August 02, 2008
ကမၻာအျပားႀကီးေပၚက က်ေနာ္နဲ႔ ကိုခိုင္
(က)
အထူးအဆန္းႀကီးေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။
ဒါေပမယ့္ “ကိုခိုင္” နဲ႔ က်ေနာ္ အခုလို ျပန္လည္ဆံုေတြ႔ရတဲ့အတြက္
ျပားသြားတဲ့ ကမၻာႀကီးကိုေတာ့ ေက်းဇူးတင္မိတာ အမွန္။
အခုေတာ့ ကမၻာအျပားေပၚက ရြာထဲလမ္း တေနရာမွာ
“ကိုခိုင္” နဲ႔ က်ေနာ္ မေမွ်ာ္လင့္ပဲ ျပန္ဆံုမိၾကတယ္။
(ခ)
၁၉၉၃-ခု ... ခုႏွစ္တုန္းက၊ မာနယ္ပေလာမွာရိွတဲ့ ကဗ်ာေရးတဲ့ လူငယ္ေတြ (ဒီတုန္းကတည္းက က်ေနာ့္ စာေရးေဖာ္စာေရးဖက္ေတြက၊ လူငယ္ေတြထဲ အတင္းတိုး၀င္ၿပီး လူငယ္တေယာက္လို ဟန္ေဆာင္ဖို႔ ႀကိဳးစားတဲ့ က်ေနာ့္ကို လူငယ္တေယာက္အျဖစ္ ဘယ္တုန္းကမွ အသိအမွတ္မျပဳခဲ့ၾကပါဘူး ... စကားခ်ပ္ ...။ ) ကဗ်ာစာအုပ္ေလးတအုပ္ ထုတ္ၾကမယ္ေပါ့။ ပိုက္ဆံမတတ္ႏိုင္တဲ့ သူေတြဆိုေတာ့ တေယာက္ကို ဘတ္တစ္ဆယ္၊ ငါးဘတ္ေပါ့ ( ဒီတုန္းက ဘတ္ (၃၀) ျပည့္ေအာင္ လစဥ္၀င္ေငြရိွတဲ့ ရဲေဘာ္ဆိုတာ မရိွခဲ့ပါဘူး) ၀ိုင္းစုၿပီးထည့္တာ ဘတ္ေထာင့္ငါးရာရခဲ့တယ္။ ဒီပိုက္ဆံနဲ႔ေတာ့ ပံုႏွိပ္ကဗ်ာစာအုပ္ ဘယ္နည္းနဲ႔မွ မထုတ္ႏိုင္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္မို႔ မိတၱဴကူး ကဗ်ာစာအုပ္ အုပ္ေရ (၁၀၀) ထုတ္ဖို႔ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ၾကပါတယ္။
မာနယ္ပေလာ မွာ မိတၱဴကူးစက္ မရိွေသးဘူး။ ဖေယာင္းစကၠဴေပၚ သံကညစ္နဲ႔ေရးၿပီး မွင္ထည့္၊ မီးေခ်ာင္းနဲ႔ လွိမ့္ထုတ္ရတဲ့ ေက်ာက္ပံုႏွိပ္လက္ေရးကဗ်ာစာအုပ္ပဲ ထုတ္လို႔ရႏိုင္မယ္။ ဒီေတာ့ ... ထိုင္းႏိုင္ငံထဲက ဇင္းမယ္နဲ႔ မဲေဆာက္ ... တၿမိဳ႕ၿမိဳ႕ဆီသြားၿပီး မိတၱဴကူးရေတာ့မယ္။ အဲဒီၿမိဳ႕ေတြကို သြားဖို႔ဆိုရင္ ရိွတဲ့ ပိုက္ဆံ “ေထာင့္ငါးရာ” က၊ ခရီးစရိတ္သာသာပဲရိွတာ၊ ဘယ္လိုလုပ္ရမလဲ။
ဒီေတာ့ကာ ...၊ ကဗ်ာ႐ူးသြပ္ေနၾကတဲ့ ရဲေဘာ္ေတြက ... “ဒီကဗ်ာစာအုပ္ထုတ္ဖို႔ ခင္ဗ်ားႀကီးပဲ တခ်ိန္လံုး ေရာဂါထေနတာ၊ ခင္ဗ်ားက မာနယ္ပေလာမွာ ခ်မ္းသာတဲ့ ပါတီက ရဲေဘာ္၊ ခင္ဗ်ားနည္း ခင္ဗ်ားဟန္နဲ႔ ခရီး စရိတ္ရွာၿပီး စာအုပ္ျဖစ္ေအာင္သာလုပ္ေတာ့ ” ဆိုၿပီး မဟာတာ၀န္ကို က်ေနာ့္ပခံုးေပၚ မစာနာရက္စက္စြာ တင္လိုက္ၾကပါတယ္။
