August 27, 2008

အမ်ိဳးသားေရး သခြပ္၊ အမ်ိဳးသားေရး ႏွင္းဆီ


၁။
အိမ္ေရွ႕ခန္းသို႔လွမ္းေနသည့္ က်ေနာ့္ေျခလွမ္းမ်ားမွာ တံခါးေဘးတြင္တုန္႔ကနဲရပ္သြားရ၏။ အိမ္ေရွ႕ခန္းက စကားေျပာသံမ်ားကို အတိုင္းသားၾကားေနရ၏။ က်ေနာ့္အေဖႏွင့္အေမတို႔သည္ က်ေနာ္ႏွင့္ပါတ္သက္သည့္စကားကို က်ေနာ္ၾကားႏိုင္သည္အထင္ႏွင့္ တမင္ၾကားေအာင္ေျပာေနၾကသည္ဟုပင္ ေတြးမိသည္။
“ေအးပါ အကိုနားလည္ပါတယ္ကြာ၊ ဒါေၾကာင့္မို႔ မင္းကိုေမးေနတာေပါ့၊ အကိုေမးတာသာ မင္းေျဖစမ္းပါ”



“ေအာ္ ... အကိုရယ္၊ လူတေယာက္ကို တေနကုန္ထိုင္ၾကည့္ေနလို႔ေကာရမလား အကိုရဲ႕ ၿပီးေတာ့ အကိုလည္း ညတုန္းက သားကို ေရလည္ေအာင္ရွင္းျပၿပီးၿပီဆို၊ သားကလည္း ဒီေလာက္ေတာ့ မမိုက္ပါဘူးအကိုရယ္”
“သားကို အကိုနားလည္ပါတယ္၊ ဒါေပမယ့္ ဒါမ်ိဳးက စိတ္မထိန္းႏိုင္ရင္ခက္တယ္ကြ၊ အခုပဲ ေအာ္တဲ့ဟစ္တဲ့အသံေတြၾကားေနရတယ္မို႔လား၊ ေတာ္ၾကာ အကိုမရွိတုန္း၊ သားက ဒါေတြၾကားၿပီး စိတ္မထိန္းႏိုင္လို႔သြားၿပီး ျပႆနာရွာရင္ အားလံုးဒုကၡေရာက္ကုန္မယ္၊ြ။အဲဒါ ... သားကို မင္း ႏိုင္ ေအာင္ထိန္းႏိုင္ပါ့မလားလို႔ အကိုေမးေနတာေပါ့၊ ဒီေန႔လိုေန႔မ်ိဳးမွာ ရံုးမတက္လို႔ကလည္း မျဖစ္ဘူးေလကြာ”
“ညြန္႔” ႐ုပ္ရွင္႐ံုဖက္ဆီက ေအာ္ဟစ္ေၾကြးေၾကာ္သံမ်ား ၾကားေနရ၏။ တရုတ္ဆန္႔က်င္ေရး ဆႏၵျပပြဲ(ထိုစဥ္က ပီကင္းဆန္႔က်င့္ေရးဟုေျပာခဲ့ၾက၏) ဆီက ေအာ္ဟစ္ဆူညံသံမ်ားကို သြန္းဘုရားလမ္းထဲမွ အတိုင္းသားၾကားေနရ၏။ က်ေနာ္က ‘ကိုစန္းေမာင္’ ၊ ‘ကိုဦး’ ႏွင့္ ‘ကိုခါး’ တို႔ကို ေတြးေနမိသည္။ သူတို႔တေတြ ဘယ္ဆီေရာက္ေနၾကၿပီလဲ။ ဘာေတြမ်ားလုပ္ေနၾကၿပီလဲဟုေတြးေနမိျပန္သည္။
“ကိုင္း၊ ဒီလိုလုပ္မယ္၊ ႐ံုးကို အကိုခဏပဲသြားမယ္၊ ရံုးမွာစီစဥ္စရာရွိတာစီစဥ္ၿပီး အိမ္ျပန္လာခဲ့မယ္၊ သားကိုေတာ့ မင္းလည္းထိန္းႏိုင္မွာမဟုတ္ဘူး၊ သားကို သူ႔အခန္းထဲမွာပဲ တံခါးပိတ္ ေသာ့ခတ္ၿပီးထားခဲ့မယ္၊ သားက ဘာမွမလုပ္ပါဘူးလို႔ ကတိေပးလည္း၊ အကိုကေတာ့ စိတ္မခ်ဘူး”
