August 05, 2008

ဥေရာပမဲဇာ


၁၉၉၅-ခု ဇြန္လကစၿပီး ၁၉၉၇-ခု ေအာက္တိုဘာလအထိ က်ေနာ္ ... ေနာ္ေ၀းႏိုင္ငံမွာ ေနထိုင္ခဲ့ရပါတယ္။ ေနာ္ေ၀းႏိုင္ငံနဲ႔ ပါတ္သက္ရင္ ... ကမၻာ့ေျမာက္၀န္႐ုိးစြန္းနဲ႕ အနီးဆံုး တိုင္းျပည္တခုျဖစ္တဲ့ ကိစၥ၊ “ေအာ္သံ” ပန္းခ်ီကားႀကီးကို ပိုင္ဆိုင္ထားတဲ့ကိစၥ၊ “အကယ္၍သာ က်မဟာ ႏိုင္ငံျပင္ပကို လြတ္လပ္စြာ ထြက္ခြင့္ရၿပီဆိုရင္ က်မ ပထမဦးဆံုးသြားဖို႔ ေရြးခ်ယ္ထားတဲ့ ႏိုင္ငံကေတာ့ ေနာ္ေ၀းႏိုင္ငံပါပဲ” လို႔ ေျပာရတဲ့အထိ ေဒၚေအာင္ဆန္း စုၾကည္ အေလးအနက္ထားတဲ့ႏိုင္ငံ ... အဲဒီႏိုင္ငံမွာ က်ေနာ္ ေတာ္လွန္ေရးတာ၀န္နဲ႔ (၂) ႏွစ္ ေက်ာ္ ေနခဲ့ရဖူး ပါတယ္။
“ဥေရာပမဲဇာ” ကဗ်ာရွည္ဟာ အဲဒီ ေနာ္ေ၀းႏိုင္ငံမွာ ေနထိုင္ခဲ့စဥ္က က်ေနာ့္ရဲ႕ ရင္ခုန္သံမ်ားကို စုစည္းေဖာ္ျပဖို႔ ႀကိဳးစားတဲ့ ကဗ်ာတပုဒ္ပါပဲ။ အိႏၵိယႏိုင္ငံမွာ အေျခစိုက္ၿပီး ပန္းခ်ီဆရာ “စစ္ၿငိမ္းေအး” တို႔ ရဲေဘာ္တစု စုစည္းထုတ္ေ၀တဲ့ “ပန္းစကား” စာေစာင္မွာ ပံုႏွိပ္ေဖာ္ျပခဲ့ၿပီး ၂၀၀၃-ခု ႏို၀င္ဘာလထဲမွာ ျမန္မာ အဂၤလိပ္ ႏွစ္ဘာသာနဲ႔ စာအုပ္ထုတ္ေ၀ခဲ့ပါတယ္။ အခု ... ဘေလာ့ဂါမိတ္ေဆြမ်ားအတြက္ ျပန္လည္တူးေဖာ္ တင္ဆက္လိုက္ပါတယ္။


(က)
နားထဲမွာ
ေျမြတြန္သံေတြၾကားေနရဆဲ
မမက္ဘူးတဲ့ အိပ္မက္တခုနဲ႔
မထုဘူးတဲ့ ႐ုပ္ထုတခုယူကာ
(ဥေရာပဆန္ဆန္)
ပခံုးတြန္႔ ဖိနပ္တခ်က္႐ွပ္ၿပီး
သတၳဳငွက္ ေက်ာကုန္းေပၚက
ကၽြႏု္ပ္ ဆင္းခ်လိုက္
အို ...
ေမပယ္လ္ရြက္ေတြ ဘယ္မွာလဲ
ဗယ္ရီသီးအျပာ ဘယ္မွာလဲ
“အက္ဗက္မြန္႔ခ္” 1 ရဲ႕ “ေအာ္သံ” ဘယ္မွာလဲ။

