November 22, 2011

ဥေရာပ မဲဇာ

နမ့္စြယ္ေခ်ာင္းမွသည္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ဒြန္ေမာင္းေလဆိပ္သို႔(၁)

ခရီးသည္မ်ား နားေနေဆာင္၏ မွန္ကာႀကီးမ်ားမွတဆင့္ ေလဆိပ္ကြင္းထဲကို လွမ္းျမင္ေနရသည္။ ကြင္းထဲ၌ ဂ်က္ေလယာဥ္ငယ္တစ္စင္း ဆိုက္ထား၏။ လာအိုေလေၾကာင္းဌါနမွ ျဖစ္သည္။ တစ္စင္းတည္းရပ္ထားသျဖင့္ ထိုေလယာဥ္ျဖင့္ပင္ က်ေနာ္ လိုက္ပါရလိမ့္မည္ဟု ခန္႔မွန္းမိသည္။


ဗီယက္က်န္းေလဆိပ္ကို က်ဥ္းက်ဥ္းငယ္ငယ္ကေလးပဲဟု စိတ္ထဲက ေတြးမိသည္။ ခရီးေဆာင္ လက္ဆြဲအိပ္မ်ား ခ်ိန္တြယ္ရန္ စစ္ေဆးရန္ႏွင့္ လူဝင္မႈႀကီးၾကပ္ေရးအေပါက္ဝတို႔မွာ ခရီးသည္မ်ား နားေနေဆာင္၏ေဘးတြင္ ကပ္လ်က္ရွိေနသည္။ ခရီးသည္မ်ားမွာလည္း လူ(၂၀)ခန္႔ပင္ ရွိသည္။


ဗီယက္က်န္းေလဆိပ္ကို က်ဥ္းက်ဥ္းငယ္ငယ္ေလးပဲဟု ထင္မိသည့္အေတြးမွာ တိက်မွန္ကန္ေကာင္းရဲ့ဟု ယတိျပတ္ က်ေနာ္ မေျပာႏိုင္ပါ။ ရန္ကုန္ မဂၤလာဒံုေလဆိပ္ႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္ၿပီးမွ စဥ္းစားျခင္းသာျဖစ္သည္။ သို႔တိုင္ေအာင္ က်ေနာ္က မဂၤလာဒံုေလဆိပ္ထဲ ေရာက္ဖူးသူ မဟုတ္ျပန္ပါ။ က်ေနာ္ငယ္စဥ္က တခါတရံ ပဲခူးမွ ရန္ကုန္သို႔အသြား ကားလမ္းေပၚကတဆင့္ မဂၤလာဒံုေလဆိပ္ကို လ်ပ္တပ်က္ လွမ္းျမင္ရျခင္းႏွင့္ ရုပ္ရွင္ဇတ္ကားတခ်ိဳ႕ သတင္းစာတခ်ိဳ႕တြင္သာ ျမင္ဖူးျခင္း ျဖစ္သည္။


ထို႔ျပင္ ဆိုက္ထားသည့္ ဂ်က္ေလယာဥ္ကိုလည္း ႀကီးသည္ ငယ္သည္ဟူ၍ က်ေနာ္ တပ္အပ္ေသခ်ာ မေျပာႏိုင္ေသးပါ။ က်ေနာ့္ဘဝတြင္ ေလယာဥ္စီးဖူးဖို႔ေဝးစြ ေလယာဥ္တစ္စီး၏အနားသို႔ ကပ္၍ပင္ မၾကည့္ခဲ့ဖူးေသးပါ။ သို႔ေသာ္ လာအိုႏိုင္ငံမွာ ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈ ေႏွးေကြးသည့္ႏိုင္ငံျဖစ္သျဖင့္ ေလဆိပ္၏အေနအထား၊ လာအုိေလေၾကာင္းဌါန၏အေနအထားကို စိတ္ထဲက အလိုလို အထင္ေသးေနမိသည့္အတြက္ ထိုေလယာဥ္ကို ေသးေသးငယ္ငယ္ေလးပဲဟု စိတ္ထဲက ယူဆေကာင္း ယူဆမိသည့္သေဘာ ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။