ညက အေဖႏွင့္က်ေနာ္ ျငင္းခုန္ခဲ့ရသည္မ်ားကို ျပန္ၿပီးေတြးမိသည္။ တရုပ္ဆန္႔က်င္ေရး ဆႏၵျပပြဲမ်ားမွာ လက္ရွိအစိုးရက သူ၏ အၾကပ္အတည္းမ်ားကို လူထုအာရံုေျပာင္းေအာင္တမင္ဖန္တီးသည့္ လူမ်ိဳးေရးပဋိပကၡသာျဖစ္ေၾကာင္း က်ေနာ္၏အယူအဆကို အေဖကမကန္႔ကြက္။ သို႔ေသာ္ ယင္းတရုတ္္ ဆန္႔က်င္ေရးဆႏၵျပပြဲကို မပ်က္ပ်က္ေအာင္ဖ်က္ရမည္ဟု ေျပာခဲ့သည့္စကားကိုမူ အေဖက အျပင္းအထန္ ဆန္႔က်င္၏။ သည္နည္းမွာ မွားယြင္းသည့္ေျဖရွင္းနည္းျဖစ္ၿပီး ကိုယ္သာလွ်င္ဒုကၡျဖစ္မွာေသခ်ာေၾကာင္း အေဖကရွင္းျပ၏။ သားအဖႏွစ္ဦး အခ်ိန္အတန္ၾကာျငင္းခုန္ခဲ့ၾကၿပီးမွ အေဖ၏သေဘာထားကို က်ေနာ္လက္ခံခဲ့ရျခင္းျဖစ္သည္။ တရုပ္ဆန္႔က်င္ေရးဆႏၵျပပြဲကို က်ေနာ့္အေနႏွင့္ မည္သို႔မွ် မေႏွာက္ယွက္ပါဘူးဟူသည့္ကတိကို က်ေနာ္ေပးခဲ့ရ၏။ သို႔ႏွင့္တိုင္ ... အေဖသည္က်ေနာ့္ကို စိတ္မခ်။ ထို႔ေၾကာင့္ မနက္မိုးလင္းလို႔ ရံုးမသြားမွီအခ်ိန္ အေမႏွင့္အခ်ီအခ်စကားေျပာဆိုၿပီးေနာက္ က်ေနာ့္ကို အိမ္ခန္းအတြင္းသို႔၀င္ေစ၏။ အျပင္ဖက္မွတံခါးကို ေသာ့ခတ္ၿပီးမွ အေဖရံုးသြား၏။ ထိုေန႔မနက္က အေဖရံုးမွအိမ္သို႔ျပန္မလာမွီ တနာရီနီးပါးမွ်ၾကာေအာင္ က်ေနာ့္မွာ အခန္းတြင္း႔ေအာင္းေနခဲ့ရ၏။
“ညြန္႔”ရုပ္ရွင္ရံုေရွ႕မွ ေအာ္သံဟစ္သံ ေၾကြးေၾကာ္သံမ်ားကိုမူ အခန္းတြင္းမွပင္ က်ေနာ္ၾကား ေနရေလသည္။

၂၊
“စစ္သည္ ကၽြႏု္ပ္တို႔ခႏၶာကိုယ္မ်ားကို စြန္႔လွဴရံုမွ်ႏွင့္လံုေလာက္မည္မဟုတ္”...ဤစာေၾကာင္းေလးမွာ၊ ၁၉၄၅ ခုႏွစ္အတြင္းတုန္းက ေဆာ္လမြန္ကၽြန္းစုတိုက္ပြဲတြင္ က်ဆံုး သြားခဲ့သည့္ ဂ်ပန္စစ္သားေလး “ဂိုရို ဖူနာကာတာ”ေရးခဲ့သည့္ မိတ္ေဆြျဖစ္သူ‘အိုကန္ဒါ’ထံေပးစာ ထဲမွ စာေၾကာင္းတေၾကာင္းျဖစ္သည္။ “ဖူကူနာကာ”မွာ ၀ါေဆဒါတကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားတဦးျဖစ္ၿပီး ၁၉၄၁ ခုႏွစ္တြင္ စစ္တပ္ထဲသို႔၀င္ခဲ့ရသည့္ လူငယ္တဦးျဖစ္သည္။