ဟိုမွာ
၀န္႐ိုးစြန္းေပၚက ေနေရာင္ေတြ
အျဖဴေရာင္ညထဲက ေရႊေရာင္ေတြ
ေလတခၽြန္ခၽြန္ ကုတ္အက်ႌတမမနဲ႔
ကၽြႏု္ပ္ဆီကို လာေနသလား၊
“ဟဲလို
ေနေကာင္းပါစ
ဥေရာပေက်းလက္သမီးပ်ဳိတို႔”
က်ဴ႐ိုးေဖာင္ဖြဲ႔
(ကမၻာသစ္ရဲ႕ နိဒါန္း)
ႏွစ္တေထာင္ကို ေျခတလွမ္းနဲ႔လွမ္းခဲ့သူတို႔
သု၀ဏၰသာမလက္သစ္ ေရႊသမင္ခ်စ္သူတို႔
နဖူးမွာ အ႐ိုးေခါင္းပု၀ါပါတ္
ရြက္သေဘၤာဦးမွာရပ္ရင္း
ပင္လယ္ဘြဲ႕ သီခ်င္းဆို
အို “ဗိုက္ကင္း” တို႔
ခင္ဗ်ားတို႔ထံ
ကဗ်ာဆရာလာေနၿပီ
“ဟန္းနရစ္ ၀ါဂီလန္း” 2 ကို အေလးျပဳဘို႔
“ေနာ္ေဒးဂရစ္” 3 ကို ဦးညႊတ္ဘို႔
ကၽြႏ္ုပ္လာခဲ့ၿပီ၊
သည္မွာ
လေရာင္ေတြ ေကာက္သစ္ခူးႏိုင္မလား
ေရတြင္းခ်ဳိခ်ဳိ တူးႏိုင္မလား
သံလြင္သီးေတြ ဖူးၿပီလား
ဇင္ေယာ္ေတာင္ပံခတ္
ေနေရာင္တံစက္ၿမိတ္ေအာက္က ကၽြန္းဟူသမွ်
လြမ္းပါတ္ပ်ံသန္း
သင္တို႔ထံလာခဲ့ေပါ့
သည္မွာ
ႏွင္းဖံုးတဲ့မီးေတာင္ေတြ ရိွေသးရဲ႕လား
ေဘာစနီးယား
ဟာဇီဂိုဗီးနားက ယူလာတဲ့ႏွင္းဆီ
ကိုင္းကူးၿပီးၿပီလား
ကၽြႏ္ုပ္အား
သင္တို႔ရဲ႕ “တိုက္ပြဲ၀င္ဖခင္” နဲ႔
ေတြ႕ခြင့္ျပဳက
“ဗစ္ကို ဟန္းစတင္း” 4 ဂုဏ္ျပဳပြဲ
တက္ခြင့္ျပဳပ
“အ၀ါေရာင္ႏွစ္တစ္ရာ” ရွာခြင့္ျပဳပ
(၁၈၃၀)
ဥေရာပလြတ္ေျမာက္တဲ့ေဒသကို
(၁၉၉၅)
“အာရွလြတ္ေျမာက္ေဒသ” က တဆင့္
ကၽြႏ္ုပ္ေရာက္လာခဲ့။

သင့္အတြက္ လေရာင္ပိတ္စနဲ႔ထုပ္ထားတဲ့
ပျခဳပ္တခုယူလာ
အဲဒီ ပျခဳပ္ထဲ
“ကိုယ့္ကိုယ္ကို ဗံုတလံုးလို႔ယူဆထားတဲ့
ဗံုမဟုတ္တဲ့ ဗံုတလံုးရဲ႕ ဗံုသံေတြ” ထည့္လာ
“သံလြင္ငွက္” မွသည္ “သံလြင္ခက္” ဆီသို႔
လြတ္ေျမာက္ေရးစကား၀ွက္ေတြပါလာ
ကၽြႏ္ုပ္ရဲ႕ အိပ္မက္ထဲ
တ၀ုန္း၀ုန္းထပ်ံေနၾကတဲ့
ဥေဒါင္းငွက္ေတြထည့္လာ
(ၿပီးေတာ့)
ကဗ်ာဆရာ တိုက္ေမာင္းရဲ႕ “႐ိုက်ဳိးမႈ” ေတြ ထည့္လာ
၀ံပုေလြလာဆင္ရဲ႕ ေလခ်ဥ္တက္သံ ခ်န္မထားခဲ့မိ
အမွန္တကယ္ေတာ့
သင္တို႔ရဲ႕ ေခတ္သစ္႐ိုးသားရွင္းလင္းမႈဆီ
ေခတ္ေႏွာင္းေပြလီ႐ႈပ္ေထြးမႈေတြနဲ႔
ကၽြႏ္ုပ္လာခဲ့တာပ။

