September 27, 2009

အာဏာလႊမ္းမိုး ဆင့္ကာႀကိဳးလ်င္


( ၁ )

ေကာက္ရုိးေျခာက္ခင္းထားသည့္အက်ဥ္းခန္းရဲ့ေထာင့္မွာ ထိုင္ေနခဲ့သည္မွာ ေရႊဗဟိုစည္ ႏွစ္ခ်က္တီးသာသာရွိေရာ့မည္။ မိုးခ်ိန္းသံလိုထန္ျပင္းလွတဲ့ ဘ၀ရွင္ရဲ့ အမိန္ ့ေတာ္ခ်မွတ္သံက နားထဲမွာ ပဲ့တင္ထပ္ေနဆဲ။
ေခါင္းငုံ ့ထားရင္းက ရွင္သံခို ျပံဳးမိသည္။ မ်က္ေစ့မ်ားကိုပိတ္ထားလိုက္၏။ သို ့ႏွင့္တိုင္ ဘ၀ရွင္ရဲ့အပမ္းေျဖမဂ္လာမ႑ပ္ေတာ္အတြင္း ျဖစ္ပ်က္ခဲ့သည္မ်ားကမ်က္ေစ့ထဲ အထင္အရွားျပန္လည္ျမင္ေနရျပန္သည္။ ရွင္သံခိုေၾကကြဲစြာျပံဳးမိ္သည္။ ေအာ္...သူကေတာ့ မဟာဧကရာဇ္ေပပဲကိုး..ဟု ေတြးမိသည္။


ယမန္ေန ့ကတည္းက ရတုကဗ်ာအသစ္တပုဒ္ တင္ဆက္ရန္ရွိေၾကာင္း ဘ၀ရွင္ထံ ေလွ်ာက္တင္ခဲ့၏။ ဘ၀ရွင္က လက္ခံနားဆင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ရႊင္ျမဴးအားရစြာ မိန္ ့ၾကားခဲ့၏။ သူ ့အေနႏွင့္လည္း “ လက္ေဆာင္ယူမွဴး ↔အျဖစ္ အဆင့္ရာထူးတိုးျမွင့္ခန္ ့ထားခံရျပီးကတည္းက ရတုကဗ်ာအသစ္ မတင္ဆက္နိဳင္ခဲ့ေသး။ ဘ၀ရွင္က သူ ့ရဲ့ ရတုကဗ်ာအသစ္ကို မဟာနႏၵာဥယ်ာဥ္ေတာ္ႏွင့္မနီးမေ၀းတြင္ရွိသည့္ သီရိမဂ္လာမ႑ပ္ေတာ္တြင္ နားဆင္ေတာ္မူမည္ဟု မိန္ ့ၾကားခဲ့၏။

သည္ကေန ့မနက္ သီရိမဂ္လာမ႑ပ္ေတာ္အတြင္း သူ၀င္လာေတာ့ မ႑ပ္အတြင္း၌ ထူးထူးျခားျခား လူပရိႆဒ္မ်ားေနသလားဟု သူထင္၏။ သူ ့ေဘးတြင္ကပ္ထိုင္ေနသည့္ “ ျပည္ငထင္ငယ္ ” အမတ္က ဒီကေန ေတာ့ ့မင္းမွဳထမ္းမ်ားသာမက ဘ၀ရွင္ရဲ့ကိုယ္လုပ္ေတာ္ ေမါင္းမမိႆံမ်ား၊ အပ်ိဳေတာ္မ်ား၊ ပိဋိကဒ္ေတာ္တိုက္မွအမွဳေတာ္ထမ္းမ်ားပါ လာေရာက္နားေထာင္ရမည္ဟု ဘ၀ရွင္မိန္ ့ေတာ္မူထားေၾကာင္း သူ ့ကိုရွင္းျပ၏။ သူ ့စိတ္ထဲ၌ ဘ၀ရွင္က ရတုကဗ်ာအသစ္ကို နားေထာင္ထိုက္သည့္လူေတြအားလံုး နားေထာင္ခြင့္ရေအာင္ ဆင့္ေခၚထားျခင္းျဖစ္မည္ဟု ေတြးမိသည္။ မ႑ပ္ေတာ္အတြင္း ဘ၀ရွင္ ၾကြခ်ီေတာ္မူလာျပီး ခ်က္ခ်င္းဆိုသလိုပင္ “ လက္ေဆာင္ယူမွဴး စာဆိုေတာ္ ရွင္သန္ခို ↔ရတုကဗ်ာဆက္သြင္းရန္ သံေတာ္ဆင့္၏ ဆင့္ေခၚသံကိုၾကားၾကရ၏။ လူေတြ အနည္းငယ္ လွဳပ္လွဳပ္ရွားရွားျဖစ္သြားသည္ဟု ထင္လိုက္ရ၏။ ရွင္သံခို ေရွ ့ေတာ္သို ့တိုးကာ ပ်၀ပ္ႀကိဳးႏြံစြာ ခစားသည္။ လက္ထဲက ေပရြက္ကို စျပီးဖတ္သည္...။