“ၿပံဳးေနေသာ ေမေမ့မ်က္ႏွာကိုနမ္းလ်က္
ေၾကက္ရြံ႕ျခင္းမရွိ
၀မ္းနည္းျခင္းမရွိ
ႀကိဳးစင္ေပၚသို႔ က်ေနာ္တက္ပါမည္။
မနက္ျဖန္ဆိုလွ်င္္
တေရြ႕ေရြ႕ေျပာင္းေနေသာ
နံနက္ခင္း၏ ေနေရာင္ျခည္တန္းေပၚတြင္
က်ေနာ္ စီးနင္းလိုက္ပါသြားပါမည္
ဤအခါတြင္
ေလလည္းမရွိ၊ မိုးလည္းမရွိေတာ့ေခ်တကား ...။”

ဤကဗ်ာတိုေလးမွာ ဂ်ပန္စစ္သားေလး‘ဟီစာအို ကီမူရာ’ေရးခဲ့သည့္ မိဘမ်ားထံေပးစာထဲမွ ကဗ်ာတိုေလးျဖစ္သည္။ သူသည္ စစ္ထဲမ၀င္ခင္က တိုက်ိဳတကၠသိုလ္၊ ႏိုင္ငံေရးေဘာဂေဗဒ ေက်ာင္းသားျဖစ္ခဲ့၏။ အသက္ ၂၈ ႏွစ္၊ ၁၉၄၆ ခု၊ ေမလ-၂၃ ရက္ေန႔တြင္ စင္ကာပူၿမိဳ႕ ခ်န္ဂီအက်ဥ္းေထာင္ထဲတြင္ စစ္ရာဇ၀တ္ေကာင္အျဖစ္ ႀကိဳးေပးခံခဲ့ရ၏။ သူသည္ ကြပ္မ်က္မခံရခင္နာရီ၀က္အလို အခ်ိန္တြင္ ဤစာကိုေရး ခဲ့ျခင္းျဖစ္ေလသည္။

“မိုးရာသီေရာက္ေတာ့မယ္၊ ပုရစ္ေအာ္သံ၊ ေတာေတာင္ေတြက သစ္ရြက္ေၾကြသံေတြက က်ေနာ္ေသရတာကို သတိေပးေနပါလိမ့္မယ္”

သည္စာေၾကာင္းေလးမွာ ၁၉၄၅ ခု၊ ၾသဂုတ္လ-၆ ရက္ ‘ဟီရိုးရွီးမား’ၿမိဳ႕ေပၚ အေမရိကန္တို႔ က်ဲခ်ေသာအႏုျမဴဗံုးဒဏ္ေၾကာင့္
့့္ေသရအံ့ဆဲဆဲအခ်ိန္တြင္ ေရးခဲ့သည့္ ဂ်ပန္စစ္သားေလး ‘မီႏိုရွဴ ဆူဇူကီ’၏ စာထဲမွ စာေၾကာင္းေလးျဖစ္သည္။ သူသည္ စစ္ထဲမ၀င္ခင္က တိုက်ဳိတကၠသိုလ္ ဥပေဒတန္းေက်ာင္းသား တဦးျဖစ္၏။

“မ်က္ႏွာသုပ္ပု၀ါကို လက္တြင္ကိုင္ရင္း ကြင္းျပင္အစပ္နား၌ရပ္ကာ၊ ပုရစ္ေအာ္သံ၊ ဖားေအာ္သံေတြကိုနားေထာင္ေနမိသည္။ ငယ္စဥ္ဘ၀ကို ျပန္လည္သတိရလာသည္။ လေရာင္ေအာက္တြင္ ရြန္းျမေနေသာၾကာပြင့္ႏွင့္တူသည့္ ဤဘ၀မွာ အဘယ္မွ်စိတ္ပ်က္ဘြယ္ ေကာင္းလွသနည္း”