(ခ)
သည္လိုနဲ႔
ေနခ ျမခ
ႀကိဳးၾကြေတာက္ပ
ျမထက္၀င္းလက္
လထက္ ရႊန္းျပက္ေ၀
(ေနေရာင္ေအာက္က)
ေတာင္ေပၚပင္လယ္ေရလက္ၾကားေတြ
ဟိုမွာ
တစတစ နယ္ခ်ဲ႕လာေနတဲ့ ႏွင္းေတာင္ေတြ
တေျဖးေျဖး က်ဳံ႕၀င္သြားေနလ်က္
ႏွင္းဆီနက္ေရာင္ ငွက္ေတြ
တလႈပ္လႈပ္နဲ႔ ျမဳပ္၀င္ပါးလ်ား
ဖ်ားနာေနတဲ့ တိမ္တိုက္ေတြ
ဂ်ဳံခင္း၊ အာလူးခင္း၊ ျမက္ခင္း
သရီးဒိုင္ေမးရွင္း ကြင္းေတြ
ေဒါင္လိုက္
အလ်ားလိုက္
ကၽြႏု္ပ္ေနာက္က လိုက္လာ
ကၽြႏု္ပ္ေရွ႕က ေရာက္လာ
ကၽြႏု္ပ္နဲ႔ ေ၀းကြာ
ကၽြႏု္ပ္နဲ႔ နီးလာ
ကၽြႏု္ပ္ေက်ာထက္မွာ
ကၽြႏု္ပ္ ရင္ဘတ္ေပၚမွာ
တခါက
ႏွစ္ဆယ့္တစ္ရာစုရဲ႕ ကဗ်ာျမင္းလွည္းထက္
အိပ္စက္ခြင့္ႀကံဳ
သံုးမိုင္ပတ္လည္ေရအို္င္ေပၚ
(မ၀ံ့မရဲ)
နင္းခြင့္ႀကံဳ
အျဖဴေရာင္ ညတဖက္
အနက္ေရာင္ ေန႔တ၀က္
ပဥၥလက္ဆန္လွတဲ့
ဂမၻီရဘ၀ ၀ကႏၱအလွေလလား၊
ဗဟိုဘူတာ႐ံုေရွ႕က
“ေအာ္စလို” ရဲ႕ ငွက္ငယ္မ်ားကေတာ့
အဟာရခမ္းေျခာက္
သဘာ၀ လမ္းေပ်ာက္လို႔
ကမ္းေမွာက္ရတဲ့ ငွက္ေတြေပါ့၊
“ဗီဂီလန္း” 5 ပန္းၿခံထဲက
ေဒါသထြက္ေနတဲ့ ခေလးေရ
(၁၉၂၆)
အခု- အႏွစ္၊ ၇၀ ေက်ာ္
မင့္ေဒါသေတြ မေျပႏိုင္ေသးဘူးလား
လည္ေခ်ာင္းသံ အတံုးအတစ္နဲ႔
ဘယ္သူဟစ္လိုက္တဲ့ “ေအာ္သံ” လည္း
ႏွင္းေတာင္နံရံေတြ ျပိဳက်
အလင္းအေမွာင္ေတြ ၿမိဳခ်
ဒီလိုနဲ႔
ဥေရာပေက်းရြာ၀ါဒလည္း သစ္ခဲ့ေပါ့။

တခါတခါေတာ့လည္း
“တဂိုး” ရဲ႕ “ေကာင္းကင္ကုတ္ျခစ္တဲ့လက္ေတြ” မွန္းဆ
“ေဇာ္၀င္းထြဋ္” ရဲ႕ “ထစ္ခ်ဳန္းမိုး” ကို တမ္းတ
ခ်ယ္ရီေတာင္တန္းေပၚက
ေပ်ာ္က်လာတဲ့လေရာင္ကို အငမ္းမရ
“ၾကည္ေအး” ရဲ႕
“ညႀကီး မင္းႀကီး ထၿပီးထိုင္ေန” ကို မွန္းဆ
လြတ္လပ္တဲ့ေနရာင္ကို လြမ္းသ။

