September 05, 2009

ဥေရာပမဲဇာ အခန္း [ ၃ ]


ေမပယ္လ္ရြက္ ဘယ္ရီသီးအျပာ ႏွင့္ ဥေရာပ ေက်းလက္ [ ၄ ]

အိပ္ခန္းကေလးကို တခါမက၊ အႀကိမ္ႀကိမ္ အခါခါလွည့္ပတ္ၿပီး ၾကည့္သည္။ အိ္ပ္ရာခင္းအျဖဴေပၚတြင္ နီညိဳေရာင္ႏွင္းဆီ ပြင့္မ်ား ႀကဲပက္ထား၏။ အျဖဴေရာင္ ေခါင္းအုံးစြပ္ကို ပန္းႏုေရာင္ပန္းပြင့္မ်ားႏွင့္ အနားကြပ္လွ်က္။ ၿခံဳေစာင္မွာ အစိမ္းေရာင္ ေဖ်ာ့ေဖ်ာ့။ ကုတင္ေပၚတြင္ ထိုင္ၾကည့္သည္။ စားပြဲခံုေဘးက ကုလားထိုင္တြင္ ထိုင္သည္။တံခါးေပါက္တြင္ရပ္ကာ ခန္းဆီး ျပဴတင္း ေပါက္ကို ၾကည့္သည္။ လံုၿခံဳေအးခ်မ္းေႏြးေထြးသည့္ အခန္းကေလး။ ေနာ္ေ၀းႏိုင္ငံတြင္ ေနထိုင္စဥ္ ေအာ္စလို၏ တေထာင့္တည ပံုျပင္မ်ားသည္ ဤအခန္းကေလးမွာပင္ အစျပဳခဲ့ၿပီဆိုသည္ကို က်ေနာ္သတိမျပဳႏိုင္ခဲ့။


