ဆန္စက္ အလုပ္သမေလး ခင္ေဝ၊ ေရသူမ ေၾကးရုပ္ႏွင့္ ေမွာ္ဝင္ ဆည္းဆာ (၃)
ေလယာဥ္ေပၚ မတက္ခင္ ေခတၱထိုင္ေစါင့္ရသည့္အခန္း( Departure Lounge ) ထဲတြင္ ခရီးသည္ ၄ ဦးသာ ရွိေနေသးသည္။ ဥေရာပတိုက္ကို ေရာက္လာခဲ့သည္မို႔ အေအးဓါတ္ ပိုလာၿပီလားဟု စိတ္ထဲက ထင္မိသည္။ သို႔ေသာ္ အေႏြးဓါတ္ ေပးထားသည့္အခန္း ျဖစ္သျဖင့္ ေနလို႔ထိုင္လို႔ ေကာင္းပါသည္။
ကိုပင္ေဟဂင္ ေလဆိပ္၊ ဂိတ္နံပါတ္(၁၁) အခန္းထဲက မွန္ကာႀကီးႏွင့္ အနီးဆံုး ထိုင္ခံုတြင္ က်ေနာ္ သြား ထိုင္ေနလိုက္သည္။ အျပင္ဘက္ ေလဆိပ္ကြင္းထဲ လွမ္းျမင္ေနရ၏။ ေလယာဥ္တခ်ိဳ႕ႏွင့္ ကုန္တင္ကားငယ္တခ်ိဳ႕ ေရွ႕တိုးေနာက္ငင္ လုပ္ေနၾကသည္။ က်ေနာ္က ေနာ္ေဝးႏိုင္ငံ ေအာ္စလို ကို ထြက္ခြါမည့္ ေလယာဥ္ကို တနာရီနီးပါး ထိုင္ေစါင့္ရဦးမည္ ျဖစ္သည္။ ထိုင္ေစါင့္ေနစဥ္ ကိုိယ္ႏွင့္မကြာ ပါလာသည့္ ႏိုင္ဝင္းေဆြ ရဲ႕ ` ေႏြတည´ စာအုပ္ကို ဖတ္ရန္ စိတ္ကူးသည္။
လက္ဆြဲေသတၱာကေလးထဲက ႏိုင္ဝင္းေဆြရဲ႕ ` ေႏြတည ´ ဝတၳဳ စာအုပ္ကို ထုတ္လိုက္သည္။ ထံုးစံအတိုင္း ပန္းခ်ီဆရာ ဝသုန္ ေရးဆြဲထားေသာ မ်က္ႏွာဖံုးပံုကို အရင္ၾကည့္သည္။ စာအုပ္ကေလးကို ရုတ္တရက္ လွပ္မၾကည့္ေသးပဲ စိတ္ကို ေျဖေလွ်ာ့ ခ်ေနမိသည္။ လႈပ္ရွားေနေသာ စိတ္ႏွင့္ ေညာင္းညာေနသာ ခႏကိုယ္ကို တခဏမွ် စုစည္း ေျဖေလ်ာ့ ထားရန္ ျပင္ဆင္ရျပန္သည္။
က်ေနာ္က ` ေႏြတည ´ ဝတၳဳကို စိတ္ေရာကိုယ္ပါ စုစည္းျပင္ဆင္ၿပီးမွသာ ဖတ္ေလ့ရွိသည္။ ထို႔ျပင္ သာမာန္အခ်ိန္မ်ားတြင္လည္း ဖတ္ေလ့ဖတ္ထ မရွိ။ ဘာေၾကာင့္ရယ္မသိ စိတ္ခံစားမႈ တစံုတရာ ျပင္းထန္ လႈပ္ရွားေနသည့္အခ်ိန္မ်ိဳး ဒါမွမဟုတ္ တစံုတရာ အထီးက်န္ ဆန္လွသည့္ အေျခအေနမိ်ဳးတြင္ ` ေႏြတည ´ ဝတၳဳကို တခုတ္တရ ဖတ္ေလ့ရွိသည္။ အခုလည္း ` ေႏြတည ´ ဝတၳဳကို က်ေနာ္ ဖတ္ရေပဦးေတာ့မည္။