ကၽြႏု္ပ္အဖို႔ရာ
အျပာမိႈင္းမိႈင္း သင္တိုင္းစိမ္းစိမ္း
တံတိုင္းတခုရဲ႕ ဟိုမွာဖက္
ဟိုးအေ၀းႀကီးထက္ ေ၀းတဲ့
အနံ႔ေတြတေျဖးေျဖး ပါးသြားေနတဲ့ေနရာ
အေရာင္ေတြတေျဖးေျဖး ၀ါးသြားေနတဲ့ေနရာ
အဲဒီေနရာမွာ
ကမၻာသစ္တည္ေဆာက္
ဘ၀ခ်င္းမတူတဲ့တိုင္းျပည္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳလိမ့္ႏိုး
ေမွ်ာ္ကိုးခဲ့မိ။

အို ...
အစိမ္းေရာင္ ေကာ္ေဇာမ်ားေပၚက
လိႈင္တံပိုးလို ထၾကြလာၾကမယ့္
ကၽြႏ္ုပ္တို႔ရဲ႕
အိုးအိမ္ ေျမယာနဲ႔ ျမစ္ေခ်ာင္းမ်ား
ေမြးဖြားလာျခင္းအသစ္နဲ႔
စစ္ပြဲေတြ ၿငိမ္းခ်မ္းၿပီး
စိမ္းလန္းတဲ့ ဘ၀ဆိုတာ
လက္ဖ၀ါးေပၚက “ကဗ်ာ” တဲ့၊
ရက္ေပါင္း (၅၀၀) ေက်ာ္
“စိန္႔ အိုလပ္စ္ပလစ္စ္” လမ္းၾကားထဲ
ငွက္လႊတ္ပြဲေတာ္ေလ
တခ်ဳိ႕ အေတာင္စံုစ
တခ်ဳိ႕ အေတာင္ခ်
တခ်ဳိ႕ အေတာင္က်
တခ်ဳိ႕ ေလွာင္မရတဲ့ ငွက္ေတြလား
ကၽြႏ္ုပ္ေန႔တိုင္း
ႀကိဳးေျဖၿပီးလႊတ္ခဲ့ရ
အဲဒီေနရာ
တခ်ဳိ႕အတြက္ ဆည္းဆာ
တခ်ဳိ႕အတြက္ နည္းနာ
တခ်ဳိ႕အတြက္ သည္းခ်ာ
ကၽြႏ္ုပ္အတြက္ေတာ့ “မဲဇာ” ျဖစ္ခဲ့့ ၊
ေနေရာင္ ျဖဳန္းျဖဳန္းဖ်ဖ်
လေရာင္ တံုးတံုးအအ
မည္သို႔ပင္ရိွေစ
ႏွင္းေတြကိုေတာ့ ကၽြႏု္ပ္ ခ်စ္မရႏိုင္ခဲ့ပါဘူး
ရာဇဒဏ္သင့္
“မင္းလက္၀ဲ သုႏၱရ” က
“ေရာင္၀ါမထြန္း ခ်မ္းရွာလြန္း” တဲ့၊
ဘ၀ဒဏ္သင့္
ကၽြႏ္ုပ္အဖို႔ေတာ့
“ေရာင္၀ါမပြင့္၊ ခ်မ္းပံုဆင့္” ခဲ့။

(ဂ)
အို မိတ္ေဆြ “ဗိုက္ကင္း” ႀကီးရဲ႕
ကၽြႏ္ုပ္က အာရွအပ်ဳိစင္ပါ
“ေဟာေဒါ့” နဲ႔ “ဟမ္ဘာဂါ” ကို
ဘီယာတခြက္နဲ႔ မလဲႏိုင္သူပါ
ယဥ္ေက်းမႈေထာင္ေခ်ာက္
၀ါးေထာက္ၿပီး မခုန္ႏိုင္ခဲ့သူပါ
ရာသီဥတုအေၾကာင္း အပ္ေၾကာင္းမထပ္ႏိုင္သူပါ
“ကာ႐ိုဟန္” လမ္းမႀကီးေပၚက
ပီး႐ူးဂီတ
စေကာ့တလန္ ပုေလြသံ
လက္တင္အေမရိက ဗံုသံ
စကန္ဒီေနးဗီးယား ေနျခည္
စေတာ္ဗယ္ရီ အ႐ိုင္း
ဗယ္ရီသီး အျပာ
ဒါေတြကိုပဲ စြဲလန္းမိသူပါ။