အခန္းကေလးမွာ တိုက္ခန္းမ်ား၏ ေက်ာဘက္တြင္ရိွေနသျဖင့္ တိုက္၏မ်က္ႏွာစာကိုမူ မျမင္ႏိုင္ပါ။ တိုက္၏ေနာက္ေဖး ဘက္၊ အျခားတိုက္ခန္းမ်ား၏ ေနာက္ေဖးေဆာင္မ်ားႏွင့္ တိုက္ခန္းမ်ား၏ အလယ္ေျမကြက္လပ္ႀကီးကိုသာ ျမင္ေနရေလသည္။ တိုက္ခန္းအခ်ဳိ ့၏ ၀ရန္တာတြင္ ေစာင္ႏွင့္ အ၀တ္အစားမ်ား ေနပူလွန္းထားသည္ကို ေတြ ့ေနရဆဲ။ နာရီကိုၾကည့္ေတာ့ ည (၉း၀၀) နာရီေက်ာ္ေနၿပီ။ ေနေရာင္ေတြကို ေတြ ့ေနရသည္။ ေနာ္ေ၀းႏိုင္ငံ၏ ထူးျခားဆန္းက်ယ္လွသည့္ ရာသီဥတု ပဥၥလက္ခန္းဆီးစကို က်ေနာ္ဆြဲကိုင္မိၿပီလို ့ ဆိုရမလားဘဲ။ သည္အေၾကာင္းကို အိပ္ရာမ၀င္ခင္၊ ဧည့္ခန္းတြင္စကားစပ္မိေတာ့ “ မနက္(၄း၀၀)နာရီ ကတည္းက ေနထြက္ေနတာဗ်။ က်ဳပ္တို ့ဆီက (၈)နာရီ၊ (၉)နာရီေလာက္ျဖစ္ေနတဲ့သေဘာပဲ ” ဟု ကိုမြန္းေအာင္က(ေတးသံရွင္မြန္းေအာင္) ေျပာခဲ့၏။ က်ေနာ္ အံ့ၾသသြားရသည္။ ဗိုက္ကင္းတို ့၏ ေႏြဥတုက ေန ့တာရွည္္လြန္းေပစြဟု မွတ္ခ်က္ခ်မိသည္။ ထို ့ေၾကာင့္ ေအာ္စလိုသို ့ ေရာက္စရက္မ်ားတြင္ က်ေနာ့့္အဖို ့ အိပ္ခ်ိန္၊ ထခ်ိန္မ်ား တစံုတရာ တလြဲတေခ်ာ္ ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္လိမ့္မည္ဟု ၀ိုင္းၿပီး ေျပာခဲ့ၾက ၏။ က်ေနာ့္အဖို ့ေတာ့ ေလထဲတြင္ ေပါေလာေမ်ာကာ၊ လမ္းေလွ်ာက္ေနသူတဦးလို ခံစားေနရသည္။ တခ်ဳိ ့အရာ၀တၳဳမ်ား၊ က်ေနာ္ ႏွင့္ ေ၀းသထက္ ေ၀းသြားေနစဥ္ တခ်ဳိ ့က က်ေနာ့္ဆီ ေျပးလာေနၾက၏။ က်ေနာ္ျမင္ခဲ့သမွ်။ က်ေနာ္ထိေတြ ့ခဲ့သမွ် ျမင္ကြင္းမ်ား၊ အရာ၀တၳဳမ်ားမွာ တခ်ဳိ ့မႈန္၀ါး၊ တခ်ဳိ ့ျပတ္သား၊ က်ေနာ့္မွာ အိမ္မက္ထဲတြင္ စတင္လမ္းေလွ်ာက္ေနရသူပမာ…သည္လိုႏွင့္ က်ေနာ့္စိတ္ေတြ…။ ဥေရာပေျမပံုေပၚ ေက်ာ္လာေနၾကျပန္သည္။ အေရွ ့အလယ္ပိုင္းေဒသကို ေက်ာ္လာရျပန္သည္။ ဟိမ၀ႏ ၱာ ေတာင္တန္းႀကီးကို ေက်ာ္ရျပန္သည္။ ထိ္ုင္း--ျမန္မာ ႏွစ္ႏိုင္ငံနယ္စပ္၊ ေသာင္ရင္းျမစ္ကမ္းေပၚ ျပန္ေရာက္လာခဲ့ၿပီ။ မာနယ္ပေလာ၊ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ ့ခ်ဳပ္ (လြတ္ေျမာက္နယ္ေျမ) ဗဟိုဌာနာခ်ဳပ္၊ ႐ုံးခန္း၏ ေနာက္ေဖး၊ အဆြယ္ေလးေအာက္က က်ေနာ္ ေနထိုင္အိပ္စက္ခဲ့သည့္ အိပ္စင္ကေလး…။ ၁၉၉၃ ခု…။