စာအုပ္ကေလးကို ကိုင္ထားေနစဥ္ ဂႏၳဝင္ ေတးသံရွင္ ` မာမာေအး ´ ရဲ႕ ` ႏွစ္ေယာက္ထဲ ေနခ်င္တယ္ ´ သီခ်င္းက နားထဲတြင္ အလိုလို ေမွ်ာဝင္လာေနသည္ဟု ခံစားလာေနရ ျပန္သည္။ ` ေနမျမင္ ေရအစဥ္ခဲ ေျမာက္ဝန္ရိုးစြန္းကိုပဲ ေခၚေခၚ ေပ်ာ္ပါမယ္၊ သဲသဲမဲမဲနဲ႔ ႏွစ္ေယာက္ထဲ ေနခ်င္တယ္ ´ ဆိုသည့္ သီခ်င္းသံကို စိတ္ထဲက အလိုလို ရြတ္ဆိုေနမိျပန္သည္။
`ေႏြတည ´ ဝတၳဳစာအုပ္ကေလးကို ကိုင္ထားရင္းက က်ေနာ့္စိတ္ေတြ ေလးကန္ ထိုင္းမႈိင္းရျပန္သည္။ ေအာ္… အခုဆိုရင္ ` ေႏြတည ´ ဝတၳဳစာအုပ္ကို ေရးသည့္ စာေရးဆရာ ` ႏိုင္ဝင္းေဆြ ´ တစ္ေယာက္ ဘယ္ဆီကို ေရာက္လို႔ ဘာေတြမ်ား ျဖစ္ေနမွာပါလိမ့္ ဟု ေတြးကာ ပင့္သက္ခ်မိသည္။
ႏိုင္ဝင္းေဆြရဲ႕ ` ေႏြတည´ ကို က်ေနာ္ ဖတ္ခဲ့ၿပီးသည္မွာ ၾကာပါၿပီ။ ေႏြတည ရယ္ မဟုတ္။ သူ ေရးခဲ့သည့္ လံုးခ်င္းစာအုပ္ အားလံုးကို က်ေနာ္ ဖတ္ခဲ့ၿပီး ျဖစ္သည္။ တခ်ိဳ႕စာအုပ္မ်ားကို တႀကိမ္မက အႀကိမ္ႀကိမ္အခါခါ ဖတ္သည္။ တခ်ိဳ႕စာအုပ္မ်ားကိုမူ က်ေနာ္ သိတ္ၿပီး မႀကိဳက္ပါ။ က်ေနာ့္အတြက္ စိတၱဇဆန္ဆန္ အစြဲလန္းႀကီး စြဲလန္းခဲ့ရသည့္ စာအုပ္လည္း ရွိသည္။ ထို စာအုပ္မွာ ` ေႏြတည ´ ပင္ျဖစ္သည္။ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ကိုယ္ႏွင့္မကြာ ထားေလ့ရွိသည့္ စာအုပ္လည္း ျဖစ္သည္။ စိတ္ဓါတ္ လြင့္ပါး ခံစားမႈမ်ား လႈပ္ခတ္ေနေသာ အခ်ိန္မ်ိဳးမ်ားတြင္ ေႏြတည ဝတၳဳကို က်ေနာ္ အၿမဲ ဖတ္သည္။ ေႏြတည သည္ကား က်ေနာ့္အတြက္ စိတ္ဓါတ္ အသက္ကယ္ေဆးတပါး ျဖစ္လာခဲ့သည္လား။ သည္လိုေတာ့လည္း က်ေနာ္ တခါမွ မစဥ္းစားခဲ့မိ။ သို႔ေသာ္ ေႏြတည ကို က်ေနာ္ ဘယ္သြားသြား ဘယ္လာလာ ကိုယ္ႏွင့္မကြာ သယ္ေဆာင္သြားေလ့ ရွိသည္မွာလည္း ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာျမင့္ခဲ့ၿပီ။
အမွန္စင္စစ္ မိမိအဖို႔ နယ္စပ္ေဒသသို႔ ထြက္ခြါဖို႔ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ယတိျပတ္ ခ်ႏိုင္ခဲ့သည္မွာပင္ မာနယ္ပေလာတြင္ စာေရးဆရာ ႏိုင္ဝင္းေဆြ ေရာက္ေနသည္ ဟူသည့္ သတင္းႏွင့္ တိုက္ရုိက္ ဆက္စပ္ေနသည္ဟု ယူဆရပါမည္။