အို “ဆန္ဗစ္ကာ” 6 ေရ
သင္နဲ႔ကၽြႏု္ပ္
ႏွလံုးသားကို ႏွလံုးသားခ်င္း
ဘ၀ကို ဘ၀ခ်င္း
ခ်စ္ျခင္းကို ခ်စ္ခ်င္း
ယံုၾကည္ခ်က္ကို ယံုၾကည္ခ်က္ခ်င္း
ဘာတာစံနစ္ကို အေျခခံ
၀ါဏိစၥအဘိဓါန္တခုျပဳစုခဲ့
ဒီလိုနဲ႔
သင့္လက္ခုပ္ထဲ ဒဏ္ရာရေနတဲ့ျမစ္ေတြ
သင့္မ်က္လံုးအိမ္ထဲ ကဗ်ာရြတ္တဲ့ေလညႇင္းေတြ
သင့္ဆံပင္ေတြထဲ
အိပ္စက္ရင္းထေယာင္လိုက္တဲ့
ဆိုက္ပရပ္စ္ပင္ႀကီးရဲ႕ စကားသံေတြ
သင့္ႏွလံုးအိမ္ထဲ နကမၸတိစိတ္ဓါတ္ေတြ
သင့္ခြန္အားထဲ ကတၱီပါလက္အိပ္စြပ္ထားတဲ့ သံလက္သီးေတြ
သင့္အနာဂါတ္ထဲ စၾကၤာ၀ဠာၿမိဳ႕ျပေတြ
သင့္ရင္ခုန္သံထဲ အႏုသုခုမ စက္ခလုပ္ခံုေတြ
မကုန္မခမ္း တထမ္းတနင့္
ငါ့ရင္တြင္း ငါ့ျမင္ကြင္း
ခ်ဥ္းနင္း၀င္ေရာက္ ေခ်ာင္းေပါက္ခဲ့ၾက။

ကၽြႏ္ုပ္အဖို႔ေတာ့
သင့္ကြင္းျပင္ေတြထဲ
ေသဆံုးခဲ့ၿပီး ဥယ်ာဥ္ေတြ ပစ္ခ်
သင့္ေရခဲျပင္ေပၚ
ခမ္္းေျခာက္ခဲ့ၿပီး စမ္းေခ်ာင္းေတြ ပစ္ခ်
သင့္ကမ္းေျခေတြေပၚ
ေနထိုင္ျခင္း
ခတ္ညံ့ည့ံခိုး၀ွက္မႈေတြ ပစ္ခ်
သင့္ေတာအုပ္ေတြေပၚ
ဗဟု၀ါဒအေရၿခံဳ မုသာ၀ါဒေျမမႈန္ေတြ ပစ္ခ်
သင့္ေက်ာက္ေဆာင္ေတြေပၚ
အာ႐ံုျမင္လေရာင္ေတြ ပစ္ခ်
သင့္လမ္းၾကားေတြေပၚ
“ဆိတ္ဖလူးရနံ႕” ေတြ ပစ္ခ် ပစ္ခ်နဲ႔
ပစ္ခ်လိုိ႔ကို မ၀ႏိုင္ခဲ့ဘူး၊
“ဆပ္စ္” ေဟာ္တယ္ႀကီးက
မက္ထ႐ိုပိုလီ ၿမိဳ႕ျပနိမိတ္ပံုမ်ားလား
“ေအာ္စလို” ရဲ႕ ညေနခင္း
အျပာေရာင္ ေလညႇင္း
ကမ္းနားလမ္း ျမင္ကြင္းေတြကလည္း
“ေဒါက္တာေအာင္ခင္” ရဲ႕
ဥေရာပေက်းလက္ရင္ခုန္ျခင္းေပါ့။