ဒီလိုနဲ႔ က်ေနာ့္တို႔ပါတီက ႏိုင္ငံျခားေရးတာ၀န္ခံကို မ်က္ႏွာခ်ဳိေသြးရေတာ့တာေပါ့။ ဒီတုန္းက က်ေနာ္တို႔ ပါတီရဲ႕ ႏိုင္ငံျခားေရးဌာန႐ံုးက “ဇင္းမယ္” မွာ ရိွတယ္ေလ။ က်ေနာ္တို႔ပါတီရဲ႕ ႏိုင္ငံျခားေရးတာ၀န္ခံက “မဲ ေဆာက္” ကို လာၿပီး အျပန္မွာ က်ေနာ္က သူနဲ႔လိုက္မယ္ေပါ့။ ႐ံုးမွာ တည္းမယ္ေပါ့။ ပါလာတဲ့ ကဗ်ာေတြကို ႐ံုးမွာရိွတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တေယာက္ေယာက္ရဲ႕ အကူအညီနဲ႔ ကြန္ျပဴတာ႐ိုက္မယ္ေပါ့။ ကဗ်ာစာအုပ္ထုတ္မယ္ေပါ့။ ဒီလိုနဲ႔ ႏိုင္ငံျခားေရးတာ၀န္ရဲ႕ေနာက္က ႐ို႐ိုက်ဳိးက်ဳိး၊ စည္းကမ္း႐ိွ႐ိွနဲ႔ “ဇင္းမယ္” ကို လိုက္သြားခဲ့တယ္။ “ဇင္းမယ္” ေရာက္ေတာ့ ႐ံုးမွာ အသိဆိုလို႔ တေယာက္မွ မရိွပါဘူး ...။ ႏိုင္ငံျခားေရးတာ၀န္ခံက “ကိုေအာင္ခိုင္” ဆိုတဲ့ သူနဲ႔ မိတ္ဆက္ေပးပါတယ္။ က်ေနာ့္ထက္ အသက္အမ်ားႀကီး ငယ္ပါတယ္။ အသားျဖဴျဖဴ ... လူရည္သန္႔သန္႔ ။ (ဟဲ ...ဟဲ ဒီလိုပဲ ေရးရေတာ့မွာေပါ့ ) ။
ကိုေအာင္ခိုင္ (ကိုခိုင္) က ကြန္ျပဴတာ ဆရာေလးေပါ့။ ၁၉၈၈- ခုႏွစ္ေနာက္ပိုင္း၊ ထိုင္းျမန္မာနယ္စပ္မွာ ကြန္ျပဴတာနဲ႔ပါတ္သက္ၿပီး လက္ခ်ဳိးေရလို႔ရတဲ့ pioneer ေတြထဲမွာ ကိုေအာင္ခိုင္လည္းပါတာေပါ့။ သူ႔ကို က်ေနာ္က ျဖစ္ေစခ်င္တာ ေျပာျပရတယ္။ ဒီကဗ်ာ ... ဒီကဗ်ာေတြ။ ဘယ္ကဗ်ာက ထိပ္ကထား၊ ဘယ္စာမ်က္ႏွာ မွာ ဘယ္လို သ႐ုပ္ေဖာ္ပံုထားမယ္ေပါ့။ သ႐ုပ္ေဖာ္ပံုေတြကို ကိုေအာင္ခိုင္က ၀ိုင္းကူၿပီး ရွာေပးပါတယ္။ တခါ ကဗ်ာေခါင္းစည္းေတြ ၊ မ်က္ႏွာဖံုး ဒီဇိုင္းေတြ ဒါေတြၾကေတာ့ သူနဲ႔တိုင္ပင္ၿပီး ေရြးၾက၊ ေရးၾကေပါ့။ ကိုေအာင္ခိုင္က အဲဒီကဗ်ာစာအုပ္ကေလးကို သူ႔မွာ အလုပ္ေတြ တကယ္ပိေနတဲ့ၾကားက အျမန္ဆံုးၿပီးေအာင္ လုပ္ေပးခဲ့တာပါ။