နယ္စပ္ေဒသသို ့ထြက္ခြါရန္ ခ်ီတံုခ်တံု ျဖစ္ေနစဥ္ က်ေနာ့္ထံ ေတာင္ငူမွ စာတစ္ေစါင္ ေရာက္လာခဲ့သည္။ စာေပဝါသနာရွင္ လူငယ္တစ္ဦးက က်ေနာ့္ထံ ပို႔လိုက္သည့္စာ ျဖစ္သည္။ စာေရးဆရာ ` ႏိုင္ဝင္းေဆြ ´ တစ္ေယာက္ မာနယ္ပေလာတြင္ ေရာက္ရွိေနေၾကာင္း သတင္းစာထဲ ပါရွိလာသည္ကို သတင္းပါးလိုက္ေသာ စာ ျဖစ္သည္။
စာရရခ်င္း က်ေနာ္ ေတာင္ငူကို တက္လာခဲ့သည္။ ေတာင္ငူတြင္ ႏိုင္ဝင္းေဆြ အမွတ္တရ စကားဝိုင္းေလး တခု လုပ္သည္။ ကဗ်ာဆရာ ေကတုဘုန္းေမာ္(ကြယ္လြန္)ႏွင့္ က်ေနာ္က အဓိက ေဆာ္ၾသၿပီး လုပ္ၾကသည္။ အထက္တန္းျပ ဆရာမ(၂)ဦး၊ ေရွ႕ေန(၁)ဦး၊ မီးရထားဝန္ထမ္း(၁)ဦး၊ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား(၄)ဦး၊ ကဗ်ာဆရာ(၃)ဦး။ က်ေနာ္တို႔စကားဝိုင္းတြင္ ႏိုင္ဝင္းေဆြရဲ႕ ေႏြတညကို အမ်ားဆံုး ေျပာၾက ေဆြးေႏြးျဖစ္ၾကသည္။
ႏိုင္ဝင္းေဆြသည္ စကားေျပ ဘုရား။ ႏိုင္ဝင္းေဆြသည္ မတ္က္စ္ဝါဒီ။ ႏိုင္ဝင္းေဆြ၏ ျဖစ္ေပၚတိုးတက္မႈ လမ္းေၾကာင္းကို သူေရးခဲ့ေသာ စာအုပ္မ်ားႏွင့္ ႏိႈင္းယွဥ္တြဲစပ္ကာ ေလ့လာၾကသည္။ ႏို္င္းဝင္းေဆြသည္ ဘဝသရုပ္ေဖၚ စာေရးဆရာတစ္ဦး။ အထူးသျဖင့္ သူ၏ ` မသိန္းရွင္ဆီ ပို႔ေပးပါ ´ ဝတၳဳမွာ သူ႔ကို ဘဝသရုပ္ေဖၚ စာေရးဆရာအျဖစ္ အပီျပင္ဆံုး တြန္းတင္ေပးလိုက္ေသာ ဝတၳဳျဖစ္သည္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ က်ေနာ္တို႔က ႏိုင္ဝင္းေဆြကို ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ စာေပ ကန္႔ၿပီး ေလးနက္ၾကရန္ ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကသည္။
မာနယ္ပေလာသို႔ သြားသင့္မသြားသင့္ ခ်ီတံုခ်တံု ျဖစ္ေနေသာ က်ေနာ့္စိတ္မွာ ထိုစကားဝုိင္းၿပီးေသာအခါ မျဖစ္မေနသြားသင့္သည္ဟူေသာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို အခိုင္အမာ ခ်လိုက္ႏိုင္ေတာ့သည္။