“ သာလြတ္ထြတ္တင္၊မင္းသာရႊင္၍္ ၊ သဘင္မျပတ္၊ ေန ့တိုင္းပတ္သား၊ ျပႆဒ္ေျပာင္ရႊန္း၊ ျမိဳ ့ဘံုနန္းႏွင့္၊ ရံ၀န္းကိုးမည္၊ ေရႊသားလည္သည္၊ ေပ်ာ္မည္မွာေ၀း တေရးေရးတည့္၊ ေမႊးေက်ာ္သတင္း၊ ျပည္ေထာင္ခ်င္းတို ့၊ ရန္တင္းမ၀ံ့၊ မာန္ကိုညံ့သည္၊ ေပါက္ပ်ံ ့သာသနာ၊ ေကတုမွာသို ့၊ အာ ဏာလႊမ္းမိုး၊ ဆင့္ကာႀကိဳးလ်င္၊ ျဖန္ ့တိုး၀ွန္ ့လွိဳက္၊ ျဖဳန္းျဖဳန္းျပိဳက္သည္၊ ရီမိုက္မိွဳင္းမွ် ဆြတ္ရွာ ေသာ...”

ေကတုမတီ ေရႊျပည္ဌါနရဲ့ ၾကက္ပ်ံမက် စည္ကားလွစြာေသာ ေႏြမိုးေဆာင္း ဘုရားပြဲေတာ္မ်ား...။ ျပႆဒ္မြန္းခၽြန္ တံခြန္ကုတ္ကား ၀င့္ၾကြားတင့္တယ္ ေပ်ာ္ဘြယ္ေကာင္းတဲ့ ဇာတိေျမရဲ့ အလွအပမ်ား...။ လက္ထဲကေပရြက္ေပၚတြင္ စာလံုးမ်ားကို သူမျမင္ေတာ့။ သူ ့နားထဲ အိုးစည္ဗံုေမာင္းတီးခတ္သံမ်ား ၾကားလာရ၏။ ၀တ္ေကာင္စားလွမ်ား၀တ္ဆင္သြားလာေနၾကသည့္ ေကတုမတီ ေရႊျပည္ဌာနရဲ့ျပည္သူမ်ားကိုျမင္လာရ၏...။ ရွင္သန္ခို ရတုတပိုဒ္ဆံုးသည့္အခါ ပါတ္၀န္းက်င္ကို အကဲခတ္သည္။ အင္း၀ဘုရင္၏ေရွ ့ေမွာက္တြင္ ေကတုမတီျပည္သားတဦးက အင္း၀၏ စာဆိုအျဖစ္ အမွဳေတာ္ထမ္းေနရသည့္တိုင္...အင္း၀၏ လက္ေအာက္ခံ ျမိဳ ့သိမ္ျမိဳ ့မႊားအဆင့္သာရွိေတာ့သည့္ ေတာင္ငူျမိဳ ့ကို ဘာ့ေၾကာင့္မ်ား အခုလို တခမ္းတနား စာဆိုခဲ့မိပါလိမ့္...။ ရွင္သန္ခို ဒုတိယရတုပိုဒ္ကိုဆက္ျပီးဖတ္သည္။

“ ရွာဆြတ္လြတ္ၾကင္၊ ဘယ္ခါတြင္မွ်၊ ေပ်ာ္ရႊင္မခ်ပ္၊ စိတ္မလပ္တည့္၊ ထပ္ထပ္လႊမ္းစိုး၊ ေျပနိဳးနိဳးလ်င္၊ လက္မိုးဆယ္ေခ်ာင္း၊ ေန ့တိုင္းေတာင္းလည္း၊ ရွင္ေကာင္းမြတ္ျပာ၊ မယ့္ရုပ္၀ါႏွင့္၊ ျပည္ရြာကိုပစ္၊ ေအာက္ေမ့လစ္ေသာ္ ၊ၾကင္ခ်စ္စိတ္မွန္၊ ေနာင္ဘုန္းသန္လ်င္၊ လြမ္းဟန္ထံုမြမ္း၊ ဗ်ာပါလႊမ္းခဲ့၊ မိုးခ်မ္းေဆာင္းေႏြ၊ ရာသီေကၽြက၊ ေထြေထြဆင့္ေလာင္း၊ ဆြတ္မွ်ေျပာင္းသည္၊ တေသာင္းလံုး သူ ့နတ္မွာေသာ... ↔