“ဂ်က္ေကာ့ဆန္” 7 ေရ
ေစ်းဆိုင္တန္းေတြနဲ႔ လမ္းဟူသမွ်
ေဟာဒီေနရာမွာ ရပ္တန္႔သြားၾက
ဒီဖက္က ႏို႔ႏွစ္ေရာင္ ပင္လယ္ျပင္ရဲ႕ ဟိုမွာဖက္ထဲ
တေစၦအရိပ္ေတြ ထိုးက်
ကၽြႏ္ုပ္
ပင္လယ္ကမ္းစမ္မွာရပ္
ႏွင္းျပင္ႀကီးေပၚ ေမွ်ာ္ၾကည့္ေနခဲ့သလား
အဲဒီ ကမ္းနားလမ္းျမင္ကြင္းေတြက
ကၽြႏ္ုပ္ရင္တြင္း
အထီးက်န္ျခင္းေတြ ပစ္သြင္း
တအိအိၿပိဳက်လာတဲ့ ႏွင္းေတြက
ကၽြႏ္ုပ္ရင္တြင္း
အထီးက်န္ျခင္းေတြ ပစ္သြင္း၊
တဖဲြ႕ဖြဲ႕ တႏြဲ႕ႏြဲ႕
ႏွင္းရည္ျမစ္တစင္းက
ကၽြႏု္ပ္ရင္တြင္း
အထီးက်န္ျခင္းေတြ ပစ္သြင္း၊
“ဧဧသန္း” ရဲ႕
“ထြက္ေျပးလို႔မရတဲ့ လယ္ကြင္းျပင္အဖို႔
မိုးမလြတ္ခဲ့ဘူး” ဆိုတဲ့ စာသား
ႏွင္းေတြ ႏွင္းေတြ ႏွင္းေတြနဲ႔အစားထိုး
အထီးက်န္ျခင္းတာ႐ိုး က်ဳိးလုလု
အဲဒီ ႏွင္းေတြေလ
ေနေရာင္ေတြ စိုရႊဲေအာင္ က်လာ
ရင္ခုန္သံေတြ ၿပိဳကြဲေအာင္ က်လာ
ကားသံေတြ ေခါင္းမျပဴရဲေအာင္ က်လာ
သစ္ပင္ေတြ အသက္ရွဴမရေအာင္ က်လာ
ေက်ာက္႐ုပ္ေတြ ေၾကမြေအာင္ က်လာ
လေရာင္ေတြ အေငြ႕ပ်ံေအာင္ က်လာ
လမ္းမေတြ ေကြ႕လန္ေအာင္ က်လာ
ေျခသံေတြ ေျခာက္ျခားေအာင္ က်လာ
စိတ္ဓါတ္ေတြ ေမွာက္မွားေအာင္ က်လာ
က်ၿပီးရင္း က်လာ ...။

ေနာက္ဆံုးမေတာ့
“ေဂၚဂင္” ရဲ႕
ေတာ္၀င္အလင္းေရာင္ေတြသိမ္းထုပ္
“အက္ဗတ္မြန္႔ခ္” ရဲ႕ “ေအာ္သံ” ေတြ သိမ္းထုပ္
ကၽြႏု္ပ္အိပ္စက္ခဲ့ရာ အိမ္ေရွ႕က
ဆြံ႕အေနတဲ့
သစ္ပင္တန္းကေလးကို သိမ္းထုပ္
“ေနာ္ေဒးဂရစ္” ရဲ႕ “စမ္းေခ်ာင္းထဲက ေက်ာက္တံုးေတြ” 8 ကို သိမ္းထုပ္
ႏွလံုးသားေထာင့္တေနရာက
ေခြက်ေနတဲ့ လေရာင္ အၾကြင္းအက်န္ေလးကို သိမ္းထုပ္
ႏွစ္ငါးေထာင္
စိန ယဥ္ေက်းမႈျပတိုက္ထဲက
ကဗ်ာဆရာ “ေမာ္” ရဲ႕ အ႐ိုးျပာႀကဲ
ျမစ္၀ါျမစ္ သဲမႈန္ေတြသိမ္းထုပ္
သိမ္းထုပ္ ... သိမ္းထုပ္ၿပီး
(မေဒ၀ီရဲ႕)
ကၽြႏု္ပ္အဖို႔ေတာ့
ခင္ညြန္႔ရီရဲ႕ “ေႏြမ်က္ရည္လက္က်န္” နဲ႔
အိ္မ္အျပန္မခက္ေခ်ပါဘူး
သက္ေသေတြ တပံုတပင္
မ်က္ရည္ေတြ ပံုျပင္မဟုတ္ခဲ့ေလေတာ့
ယံုခ်င္လ်က္ေလနဲ႔
ထံုက်င္ခက္ေပြတဲ့ ဥေရာပရက္ေတြလား
ထားခဲ့ၿပီ။ ။