အိပ္စင္ကေလးေပၚကဆင္းၿပီး ႐ံုးခန္းအမိုးစြန္းကို ေခါင္းငံု ့ေရွာင္ကာ၊ အျပင္ဘက္ကိုထြက္ၿပီး ရပ္လိုက္သည္။ က်ေနာ့္ေရွ ့ တလွမ္းသာသာတြင္ မယ္တုကီၡစမ္း ေခ်ာင္းကမ္းပါးစြန္း ရိွေန၏။ စမ္းေခ်ာင္းေရစီးသံကို အတိုင္းသား ၾကားေနရေလသည္။ က်ေနာ္ က၊ ႐ံုးခန္းႏွင့္ ဗဟိုခန္းမေဆာင္ၾကား လူသြားလမ္းထိပ္က သစ္ခြပန္းမ်ား ခ်ိတ္ဆြဲထားသည့္ သစ္ပင္သစ္ရိပ္တြင္ သြားထိုင္္လိုက္ သည္။ ့္ ဤသစ္ပင္သစ္ရိပ္ေအာက္တြင္၊ ၀ါးတန္းလ်ားေေလးတခု၊ က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္ ခုတ္ျဖတ္တည္ေဆာက္ ကာ ခ်ထားခဲ့သည့္ ထိုတန္းလ်ားကေလးတြင္ ထိုင္ကာ မယ္တုကီၡ စမ္းေခ်ာင္းေရစီးသံကို က်ေနာ္နားေထာင္သည္။ ကမ္းပါးအစြန္း ၿခံဳပုတ္မ်ားၾကားက ႏွံျပည္စုတ္ငွက္ကေလး တေကာင္၏ ေအာ္ျမည္သံကို နားစြင့္သည္။
၀ါးတန္းလ်ားကေလးတြင္ ေန ့စဥ္ထိုင္ကာ စမ္းေခ်ာင္းေရစီးသံကို နားေထာင္ခဲ့ေသာ္ျငားလည္း အစပထမတြင္ ႏွံျပည္ စုတ္ငွက္ကေလးကို က်ေနာ္သတိမထားခဲ့မိပါ။ အမွတ္တမဲ့ ထိုင္ရာက ထကာ အိပ္စင္ကေလးဖက္ ထြက္လိုက္ကာမွ ႁခႈံပုတ္ထဲက ႐ုတ္တရက္ ထပ်ံ္သြားသည့္ သူ ့ကို က်ေနာ္သတိႁပႈမိသြားျခင္းျဖစ္သည္။ သူသည္ ဘယ္အခ်ိန္ကတည္းက က်ေနာ့္ကို အစာ ေတာင္းေနခဲ့သည္မသိ။ က်ေနာ္က စားစရာတခ်ဳိ ့ကို ႁခႈံပုတ္အစပ္တြင္ ဖက္တရြက္ခင္းၿပီး ခ်ေပးလိုက္သည္။ ၀ါးတန္းလ်ားတြင္ ျပန္ထိုင္လိုက္သည္။ ခဏၾကာေတာ့ မာက်စ္က်စ္ အသံကေလးမ်ားကို ဆက္ကာဆက္ကာ ေအာ္ျမည္ရင္း သူျပန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ က်ေနာ္က မသိခ်င္ေယာင္ ေဆာင္ေနလိုက္ရ၏။ သူသည္ အခ်ိန္အတန္ၾကာၾကာ ေအာ္ျမည္စားေသာက္ၿပီးေနာက္ ႁခႈံပုတ္ကေလး ဆီမွ ပ်ံထြက္သြားေလသည္။ က်ေနာ္ ေကာင္းေကာင္းသိပါသည္။ မနက္ျဖန္ မနက္ခင္းတြင္လည္း အခ်ိန္မွန္မွန္ သူေရာက္လာေပ လိမ့္ဦးမည္။