တိတ္ဆိတ္ျငိမ္သက္ေနသည့္ မဂ္လာမ႑ာပ္ေတာ္အတြင္း ရွင္သံခို ၏ ရတုရြတ္ဆိုသံမွာ အတိုင္းသားၾကားေနရ၏။ သူ ့အဖို ့မူသူ ့ရတုရြတ္သံ
ကို သူကိုယ္တိုင္ျပန္ျပီး မၾကားနိဳင္ေအာင္စိတ္လွဳပ္ရွားေန၏။ သူ ့မ်က္ေစ့ထဲ ၾကက္ပ်ံမက်စည္ကားလ်က္ရွိသည့္ ဘုရားပြဲေတာ္လူအုပ္ၾကီးမွာ တမဟုတ္အတြင္း လူသတ္ကြင္းႀကီးတခုျဖစ္သြား၏။ နားထဲ မိန္းမတေယာက္၏ ရင္ကြဲပက္လက ္ငိုသံကိုၾကားလာရ၏။ ေကတုမတီတပ္မွာ ေရအိုးကို ရုိက္ခြဲလိုက္သလို အကြဲကြဲ
အျပားျပား အလဲလဲအျပိဳျပိဳျဖစ္ကာ ေျခဦးတည့္ရာ ဥဒဟိုေျပးထြက္ကုန္၏။ ထိုစဥ္မွာပင္ အင္း၀ ဘုရင္ မဟာဓမၼရာဇာဓိပတိ ၏ ရယ္ေမါသံကိုၾကားရ၏။ ေအာင္ပြဲခံ အင္း၀တပ္၏ တိုက္စည္တိုက္ေမါင္းသံမ်ားကို နားကြဲလုမတတ္ၾကားလိုက္ရ၏။