ဤစာသားမွာ အသက္ ၂၃ ႏွစ္အရြယ္ ဂ်ပန္စစ္သားေလး‘ယာဇူအို အီခ်ီဂ်ီမာ’ ေနာက္ဆံုး ေရးခဲ့သည့္ ေန႔စဥ္မွတ္တမ္းထဲမွ စာသားမ်ားျဖစ္သည္။ သူသည္ တိုက်ဳိၿမိဳ႕ ၀ါေဆဒါတကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားဘ၀မွစစ္ထဲသို႔၀င္ခဲ့ၿပီး အိုကီနာ၀ါကၽြန္း အေရွ႕ေတာင္ဘက္ ပင္လယ္ျပင္တြင္ အေသခံေလယာဥ္ ႏွင့္အတူ က်ဆံုးခဲ့သူျဖစ္၏။

“ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္မႈသည္ ကမၻာေပၚထြန္းစက စ၍ ျပဳျပင္၍မရေသာ လူ႔သဘာ၀၏ အရင္းအျမစ္တခုျဖစ္လာခဲ့၏။ ဤစစ္ပြဲအတြင္း တရားမွ်တမႈဆိုသည့္ကိစၥ လံုး၀မရွိ။ လူမ်ိဳးအခ်င္းခ်င္း မုန္းတီးမႈေပါက္ကြဲျခင္းသာရိွ၏။ ဤလူမ်ိဳးတို႔သည္ တဦးႏွင့္တဦးဆန္႔က်င္ကာ အားလံုးေပ်ာက္ကြယ္ သြားၾကခ်ိန္အထိ တဖက္ႏွင့္တဖက္ စစ္ပြဲေတြဆင္ႏႊဲေနၾကေပလိမ့္မည္”

ဤစာပိုဒ္မွာ အေသခံေလယာဥ္ႏွင့္အတူ အိုကီနာ၀ါကမ္းလြန္ပင္လယ္ျပင္႔ က်ဆံုးခဲ့သူ ဂ်ပန္ စစ္သားေလး ‘ႏိုဘူ ဟာစီဂါ၀ါ’ေရးခဲ့သည့္ ့ေန႔စဥ္မွတ္တမ္းစာအုပ္မွ စာပိုဒ္တပိုဒ္ျဖစ္၏။ သူသည္ စစ္ထဲမ၀င္ခင္က မီအီဂ်ီေကာလိပ္ေက်ာင္းသားတဦးျဖစ္ေလသည္။

“ဂ်ပန္ဟာ ထာ၀စဥ္တည္ၿမဲခ်င္တယ္ဆိုရင္ လစ္ဘရယ္ျဖစ္တဲ့အုပ္ခ်ဳပ္မႈတရပ္က်င့္သံုးရမယ္လို႔ က်ေနာ္အၿမဲဲတမ္းေတြးခဲ့မိတယ္။ အခုေတာ့ တကယ့္အာဏာာရွင္စနစ္ဆီကိုသြားေနတဲ့ ဒီအခ်ိန္မွာ ဒီစကားမ်ိဳးေျပာရင္ ရီစရာသက္သက္ျဖစ္ေနေတာ့မေပါ့”

ဒါကေတာ့ ၁၉၄၅ ခု၊ အိုကီနာ၀ါရွိ၊ ကာေတနာကမ္းေပၚသို႔ တက္လာသည့္ အေမရိကန္တပ္ မ်ားႏွင့္ရင္ဆိုင္တိုက္ခိုက္ရင္း က်ဆံုးရသည့္ ဂ်ပန္စစ္သားေလး‘ရီယိုဂ်ီ ယူအီဘာရာ’ ၏ မွတ္စုစာအုပ္ထဲမွ စာသားတခ်ိဳ႕ျဖစ္သည္။ သူသည္ စစ္ထဲမ၀င္ခင္က တိုက်ဳိၿမိဳ႕၊ ကီအီအိုတကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား တဦးျဖစ္၏။