ေလယာဥ္ေပၚတက္ခြင့္ျပဳေသာအခါ က်ေနာ္က လက္ဆြဲေသတၱာငယ္ကိုဆြဲကာ လူအုပ္ထဲ ဝင္ေရာလိုက္သည္။ ကိုမ်ိဳးျမင့္က က်ေနာ့္ပခံုးကိုကိုင္ကာ ႏႈတ္ဆက္သည္။ သူႏွင့္က်ေနာ္ သိကၽြမ္းရသည္မွာ မၾကာေသး။ ပထမတစ္ေခါက္ လာအိုတြင္ ေခတၱခဏ (၃)ရက္မွ် လာေနစဥ္ ပန္းခ်ီဆရာ ကိုေမာင္ဟန္ မိတ္ဆက္ေပးသျဖင့္ သူသည္ လာအိုတြင္ အလုပ္လာလုပ္ေနသူဟု သိခဲ့ရသည္။ ယခုတစ္ေခါက္တြင္မူ က်ေနာ္ တစ္ေယာက္တည္းေရာက္လာသျဖင့္ ေလဆိပ္ဆင္းသည့္ကိစၥ၊ ေလယာဥ္လက္မွတ္ စီစစ္ျခင္းကိစၥမ်ားကို သူကပဲ လုိက္လံကူညီခဲ့၏။ 


ကိုမ်ိဳးျမင့္ကို ႏႈတ္ဆက္ၿပီး ေလယာဥ္ဆီ ေလွ်ာက္လာေနစဥ္ က်ေနာ့္ရင္ထဲ၌ အမ်ိဳးအမည္ေဖၚျပရခက္ေသာ ခံစားမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚလာရ၏။ ထိုစဥ္က ျဖစ္ေပၚလာသည့္ခံစားမႈသည္ အင္မတန္ခံစားရခက္ေသာ တခါဖူးမွ် မခံစားဘူးေသးေသာ ခံစားမႈမ်ိဳးျဖစ္သည္။ ခံစားရသမွ်ကို အသိႏွင့္မထိန္းခ်ဳပ္ပဲ လႊတ္ေပးလိုက္ပါက ရူးသြပ္သြားလုမတတ္ လြတ္ထြက္သြားမလားဟုပင္ ထင္မိသည္။


ယခုအခါ က်ေနာ္သည္ ေလယာဥ္တစ္စင္းေပၚ တက္ေတာ့မည္။ ထိုေလယာဥ္ျဖင့္ ထိုင္းႏုိင္ငံ ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႕‘ဒြန္ေမာင္း´ေလဆိပ္သ္ု႔ ေရာက္မည္။ ဒြန္ေမာင္းေလဆိပ္တြင္ ေလယာဥ္ေျပာင္းစီးကာ ဒိန္းမတ္ႏိုင္ငံ ‘ကိုပင္ေဟဂင္´ေလဆိပ္ကို ေရာက္မည္။ ထိုမွတဆင့္ ‘ေနာ္ေဝးႏိုင္ငံ´ကို ေရာက္မည္။ က်ေနာ္၏ ေျမပံုေပၚက ခရီးစဥ္မွာ သည္ ဗီယက္က်န္းေလဆိပ္မွပင္ လက္ေတြ႔စတင္မည္ ျဖစ္သည္။ 


ေလဆိပ္ နားေနေဆာင္မွ ေလယာဥ္ဆီသို ့မေရာက္ခင္ ကြန္ကရစ္လမ္းေပၚ ေလွ်ာက္လာေနရင္းက ဒူးမ်ားညႊတ္က်လုမတတ္ တုန္လႈပ္ေနမိေသးသည္။ ေခါင္းထဲတြင္ အသံမ်ိဳးစံုဆူညံကာ မူးမူးေဝေဝ ျဖစ္လာရသည္။ ညာဖက္လက္ထဲက လက္ဆြဲေသတၱာသည္ ပါလာသည္ဟုပင္ မထင္ေတာ့။