လြန္ခဲ့ေသာ ရက္ေပါင္း သံုးရာေက်ာ္က ေကတုမတီသား လူသူဆင္ျမင္း အလံုးအရင္းကို ဘ၀ရွင္သည္ သိမ္းသြင္းေခၚေဆာင္ကာ အင္း၀သို ့ျပန္ခဲ့၏။ ေအာင္ပြဲခံ အင္း၀သားတို ့၏ အလယ္တြင္ စစ္ရွံဳးသူ ေကတုမတီသားဟူသမွ် မည္သူမဆို ေက်းကၽြန္ဘ၀ျဖင့္ ေနခ်င္ၾကလိမ့္မည္မဟုတ္။
ရွင္သန္ခိုသည္ အင္း၀၏ စစ္သည္ေတာ္မ်ားၾကားမွ ေျခဒရြတ္ဆြဲလုမတတ္ ေျခလွမ္းမ်ားျဖင့္ ပင္ပမ္းႀကီးစြာ လိုက္ပါလာခဲ့ရသည့္အျဖစ္ကို ေမ့လို ့မရနိဳင္ပါ။ ထိုအခ်ိန္ အဖိုးျဖစ္သူ ေလွာ္ကား ၃၀၀၀ မွဴး ကို သူေတြးမိသည္။ အဖိုး၏အျဖစ္က သူ ့အျဖစ္ႏွင့္တထပ္တည္းက်ေန၏။ တခ်ိန္တုန္းက..အင္း၀၏စာဆိုတဦးျဖစ္သူ သူ ့အဖိုးသည္ စစ္ရွံဳးအင္း၀သားတဦးအေနႏွင့္ ေကတုမတီသို ့လိုက္ပါလာခဲ့ရ၏။ သူ၏ ဦးရီးေတာ္ မင္းေဇယ်ယႏမိတ္ သည္လည္း အင္း၀မွသည္ ေကတုမတီေတာင္ငူသို ့စစ္ရွံုဳးသူအျဖစ္လိုက္ပါခဲ့ရ၏။ သူ၏အဖိုးႏွင့္ ဦးရီးေတာ္တုိ ့သည္္ မည္မွ် ေၾကကြဲ၀မ္းနည္းခဲ့ၾကရပါလိမ့္။ အခုေတာ့ သူက ေကတုမတီ၏စစ္ရွံဳးအက်ဥ္းသားတဦးအျဖစ္ အင္း၀သို ့လိုက္ပါလာခဲ့ရျပန္ျပီ...။ သူ ့အဖိုးသည္ သူ ့လိုပင္ စစ္ပြဲအတြင္းေပ်ာက္ဆံုးသြားရသည့္ လင္ႏွင့္သားအတြက္ ရင္ပတ္စည္တီးျဖစ္ရသည့္ သားေပ်ာက္မိခင္မ်ား၊ မုဆိုးမဒုကၡသည္မ်ားကို မလြဲမေသြျမင္ေတြ ့ခဲ့ရေပလိမ့္မည္။ ထိုအခါ စစ္သည္တဦးျဖစ္သည့္တုိင္ စာဆိုတဦးလည္းျဖစ္သည့္သူ ့အဖိုးအေနႏွင့္ လူေတြရဲ့ဒုကၡကိုသည္အတိုင္း ထိုင္ျပီးၾကည့္ေနနိဳင္ရက္ပါ့မလား...။
မွန္သည္...၊ ေရေျမ့သခင္တို ့၏ေရွ ့ေမွာက္၌္ သည္အျဖစ္ကို စာဖြဲ ့ျပီးမွတ္တမ္းတင္ဖို ့ဆိုသည္မွာ ကိုယ့္လည္ပင္းေပၚ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ ဓါးတင္ျပီးလွီးသလုိျဖစ္လိမ့္မည္ဆိုသည္ကို သူေကာင္းေကာင္းသိသည္။ သို ့ေသာ္...ရွင္သန္ခို သူ ့ႏွလံုးသားကိုမထိမ္းနိဳင္ပါ။ စစ္၏အနိဌါရုံမ်ားကို တကြက္တျပမွ်သာျဖစ္ျဖစ္ စာဖြဲ ့ျဖစ္ေအာင္ဖြဲ ့ေတာ့မည္။ သို ့ႏွင့္ ရွင္သန္ခိုသည္ ထိုးဇာတ္တခုကိုဖန္တီးရေတာ့၏။ သူ ့ရတုထဲ
စစ္ရွံဳးလို ့အင္း၀သို ့လိုက္ပါရသည့္ မိန္းမငယ္တေယာက္၏ ခံစားခ်က္ကိုဖြဲ ့ရန္ သူစိတ္ကူးသည္။ အင္း၀ေရႊျပည္၏ အလွအပမ်ား ေစတီပုထိုးမ်ား ပြဲေတာ္မ်ား ဘယ္ေလာက္ပင္ ႀကီးက်ယ္ခန္းနားေနသည္ျဖစ္ပေစ ေကတုမတီတြင္ ခြဲခြါက်န္ရစ္သည ့္ခ်စ္သူကိုသာ တေအာင့္ေမ့ေမ့ျဖစ္ရသည့္ မိန္းမငယ္တဦးကို
ထိုးဇာတ္လုပ္ရန္ ရွင္သန္ခို ဆံုးျဖတ္ခဲ့၏။ ဘ၀ရွင္၏အာရုံကိုလြဲေအာင္ႀကိဳးစားၾကည့္ခဲ့၏။ ရတု
၏ ေနာက္ဆံုးအပိုဒ္...ကို ရွင္သန္ခုိဆက္ျပီးဖတ္သည္။ သူ ့နားထဲ ၌ ကူပါကယ္ပါ တစာစာငိုေကၽြးေနသည့္ မိန္းမတေယာက္၏ ငိုသံမ်ားကိုသာၾကားေနခဲ့ရ၏။

“ ျပာလတ္မြတ္စင္၊ ေနာင္သာၾကင္၍၊ ေကရွင္ျမခက္၊ ျဖာစရြက္လည္း၊ နားထက္မေခြ၊ စုလည္းေျပႏွင့္၊ တင့္ေနက်စ္လ်စ္၊ စံပယ္သစ္က၊ ကၽြမ္းခ်စ္ရေအာင္၊ ၾကိဳးသည့္ေနာင္မူ၊ ေခၚေယာင္ေခၚမွား၊ ကိုယ္ကားသည္မွာ၊ ေမတာအသက္၊ ပံုလ်က္ေ၀မိွုငိး၊ အဆိုင္းဆိုင္းတည့္၊ ေန့တုိင္းတန့္ဆည္၊ မခံ့သည္ကို၊ ေရႊျပည္မွာနတ္၊ သိပါတတ္လိမ့္၊ ေပ်ာင္းညြတ္ယိမ္းယိမ္၊ အံုးရွာႀကိမ္းသည္၊ ေတာင္တိမ္းကဲ့သို ့ ညြတ္ကာေသာ..↔