ဒီတုန္းက “ကိုေအာင္ခိုင္” ကြန္ျပဴတာ႐ိုက္လို႔ ၿပီးကာနီးအထိ က်ေနာ္က ကဗ်ာစာအုပ္အမည္ကို ဘယ္လိုေပးရမွန္း မသိေသးဘူး။ စာအုပ္ကလည္း (၅) ႏွစ္ေျမာက္ ရွစ္ေလးလံုးအထိမ္းအမွတ္ထုတ္ဖို႔ ရည္ရြယ္ ထားတာဆိုေတာ့ ေနာက္ဆံုးမွာ တကယ့္ကို အမွတ္တရျဖစ္ေစမယ့္ “အနီေရာင္ေသြးကြက္ေပၚက ေ႐ႊေရာင္ ေဆးစက္မ်ား” ေခါင္းစဥ္ကို က်ေနာ္ေတြးလို႔ရလာခဲ့ပါတယ္။
အခုဆိုရင္ အဲဒီ “အနီေရာင္ေသြးကြက္ေပၚက ေ႐ႊေရာင္ေဆးစက္မ်ား” ကဗ်ာစာအုပ္ကေလး ထုတ္ေ၀ ခဲ့တာ ေနာက္ (၆) ရက္ဆိုရင္ (၁၅) ႏွစ္ျပည့္ေတာ့မယ္။ ကိုခိုင္နဲ႔ က်ေနာ္ သိကၽြမ္းခင္မင္ခဲ့တာလည္း (၁၅) ႏွစ္ ျပည့္ေတာ့မယ္။
(ဂ)
“သမီးေရ ... ျမန္ျမန္သာ ဖ်က္ခ်လိုက္၊ ဒုကၡပါပဲ၊ ဘယ္ပုဂၢိဳလ္က ၀င္ၿပီး ကေတာက္တာလဲမသိဘူး၊ ဖ်က္သာခ်ထားလိုက္သမီး၊ ဘဘျပန္လာမွ ဒီကိစၥ နားလည္ေအာင္ ျပန္ရွင္းျပေတာ့မယ္”
ဖုန္းခလုပ္ကို ပိတ္လိုက္ၿပီးသည္အထိ က်ေနာ့္ရင္ထဲကမွာ မေကာင္း။ မေန႔တုန္းက “ေအာင္သာငယ္”္ ဆိုတဲ့ ဘေလာ့ဂါတဦးက က်ေနာ့္ဘေလာ့ရဲ႕ စီေဘာက္ထဲမွာ က်ေနာ့္ကို တရင္းတႏွီး ႏႈတ္ဆက္တဲ့ စာ၀င္ေရး ခဲ့ပါတယ္။ မၾကာခင္မွာပဲ က်ေနာ္ေရးတာမဟုတ္တဲ့ စာတခ်ဳိ႕ကို၊ တျခားစိတ္ထားမေကာင္းသူတဦးက ျပန္စာ၀င္ေရး ခဲဲ့ျပန္ပါတယ္။ “ခင္ဗ်ားကို က်ေနာ္မသိပါဘူး၊ ခင္ဗ်ားလာၿပီး မေႏွာက္ယွက္ပါနဲ႔” ေပါ့။ ဒါကို က်ေနာ့္ရဲ႕ စာၾကည့္တိုက္႐ံုးကိစၥ၊ ဘေလာ့ကိစၥေတြကို ဒိုင္ခံေဆာင္ရြက္ေပးေနတဲ့ အတူေန တူမေလး “ဆိုေအာႏို” က “ဇင္းမယ္ၿမိဳ႕” မွာ ေခတၱ ေရာက္ေနတဲ့ က်ေနာ့္ကို ဖံုးဆက္ၿပီး ေျပာခဲ့တာပါ။ “ဘဘ ... ဘာျပဳလို႔ ဒီလိုစာျပန္ရတာလဲ” ေပါ့။ ဒီေတာ့မွ ကြန္ျပဴတာနဲ႔ ယာယီအားျဖင့္ ေ၀းေနတဲ့ က်ေနာ္က ဖုန္းထဲကတဆင့္ အဲဒီစာေတြအားလံုးဖ်က္ခ်ထားဖို႔ “ဆိုေအာႏို” ကို မွာရေတာ့တာေပါ့။
“ဘာျဖစ္တာလဲဗ်”
“ေအးဗ်ာ ... ခက္တာပဲ”
က်ေနာ္ႏွင့္ ဟုိတယ္တြင္ တခန္းတည္း အတူတည္းခိုေနသူ ကဗ်ာဆရာ “ေမာင္လြမ္းဏီ” က တယ္လီဖုန္းကိုင္ၿပီး တၿငီးၿငီးတျငဴျငဴျဖစ္ေနတဲ့ က်ေနာ့္ကို စိတ္ပူလို႔ ေမးခြန္းထုတ္ေတာ့ က်ေနာ့္မွာ ျပန္လည္ ရွင္းျပရျပန္ေရာ ... ။