“အာဏာရွင္ႏိုင္ငံေတြဟာ အဆံုးတေန႔မွာ က်ဆံုးရမွာပါပဲ၊ သူတို႔ရဲ႕ထြန္းေျပာင္မႈဟာ ခဏပါပဲ၊ ဒါကို၀န္ရိုးတန္းႏိုင္ငံေတြက စစ္ႀကီးအတြင္းမွာ သာဓကျပခဲ့ၿပီ၊ ဖက္ဆစ္အီတလီဘာျဖစ္ လာသလဲ၊ ၀ိုင္း၀န္းထိုးႏွက္တာခံေနရတဲ့ နာဇီဂ်ာမဏီေရာ လယ္လိုျဖစ္ကုန္သလဲ၊ ဒီအာဏာရွင္ႏိုင္ငံေတြဟာ မခိုင္တဲ့အုတ္ျမစ္ေပၚေဆာက္ထားတဲ့ အိမ္နဲ႔မတူဘူးလား ...”

“ခါမီခါေဇေလသူရဲေတြဟာ စက္ရုပ္ေတြပါလို႔ သူငယ္ခ်င္းတေယာက္က ေျပာခဲ့ဖူးတယ္၊ အခု ... ဒီစကားကို က်ေနာ္ယံုစျပဳၿပီ။ က်ေနာ္ဟာ စက္ခလုပ္ႏွိပ္ရာကို လိုက္လုပ္ေနရတဲ့ စက္ရုပ္ပါပဲ၊ က်ေနာ့္မွာခံစားမႈလဲမရွိဘူး၊ က်ေနာ့္စိတ္နဲ႔ကိုယ္ကိုလဲ မပိုင္ဘူး။ က်ေနာ့္ဆင္ျခင္တံုတရားကိုလဲ အသံုးျပဳဘို႔ ပိတ္ပင္ထားျခင္းခံေနရပါတယ္”

သည္စာပိုဒ္မ်ားမွာ ေသဆံုးမယ့္ေန႔အထိေရးခဲ့သည့္ ဂ်ပန္စစ္သားေလး‘ယိုရွီ မီယာဂီ’၏ မွတ္စုစာအုပ္ထဲမွ စာပိုဒ္မ်ားျဖစ္၏။ သူသည္ ၁၉၄၅ ခု၊ ေမလ ၁၉ ရက္ အိုကီနာ၀ါကမ္းလြန္တြင္ အေမရိကန္စစ္သေဘၤာေပၚ အေသခံထိုးစိုက္ခ်လိုက္သည့္ ေလယဥ္ႏွင့္အတူ က်ဆံုးခဲ့၏။ သူသည္ စစ္ထဲမ၀င္ခင္က ကီအီအိုတကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားတဦးျဖစ္ေလသည္။