ရတုရြတ္သံဆံုးသြာခဲ့ျပီ။ မဂ္လာမ႑ပ္တခုလံုး ေခ်ာက္ခ်ားဖြယ္တိတ္ဆိတ္လ်က္ရွိ၏။ မဟာနႏၵာ ဥယ်ာဥ္ေတာ္ဖက္ဆီက ေက်းငွက္ျမည္သံမ်ားသည္ပင္ ထူးထူးျခားျခားတိတ္ဆိတ္လ်က္။ တခဏမွ်အၾကာတြင္ ဘ၀ရွင္၏ ေဒါသေႏွာသည့္အသံက မ႑ပ္တခုလံုးကို လႊမ္းသြား၏။

“ ဟဲ့ ရွင္သံခို နင့္ရတုထဲမွာ နင့္အသက္ကိုႏွဳတ္ယူသြားနိဳင္တဲ့ စားသားေတြပါေနတာ နင့္ကိုနင္ သိမွသိရဲ့လား ”

ရွင္သံခိုဆီမွ မည္သည့္အသံမွ်ျပန္ျပီးမၾကားရ။ ပလႅင္ထက္ဆီက ဘ၀ရွင္၏ ခႏၵာကိုယ္လွဳပ္ရွားသည့္အသံကိုၾကားရသည္။
“ ဘာတဲ့လဲ..ေျပရြာကိုပစ္...ေအာက္ေမ့လစ္ေသာ္...ၾကင္ခ်စ္စိတ္မွန္...ေနာင္ဘုန္းသန္လ်င္..တဲ့လားကြ၊ ျပီးေတာ့ တင့္ေနက်စ္လ်စ္...စံပယ္သစ္က...ကၽြမ္းခ်စ္ရေအာင္...ႀကိဳးသည့္ေနာင္မူ...တဲ့လားကြ↔

သည့္ေနာက္ပိုင္းေတာ့ ဘ၀ရွင္သည္ သူ ့အေပၚ ေသဒါဏ္ေပးခဲ့၏။ သူသည္ အင္း၀ဘုရင္ေရွ ့ေမွာက္ေရာက္ေနသည့္တိုင္၊ အင္း၀ဘုရင္၏ အမွဳေတာ္ထမ္း စာဆိုျဖစ္သည့္တိုင္ ဘ၀ရွင္၏ ကိုယ္လုပ္ေတာ္ႏွင့္ ေတာင္ငူ ဘုရင္ငယ္ နတ္ရွင္ေနာင္ ္တို ့၏ မျပတ္နိဳင္သည့္ေႏွာင္ႀကိဳးကို ရတုေရးဖြဲ ့ရေကာင္းလားဟုဆိုကာ ဘ၀ရွင္သည္ သူ ့အေပၚ အျပင္းအထန္ရာဇမာန္တင္းေတာ့၏။

ရွင္သန္ခို ျငင္းပါေသးသည္။ သူေရးဖြဲ ့သည့္ ရတုကဗ်ာအေပၚ ဘ၀ရွင္၏အေကာက္အယူ လြဲျခင္းသာျဖစ္သည္ဟု ျပန္လည္ေလ်ာက္တင္၏။သို ့ေသာ္ မည္သည့္အဓိပါယ္ႏွင့္ေရးဖြဲ ့ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္ကိုမူ တလံုးတပါဒမွ် မဖြင့္ဟပဲ ဘ၀ရွင္ေျပာသမွ် လည္စင္းလ်က္ သာ ျငိမ္ခံေနခဲ့၏။ ဤကဲ့သို ့အဓိပါယ္ဖြင့္ဆိုရမည့္အလုပ္မွာ စာဆိုတို ့၏အလုပ္မဟုတ္ဟုဆိုကာ ဘ၀ရွင္၏ ေသဒါဏ္အမိန္ ့ကို မတုန္မလွဳပ္ခံယူခဲ့၏။

မြန္းလြဲ ေရႊဗဟိုစည္ သံုးခ်က္တီးသံၾကားရသည္။ မၾကာမွီ ေတာင္စြယ္တြင္ ေနကြယ္ေတာ့မည္။ အခ်ိန္အနည္းငယ္အတြင္း အက်ဥ္းဌါန အေစါင့္တပ္သားမ်ားႏွင့္ သူသတ္သမားမ်ားေရာက္လာကာ သူ ့အား လူသတ္ကုန္းသို ့ေခၚၾကေပေတာ့မည္။

ရွင္သန္ခို သည္ အက်ဥ္းခန္းေထာင့္တြင္ ထိုင္ေနရာက ထရပ္လိုက္၏။အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာ ပ်ံ ့လြင့္ေနခဲ့သည့္ သူ ့စိတ္မွာ ယခုအခါ သူ ့ခႏာကိုယ္ဆီျပန္ေရာက္လာခဲ့ျပီ။ သူ သည္စာဆိုတဦးမွ်သာျဖစ္သည္။ စာဆိုတဦးအေနႏွင့္စာဆိုတို ့လုပ္ရကိုင္ရမည ့္အလုပ္ကို သူလုုပ္ခဲ့ျပီးျပီ။ ယခုအခါ သူ ့အေနႏွင့္ ေသမင္းကိုရင္ဆိုင္ရုံမွအပ ဘာမွ်မရွိ။