တခ်ိန္တည္းမွာပင္ က်ေနာ့္မ်က္စိထဲ ‘မေဒဝီ´ကို ျမင္သည္။ သားသံုးေယာက္ကို ျမင္သည္။ က်ေနာ္သည္ ကမၻာႀကီး၏ ေျမာက္ဝန္ရိုးစြန္းႏွင့္ အနီးဆံုး နိုင္ငံတစ္ခုသို႔ ထြက္ခြါလာေနၿပီ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ မေဒဝီႏွင့္ သားမ်ားကို စြန္႔ခြါသြားေနျခင္းမဟုတ္။ ေတာ္လွန္ေရး၏ ဘူမိနက္သန္ဟု မိမိဖါသာမိမိ ယံုၾကည္ေနမိေသာ နယ္စပ္ေဒသကို စြန္႔ခြါသြားေနျခင္းမဟုတ္။ က်ေနာ္ခ်စ္ေသာ ခ်စ္သူမ်ားကို စြန္႔ခြါသြားေနျခင္းမဟုတ္။ က်ေနာ္၏ ခရီးမွာ အသြားတစ္ေၾကာင္းတည္းသာရွိသည့္ ခရီးမဟုတ္။


ေထာင္ထားသည့္ ေလွကားမွတဆင့္ ခရီးသည္မ်ား ေလယာဥ္ေပၚ တက္ၾကရသည္။ အေပါက္ဝတြင္ ေလယာဥ္မယ္ႏွစ္ဦးက အၿပံဳးျဖင့္ ဆီးႀကိဳေန၏။ ေလယာဥ္လက္မွတ္မ်ားကို ျပရသည္။ က်ေနာ္က အထဲသို႔မဝင္ေသးပဲ အေပါက္ဝတြင္ ေနာက္သို႔ရုပ္တရက္လွည့္ကာ ကိုမ်ိဳးျမင့္ရွိရာ အေဆာက္အဦေတြဖက္ ရုပ္ရွင္ေတြထဲကလို လက္တဖက္ ေဝွ႔ယမ္းႏႈတ္ဆက္ၿပီးမွ ေလယာဥ္ကိုယ္ထည္ထဲသို႔ ဝင္၏။ လူသြားလမ္းကေလးေပၚကဆင့္ ထိုင္ခံုနံပါတ္မ်ားကို ၾကည့္သည္။ က်ေနာ္ထိုင္မည့္ထိုင္ခံုမွာ ျပတင္းေပါက္ေဘးတြင္ ရွိသျဖင့္ ေက်နပ္သြားရသည္။ ၿပီးေတာ့ က်ေနာ့္ေဘးကကပ္လ်က္ထိုင္ခံုတြင္ လူမရွိ။


ျပတင္းေပါက္ကတဆင့္ ေလဆိပ္ အေဆာက္အဦကို လွမ္းျမင္ေနရသည္။ သို႔ေသာ္ ေလယာဥ္အေတာင္ပန္က ကြယ္ေနသျဖင့္ ေလဆိပ္အေဆာက္အဦ၏ တပ္ိုင္းတစကိုသာ ျမင္ရသည္။ ကိုမ်ိဳးျမင့္လည္း ေလဆိပ္မွ ျပန္သြားေလာက္ၿပီ။ ေနရာယူၿပီး ဆယ္မိနစ္ခန္႔အၾကာတြင္ ဓါတ္ခြက္သံပါသည့္ အသံခ်ဲ႕စက္မွတဆင့္ ေလယာဥ္ထြက္ခြါေတာ့မည့္အေၾကာင္း ေလယာဥ္မယ္တစ္ဦး၏အသံကို ၾကားရသည္။ ခါးပတ္ပတ္ဖို႔ ႏႈိးေဆာ္သည္။ က်ေနာ္က ခုံတစ္လံုးေက်ာ္က ခရီးသည္အမ်ိဳးသားႀကီးလုပ္သလို လိုက္လုပ္ၾကည့္ျခင္းျဖင့္ ခါးပါတ္ပတ္ျခင္းအမႈ ေအာင္ျမင္သြားခဲ့၏။