၃။
“သူတို႔တေတြေန၀င္ခ်ိန္” စာအုပ္ထဲက တခ်ိဳ႕ေသာစာပိုဒ္မ်ားႏွင့္ ပထမဖတ္ရွဳစဥ္က မ်ဥ္းသားထားသည့္စာပိုဒ္မ်ားကို ေနာက္ထပ္တႀကိမ္ျပန္ဖတ္ေနမိသည္။ တည္းျဖတ္သူ၏ “စကားခ်ီၤး” တြင္ပါရွိသည္ ့“က်ေနာ့္စိတ္ဆႏၵအေလ်ာက္ အေသခံျခင္းမဟုတ္ပါ၊ ၀မ္းနည္းမႈမရွိပဲ ေသရသည္လည္း မဟုတ္ပါ” ဟူသည့္ ဂ်ပန္စစ္သားေလး၊ အေသခံေလသူရဲ‘အာကီယိုေအာ့စုဘာ’၏ ေသတန္းစာကိုဖတ္ကာ က်ေနာ့္မွာသက္ျပင္းခ်မိေလသည္။
သည္စာအုပ္မွာ ဒုတိယကမၻာစစ္ႀကီးအတြင္း အာရွအေရွ႕ဖ်ားေဒသ တရုပ္ျပည္၏ ေတာ ေတာင္မ်ားအတြင္း၊ ပစိဖိတ္ကၽြန္းစုမ်ားေပၚႏွင့္ ျမန္မာျပည္၏ ေတာႀကီးမ်က္မည္းထဲ၌ စစ္တိုက္ရင္း အေၾကာင္းအမ်ိးမ်ိဳးႏွင့္ က်ဆံုးခဲ့ၾကရသည့္ ဂ်ပန္ေက်ာင္းသားလူငယ္(၃၂)ေယာက္တို႔၏ မေသခင္ေရးခဲ့ၾကသည့္ ေသတမ္းစာမ်ား၊ မွတ္စုမ်ား၊ ေန႔စဥ္မွတ္တမ္းမ်ားကို စုစည္းထုတ္ေ၀သည့္ စာအုပ္ျဖစ္၏။ ဂ်ပန္ဘာသာမွ ဘာသာျပန္ တည္းျဖတ္ထုတ္ေ၀သူမွာ ‘ဂ်င္းလာတေဂး’ျဖစ္ၿပီး ျမန္မာဘာသာျပန္ဆိုသူမွာ ‘ေမာင္ေန၀င္း’ ျဖစ္ေလသည္။
သည္စာအုပ္ကို ဖတ္႐ွဳေနခ်ိန္တြင္ က်ေနာ္သည္ အသက္ (၂၀)ေက်ာ္အရြယ္၊ ပဲခူးၿမိဳ႕တြင္ေနထိုင္စဥ္ “တရုပ္ျမန္မာအဓိကရုဏ္း” အေပၚမူတည္ကာ၊ ဖခင္ႏွင့္က်ေနာ္ အေျခအတင္ေျပာခဲ့ဆိုခဲ့ရသည္မ်ားကို လတ္လတ္ဆတ္ဆတ္ျပန္လည္ သတိရေနခဲ့မိ၏။ က်ေနာ္တို႔ျမန္မာႏိုင္ငံ လူမ်ိဳးျခားအဂၤလိပ္လက္ေအာက္က မလြတ္ေျမာက္ခင္အခ်ိန္၊ ‘ကုလားဗမာအဓိကရုဏ္း’ ျဖစ္ပြားခဲ့ျခင္းကိုလည္း ျပန္လည္စဥ္းစားေနခဲ့မိ၏။ ထိုအခါ က်ေနာ့္မွာ ေမးခြန္းတခ်ိဳ႕ကို အလိုလိုေမးမိလ်က္သားျဖစ္လာရေလသည္။
ကမၻာေပၚ၌ လူမ်ိဳးေရးပဋိပကၡမ်ားအဘယ့္ေၾကာင့္ ျဖစ္ပြားလာရသနည္း။ လူမ်ိဳးေရးပဋိပကၡမ်ားကို မည္သူေတြကဖန္တီးၿပီး မည္သူေတြက အားေပးအားေျမႇာက္လုပ္ေလ့ရွိသနည္း။ က်ေနာ့္မွာ ဤေမးခြန္းမ်ားကို ေမးလည္းေမး၊ ေျဖလည္းေျဖလုပ္ေနခဲ့မိ၏။
အမွန္စင္စစ္ ဂ်ပန္တို႔၏ ‘ဖက္ဆစ္၀ါဒ’မွာ လူမ်ိဳးေရးအျမင္က်ဥ္းသည့္ အမ်ိဳးသားေရး၀ါဒမွ ေပါက္ဖြားလာျခင္းျဖစ္၏။ ဂ်ပန္တို႔၏ ‘ဖက္ဆစ္၀ါဒ’ကို ဂ်ပန္အုပ္စိုးသူမ်ားက ဖန္တီးခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး သူတို႔ကပင္ အားေပးအားေျမႇာက္လုပ္ခဲ့ၾက၏။ ေၾကြကြဲဖို႔ေကာင္းသည္မွာ ဂ်ပန္တမ်ိဳးသားလံုး ယင္း ‘ဖက္ဆစ္၀ါဒ’ ႏြံအတြင္း ခုန္ဆင္းခဲ့ၾကရသည့္အျဖစ္ပင္ျဖစ္သည္။