အခ်ဳပ္ခန္းတံခါးဖြင့္သံၾကားရသည္။ သူက အခန္းေပါက္၀ကို တည္ျငိမ္စြာၾကည့္ရင္းက မတ္မတ္ရပ္သည္။ အခ်ဳပ္ခန္းထဲသို ့လူတေယာက္ေခါင္းငံု ့ျပီး၀င္လာ၏။ အေစါင့္စစ္သားမဟုတ္။ သုဘရာဇာလည္းမဟုတ္။ တာ၀န္က် သူသတ္သမားမ်ားလည္းမဟုတ္။ ရွင္သန္ခို မေ၀ခြဲတတ္ေအာင္ျဖစ္ေနစဥ္ အခ်ဳပ္ခန္းအတြင္း ေခါင္းငံု ့ျပီး၀င္လာသူက ငံု ့ထားသည့္ေခါင္းကိုေမါ့လိုက္၏။

“ ငထင္ငယ္ ↔

ရွင္သန္ခို ေနရာတြင္ပင္ ေျခစံုရပ္ရင္းက အံ့ၾသသြားရ၏။

( ၂ )

“ ဘာ ဘ၀ရွင္က ငါ့ကို ေသဒါဏ္ကလႊတ္လိုက္ျပီ ↔

“ ဟုတ္တယ္ ရွင္သံခို ၊ ငါ နင့္ကို ေသဒါဏ္ကလႊတ္ဖို ့ဘ၀ရွင္ဆီမွာေလွ်ာက္တင္ခဲ့တာပဲ၊ နင္လည္းသိတာပဲ၊ ဘ၀ရွင္က သာမာန္လူမွမဟုတ္တာ၊ သူက ပညာရွိေတြ သူရဲေကာင္းေတြကို ေမြးတဲ့သူ၊ နားလည္တဲ့သူ၊ျပီးေတာ့ ခံစားတတ္တဲ့သူ၊ ဒီလို ဘ၀ရွင္ဆီ ငါဘာျပဳလို ့မေလွ်ာက္တင္ရဲရမွာလဲ၊ ဒါေၾကာင့္မို ့နင့္အတြက္ငါ အတြင္းေတာ္ထဲ၀င္ျပီးေလွ်ာက္တင္ခဲ့တာပဲ ↔

ရွင္သံခို အိပ္မက္မက္သလို ျဖစ္ေနသည္။ ျပည္ငထင္ငယ္ က သူ ့ေရွ ့တြင္ စကားကို တလံုးခ်င္းရွင္းျပေနသည့္တိုင္ သူ ့မွာ ဇေ၀ဇ၀ါျဖစ္ေန၏။

“ တကယ္ေတာ့ နင္အံ့ၾသသလို ငါလည္း ဘ၀ရွင္ရဲ့ ျပင္ဆင္တဲ့အမိန္ ့ေတာ္ကိုၾကားတုန္းက အိပ္မက္မက္ေနသလိုပဲကြ ”

“ ေအးေလ အခုလိုၾကားရေတာ့ ငါလူ ့ေျပမွာ ၾကာၾကာထပ္ျပီး ေနရအုန္းေတာ့မွာေပါ့၊ ဒါေပမယ့္ နင္ ဘယ္လိုစကားမိ်ဳးေျပာျပီး ဘ၀ရွင္ဆီမွာ ေလွ်ာက္တင္ခဲ့တာမ်ားလဲ ↔

“ နင္က ေကတုမတီတင္မက တျခားတိုင္းနိဳင္ငံေတြထိေအာင္ ေက်ာ္ၾကားတဲ့ စာဆိုအမတ္၊ ျပီးေတာ့ နင့္ရတုထဲက ေနာင္ ဆိုတဲ့စကားလံုးက နတ္ရွင္ေနာင္ကိုဆိုလိုတာမဟုတ္ပဲ ကိုယ့္ထက္အသက္ႀကီးသူကိုဆိုလိုတာျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဒီအထဲက ေကရွင္ျမခက္ ျဖာစရြက္ဆိုျပီးေရးတဲ့ မိန္းကေလးဆိုတာကလည္း ေတာင္ငူကဘ၀ရွင္သိမ္းပိုက္လာတဲ့ ကိုယ္လုပ္ေတာ္ကိုရည္ညႊန္းတာ မဟုတ္တဲ့အေၾကာင္း ရတုကဗ်ာဆိုတာ တေၾကာင္းထဲကိုအေသယူလို ့မရတဲ့အေၾကာင္း အႀကိမ္ႀကိမ္ေလွ်ာက္တင္ရတာေပါ့ ”