မာနယ္ပေလာသို႔ ေရာက္ေသာအခါ ႏိုင္ဝင္းေဆြႏွင့္က်ေနာ္ အခ်ိန္ ၾကာၾကာ ေတြ႔ခြင့္ စကားေျပာခြင့္ သိတ္ၿပီး မရခဲ့ပါ။ ေတြ႕ျပန္ေတာ့လည္း သူႏွင့္က်ေနာ္ ၁၉၇၈ ခုႏွစ္မတိုင္ခင္ သူ ေတာ္လွန္ေရးဘက္သို႔ မကူးေျပာင္းခင္ အခ်ိန္မ်ားကိုသာ ျပန္လည္ ေျပာျဖစ္ေနခဲ့ၾက၏။ ၿပီးေတာ့ သူကလည္း ၁၉၇၈ ခု သူ ေတာခိုသြားၿပီးေနာက္ပိုင္း စာေပေလာက အေျခအေနမ်ားကိုသာ သိခ်င္ေနသည္။ က်ေနာ္ႏွင့္ ေတြ႔ၿပီး ၆ လခန္႔အၾကာတြင္ ႏိုင္ဝင္းေဆြတစ္ေယာက္ က်န္းမာေရး ခ်ိဳ႕တဲ့လာခဲ့၏။ ထိုစဥ္မွစကာ သူသည္ စိတ္ေဝဒနာအားျဖင့္ နဂိုလူေကာင္းဘဝသို႔ ျပန္ေရာက္မလာႏိုင္ေတာ့ပါ။
မာနယ္ပေလာကို ရန္သူ နဝတႏွင့္ ဒီေကဘီေအ ကရင္ခြဲထြက္တပ္မ်ား သိမ္းပိုက္ရန္ ေလးရက္ခန္႔အလိုတြင္ ႏိုင္ဝင္းေဆြကို ထိုင္းႏိုင္ငံဘက္ကမ္း ပေဟလူဟု ေခၚသည့္ ကရင္ရြာကေလးတြင္ က်ေနာ္ ေနာက္ဆံုးေတြ႕ခဲ့ရ၏။ ပေဟလူရြာတြင္ သူေရာက္ေနေၾကာင္း ၾကားလ်င္ၾကားခ်င္း သူ႔ကို က်ေနာ္ သြားေတြ႔သည္။ သူသည္ က်ေနာ့္ကိုပင္ ေကာင္းမြန္စြာ လက္ခံစကားေျပာႏိုင္စြမ္း မရွိေတာ့။ သူ တည္းခိုေနေသာ အိမ္၏ ဘုရားစင္ေအာက္တြင္ တရားထိုင္ေနေလသည္။ သူသည္ ထမင္းလည္းမစား ေရကိုပင္ တခါတရံမွ ေသာက္ေတာ့သည္ဟု သိခဲ့ရ၏။ သူ႔ကိုက်ေနာ္က ဓါတ္ပံုရုိက္ဖို႔လုပ္ေတာ့ သူက ေဒါသတႀကီးျဖင့္ က်ေနာ့္ကို ခုန္အုပ္ေတာ့မလုိ လုပ္ကာ တားျမစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဓါတ္ပံုပင္ မရုိက္ခဲ့ရ။
ပေဟလူရြာမွာ ရန္သူ နဝတတပ္မ်ား၏ လက္နက္ႀကီး တကမ္းစာတြင္သာ ရွိသည္။ က်ေနာ္က မာနယ္ပေလာ၏ ေနာက္ဆံုးအေျခအေနမ်ားကို ဒီမိုကရက္တစ္ ျမန္မာ့အသံသို႔ သတင္းပို႔ရန္ အလုပ္ေတြ ပိေနခဲ့သည္။ ထို႔ျပင္ က်ေနာ္တာဝန္ယူထားသည့္ စတူဒီယို ပစၥည္းမ်ားႏွင့္ အဖြဲ႕ဝင္ရဲေဘာ္မ်ား ေဘးကင္းလံုၿခံဳရာ ဆက္လက္ သယ္ေဆာင္ ထြက္ခြါရန္ စီစဥ္ စိုင္းျပင္းေနရသျဖင့္လည္း ႏိုင္ဝင္းေဆြကို ေနာက္တႀကိမ္ သြားေတြ႔ရန္ အခ်ိန္မရႏိုင္ေအာင္ ျဖစ္ေနသည္။ သူကလည္း စိတ္က်န္းမာေရး မေကာင္းေတာ့သူျဖစ္သျဖင့္ သူ႔ကို ကူညီဖို႔ဆိုလ်င္ က်ေနာ္ တေယာက္ထဲနဲ႔လည္း ဘယ္နည္းႏွင့္မွ် မျဖစ္ႏိုင္။ သည္ၾကားထဲ သူ႔ကို ထိထိေရာက္ေရာက္ ကူညီႏိုင္သည့္ ဘဝ အေနအထားရွိသည့္ လူတေယာက္အေနႏွင့္လည္း က်ေနာ့္မွာ မဟုတ္ျပန္။ က်ေနာ္သည္ သာမာန္ ေတာ္လွန္ေရးရဲေဘာ္ဘဝႏွင့္ ခရီးဆက္ေနရသူလည္း ျဖစ္ေနခဲ့၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ပေဟလူရြာမွ ရုတ္တရက္ ထြက္ေျပးတိမ္းေရွာင္ရန္ ျဖစ္လာသည့္အခါ ႏိုင္ဝင္းေဆြကို က်ေနာ္ ခြဲခြါခဲ့ရသည္။ ထုိအခ်ိန္ကစၿပီး ႏိုင္ဝင္းေဆြႏွင့္က်ေနာ္ အဆက္အသြယ္ ျပတ္ခဲ့ရသည္။ ယခုေတာ့ က်ေနာ္က ဥေရာပသို႔ ခရီးထြက္လာရျပန္သည္။ သည္ၾကားထဲ ႏိုင္ဝင္းေဆြ၏ သတင္းကို ေတြ႔သည့္လူတိုင္း က်ေနာ္ ေမးေနခဲ့ရသည္။ သို႔ေသာ္ သူ႔သတင္းကို အစအနမွ်ပင္ က်ေနာ္ မရခဲ့ေသး။
` ေႏြတည ´ ဝတၳဳကို ဖတ္ရႈေနစဥ္ ခန္းမထဲ ခရီးသည္ ၃၀ ခန္႔ေရာက္လာၾကၿပီ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ေနာက္ထပ္ မိနစ္ ၂၀ ခန္႔ အခ်ိန္ ရွိေနေသးသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေႏြတညကို ဆက္ဖတ္သည္။
ဝတၳဳထဲက အဓိက ဇာတ္ေကာင္ ဆန္စက္ အလုပ္သမေလး ` ခင္ေဝ ´ သည္ အငယ္တန္းေတာအုပ္ကေလး ` ေမာင္ကိုကို ´ ၏ ေနာက္သို႔ ခိုးရာ လိုက္ခဲ့၏။ ဓါတ္မီးတိုင္ မီးေရာင္ မွိန္ေျဖာ့ေျဖာ့ေအာက္ ေဘာ္လံုးကြင္း ေရစပ္စပ္တြင္ ခင္ေဝသည္ ဂ်ပန္ဖိနပ္ အေဟာင္းေလးကို စီးလ်က္ ေမာင္ကိုကို၏ လက္ကို ဆုပ္ကိုင္ထားေနေလသည္။
သူတို႔ႏွစ္ဦး ေဘာ္လံုးကြင္းျပင္ႀကီးေပၚ တင္ေနသည့္ ရႊံ႕ဗြက္ေရအိုင္မ်ားကို နင္းေလွ်ာက္ လာေနၾကေလသည္။
ၿငိမ္းေဝ
ဆက္လက္ေဖၚျပပါမည္….။
No comments:
Post a Comment