန္႔ ရွိမည္ ထင္ရေသာ မည္သည့္ လူမ်ိဳးဟူ၍ တိတိက်က် မသိႏိုင္သည့္ ခရီးသည္ တစ္ဦး ရွိေနသည္။ သူသည္ ေလယာဥ္ထြက္ကတည္းက စကားတခြန္းမွ မေျပာပဲ စာအုပ္တစ္အုပ္ကိုသာ သဲႀကီးမဲႀကီး ဖတ္လာေလသည္။ တခါတရံ ပါးစပ္က ဘာေတြ ရြတ္ဆိုေနမွန္းမသိ အသံထြက္ရုံကေလး ရြတ္ဆိုေနျပန္သည္။ က်ေနာ္က သူဖတ္ေနေသာ စာအုပ္ကို မ်က္လံုးတခ်က္ ေဝ့ၿပီး ၾကည့္ေတာ့ ဘာစာေတြမွန္းမသိ၊ အာရဗီစာေတြဟုေတာ့ ထင္မိသည္။ ထို ခရီသည္ႀကီးမွာ အေရွ႕အလယ္ပိုင္းက အာရပ္ႏြယ္ဖြါးတစ္ဦး ျဖစ္ႏိုင္ေကာင္းရဲ႕ဟု ေတြးမိသည္။
          ေလယာဥ္ေပၚက ခရီးသည္မ်ားမွာ သိတ္ၿပီး ၿငိမ္ၿငိမ္သက္သက္ မရွိလွပါ။ တခါတရံ စကားသံမ်ား ဆူညံေနတတ္ေသး၏။ အေပါ့အပါးသြားရာ ေလယာဥ္္ေနာက္ပိုင္းအနီးတြင္ အရက္မူးေနသည့္ မ်က္ႏွာျဖဴ ခရီးသည္တစ္ဦးကို ေလယာဥ္မယ္တစ္ဦးက အၾကာႀကီး ေျဖာင့္ဖ်တြဲေခၚကာ ေရွ႕ခန္းထဲ ဆြဲေခၚသြားရ၏။ အသက္ ၃ ႏွစ္ခန္႔အရြယ္ ခေလးတစ္ေယာက္မွာမူ လူသြားလမ္းေပၚတြင္ပင္ ကန္႔လန္႔ျဖတ္ လဲေလ်ာင္းကာ ႏွစ္ႏွစ္ၿခိဳက္ၿခိဳက္ အိပ္ေပ်ာ္ေနေလသည္။
          ေလယာဥ္ အတြင္းဘက္တြင္သာ အခ်ိန္ အေတာ္ၾကာၾကာ အာရုံေရာက္ေနရာမွ သတိရလို႔ ျပတင္းေပါက္ကတဆင့္ အျပင္ဖက္ကို ၾကည့္ေတာ့ ပတ္ဝန္းက်င္ တစ္ခုလံုး ပိန္းပိတ္္ေအာင္ ေမွာင္ေနေလသည္။ က်ေနာ္ စီးလာသည့္ ေလယာဥ္ႀကီးသည္ ကမၻာ့ အေမွာင္ဘက္ျခမ္းကို ျဖတ္ကာ ဥေရာပသို႔ ဦးတည္ၿပီး သြားေနေလသည္။

ၿငိမ္းေဝ
ဆက္လက္ ေဖၚျပပါမည္….။
           

No comments:

Post a Comment