ရွင္သန္ခို က ျပည္ငထင္ငယ္၏ မ်က္ႏွာကို ေစ့ေစ့ၾကည့္၍ ့ျပံဳး၏။

“ ဘ၀ရွင္ကို နင္တကယ္ပဲ ဒီေလာက္ပဲ ေလွ်ာက္တင္ခဲ့တယ္ဆိုတာ ငါမယံုဘူး ငထင္ငယ္ ၊ နင္ဟာ ငါလို စာမဆိုေပမယ့္ စာဆိုတေယာက္ထက္ပိုျပီးခံစားတတ္တာ ငါသိေနတာပဲ၊ ျပီးေတာ့ နင္နဲ ့ငါနဲ ့က အင္း၀သားမဟုတ္ၾကဘူးေလ၊ နင္က ျပည္ကပါလာတဲ့ကၽြန္၊ ငါက ေတာင္ငူ..၊ ဘ၀တူေတြျဖစ္ၾကတဲ့အျပင္ နင္က အခ်ိန္တိုင္းလိုလို ငါနဲ ့အတူတူရွိေနတဲ့သူ၊ ရတုကဗ်ာေတြရဲ့အနက္ကို ငါ့ထက္ေတာင္မွ ပိုျပီးခံစားနားလည္သူလို ့ ငါသိထားတာပဲ၊ ဘ၀ရွင္ကို နင္ဒီေလာက္ပဲ ေလွ်ာက္တင္ခဲ့တယ္ဆိုတာ ငါမယံုဘူး ငထင္ငယ္ ↔

“ နင္က အခုလိုစေျပာမွေတာ့ ငါလည္း ငါထင္တဲ့ကိစ ေျပာၾကည့္ခ်င္ေသးတယ္၊ ဟုတ္တယ္...၊ ဘ၀ရွင္ကို နင္ေလွ်ာက္တင္ခဲ့တဲ့စကား မွန္တယ္ဆိုတာ ငါသိတယ္၊ နင္ဒီေလာက္ေတာ့ မထံုဘူးဆိုတာ ငါေတြးမိတယ္၊ ဒါေပမယ့္ နင္က ဘ၀ရွင္ထင္သလိုမဟုတ္ဘူးဆိုတာပဲ ျငင္းျပီး နင့္ရဲ့တကယ့္ေျပာခ်င္တဲ့ အခ်က္က ဘာလဲဆိုတာမေျပာဘူး၊ ေသဒါဏ္ကိုသာ ေအးေအးေဆးေဆးခံယူခဲ့တယ္၊ နင္ဒီလို ေသဒါဏ္ကိုေခါင္းငံု ့ျပီးခံယူေတာ့ ငါလည္းေတြးရေတာ့တာေပါ့၊ ေသခ်ာတာတခုက ပုဂလဓိဌါန္သေဘာေရးရင္ ဘ၀ရွင္လက္ခံမွာမဟုတ္ဘူးဆိုတာနင္သိတယ္၊ ဒါကိုသိရဲ့သားနဲ ့နင္က ေကြကြင္းရတဲ့ ေနာင္နဲ ့ျမိတ္စလြတ္မိန္းခေလးရဲ့ဇာတ္လမ္းသေဘာ နင္ေရးတာ၊ ဒါက စာဆိုလုပ္သူတဦးရဲ့ထိုးဇာတ္ပါ၊ နင္က အဲဒီဇာတ္ေကာင္ႏွစ္ေယာက္ရဲ့ ေကြကြင္းရျခင္း ဒုကၡဗ်ာပါဒကုိ အဓိကထားျပီးေျပာခ်င္တာမဟုတ္ဘူး၊ နင္ေျပာခ်င္တဲ့အရာ ေျပာလို ့ရေအာင္ တမင္ဖန္တီးထားတဲ့ဇာတ္ရုပ္ေတြပါ၊ မဟုတ္မွလြဲေရာ နင္က ျပည္ေထာင္အခ်င္းခ်င္း စစ္ခင္းျပီး လူေတြ ခ်စ္သူေတြ မိသားစုေတြ ေသကြဲရွင္ကြဲ ကြဲၾကရတဲ့အျဖစ္ကို နင္မခံစားနိဳင္ဘူး၊ နင္ေျပာခ်င္တာကဒါပဲမို ့လား ရွင္သန္ခို ရယ္၊ နင္က စစ္ပြဲေတြေၾကာင့္ လူေတြဆင္းရဲဒုကၡေရာက္ၾကရတာကိုေျပာခ်င္တာပဲမို ့လား၊ အာဏာလႊမ္းမိုး ဆင့္ကာၾကိဳးလို ့လူေတြေသၾကရတာကို နင္ေၾကကြဲရတယ္၊ ဒီေနရာမွာ ေရေျမ့ရွင္ေတြဘက္ကၾကည့္ရင္ ျပည္ေထာင္အခ်င္းခ်င္း စစ္ခင္းတဲ့အလုပ္က လုပ္ကိုလုပ္ရမယ့္အလုပ္၊ ဘုန္းလက္ရုံးျဖည့္ဆည္းၾကရတဲ့အလုပ္၊ ဒါကိုလည္းနင္သိတယ္၊ ဒီေတာ့ ကုိယ့္ဘ၀မွာကိုယ့္တာ၀န္ကို အသက္ေပးျပီးထမ္းေဆာင္ လိုက္တာပဲဆိုတဲ့ စာဆိုတေယာက္ရဲ့ ခံစားယုံၾကည္မွဳမ်ိဳးနဲ ့ နင္ ဒီရတုကိုေရးခဲ့တာ၊ ေနာင္လာမယ္.စာဆိုအသီးသီးရဲ့ကညစ္တံအတြက္ နင္ ဒီလွ်ိဳ ့၀ွက္ခ်က္ကို အသက္နဲ ့လဲျပီးဖြင့္မေျပာပဲ တမင္ ခ်န္ထားခဲ့တဲ့သေဘာပဲမဟုတ္လား ရွင္သန္ခို ၊ ဒါေၾကာင့္မို ့ ငါ့ရဲ့ဒီအျမင္ကို ဘ၀ရွင္ဆီ ငါေလွ်ာက္တင္ေကာင္းေလွ်ာက္တင္ခဲ့ေလမလားလို ့ နင္စိုးရိမ္ေနတာပဲမဟုတ္လား ရွင္သန္ခို ၊ ငါ ဒီေလာက္ေတာ့မမိုက္မဲပါဘူး၊ ဒါက နင္အသက္နဲ ့ရင္းျပီးမွခ်န္ထားခဲ့တဲ့ စာဆိုတဦးရဲ့ က်င့္၀တ္သိကၡာကိစၥ”