တခါတရံ ငွက္ဖ်ားတက္ၿပီး အိပ္ရာက ေစာေစာမထႏိုင္သည့္ က်ေနာ့္ကို သူသည္ ႁခႈံပုတ္ကေလးထဲကတဆင့္ တက်စ္ က်စ္ အသံေပးေနခဲ့၏။ ခႈံပုတ္ကေလးထဲက အရဲစြန္ ့ထြက္လာကာ လူသြားလမ္းထိပ္ သစ္ပင္သစ္ကိုင္းမ်ားေပၚ ေရာက္လာခဲ့၏။ က်ေနာ့္ အိပ္စင္ကေလး၏ ေရွ ့မွျဖတ္ပ်ံေပေတာ့မည္။ ထိုအခါ က်ေနာ့္မွာ အိပ္ယာမွ လူးလဲထကာ သူ ့ကို ကိုယ္ေယာင္ျပရေတာ့ သည္။ အစာတခ်ဳိ ့ ခ်ေကြ်းလိုက္ရသည္။ ထိုသို ့ေသာ အခ်ိန္မ်ဳိးတြင္ သူ ့အသံ မာက်စ္က်စ္ကေလးမ်ားသည္ တမ်ဳိးတဖံု အသံ ေျပာင္းေနသလားဟု က်ေနာ္ထင္မိသည္။ က်ေနာ့္ရင္ထဲ ဘာေၾကာင့္ရယ္ေတာ့မသိ ေၾကကြဲေနမိ၏။
ႏွံျပည္စုတ္ကေလးႏွင့္ က်ေနာ္၏ ဆက္ဆံေရးအေျခအေနကို စာေရးဆရာႏိုင္၀င္းေဆြႏွင့္ ေတြ ့ဆံုသည့္အခ်ိန္တိုင္း က်ေနာ္ေျပာျပခဲ့ဖူးသည္။ ႏိုင္၀င္းေဆြက က်ေနာ့္စကားမ်ားကို ေလးေလးနက္နက္ထားၿပီး နားေထာင္ခဲ့၏။ ၿပီးေတာ့မွ က်ေနာ္ႏွင့္ ႏွံျပည္စုတ္ကေလး၏ ၾကားတြင္ရိွေနသည့္ မျမင္ရသည့္ သံေယာဇဥ္ႂကႈိးမွ်င္ကို သူကေထာက္ျပေလသည္။ လူႏွင့္ တိရိစာၦန္တို ့၏ ၾကားက ထူးဆန္းလွသည့္ “ေမတၱာ”ကို သူ ့အေနႏွင့္ ထိေတြ ့နားလည္ႏိုင္စြမ္းရိွေၾကာင္း ဆိုလာေလသည္။ က်ေနာ္ သူ ့ကိုစူးစိုက္ၿပီး ၾကည့္မိသည္။ ၁၉၇၈ ခုႏွစ္ ၀န္းက်င္…။ ‘ လူတန္းစားေမတၱာ ’ ကလြဲ၍၊ မည္သည့္ေမတၱာအမ်ဳိးအစားကိုမွ် မယံုၾကည္ႏိုင္ဟု ဆိုခဲ့ဖူး သည့္ စာေရးဆရာႏိုင္၀င္းေဆြက၊ လူသားႏွင့္ တိရိစာၦန္တို ့၏ၾကားက မျမင္ရသည့္ ေမတၱာႀကိဳးမွ်င္၏အစကို ဆြဲထုတ္ကိုင္တြယ္ျပခဲ့ ပါၿပီေကာ။ ႏိုင္၀င္းေဆြ၏ ေျပာင္းလဲတိမ္းညႊတ္မႈႀကီးေပေလာ…။ က်ေနာ္ အံ့ၾသသြားရ၏။

ေအာ္စလိုျမိဳ ့ က်ေနာ္ေနထိုင္ခြင့္ရသည့္ အခန္းကေလးကိုၾကည့္ကာ မာနယ္ပေလာမွာက်န္ေနရစ္သည့္ က်ေနာ့္ ၀ါးအိပ္စင္ေလးကို လြမ္းေနမိျပန္သည္။

ျငိမ္းေ၀

ခ်စ္သူ ရဲေဘာ္မ်ားခင္ဗ်ား...
က်ေနာ့္ဘေလါ့မွာ က်ေနာ့္ရဲ့ ေတာ္လွန္ေရးေရွ ့တန္းခရီးအေတြ ့အၾကံဳမ်ားနဲ ့ဥေရာပခရီးသြားအေတြ ့အၾကံဳမ်ားကိို အဆငိေျပသလို ေဖၚျပသြားခ်င္ပါတယ္။ဒီတခါေတာ့ ဥေရာပ ခရီးသြားေဆာင္းပါးတပုဒ္တင္လိုက္ပါတယ္။ဒီေဆာင္းပါးေတြကေတာ့
ဥေရာပမဲဇာ ဆိုတဲ့ေခါင္းစဥ္ၾကီးေအာက္က ေခါင္းစဥ္ငယ္တခုျဖစ္တဲ့ ေမပယ္လ္ရြက္ ဘယ္ရီသီးအျပာႏွင့္ဥေရာပေက်းလက္ ေခါင္းစဥ္ခြဲ(၄)အေနနဲ ့ေဖၚျပလ္ိုက္တာပါ။

No comments:

Post a Comment