“ဒါနဲ႔ ... ေနပါအုန္းဗ် ... ေအာင္သာငယ္ဆိုတာ ဘယ္သူတုန္းဗ်၊ခင္ဗ်ား သိမလားဟင္”
ထိုအခါၾကမွ “ေမာင္လြမ္းဏီ” က က်ေနာ့္ကို မ်က္ေစာင္းတခ်က္ထိုးၿပီး က်ေနာ္ မေမွ်ာ္လင့္ထားတဲ့ အေျဖကို ေပးလိုက္ပါတယ္။
“ခင္ဗ်ားကလည္း ေအာင္သာငယ္ဆိုတာ ကိုခိုင္ေပါ့ဗ်၊ ကိုေအာင္ခိုင္ေလဗ်ာ”
က်ေနာ့္မွာ ဆိုဖာေပၚထိုင္ေနရာက ႐ုတ္တရက္ဆိုသလို ထရပ္လိုက္မိေလေတာ့တယ္။
(ဃ)
၁၉၉၅-ခု ... မာနယ္ပေလာကို စြန္႔ခြါလာခဲ့ၿပီးတဲ့ေနာက္ ကိုခိုင္ႏွင့္ က်ေနာ္ ယၡဳအခ်ိန္အထိ လူခ်င္း၊ ဖုန္းခ်င္း၊ စာခ်င္း အဆက္အသြယ္ မရိွခဲ့ႏိုင္ေတာ့။ က်ေနာ္တို႔တေတြ ရြက္ကိုယ္စီ ဖြင့္ခဲ့ၾကရတယ္။
ဘေလာ့ေလာကထဲ မလည္မ၀ယ္နဲ႔ ၀င္လာမိတဲ့ က်ေနာ့္မွာ ဘေလာ့လမ္းသရဲတေယာက္ရဲ႕ ပညာေပးမႈကို ခံခဲ့ရေပမယ့္ ကိုခိုင္ ( ေအာင္သာငယ္) ႏွင့္ေတာ့ မေမွ်ာ္လင့္ပဲ ျပန္လည္ေတြ႕ဆံုခြင့္ရခဲ့ၿပီ ဆိုပါေတာ့ ... ။
အခုေတာ့ ကမၻာအျပားႀကီးကို ေက်းဇူးတင္ရေပေတာ့မယ္။ က်ေနာ္နဲ႔ ကိုခိုင္ (ေအာင္သာငယ္) တို႔ ရြာထဲက လမ္းတခုေပၚမွာ္ ျပန္လည္ဆံုေတြ႕ၾကရၿပီ။ ၀မ္းသာစရာအေကာင္းဆံုးကေတာ့ က်ေနာ္ေကာ ကိုခိုင္ေကာ ... မူလ လမ္းေၾကာင္းေပၚက ဘယ္သူမွ ေခ်ာ္မက်ေအာင္ လမ္းဆက္ေလွ်ာက္ေနႏိုင္ၾကတုန္း ...။
ကိုခိုင္ (ေအာင္သာငယ္) ေရ ...၊ (၁၅) ႏွစ္ေျမာက္ ရွစ္ေလးလံုး အခါသမယမွာ ခင္ဗ်ားနဲ႔က်ေနာ္ မေမွ်ာ္လင့္ပဲ ျပန္ဆံုၾကလို႔ ကမၻာျပားႀကီးကို က်ေနာ္ ေက်းဇူးတင္မိတယ္။
အခု ... ခင္ဗ်ားရဲ႕ ခြင့္ျပဳခ်က္ကိုက်ေနာ္ မေတာင္းပဲ “အနီေရာင္ ေသြးကြက္ေပၚက ေ႐ႊေရာင္ေဆးစက္ မ်ား” ကဗ်ာစာအုပ္ေလးထဲက ခင္ဗ်ားရဲ႕ “အေမ မရိွေတာ့တဲ့ အိမ္” ကဗ်ာကို က်ေနာ့္ဘေလာ့မွာ ဂုဏ္ယူ လြမ္း သ စြာ တင္လိုက္မိပါတယ္။
ကိုခိုင္ေရ ... က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ ဘ၀ေတြဟာ လြမ္းဖို႔ေကာင္းတဲ့ ေတးေတြပါပဲ။ က်ေနာ္တို႔တေတြ အလြမ္းေတးေတြ ဆက္ၿပီး သီၾကဦးစိို႔ ... ။
အေမမရိွေတာ့တဲ့အိမ္
(၁)
ညတညေပါ့
ဂီတမိုးတိမ္
အေမ့အိမ္မွာ
တိုးမွိန္ညႇင္းေဖ်ာ့
ေလ်ာ့ေလ်ာ့သဲ့သဲ့ ...