ရွင္သန္ခို ႏွင့္ ျပည္ငထင္ငယ္ တို ့အခ်ဳပ္ခန္းေဆာင္ သစ္တပ္၀န္းအျပင္ ဘက္ကိုေရာက္ေတာ့ ေနလံုးၾကီးမွာ ဧရာ၀တီျမစ္ အေနာက္ဖက္ ေတာင္စြယ္ေအာက္သို ့ေရာက္သြားခဲ့ျပီ။

ရွင္သန္ခို လမ္းေလွ်ာက္လာရင္းက ျပည္ငထင္ငယ္ ေျပာလိုက္သည့္ စကားမ်ားကိုေတြးကာ ေၾကနပ္စြာျပံဳးမိေလသည္။ ။


ကိုးကား။ ။ ( ၁ ) အျမင့္သို ့အာရုံညြန္ ့တက္ျခင္း ( တကၠသိုလ္ ဘုန္းနိဳင္ )
( ၂ ) ျမန္မာစာေပသမိုင္း ( ဦးေဖေမာင္တင္ )
( ၃ ) ျမန္မာစာညြန္ ့ေပါင္းက်မ္း(ဒု)
( ၄ ) မဟာရာဇ ၀င္ႀကီး ( ဦးကုလား )
( ၆ ) စာဆိုေတာ္မ်ားအထုပတိၱ (ေမာင္သုတ/ ဗိုလ္မွဴးဘေသာင္း)
(သရုပ္ေဖၚပံုက images,objects, and ideas စာအုပ္မွ ယူသံုးထားတာပါခင္ဗ်ား)

ျငိမ္းေ၀
၂၆ ၊ ၉ ၊ ၂၀၀၉


1 comment:

  1. ဟား...အမွန္အတိုင္း၀န္ခံရရင္ စကားလံုးေတြ ေရးဟန္ နံမည္ေတြ နန္းတြင္းေ၀ါဟာရေတြ အထာေတြ သမိုင္းမွဳေတြ တခုမွနားမလည္ဘူးဗ်ာ။ နားလည္ဖို့ေလ့လာမယ္ဆိုရင္ phd တသက္စာေလာက္ ျဖစ္သြားမလားပဲ။ ေလတယ္ဗ်ာ။

    ReplyDelete