ေအာက္ေျခမွတ္စုမ်ား
၁။ အက္ဗတ္မြန္႔ခ္ - ေနာ္ေ၀းပန္းခ်ီၤဆရာ
၂။ ဟန္းနရစ္၀ါဂီလန္း - ေနာ္ေ၀း အမ်ဳိးသားစာဆိုႀကီး
၃။ ေနာ္ေဒးဂရစ္ - ေနာ္ေ၀း မ်ဳိးခ်စ္ကဗ်ာဆရာ
၄။ ဗစ္ဂိုဟန္းစတင္း - နာဇီဂ်ာမန္မ်ားရဲ႕ ပစ္သတ္ျခင္းခံရသူ (၁၉၉၄) ေနာ္ေ၀းအမ်ဳိးသား
၅။ ဗီဂီလန္း - ေနာ္ေ၀း ပန္းပုဆရာ
၆။ ဆန္ဗစ္ကာ - ေနာ္ေ၀းႏိုင္ငံ၊ ၿမိဳ႕ေတာ္ ေအာ္စလိုႏွင့္ မနီးမေ၀းတြင္ရိွသည့္ ၿမိဳ႕ငယ္ကေလး
၇။ ဂ်က္ေကာ့ဆန္ - ေနာ္ေ၀း ကဗ်ာဆရာ
၈။ “စမ္းေခ်ာင္းထဲက ေက်ာက္တံုးမ်ား” - ၁၉၂၅ တြင္ ထုတ္ေ၀ခဲ့ေသာ ေနာ္ေဒးဂရစ္ရဲ႕ ကဗ်ာစာအုပ္အမည္။

ၿငိမ္းေ၀
၈၊၄၊၉၉
ပန္းေ၀ေ၀ ကဖီး

3 comments:

  1. နာမည္ႀကီးတဲ့ကဗ်ာကို အခုမွ ဖတ္ရပါတယ္။ ျပန္ေဖာ္ျပေပးတာ ေက်းဇူးပါ ဆရာ။

    ReplyDelete
  2. ကိုျငိမ္းေ၀… လာျဖစ္ပါတယ္… postေတြက ေလးနက္လြန္းလို ့ commentေရးဖို ့ ခ်ီတုန္ခ်တုန္နဲ ့ ျပန္ျပန္သြားတာပါ…ခု ဥေရာပမဲဇာလိုေပါ့… ဒီလိုေလးနက္တဲ့ ကဗ်ာအရွည္ၾကီး ဖန္တီးနိုင္ဖို ့ ေတာ္ရုံအနုပညာ၀မ္းစာနဲ ့ မရပါဘူး… ဒါေၾကာင့္ ကိုျငိမ္းေ၀ရဲ့ အနုပညာရထားကို စီးၾကည့္ခ်င္ပါတယ္…

    ReplyDelete
  3. ဆရာၿငိမ္းေ၀...
    အခုကဗ်ာကို ဟိုးအရင္ကတည္းက က်ေနာ္ဖတ္ဖူးပါတယ္။ အခုကေတာ့ ဘာနဲ႔တူလဲဆိုေတာ့ အရမ္းအရသာရိွတဲ့ ဆိုင္မွာ ေနာက္တေခါက္ လာထပ္အားေပးျခင္း တမ်ိဳးပဲ တူမယ္ထင္ပါရဲ့။ တကယ္ဆုိ က်ေနာ္က ဆရာ့ကို အရင္စၿပီး ႏႈတ္ဆက္သင့္တာပါ...။ က်ေနာ္လဲ ဆရာ့ဘေလာ့ဂ္မွာ လာလာၿပီး ဖတ္ေနတာပါပဲ။ တန္ခူးေရးသလိုပဲ comment ေရးဖို႔ကုိ ခ်ီတုံခ်တုံနဲ႔ ျပန္သြားရတာပါ။ (ျမင္းထိန္း ငတာ ခ်ီးမြမ္းတာနဲ႔ တူေနမွာ စိုးလုိ႔)။

    ReplyDelete