(၂)
တံခါးေပါက္က
တေဒါက္ေဒါက္နဲ႔
မဲ့႐ြဲ႕၀င္လာ
အာဏာရွင္မ်ား
“ခ်စ္လင္သား” ကို
ေခၚသြားစံအိမ္
နရသိန္ဆီ ...
တံခါးေပါက္က
တေဒါက္ေဒါက္နဲ႔
မဲ့႐ြဲ႕၀င္လာ
“အႀကီးသား”
ေခၚသြားစံအိမ္
နရသိန္ဆီ ...
“အငယ္ဆံုးသား”
အေရွ႕ဖ်ားသို႔
သြားဖို႔ျပင္ဆင္
မိခင္ႏႈတ္ဆက္
႐ုတ္တရက္ေလ ...
တံခါးေပါက္က
တေဒါက္ေဒါက္နဲ႔
မဲ့႐ြဲ႕၀င္လာ
အာဏာရွင္မ်ား ...
(၃)
ညတညေပါ့
ဂီတမိုးတိမ္
အေမ့အိမ္မွာ
တိုးမွိန္ညႇင္းေဖ်ာ့
ေလ်ာ့ေလ်ာ့သဲ့သဲ့ ... ။ ။
ေအာင္သာငယ္
(လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၅ ႏွစ္ ၊ ငါးႏွစ္ေျမာက္ ရွစ္ေလးလံုးအထိမ္းအမွတ္ အနီေရာင္ေသြးကြက္ေပၚက ေ႐ႊေရာင္ေဆးစက္မ်ား ကဗ်ာစာအုပ္မွ။ )
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
ကိုျငိမ္း အဲဒီစာအုပ္ေလးကို ခင္ဗ်ား ခုထိ သိမ္းထားတုန္းေနာ္။ ကေနာ္ကေတာ့ ရင္ဘတ္နဲ႕ပဲ သိမ္းခဲ့ႏိုင္တယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ က်ေနာ္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ဗ်ာ။ ဒီစာက က်ေနာ့္ကို မ်က္ရည္ က်ေစခဲ့တယ္။
ReplyDeleteသံေယာဇဥ္ႀကီးမားလွတဲဲ႔ မိတ္ေဆြေတြရဲ႕ ခင္မင္မႈေတြကို
ReplyDeleteထိေတြ႔ျမင္သိရတိုင္း အတိုင္းမသိၾကည္ႏူး၀မ္းေျမာက္မိပါတယ္ဗ်ာ။
ေပ်ာ္ရႊင္ခ်မ္းေျမ႕ပါေစ
ခက္ခက္ခဲခဲနဲ ့ ကဗ်ာ စာအုပ္ ထုတ္ႏုိင္ခဲ့တာကို အားက်တယ္ဗ်ာ။
ReplyDeleteကိုေအာင္သာငယ္ရဲ ့ကဗ်ာေလး ဖတ္ျပီးေတာ့လည္း ဝမ္းနည္း သြားမိေသးတယ္။ ထိတ္လန္ ့လည္း ထိတ္လန္ ့သြားမိတယ္ဗ်ာ။ ဘဝကို ပံုေအာျပီး စေတးခဲ့တဲ့ သူေတြ ဘယ္အခ်ိန္မွမ်ား ကိုယ္စိုက္တဲ့ အတိုင္း ရိတ္ခြင့္ရပါ့မတုန္းလုိ ့။