၄။
ယခုအခါ ဤကမၻာေပၚ၌ လူမ်ိဳးေရးပဋိပကၡ၊ လူမ်ိဳးေရးအာဃာတႏွင့္လူမ်ိဳးေရးမ်ိဳးျဖဳတ္သတ္ျဖတ္မႈ မ်ားမွာ ေနရာအႏွံ႔တြင္ ၾကားေနၾကရ၏။
က်ေနာ္တို႔သည္ သခြပ္ပြင့္ခ်ိန္ေရာက္တိုင္း၊ သခြပ္ပြင့္သည္ကိုေတြ႔တိုင္း ‘သိၾကား’ ႏွင့္‘အသူရာ’တို႔ မေၾကမခ်မ္းႏိုင္စစ္ခင္းၾကသည့္ “အာဃာတစစ္ပြဲ”ကို မည္သည့္နည္းႏွင့္ အဆံုးသတ္ႏိုင္ၾကမည္နည္း။ သို႔မဟုတ္ လူမ်ိဳးတမ်ိဳးႏွင့္တမ်ိဳးမထိခိုက္ေစသည့္ လူမ်ဳိးမ်ားအခ်င္းခ်င္း ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ အတူယွဥ္တြဲေနထိုင္ႏိုင္သည့္ “ႏွင္းဆီထံုေသာေခတ္” ကို မည္ကဲ့သို႔ထူေထာင္ၾကမည္နည္း။
လတ္တေလာအခ်ိန္၌ က်ေနာ္တို႔၏ ပါတ္၀န္းက်င္တြင္ သခြပ္ပန္းမ်ားလိႈင္လိႈင္ပြင့္ေန ၾကသည္ကိုုသာေတြ႕ေနရသည္မဟုတ္ပါေလာ။ ။


ေမာင္ဖူးတင့္

(၂၀၀၆-ခုႏွစ္အတြင္းတုန္းက ေခတ္ၿပိဳင္အြန္လိုင္းမဂၢဇင္းတြင္ ေဖာ္ျပခဲ့ၿပီးသည့္ ေဆာင္းပါးျဖစ္ပါတယ္။)

2 comments:

  1. ႏွင္းဆီ ထုံေသာ ေခတ္ တဲ႔။
    ေမွ်ာ္လင္႔ ေစာင္႔စား မွန္းေယာ္ ေနရပါသည္။ အခုထိေတာ႔ ေ၀၀ါး၀ါးပါပဲ ဦးျငိမ္းေရ..။

    ReplyDelete
  2. ဦးေလးေရ .. အဲဒီ စာပိုဒ္ေလးေတြ ဖတ္ရတာ သိပ္တန္ဖိုးရွိပါတယ္ ။

    စစ္ဆိုတာရဲ့ သေဘာသဘာ၀ကေတာ့ လူတိုင္းရဲ့ ဘ၀ေတြနဲ့ ရင္းျပီး ၊ သူတို့ရဲ့ ေပးဆပ္ျခင္းေတြေပၚ တက္နင္းျပီး လုပ္ထားတဲ့ ပလက္ေဖာင္းတခုလိုပါပဲ ။ ဘယ္စစ္မဆို ဘယ္ဘက္က နိုင္နိုင္ ၊ နွစ္ဘက္လံုးက လူေတြ ေသေက်ရတဲ့ ၊ မိသားစုေတြ ကြဲရတဲ့ ၊ ဘ၀ေတြ ပ်က္ရတဲ့ ရလဒ္ေတြကေတာ့ အျမဲရွိေနစျမဲပါပဲ ။

    ျမန္မာျပည္အေရးဆိုရင္လည္း နအဖအသံုးခ်တာ ခံေနရတဲ့ စစ္တပ္က လူေတြေရာ ၊ ကိုယ္ပိုင္ယံုၾကည္ခ်က္နဲ့ အရာရာကို စြန္ ့ျပီး ထြက္ခဲ့တဲ့ ေက်ာင္းသားေတြေရာ အားလံုး အတိုင္းအတာတခုထိ ေပးဆပ္ေနရသလို ၊ ျပည္သူေတြကလည္း ၾကားကေနျပီး ခံစားေနရတာေတြ ရွိတယ္ ။

    ဦးေလးေျပာတဲ့ သခြပ္ပန္းေတြကေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ ပြင့္တာ ရပ္ေတာ့မလဲ မသိ ။ မရပ္ခဲ့ရင္ေတာင္ လႈိင္၂ ပြင့္တဲ့ အခ်ိန္ေတြ နည္းပါးလာပါေစလို့ ဆုေတာင္းလိုက္ပါတယ္ ။

    ReplyDelete