ေလယာဥ္က ေျပးလမ္းေပၚ ေနရာယူကာ စက္ရွိန္ျမွင့္သည္။ အမ်ိဳးအမည္မသိ အေဆာက္အဦမ်ား ရိပ္ကနဲ ရိပ္ကနဲ ေနာက္တြင္ က်န္ရစ္ခဲ့သည္။ ဦးေခါင္းပိုင္းတခ်က္ေမာ့ကာ ေလယာဥ္ကိုယ္ထည္ႀကီးတခုလံုး ေလထဲသို ့ၾကြတက္လာခဲ့သည္။ ခတ္ေမာ့ေမာ့ အေနအထားျဖင့္ တခဏမွ် ရွိေနၿပီးေနာက္ ေနသားတက်ျဖစ္ကာ တိမ္ထုထဲ ဝင္မိသြားသည္။


ေအာက္ဖက္တြင္ လယ္ကြက္မ်ား အိမ္မ်ားကို ျမင္ရတခ်က္ မျမင္ရတခ်က္ ျမင္ေနရေသးသည္။ က်ေနာ္သည္ ေနာက္မွီတြင္ ေခါင္းတင္လိုက္ကာ မ်က္လံုးမွိတ္လ်က္ စိတ္လႈပ္ရွားမႈကို တည္ၿငိမ္ေအာင္ ႀကိဳးစားရျပန္သည္။ မ်က္လံုးကို ျပန္ဖြင့္ေတာ့ လူသြားလမ္းေပၚက ေလယာဥ္မယ္တစ္ဦးက တစံုတခု လွမ္းေပးေနသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ လက္ထဲေရာက္လာသည့္ ဘူးကေလးကို ဖြင့္ၾကည့္ေတာ့ အသားညွပ္ေပါင္မုန္႔တစ္ခုကို ေတြ႔သည္။ ေနာက္ထပ္ၿပီး အခ်ိဳရည္တပုလင္း ေပးျပန္သည္။


ဘူးကေလးထဲက မုန္႔ကိုစား အခ်ိဳရည္ပုလင္းကို ကုန္ေအာင္ေသာက္ၿပီးေသာအခါ ေရွ႕ထိုင္ခံုေနာက္ေၾကာက သားေရအိပ္ကေလးကိုဆြဲကာ မုန္႔ဘူးခြံ အခ်ိဳရည္ဘူးခြံတို႔ကို သိမ္းလိုက္သည္။ နာရီကိုၾကည့္ေတာ့ ထိုင္းစံေတာ္ခ်ိန္(၁၃:၀၀) နာရီ ရွိေနၿပီ။ တစ္နာရီအတြင္း ဒြန္ေမာင္းေလဆိပ္ကို ေရာက္ေတာ့မည္ျဖစ္သျဖင့္ နာရီကို အခ်ိန္မေျပာင္းပဲ သည္အတိုင္း ထားလိုက္၏။ ထိုအခါက်မွ ေလယာဥ္ထဲက က်န္ခရီးသည္မ်ားကို သတိျပဳမိသည္။ အာရွတိုက္သားေတြခ်ည္းပဲ ျဖစ္သည္။ လူ (၂၀)ေက်ာ္ခန္႔ပဲ ရွိသည္။ ေလယာဥ္ကိုယ္ထည္က သန္႔ျပန္႔သည္။


ဗို္က္ထဲတြင္ အစာဝင္သြားၿပီျဖစ္သျဖင့္ လႈပ္ရွားလ်က္ရွိေသာစိတ္မွာ တစံုတရာ တည္ၿငိမ္လာခဲ့ၿပီ။ ေလယာဥ္ကိုယ္ထည္ႀကီးတခုလံုး ေလထဲတြင္ တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ႏွင့္ ေမာင္းႏွင္ေနၿပီျဖစ္သျဖင့္ စိုးရိမ္ထိတ္လန္႔မႈသည္လည္း ေလွ်ာ့ပါးသြားေနၿပီ ျဖစ္သည္။ ထိုင္ခံုေနာက္မွီတြင္ ေခါင္းျပန္တင္လုိက္ေသာအခါ ‘နမ့္စြယ္´ရြာကေလးက က်ေနာ့္အေတြးထဲ ခုန္ဝင္လာေလေတာ့သည္။


ၿငိမ္းေဝ

(ဆက္လက္ေဖၚျပပါမည္။)






No comments:

Post a Comment